Filemaker calculationer på related records
Fra : Franz Berliner

Dato : 09-07-08 16:12

For noget tid siden hav Per Erik Rønne mig det fine svar at jeg kunne
slå flere tekstfelter sammen i Filemaker ved at lave et calculationsfelt
og bruge & til at kombinere felter fra den aktuelle record.

Nu står jeg imidlertid med et nyt problem. Jeg har brug for at lave et
felt der lister en række værdier fra relaterede records.

På et kort har jeg en portal, portalen indeholder en række linier med en
række felter på fx:

Linie1 Felt1 Felt2 Felt3
Linie2 Felt1 Felt2 Felt3
osv.

Hvis jeg laver et calculationsfelt som hedder Felt1 & Felt2 & Felt3 får
jeg kun den første linie med.
Hvordan laver jeg det så jeg også får de andre linier med?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 11-07-08 08:04

Hej Franz

Det ultrakorte svar: Du skal have fat i List-funktionen.

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen
Fimano

Fra : Franz Berliner

Dato : 12-07-08 12:22

Jens Rasmussen <fimano@gmail.com> wrote:

> Hej Franz
>
> Det ultrakorte svar: Du skal have fat i List-funktionen.

Tak. Det virker

--
Franz : http://www.berliner.dk