Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Print-selv fotobog
Fra : Per

Dato : 08-07-08 14:12

Jeg var lige på besøg hos Kaj, der har www.tpi-danmark.dk og så nogle prøver
han har fået på print-selv fotobøger. Det så meget lovende og den ene var
læderindbundet i flut kvalitet. Priserne er ikke på plads endnu, men lød
ikke til at blive for dyrt.

Er der nogen, der har set man kan få denne slags andre steder ellers?

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-07-08 15:51

"Per"
> [...]
>
> Er der nogen, der har set man kan få denne slags andre steder ellers?

Det er et trendy koncept, hvis du laver en google søgning.
Der er forskellige måder at gribe det an på, imo er der mange
fine ideer, som alternativ til at betale 200k kr for en bog udgivelse,
der med hiv og sving kan opnå "break even".. Jeg er vild med
bøger, og syns det er fantastisk med de limited edition forlag,
selvom der nok vil være mange fusere imellem, tror jeg på
der vil være nok perler til at vi i fremtiden kigger tilbage og
nikker med et smil, bøger har deres beretigelse i et digitalt
samfund. ,o9-max-

Fra : Kim Jensen

Dato : 08-07-08 20:06

> [...]
> ikke til at blive for dyrt.
> Er der nogen, der har set man kan få denne slags andre steder ellers?

Jeg ved ikke om jeg misforstår dig når du skriver "print-selv" bøger,
men fotobøger som man selv designer og får printet/trykt hos en
forhandler kan du også få lavet gennem fx Pixum.dk og Føtex' billedshop.

Så vidt jeg ved bruger begge de nævnte CEWE som underleverandør.
Kvaliteten er superfin og priserne meget rimelige.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Per

Dato : 08-07-08 23:03

> Jeg ved ikke om jeg misforstår dig når du skriver "print-selv" bøger, men
> fotobøger som man selv designer og får printet/trykt hos en forhandler kan
> du også få lavet gennem fx Pixum.dk og Føtex' billedshop.

Jo det gør du, for dem printer du jo ikke selv ;)

Kvaliteten af disse fotobøger du omtaler er ikke specielt god da typisk er
laserprint. Jeg snakker om en bog med A4 ark man selv printer og sætter i
bogen. Derved kan opnås en langt bedre kvalitet.

Fra : Kim Jensen

Dato : 09-07-08 18:10

Per wrote:
> Jo det gør du, for dem printer du jo ikke selv ;)

Oh well

> Kvaliteten af disse fotobøger du omtaler er ikke specielt god da typisk er
> laserprint. Jeg snakker om en bog med A4 ark man selv printer og sætter i
> bogen. Derved kan opnås en langt bedre kvalitet.

Ok, jeg tror enten at

A) vi har meget forskellige opfattelser af, hvad "god kvalitet" er. De
bøger jeg fået lavet er imho særdeles flot producerede; både
farveflader, tilskæring, omslag osv. er helt igennem perfekt.

B) du har haft en meget uheldig oplevelse eller ikke set bøgerne fra CEWE.

Med "print-selv" ark må der nødvendigvis også følge en hel del
efterbehandling hvis man vil have billeder til kant? - og kan man printe
på begge sider af arkene?

Fra : Poul R

Dato : 13-07-08 14:05

Jeg har fået lavet mange fotobøger hos CeWe gennem TDC og min opfattelse af
kvaliteten er også at den er helt ok.
Efter de lancerede hardcover indbindingen, så er vi imø på et plan der er
helt super.
De mennesker jeg har leveret bøgerne til har været dybt imponerede, ikke kun
pga. indholdet
En af modtagerne var gammel bogbinder, selv han roste bogen

Hilsen Poul

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Virus Database (VPS): 080713-0, 13-07-2008
> Tested on: 13-07-2008 15:02:02
> avast! - copyright (c) 1988-2008 ALWIL Software.

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 080713-0, 13-07-2008
Tested on: 13-07-2008 15:04:59