Mand kørte sin mor ihjel
Fra : Per

Dato : 08-07-08 19:19

Hej NG !

Læs lige linket.

http://jp.dk/indland/krimi/article1387277.ece

Dybt spirituspåvirket kører han sin mor ihjel.

Han får et års fængsel - der er sikkert taget hensyn til at det var han
egen mor han dræbte = kun 1 års fængsel.

Jeg begriber dog ikke at han ikke får frakendt kørekortet for bestandig.

5 års frakendelse, Hallo - manden er 62 - han skal da ikke have kørekort
igen.

Det er godt nok sjældent at dommerstanden bruger max straffen i
færdselseloven vedr. frakendelse af førerrettet.

Mvh. Per

Fra : Jubii

Dato : 08-07-08 20:11

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hej NG !
>
> Læs lige linket.
>
> http://jp.dk/indland/krimi/article1387277.ece

Taster aldrig på links postet på usenet.

> [...]
> egen mor han dræbte = kun 1 års fængsel.
>
> Jeg begriber dog ikke at han ikke får frakendt kørekortet for bestandig.

Har du undersøgt hvilke præmisser det sker efter?

> 5 års frakendelse, Hallo - manden er 62 - han skal da ikke have kørekort
> igen.

På grund af alder?

> Det er godt nok sjældent at dommerstanden bruger max straffen i
> færdselseloven vedr. frakendelse af førerrettet.

Sarkasme fremmer ikke forståelsen af hvad du vil med indlægget.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 08-07-08 21:03

> [...]
>
> Det er godt nok sjældent at dommerstanden bruger max straffen i
> færdselseloven vedr. frakendelse af førerrettet.

Ja det er utroligt at han kan slippe med 1 år.
Når man sætter sig bag rattet i en bil med en promille tæt på 2 er det jo
dømt til at gå galt, staffen for spritkørsel bør efter min mening være langt
højere. At du kan slå et andet menneske ihjel og kun få 1 år bag tremmer det
fatter jeg ikke.

Thomas Hansen

Fra : Snuden

Dato : 09-07-08 00:08

"Thomas Hansen" <thansen@fjern.it.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> dømt til at gå galt, staffen for spritkørsel bør efter min mening være
> langt højere. At du kan slå et andet menneske ihjel og kun få 1 år bag

I Danmark kan du jo gøre som du vil. Det er der da mange 2 g`ere der har
fået øjnene op for!!

Snuden

Fra : Bjarne

Dato : 09-07-08 08:20

Per skrev:
> [...]
>
> Det er godt nok sjældent at dommerstanden bruger max straffen i
> færdselseloven vedr. frakendelse af førerrettet.

Hvad er politik og hvad er dom?

Hvad er det maksimale han kunne have været idømt, hvis dommeren havde
set med større alvor på sagen eller er det strframmerne, der er for blide?

Det undrer mig, at man ikke får mange år i spjældet alene for at køre
bil påvirket af spiritus. En bil med høj hastighed og en beruset
chauffør er ikke mindre farlig end en hjemmelavet bombe, men straffen er
det rene ingenting i forhold til hvad der sker med såkaldte terrormistænkte.

Bjarne

Fra : Kim2000

Dato : 09-07-08 08:45

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke mindre farlig end en hjemmelavet bombe, men straffen er det rene
> ingenting i forhold til hvad der sker med såkaldte terrormistænkte.

Forskellen må være hensigten. Hvis man tager sit haglgevær og skyder een, så
har man haft til hensigt at dræbe. Hvis man sætter sig i bilen med en
promille så er man en idiot, men man har ikke haft til hensigt at slå ihjel.
Det er vel af samme grund at to overfald kan udløse vidt forskellige
straffe.

Jeg er selv ret splittet i det, på National Geografic Channel er der en
udsendelse om verdens hårdeste fængsler, i fængslet følger vi bl.a. en ung
mand på 19, der kørte (fuld) op bag i en forankørende, så denne kørte ind i
en lygtepæl, så kvinden aborterede. Manden blev idømt 10 års fængsel, for
mig giver den slags ikke mening. Selvfølgelig var han komplet blæst at køre
fuld, men han havde jo ikke tilhensigt at dræbe nogen, hvis kvinden ikke
havde været gravid havde han sikkert fået en bøde, selvom handlingen var den
samme.