Benzin eller diesel?
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-07-08 11:43

Hvad kan bedst svare sig?
Benzin eller diesel
Kørselsbehov er ~ 60k om året evt mere, der er 180 km pr dag som pendler +
evt kundebesøg

Pengene rækker nok ikke til en Fabia Greenline alligevel
Jeg er ved at overveje andre muligheder

Benzin
Fabia Hatchback 1.2 60hk 130k
Grande Punto 1.2 Active 147k
Suzuki Swift GLA 147k
Hyundia Getz 1.1 115k

Diesel
Fabia Hatchback 1.4 TDI 60hk 160k
Grande Punto 1.3 MJT Dynamic 160k
Suzuki Swift 1.3 DDiS GL-A 160k
Hyundia Getz 1.5 CRDi 140k

Jeg formoder at diesel er billigst med det kilometertal om året?
Andre bud?

I første omgang undværer jeg AC+fartpilot for at få det eftermonteret
sidenhen, hvis den kan lade sig gøre
Ellers må jeg lægge til side og satse på at få råd til det i den næste bil,
der går alligevel max 2 år før den skal skiftes
Hvornår kan det betale sig at skifte? Senest efter 150.000 km, eller?

hmm må heller komme en tur til Middelfart for at kikke på den Getz, men
umiddelbart bliver den nok for lille
Fabia'en på Punto'en fungerer ok (har kørt i en Grande Punto igennem en 14
dages periode omkring 200km om dagen)

- Peter

Fra : Robert Andersen

Dato : 09-07-08 16:11

> Benzin
> Fabia Hatchback 1.2 60hk 130k

> Diesel
> Fabia Hatchback 1.4 TDI 60hk 160k

Jeg har en fabia 1,4 tdi (den har 70 hypper) og har haft 1,2 benzin som
lånebil nogle dage.

1,4 er betydelig mere økonomisk end 1,2 som er noget af det mest døde der
findes... tdi'en er ingen sprinter men dens gangkultur er en del bedre end
1,2'en efter min mening.

I min tdi kommer jeg nogle gange over 25 km/l på landevej (målt ved
tankning). AC og fartpilot ville jeg ikke undvære.

hvorfor kigger du ikke efter en lettere brugt og får det hele med?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-07-08 10:03

"Robert Andersen" skrev

> Jeg har en fabia 1,4 tdi (den har 70 hypper) og har haft 1,2 benzin som
> lånebil nogle dage.
> hvorfor kigger du ikke efter en lettere brugt og får det hele med?
Jep jeg skal have undersøgt hvornår Fabia'en blev ændret så den er større i
kabinen
Muligvis er det "kun" 2008 modellen (og fremefter) der er interessant :(

- Peter

Fra : Mark

Dato : 09-07-08 16:34

"Peter Lykkegaard" skrev i meddelelsen:

> [...]
> evt kundebesøg
>
> Pengene rækker nok ikke til en Fabia Greenline alligevel

Har du overvejet en lille økonomisk diesel gulpladebil.
Priserne er meget attraktive efter de nye afgiftregler.

F.eks. en spritny model Peugeot 207 1,4 HDI 22,2 Km./l. til kun 120.000Kr.

/Mark.

Fra : Mr@

Dato : 09-07-08 17:00

"Mark" <no.mail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Priserne er meget attraktive efter de nye afgiftregler.
>
> F.eks. en spritny model Peugeot 207 1,4 HDI 22,2 Km./l. til kun

Hvor finder du Peugeot 207 til 120.000kr
På deres hjemmeside skriver de:
Comfort Plus 1.4 HDi 70 HK 3-D 177.990kr 22,7/117 grønafgift
1.960

--
\!/
(@@)

Fra : Mark

Dato : 09-07-08 17:15

"Mr@" skrev i meddelelsen:

> Hvor finder du Peugeot 207 til 120.000kr

Her

http://www.peugeot.dk/prisliste/Prisliste.pdf

/Mark.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-07-08 12:22

On Wed, 9 Jul 2008 17:34:08 +0200, "Mark" <no.mail@mail.dk> wrote:

>Har du overvejet en lille økonomisk diesel gulpladebil.
>Priserne er meget attraktive efter de nye afgiftregler.
>
>F.eks. en spritny model Peugeot 207 1,4 HDI 22,2 Km./l. til kun 120.000Kr.

Plus dummebøde på 5.040 kr./år?

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-07-08 12:52

"Hr. Jensen" skrev

> Plus dummebøde på 5.040 kr./år?

Dummebøde?
Er den uden filter?

- Peter

Fra : Søren

Dato : 10-07-08 13:29

Peter Lykkegaard skrev:
> "Hr. Jensen" skrev

> Dummebøde?
> Er den uden filter?
>
> - Peter

Dummebåde ... pga. gule plader til privat brug.

mvh Søren

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-07-08 13:46

"Søren" skrev

> pga. gule plader til privat brug.

Ok en gulplade ting er ikke en option pga begrænset antal passagerer :)

- Peter

Fra : Mark

Dato : 09-07-08 17:50

"Peter Lykkegaard" skrev i meddelelsen:

> Jeg formoder at diesel er billigst med det kilometertal om året?
> Andre bud?

Hvis bilen skal være på hvide plader er den gamle model Peugeot 206 1,4 HDi
23,3 Km./l. til 144.000 Kr. også en mulighed. AC + CD-radio kan her tilkøbes
for 5.000 Kr.

AC er med i prisen på en Peugeot 207 1,4 HDi van til 120.000 Kr.

/Mark.

Fra : Brian Lund

Dato : 09-07-08 18:36

> [...]
> Suzuki Swift 1.3 DDiS GL-A 160k
> Hyundia Getz 1.5 CRDi 140k
>
> Jeg formoder at diesel er billigst med det kilometertal om året?

Ja det er jeg overbevist om, de går jo generelt noget længere på literen.

Nu har jeg ikke set forbruget på de andre, men hvad med en Seat Leon 1,9 TDI
ecomotion på gule plader?
Koster vist omkring 160kkr på gule plader og går 22,2 km/l blandet og 27
km/l landevej hvis man kan stole på hvad de skriver. Hvis altså en
gulpladebil overhovedet er en mulighed for dig.

> I første omgang undværer jeg AC+fartpilot for at få det eftermonteret
> sidenhen, hvis den kan lade sig gøre

Jeg tror du vil fortryde at købe uden AC, ihvertfald hvis man først har
vænnet sig til det..! ;)

Brian

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-07-08 21:30

"Brian Lund" skrev

> Hvis altså en gulpladebil overhovedet er en mulighed for dig.

Mulighed og mulighed - jeg har på fornemmelsen at min bedre halvdel + to
teenageknægte ikke ville være helt tilfredse :)
Men der vil da være rigelig plads til to beagler - hehe

> Jeg tror du vil fortryde at købe uden AC

Sikkert :)

Jeg skal bare have sat nogle budgetter sat sammen for at se hvad der kan
lade sig gøre
AC + pilot står øverst listen over ting jeg ikke så gerne vil undvære
Så hellere undvære krogen

- Peter

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-07-08 16:47

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> km/l landevej hvis man kan stole på hvad de skriver. Hvis altså en
> gulpladebil overhovedet er en mulighed for dig.

Nu skal en VAG, Seat, Skoda etc., have skiftet tandrem pr. 120 kkm el. 4 år,
og DET er ikke gratis . Så hvis man kan finde en der ikke skal, ser
regnestykket anderledes ud. Hvis man kan få en Kia, SW ?, CRDI 1.6 til at
passe i budgettet, er det et godt bud på et alternativ.

> Jeg tror du vil fortryde at købe uden AC, ihvertfald hvis man først har
> vænnet sig til det..! ;)

Heller ikke jeg, en bil i dag SKAL have AC, omikkeandet så for at kunne
sælges igen ;).

Fra : Brian Lund

Dato : 10-07-08 17:23

> [...]
> regnestykket anderledes ud. Hvis man kan få en Kia, SW ?, CRDI 1.6 til at
> passe i budgettet, er det et godt bud på et alternativ.

Nu har jeg ikke forstand på det, men er det virkeligt så dyrt endda?

Brian

Fra : KASO

Dato : 09-07-08 19:39

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> umiddelbart bliver den nok for lille
> Fabia'en på Punto'en fungerer ok (har kørt i en Grande Punto igennem en 14

Hvad med en Renault Clio 1.5 dCi 64hk 22,7 km/l (diesel) for 137.000 + 9.000
for A/C ?

Rimelig sikkerhed, komfortabel og velkørende.

Fra : Mr@

Dato : 10-07-08 14:38

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> "Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad med en Renault Clio 1.5 dCi 64hk 22,7 km/l (diesel) for 137.000
> + 9.000 for A/C ?
>
> Rimelig sikkerhed, komfortabel og velkørende.

SE HER: http://www.schrammbiler.dk/?type=sektion&id=27

Citroën C1 1,4 HDi Style 3d 2008 0.000 kr 124.900

--
\!/
(@@)