Blive i bilen på Rødby-Putgarden-overfarte~
Fra : -= JF =-

Dato : 06-07-08 17:41

Hej!

Vi kører til Italien torsdag aften, og tager det første lange stræk om
natten.
Vi regner med at være med overfarten ved 1- eller 2-tiden, og der sidder
ungerne jo nok og sover på bagsædet. Det bedste var hvis vi kunne blive
i bilen og undgå at vække dem.

Er der noget til hinder for at blive i bilen de 45 minutter overfarten
tager, er er vi nødt til at vække ungerne og gå op i skibet?

--
Mvh. John

Fra : Jan Hvillum

Dato : 06-07-08 18:44

-= JF =- skrev:
> [...]
>
> Er der noget til hinder for at blive i bilen de 45 minutter overfarten
> tager, er er vi nødt til at vække ungerne og gå op i skibet?

De sidste gange jeg har været med en færge, Hals Egense og
Feggesundoverfarten undtaget, har man i højttaleren sagt, at ophold på
bildækket under overfarten ikke var tilladt. Jeg mener, ganske enkelt at
det blev forbudt i forbindelse med Scandinavian Star- branden, men har
ikke lige undesøgt det. Det korte svar er altså, at i nok ikke må være
på bildækket.

--
Jan Hvillum

Fra : -= JF =-

Dato : 06-07-08 20:09

Jan Hvillum skrev:

> De sidste gange jeg har været med en færge, Hals Egense og
> Feggesundoverfarten undtaget, har man i højttaleren sagt, at ophold på
> bildækket under overfarten ikke var tilladt. Jeg mener, ganske enkelt at

Jeg ved godt at man skal forlade bilen under overfart.
Det jeg tænkte var at man måske var knap så 'emsige' med netop den regel
på en natoverfart hvor vogndækket vel er mere eller mindre halvtomt.

> det blev forbudt i forbindelse med Scandinavian Star- branden, men har
> ikke lige undesøgt det. Det korte svar er altså, at i nok ikke må være
> på bildækket.
Ja, det lyder troligt!
--
Mvh. John

Fra : T.

Dato : 06-07-08 18:55

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mvh. John
>
> The only reason I would take up exercising is
> so that I could hear heavy breathing again.

Hej John

I må ikke være på dækket under overfarten, det siger de hver gang man sejler
over.

Men prøv da at holde børnene vågen til i er på den anden side, så har i
mulighed for at kører et rigtig lang træk om natten.

Jeg havde nok valgt at køre hjemme fra om morgen ved 5 tiden, det har vi
gjort rigtig mange gange, og det er sjældent at vi har holdt i kø nogen
steder.
Vi har som regel været med en færgen omkring kl.0630-0700.
På den måden kan du også selv nå at få sovet noget om natten.
Bilen har stået færdig pakket, så det var bare lige i et bad og så af sted.

De køer der er, er som regel på grund af vejarbejde, og der vil næsten altid
være en form for kø.

Rigtig god tur.

Hilsen

Fra : -= JF =-

Dato : 06-07-08 20:22

T. skrev:

> Men prøv da at holde børnene vågen til i er på den anden side, så har i
> mulighed for at kører et rigtig lang træk om natten.

Det har vi naturligvis også talt om, og det lader sig nok også gøre med
de to store - men den lille vil utvivlsomt falde i søvn efter et par
minutters motorvej.

> Jeg havde nok valgt at køre hjemme fra om morgen ved 5 tiden, det har vi
> gjort rigtig mange gange, og det er sjældent at vi har holdt i kø nogen
> steder.
Det er også den model vi plejer at bruge, og det har såmænd fungeret
fint - men vi har efterhånden hørt fra flere, bl.a. dem vi skal være
sammen med i Italien, at det er langt mere afslappende at starte om
natten så nu prøver vi det!

> Vi har som regel været med en færgen omkring kl.0630-0700.
> På den måden kan du også selv nå at få sovet noget om natten.
> Bilen har stået færdig pakket, så det var bare lige i et bad og så af sted.
Som sagt også vores model.
Denne gang tager jeg konens bil på arbejde, og så kan hun og ungerne
pakke min bil (stationcar).
Når jeg kommer hjem om eftermiddagen tager jeg mig en ordentlig skraber,
og sover så længe som muligt...
Vi kører så længe jeg har øjne til det, derefter overtager konen mens
jeg hviler - og så er vi på overnatningshotellet i Østrig tidligt om
eftermiddagen.

> De køer der er, er som regel på grund af vejarbejde, og der vil næsten altid
> være en form for kø.
Ja, det tror jeg heller ikke at man slipper helt for!
Men tanken var bl.a. at prøve at undgå morgenmylderet ved de store tyske
byer.

> Rigtig god tur.
Tak skal du have, og i lige måde hvis I også skal afsted!

--
Mvh. John

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-07-08 23:45

-= JF =- <null@null.null> wrote in news:dd82e$4870f596$3e3d8c6c$22455
@news.arrownet.dk:

> Er der noget til hinder for at blive i bilen de 45 minutter overfarten
> tager, er er vi nødt til at vække ungerne og gå op i skibet?

Bildækket er livsfarligt at opholde sig på under overfarten, og der er
ingen evakueringsplan for passagerer på bildækket.

Fra : Armand

Dato : 07-07-08 00:28

Kent Oldhøj skrev:
> [...]
>
> Bildækket er livsfarligt at opholde sig på under overfarten, og der er
> ingen evakueringsplan for passagerer på bildækket.

- - - Og risikoen for brande er alt andet lige større når folk bliver
siddende i bilen med et givent strømforbrug til lys; radio o.lign.
For slet ikke at tale om rygning :-|

--
Armand.

Fra : -= JF =-

Dato : 07-07-08 19:24

Armand skrev:

> For slet ikke at tale om rygning :-|

Så stopper du!!
Vi skal sgutte have flere cigaretkrige foreløbig

--
Mvh. John

Fra : -= JF =-

Dato : 07-07-08 19:36

Kent Oldhøj skrev:

> Bildækket er livsfarligt at opholde sig på under overfarten, og der er
> ingen evakueringsplan for passagerer på bildækket.

Arh - så er det vist heller ikke værre!
Jo - Hvis færgen lægger sig om på siden så alle biler rutcher rundt,
eller hvis vi render på et isbjerg eller hvad man kan finde på af
usandsynligheder - så medgiver jeg at bildækket kan være farligt.

Men på de efterhånden rigtigt mange færgeture jeg har været på, har den
største fare været bilkabuler pga. de tætte parkeringer i opmarchsbåsene.

--
Mvh. John

Fra : Sten Schou

Dato : 06-07-08 23:56

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i meddelelsen
> Hej!
>
> Vi kører til Italien torsdag aften, og tager det første lange stræk om
> natten.

God fornøjelse, siger jeg bare. Det har jeg gjort en gang, godt nok kun til
Belgien. Det gør jeg ALDRIG mere.

Hilsen Sten

Fra : -= JF =-

Dato : 07-07-08 23:08

Sten Schou skrev:

> God fornøjelse, siger jeg bare. Det har jeg gjort en gang, godt nok kun
> til Belgien. Det gør jeg ALDRIG mere.

Ja, sådan er vi heldigvis så forskellige.

--
Mvh. John

Fra : Michael Knudsen

Dato : 13-07-08 00:15

On Jul 6, 6:40 pm, -= JF =- <n...@null.null> wrote:

> Er der noget til hinder for at blive i bilen de 45 minutter overfarten
> tager, er er vi nødt til at vække ungerne og gå op i skibet?

Er der nogen her, der har prøvet at tage turen i tog? Jeg regner med
snart at booke en billet fra Lübeck ti København, og jeg går ud fra,
at den går via Rødby og Puttgarden.

Jeg formoder, at toget bliver sejlet med over. Er det så meningen, at
man skal slæbe sin baggage med sig op og ned ad kringlede trapper?
Eller må man blive i toget?

--
Michael Knudsen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-07-08 21:47

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote in news:34e9bc7e-e6f2-4444-
90b5-1e8d865612f7@d45g2000hsc.googlegroups.com:

> Jeg formoder, at toget bliver sejlet med over. Er det så meningen, at
> man skal slæbe sin baggage med sig op og ned ad kringlede trapper?
> Eller må man blive i toget?

Nu er det +10 år siden jeg sidst prøvede tog via Rødby-Puttgarden, men
dengang forlod alle toget, hvorefter det blev aflåst.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 14-07-08 01:58

On Jul 13, 10:47 pm, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:

> Nu er det +10 år siden jeg sidst prøvede tog via Rødby-Puttgarden, men
> dengang forlod alle toget, hvorefter det blev aflåst.

Takker. Det var også det, jeg havde forventet, og sådan er det sikkert
også stadig. Forlader man toget før eller efter, at det er kørt ombord
på færgen? Hvornår stiger man på igen?

--
Michael Knudsen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-07-08 18:31

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote in news:504e2cf7-1588-4e84-
b7e4-9e266c0ec1c0@m3g2000hsc.googlegroups.com:

> Takker. Det var også det, jeg havde forventet, og sådan er det sikkert
> også stadig. Forlader man toget før eller efter, at det er kørt ombord
> på færgen? Hvornår stiger man på igen?

Vi kørte med ombord, blev losset af og togvognene aflåst. De blev så åbnet
igen kort før ankomsten til Puttgarden.