Behøver jeg VADE RETRO ???
Fra : Mr. Mox

Dato : 09-07-08 09:41

Jeg har lige gendannet min Windows XP på min 2 år gamle Packard Bell PC'er.

Der er "pludseligt" kommet et program på som hedder VadeRetro, ved at se i
Google er det et antispam program.
Men jeg har i forvejen fra min "gamle" opsætnig af maskinen : AdAware,
AVAST og Windows Firewall.
Idag, som før gendannlesen, får jeg ca. 1 til 2 spam meddelelser, så mon det
bliver bedre af at opgradere den VadeRetro som jeg altså ikke har afprøvet
endnu? Jeg meer at der er noget med at jeg ikke må have TO
antispam-programmer på en gang???

Venlig hilsen og Tak for overbærende svar Mr. Mox

Fra : Ole C

Dato : 09-07-08 10:54

Mr. Mox skrev blandt andet:

> [...]
> mon det bliver bedre af at opgradere den VadeRetro som jeg altså ikke
> har afprøvet endnu? Jeg meer at der er noget med at jeg ikke må have

Med "gendannelse" mener du måske at du har brugt nogle recovery-CD'er
som fulgte med computeren?
VadeRetro er vel et program som Packard Bell har ment du skulle have -
men hvis du ikke vil det, kan det vel afinstalleres via "Tilføj eller
fjern programmer".
1 til 2 spammails (dagligt?) er vel ikke så galt, men tyder dog på, at
din udbyders spamfilter ikke er alt for effektivt. Du kan muligvis selv
"stramme skruen" i din mail-opsætning hos udbyderen, hvilket formentligt
er mere effktivt end alverdens antispam-programmer på din egen pc.
Det er i øvrigt mit indtryk, at AdAware ikke længere er hvad det en gang
var. I stedet ville jeg anbefale at scanne computeren jævnligt med
SuperAntispyware: www.superantispyware.com

--
vh
Ole C

Fra : Mr. Mox

Dato : 10-07-08 17:08

> Med "gendannelse" mener du måske at du har brugt nogle recovery-CD'er som
> fulgte med computeren?

Jeg ved ikke hvordan det lader sig gøre, men jeg fik ikke brug for de Master
skiver jeg oprettede lige efter jeg købte maskinen, det gik mere eller
mindre af sig selv.

> VadeRetro er vel et program som Packard Bell har ment du skulle have - men
> hvis du ikke vil det, kan det vel afinstalleres via "Tilføj eller fjern
> programmer".

Der har du ret.

> [...]
> "stramme skruen" i din mail-opsætning hos udbyderen, hvilket formentligt
> er mere effktivt end alverdens antispam-programmer på din egen pc.

Hvordan gør jeg det?

Mvh Mr. Mox

Fra : Ole C

Dato : 10-07-08 19:58

Mr. Mox skrev blandt andet:

> Hvordan gør jeg det?

Prøv at forhøre dig hos din internetudbyder.
Hos TDC ligger spam- og virusfiltre under indstillinger i Webmail. Måske
det samme gælder din udbyder?

--
vh
Ole C