Grillinspiration: Marineret & glaceret gri~
Fra : Kasper Bergholt

Dato : 09-07-08 12:55

Kære gruppe!

Min familie har ikke det bedste forhold til lammekød -- det skyldes en
uheldig hovedret med fire-fem lammeelementer -- kød, halstykke og
nogle lammeboller -- som smagte uldet og trannet. Så der skal fifles
lidt med ingredienserne og tilberedningsmetoden for at få lammekød til
at glide ned med velbehag.

Jeg gjorde forsøget med en omgang marinering i hvidvin og
hvidvinseddike + efterfølgende glasering i honning. Retten bestod.

Opskrift på grillet lammeculotte med kartofler, peber, løg, oliven &
tomatsauce her:

http://www.bergholt.net/lammeculotte_grillet.html

---
Mvh.
Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net -- Bergholts opskrifter

Fra : Peter Fischer

Dato : 09-07-08 16:30

Kasper Bergholt wrote:

> Min familie har ikke det bedste forhold til lammekød -- det skyldes en
> uheldig hovedret med fire-fem lammeelementer -- kød, halstykke og
> nogle lammeboller -- som smagte uldet og trannet.

Lammeboller ... hmm ... nej det er sgu' heller ikke lige mig .-)

/Peter Fischer

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 09-07-08 18:25

Høhø!