Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kamera kan nu ikke lide sollys
Fra : Borge

Dato : 07-07-08 07:26

Mit ene kamera canon a70, kan pludselig ikke lide sollys. Tager jeg billeder
indendørs bliver de ok, men så snart der er sollys, f.eks. gennem vinduerne
bliver alt flouserende lilla.

Er det til skraldebøtten eller ?

Det kan ikke betale sig at sende til en reparetør.

Mvh Borge

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-07-08 08:33

"Borge" <BorgeNielsen224408@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vinduerne bliver alt flouserende lilla.
>
> Er det til skraldebøtten eller ?
>
> Det kan ikke betale sig at sende til en reparetør.

Kig lige indstillingerne i gennem. Jeg gætter på at hvidbalancen står helt i
hegnet.

vh Anders

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-07-08 10:28

> [...]
> vinduerne bliver alt flouserende lilla.
>
> Er det til skraldebøtten eller ?
>
> Det kan ikke betale sig at sende til en reparetør.

Det lyder til at du har fået stillet WB (White Balance) fra automatik til
tungsten eller lign.

Du trykker FUNC-knappen på bagsiden og vælger AWB Og vælger auto.

http://a.img-dpreview.com/reviews/CanonA70/Images/Captures/anim_funcmenu.gif

Så skulle den være i vinkel.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 07-07-08 10:41

> [...]
> Mit ene kamera canon a70, kan pludselig ikke lide sollys. Tager jeg
> billeder indendørs bliver de ok, men så snart der er sollys, f.eks. gennem

1
Er det når du tager billeder i stuen i elektrisk lys, og der er et vindue ud
mod dagslyset det går galt?

2
Virker kameraet normalt i stuen, når der ikke er vinduer med på billederne?

3
Virker kameraet normalt udendørs i alm. solskin?

Kameraet kan ikke indstille hvidbalancen til både almindelige glødepærer i
stuen, og til dagslyset udenfor på en gang, derfor får du nok disse
underlige fænomener med der kolde lys fra vinduerne.

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Borge

Dato : 07-07-08 11:15

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse

> 1
> Er det når du tager billeder i stuen i elektrisk lys, og der er et vindue
> ud mod dagslyset det går galt?

Nej om dagen i alm lys

> 2
> Virker kameraet normalt i stuen, når der ikke er vinduer med på
> billederne?

Ja

> 3
> Virker kameraet normalt udendørs i alm. solskin?

Nej alt bliver lilla

> [...]
> stuen, og til dagslyset udenfor på en gang, derfor får du nok disse
> underlige fænomener med der kolde lys fra vinduerne.

Har også prøvet de andre råd med tungsten og hvisbalance osv. intet hjælper.

Det er nok en sensor eller noget der er gået.

Men tak for hjælpen, det var et forsøg værd

hilsen
Borge

Fra : Leif Langgaard

Dato : 07-07-08 11:44

> Har også prøvet de andre råd med tungsten og hvisbalance osv. intet
> hjælper.
>
> Det er nok en sensor eller noget der er gået.
>
> Men tak for hjælpen, det var et forsøg værd

Ok, et sidste forsøg, pil batteriet ud og lad kameraet ligge uden i en dags
tid, det er før set at det hjælper elektronik der har slået en koldbøtte!

Der er også en indstilling i menuen de kalder "fabriksindstillinger", prøv
også den!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Anders Thorup

Dato : 07-07-08 18:03

Leif Langgaard wrote:
> [...]
> en koldbøtte!
> Der er også en indstilling i menuen de kalder "fabriksindstillinger",

Inden du smider ud, så tjek lige med Canon,,, der er et recall der gælder
uanset alderen på kameraet,, der drejer sig om flere A-serie modeller med
defekte sensorer der bl.a. kan udarte sig i lilla striber og lign.
De skifter gratis sensor også selvom garantien er udløbet.. jeg har en ven
der fik det gjort på sit A80.

Mvh
Anders Thorup

Fra : Kent Hald

Dato : 07-07-08 21:08

> [...]
> vinduerne bliver alt flouserende lilla.
>
> Er det til skraldebøtten eller ?
>
> Det kan ikke betale sig at sende til en reparetør.

Hej Borge,

Kontakt Canon DK, dit Kamera er omfattet af CCD fejlen.
Jeg fik mit videokamera repareret i foråret.

Her er en link til alle Kameraer berørt af defekte Sony CCD sensorer.
Alle kameraer repareres uden beregning uanset alder (garanti)

http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?mode=news&ID=656

Venlig hilsen,

Kent

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-07-08 10:02

"Kent Hald" <daffy@(remove) finheat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Her er en link til alle Kameraer berørt af defekte Sony CCD sensorer.
> Alle kameraer repareres uden beregning uanset alder (garanti)

Der mangler lidt på dit link. Se her:
http://www.canon-asia.com/index.jsp?fuseaction=image-phenomena_notice

Mvh Anders

Fra : KsK

Dato : 09-07-08 15:38

> [...]
>
> Her er en link til alle Kameraer berørt af defekte Sony CCD sensorer.
> Alle kameraer repareres uden beregning uanset alder (garanti)

tak Kent
fik mit canon ixus 400 bytte
KsK

Fra : Kent Hald

Dato : 07-07-08 21:17

> [...]
> vinduerne bliver alt flouserende lilla.
>
> Er det til skraldebøtten eller ?
>
> Det kan ikke betale sig at sende til en reparetør.

Canon har udmærket kendskab til de defekte CCD sensorer.
fejlen har været kendt i laaang tid.
Men de har ikke haft så travlt med at gøre opmærksom på problemet.
Det er jo så heller ikke bare Canons produkter den omtalte sensor er
monteret i..
Min søn skrottede sit Videocamera og købte et nyt,
kort efter opdagede vi fejlen på nettet.
Vi kontaktede Canon DK og fik kameraet repareret uden beregning..

Liste over Canon produkter omfattet af fejlen:

Canon:
PowerShot A60
PowerShot A70
PowerShot A75
PowerShot A300
PowerShot A310
IXUS V3
IXUS II
IXUS IIs

Venlig hilsen,

Kent

Fra : Kent Hald

Dato : 07-07-08 21:56

> [...]
> vinduerne bliver alt flouserende lilla.
>
> Er det til skraldebøtten eller ?
>
> Det kan ikke betale sig at sende til en reparetør.

Læs mere Her :

http://www.diverssite.com/news.php?extend.595

Mvh,
KH