kørsel gennem europa iår
Fra : bj

Dato : 07-07-08 21:12

Hej

Er der nogen der ved hvor jeg tjekker vejstrækninger for vejarbejde med
overblik?

JEg kører til Italien onsdag morgen kl. 6.

En har sagt jeg skal køre over berlin og Leipzig´videre mod nurnberg og øst
om munchen???

Jeg plejer at køre hele vejen ad A7

mvh
bj

Fra : Armand

Dato : 07-07-08 21:20

bj skrev:
> [...]
>
> JEg kører til Italien onsdag morgen kl. 6.
>
> En har sagt jeg skal køre over berlin og Leipzig´videre mod nurnberg og øst

Min svigerfamilie har lige været afsted i sidste uge: Brugte 2½time i kø
ved Kassel og det samme længere sydpå, men kørte lige igennem ad den af
dig ovenfor nævnte rute på hjemturen!

Ruten sparer dig endvidere for at skulle planlægge udenom Elbtunnelens
spidsbelastninger!

--
Armand.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-07-08 00:55

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> JEg kører til Italien onsdag morgen kl. 6.
>
> En har sagt jeg skal køre over berlin og Leipzig´videre mod nurnberg og

Du kan læse om vejarbejder m.m. her:
http://www.adac.de/Verkehr/default.asp?id=373&location=2

M.h.t. hvad vej du skal køre, må det jo afhænge noget af, hvor du kommer
fra, samt hvor i Italien du skal hen.
Jeg kommer fra Falster og kører altid over Berlin, da det er 150 km kortere
hver vej for os, samt sjældent køkørsel. Hvis man er fra Jylland, kan man
køre den vej, du selv omtaler, men man kan også køre ned til Hannover og så
evt. køre ind over Magdeburg og så ned mod Leipzig indtil man krydser A9 og
så tager den videre mod syd. Den har jeg flere gange set omtalt som værende
knap så trafikalt belastet som via Kassel. München skal man gerne undgå
mellem 7-9 og fra 1530 til 1800, hvor mange skal til og fra arbejde.
Jeg tror nok, at de fleste kører via øst om München uanset om det er til
Lidoen eller til området ved Gardasøen, men længere mod vest i Italien skal
jeg lade være usagt.

Kurt

Fra : Bjarne

Dato : 08-07-08 07:24

bj skrev:
> [...]
>
> JEg kører til Italien onsdag morgen kl. 6.
>
> En har sagt jeg skal køre over berlin og Leipzig´videre mod nurnberg og øst

Den mest sikre måde at undgå de mange vejarbejder gennem Tyskland har vi
afprøvet en del gange:
Vi bestilte en AVIS-bil fra München Hbf og i stedet for at holde i kø
på Autobahn tilbragte vi natten i en behagelig sovevogn. Efter
morgenmaden står man ud af futtoget og får udleveret bilnøglerne og
kører videre, men så er man også næsten fremme, hvor det begynder at
blive sjovt

Bjarne

Fra : Gunnar007

Dato : 08-07-08 09:56

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> JEg kører til Italien onsdag morgen kl. 6.
>
> En har sagt jeg skal køre over berlin og Leipzig´videre mod nurnberg og

Kommer du fra sjælland af, er der i mine øjne kun een rigtig vej, og det er
Berlin - München.
Sparer dig km, og der er færre vejarbejder..
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=18206#Vejarbejder

Har tilbage lagt strækningen i start juni, og skal igen slut aug.
Jeg kører kun "øst" over, og har gjort det de sidste 6 år

Hilsen G

Fra : bj

Dato : 08-07-08 21:09

Hej Alle

Tak for svarene. Jeg kører ove berlin, drejer fra ved hannover..

Kommer fra jylland og skal til Lasize ved gardasøen

mvh
bj

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-07-08 22:01

> [...]
>
> Tak for svarene. Jeg kører ove berlin, drejer fra ved hannover..
>
> Kommer fra jylland og skal til Lasize ved gardasøen

Det var ikke det jeg skrev. Hvis du kører over Berlin, skal du ikke via
Hannover. Når du drejer fra ved Hannover kører du mod Magdeburg og drejer så
mod sydvest mod Leipzig og derefter krydser du A9 og kører mod
Nürnberg-München.
Hvis du vil via Berlin er det vist nemmest at dreje derover allerede ved
Hamburg. Der går også en vej til Berlin fra Hannover, men så kommer du til
at køre baglæns - hvilket jo ikke fremmer noget. Så Magdeburg - Leipzig hvis
du vælger den vej.
God tur.

Kurt

Fra : Armand

Dato : 09-07-08 00:13

Kurt B. Andersen skrev:

> [...]
> Hamburg. Der går også en vej til Berlin fra Hannover, men så kommer du
> til at køre baglæns - hvilket jo ikke fremmer noget.

Jup!
Når man alligevel vil ad øst-ruten er der al milig grund til også at
undgå Elb-flaskehalsen i Hamborg!
Allerede syd for Neumünster drejer man fra mod Bad Segeberg ad rute 205,
hvorefter at der begynder at blive skiltet mod Berlin ved førstkommende
behov!

Slår man de to alternative rute: Flensborg - Berlin - Leipzig hhv:
Flensborg - Hannover - Leipzig, efter på sin GPS; Internet-korttjeneste;
rute-program eller hvad man nu bruger, er ruten forbi Berlin blot 50 km
længere hvilket hurtigt er brugt allerede ved Elb-tunnelen. De to
landevejsstræk, á ca. 20 km hver, efter at man er drejet af på 205'eren
smadrer heller ikke tidsplanen eftersom at selv dér er der sædvanligvis
god flow :-|

--
Armand.

Fra : bj

Dato : 18-07-08 20:24

tog hele vejen ned via A7 og det gik fint. blev ledtvæk fra A7 een gang og
det betød blot en mindre gennemkørsel som tog 6 min ad en ringvej i
modsætning til kø på A7 i mere end 1 time

Ellers ingen problemer nedover og øst om München og til Østrig og
Brennerpasset og videre ned til Lazise.

Hjem blev samme vej og igen faktisk ganske glimrende og en omdirigering ved
Hannover_münden med 25km på BundsstaSSe som tog 20min. det sparede en
ventetid i 8km kø, som ikke var opløst da vi var nord for den og kunne køre
ned på A7 igen... det eneste var kø ved Hmaborg kl. 16.30. skidt tid at
lande dér, men det gik, det var en stop and go kø som tog en ½time ca. så
alt i alt gik turen fint.

MIn kusine og mand tog turen over Amgdebrug og Leipsig og der havde ikke
været noget kø eller vejarbejde overhovedet!!!!

mvh¨
bj

Fra : Armand

Dato : 18-07-08 22:33

bj skrev:

> [...]
> MIn kusine og mand tog turen over Amgdebrug og Leipsig og der havde
> ikke været noget kø eller vejarbejde overhovedet!!!!

En kollega kørte til fyraften direkte mod overnatning i Neumünster og
erkendte at det var et stressende sats med to børn ombord - Hám fik jeg
også fortalt om Berlin-alternativet (Elbtunnelen er ligeledes skidt at
sigte mod fra lillebælt kl. 14!). Kl.21 fik jeg en SMS om at han og
fruen havde vendt det et par gange på vej sydover, men valgte at dreje
af på B205 og at det var gået flyvende til (dengang) foreløbigt Leipzig!

--
Armand.