europæisk storby
Fra : tina hedeman

Dato : 08-07-08 16:11

Hej
min mand har vundet 2 flybilletter med sas til en europæisk storby. Har i
nogle forslag? vi snakker om rom, men kan se at hotellerne er dyre. hvad
skál man se dernede?? vi taler nok om 5 dages ferie.
vi snakker også om athen, det skal bare være et varmt sted og hvad skal man
se der, og er de byer dyre og leve og bo i?
hilsen tina

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 08-07-08 16:16

On Tue, 8 Jul 2008 17:10:55 +0200, tina hedeman wrote:

> [...]
> vi snakker også om athen, det skal bare være et varmt sted og hvad skal man
> se der, og er de byer dyre og leve og bo i?

Jeg har bare vært i Athen, men Roma ser også bra ut, så det ser ut som om
dere har valgt to fine byer å velge mellom.

Athen er storby med småbypreg(Plaka) følte vi. Samtidig har du alt der;
Motehus, store sjoppingmuligheter, kultur, gode restauranter/tavernaer,
historiske severdigheter, strender rett utenfor byen... Og jeg elsker gresk
mat, så jeg vet hva jeg ville valgt

--
Fellesreise med matkurs og klosteropphold på Chios
http://www.iliostours.no

Fra : Knagsted

Dato : 08-07-08 19:27

"tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> vi snakker også om athen, det skal bare være et varmt sted og hvad skal
> man se der, og er de byer dyre og leve og bo i?

Athen kender jeg ikke. Hva' man ska' se i Rom? Jamen. der er jo ingen ende
på Rom - 2000 års historie, maden, vinen, stemningen. Hø, få dig en date med
Paven, men kys IKKE ringen, det er uhygiejnisk..... Hold i stedet blikket
løftet, så ser du Michelangelo's mesterværk i dDet Sixtinske Kapel.

Du ku jo starte med at kigge her: http://www.italy.dk/ eller måske her:
http://www.italiantourism.com/ eller -eller-eller, mulighederne er
mangfoldige og som bekendt fører alle veje til Rom, oss' luftveje....
Tivoli og Ostia (i omegnen) er et "must", begge to.

Men - sydpå i Juli? Alle Romerne er jo rejst på ferie - det er Athenienserne
vel oss'? Nå, men så er der da god plads, om det blot ikke var for alle
turisterne - *G*. Der er iøvrigt fint i Budapest, det er vel oss' en
storby - MEN: der er lisså varmt som i Rom og Athen - *STØN*

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 08-07-08 21:06

tina hedeman wrote:

> [...]
> vi snakker også om athen, det skal bare være et varmt sted og hvad skal man
> se der, og er de byer dyre og leve og bo i?

Det er næsten umuligt at rådgive, for hvad interesserer jer?
Og hvad er dyre hoteller?

Vi har forskellige smag og vaner.

Jeg kunne nævne Liverpool, London, Paris, Rom, Wien, Madrid, Sevilla,
Berlin, Stavanger, osv. osv.

Og hvad man skal se.? Jamen, det er da umuligt at beskrive på mindre end
en dags tid. Der er vel 246 europæiske byer med en lufthavn.

Kort sagt: Prøv at koncentrer dig om et par steder.
Ellers er det da umuligt at rådgive.
- Og iøvrigt, ingen gider bruge tid på det, fordi det er alt for
upræcist det du vil vide.

Er det i sommer?
Der var ca. 35 grd. i Athen idag. Er det varmt nok?

Mvh. Jørgen

Fra : tina hedeman

Dato : 09-07-08 05:16

hej
de hoteller vi har set i rom koster ca 1100 kr pr døgn, det synes jeg er
mange penge, men vandrehjem eller lign er også mulighed. vi vil gerne se
noget kultur og elsker god mad. men vi er nok mest hooked på rom.
man behøver vel heller ikke bo lige i centrum. vi er åbne for alle forslag,
det eneste vi ikke gider er at ligge ved en pool

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-07-08 22:56

> [...]
> man behøver vel heller ikke bo lige i centrum. vi er åbne for alle
> forslag, det eneste vi ikke gider er at ligge ved en pool

Prøv hos dtf travel at søge på hoteller.
Det kommer jo noget an på perioden, hvad det koster, men på visse
tidspunkter er det noget billigere end ovenstående.

Kurt

Fra : Bjarne

Dato : 09-07-08 07:50

tina hedeman skrev:
> [...]
> vi snakker også om athen, det skal bare være et varmt sted og hvad skal man
> se der, og er de byer dyre og leve og bo i?

Når det skal være et varmt sted, udelukker i allerede en del spændende
muligheder, for London er efter min smag nummer 1 blandt europæiske
storbyer.

Der var bagende varmt i Paris for nogle dage siden og vores venner der
klager over, at de aldrig får regn, så det var da en mulighed, hvis i
altså kan lide Paris.

Hvis i gerne vi svede, så kunne i prøve Milano eller Firenze.

Men man kunne jo også prøve Budepest!
Der tror jeg nok at i kan bo en del billigere og jeg har aldrig mødt
nogen som ikke kunne lide Budepest.

Bjarne

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 09-07-08 08:18

Vi kunne heller ikke bestemme os

men valgte Athen og hotel Oscar som ligger rimeligt centralt

http://oscar.gr/content/view/18/21/

det er vist noget med 750 kr pr døgn , men prisen kan helt sikkert presses,
vi har købt igennem mytravel tango og der er værelses prisen en helt anden

thomas

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 09-07-08 08:19

kan se at gennem Mytravel er værelses prisen 625 pr nat

http://www.mytravel.dk/BookSchedule/AccomodationOnlySelectRoom.aspx?HotelId=70207

Thomas

Fra : Søren Friberg

Dato : 09-07-08 08:46

tina hedeman skrev:
> [...]
> vi snakker også om athen, det skal bare være et varmt sted og hvad skal man
> se der, og er de byer dyre og leve og bo i?

Ja, nærmest alle europæiske storbyer har deres charme. Rom og Athen
holder jeg også meget af. Tog nogele billeder fra vores sidtse
Athen-rejse i februar:

http://friberg-dk.eu/thumbnails.php?album=43

Jeg bryder mig ikke om sydeuropæiske storbyer om sommeren pga. varmen og
turister, men her er vi jo forskellige

I må skrive lidt mere om Jeres interresser.

God rejse ellers!

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

fotofriberg.dk

Fra : hundefar

Dato : 09-07-08 02:01

On 8 Jul., 17:16, Marianne Kristiansen <mixel...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> historiske severdigheter, strender rett utenfor byen... Og jeg elsker gresk

Prøv at tjekke www.ryanair.dk (og derefter hotelfanen)

Min kone og jeg skal bo på 4 stjernet i centrum af milano incl.
morgenmad til 430 pr. nat.....14 dage i August.

Der kan du ofte være heldig. Ellers prøv www.easyhotel.com, som har
billige hoteller, men hvor kvaliteten ofte følger prisen. Vi har brugt
dem 4 gange med god erfaring, dog får man hvad man betaler for.

Hvis du vil læse om andres mening om et hotel inden du bestiller, så
tjeck www.tripadvisor.com. En del af deres kritik er dog lidt
uberettiget syntes jeg. Folk ser ofte en hoteloplevelse enten sort
eller hvid, hvis du forstår hvad jeg mener.

God rejse

kh

Henrik - Herning

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-07-08 12:34

"tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk> wrote in message
> [...]
> vi snakker også om athen, det skal bare være et varmt sted og hvad skal
> man se der, og er de byer dyre og leve og bo i?

Hvis jeg fik et par billetter, ville jeg gerne til Liassabon.

Fandt lidt inspiration her http://www.storbyferie.dk/lissabon/ (Firmaet
kender intet til iøvrigt)

Har været i Venedig et par gang på endagsbesøg, og det var for mig en super
oplevelse, tror dog bare at hotelværelser ligesom alt andet i Venedig er
svine dyre.

Bjarne K.

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 10-07-08 06:54

> [...]
> vi snakker også om athen, det skal bare være et varmt sted og hvad skal
> man se der, og er de byer dyre og leve og bo i?

Hvad med Vilnius i Lituaen. Priserne er virkelig billige disse år på mad,
overnatning og aktiviteter.
Desuden er Vilnius en meget flot by, lidt ligesom Prag. Kig evt. på vores
hjemmeside for at læse lidt eller se nogle billeder:)

--
http://www.honny.dk - Traveling around the world
Diving in Thailand, Mursi tribe from Ethiopia, Rafting in the Andes,

Fra : Armand

Dato : 10-07-08 22:06

tina hedeman skrev:
> [...]
> vi snakker også om athen, det skal bare være et varmt sted og hvad skal man
> se der, og er de byer dyre og leve og bo i?

Led, led, led!

Det er min erfaring at hotelpriserne svinger umådeligt meget og at man i
første omgang kan forsøge sig med at flytte datoen en uge den ene og
anden vej på skrømt for at erfare om det blot er den søgte periode der
er dyr (messer o.a. har det med at presse prisen op kortvarigt).

Prisvariationen svinger også meget mellem udbyderne, så brug endelig
alle de muligheder der er for internetbooking (f.eks. er
booking-funktionen på viamichelin.com -kortsiden ofte overset, og for
vores store ferieplaner var det pludselig så simpelt som FDM der havde
den bedste pris.

Endelig er det et rod med svingende priser fra dag til dag. Så brug
endelig et par aftener gennem ugen til at surfe efter passende priser!

Jeg slog lige rom hurtigt op for næste weekend og der er der ingen
problemer med at finde dobbeltværelser til under 500,-kr/nat, så måske
at det ér en djævle-periode i har focus på :-/
Er der dato på jeres billetter (tillykke med dém forresten!)?

Her i huset er vi meget glade for Grækenland, men jeg tror ikke at Athen
er dét Grækenland vi higer efter - På den anden side kan det vel ikke
være meget værre end den opfattelse omkring trafik, smog og larm, som de
fleste vel har af Rom (endsige de fleste europæiske storbyer :-/

Alternativ:
Lissabon, der er et hjørne af Europa man næppe ellers kommer til, men
ikke desto mindre også er en klassisk stad :-/

--
Armand.

Fra : tina hedeman

Dato : 11-07-08 15:10

hej
nej der er ikke dato på biletterne de skal bare bruges inden et år. men det
er fordi jeg skal starte på en uddannelse her til sep. så jeg ved ikke
hvornår jeg har ferie osv. det eneste jeg har nu er uge 34+35

Fra : Anette

Dato : 11-07-08 11:42

On 8 Jul., 17:10, "tina hedeman" <t...@dch-grenaa.dk> wrote:
> [...]
> vi snakker også om athen, det skal bare være et varmt sted og  hvad skal man
> se der, og er de byer dyre og leve og bo i?

Barcelona?
Rom bør være rimelig billig i august( men også noget tam og
"mennesketom", der er stort set kun turister i byen og det tager jo
noget af oplevelsen)
Paris?

Personlig synes jeg Lissabon var kedelig.

Og så tilslutter jeg med rådet om at checke adskillige hjemmesider for
hotel priser! Wotif.com or ratestogo er et par af mine favoritter

mvh

Anette

Fra : tina hedeman

Dato : 12-07-08 16:36

hej
hvad er priserne i rom ang forplejning er det samme priser som dk?
vi har besluttet os at tage til rom