Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gammelt skrammel eller et klenodie?
Fra : Robert Piil

Dato : 06-07-08 12:45

Som barn fik ved min farfar nogle gamle kameraer at lege med. Et af dem
dukkede op under en flytning for min søster. Desværre dur lukkeren ikke
mere, men det er jo meget sjovt at have alligevel.

Er der nogen der ved om det er en sjældenhed, eller bare et gammelt kamera?

http://piil.org/billeder/kodak/

Søgeren sidder i venstre side (set bagfra), og jeg går udfra at
ordningen i højre side er til fokusering på de afstande der er nævnte.
Blænden kan justeres fra 1-4 (nederst). Jeg ved ikke hvad man justerer
med knappen mærket I,B,T (lukketiden?).

Fra : Leif Langgaard

Dato : 06-07-08 12:50

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere, men det er jo meget sjovt at have alligevel.
>
> Er der nogen der ved om det er en sjældenhed, eller bare et gammelt

Du kunne følge denne auktion, kameraet ligner meget dit!

http://cgi.ebay.com/PAT-1908-EASTMAN-KODAK-BROWNIE-AUTOMATIC-VINTAGE-CAMERA_W0QQitemZ320270469196QQcmdZViewItem?IMSfp=TL0807041449r3856

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Robert Piil

Dato : 06-07-08 12:55

Leif Langgaard skrev:

> Du kunne følge denne auktion, kameraet ligner meget dit!
>
> http://cgi.ebay.com/PAT-1908-EASTMAN-KODAK-BROWNIE-AUTOMATIC-VINTAGE-CAMERA_W0QQitemZ320270469196QQcmdZViewItem?IMSfp=TL0807041449r3856

Den der ligner et Model B, efter hvad jeg kan se på nettet. Det var nu
ikke heller ikke for at få en salgspris (det skal ikke sælges), men lige
så meget for at vise det, og finde ud af om det var noget specielt,
eller om der er masser af den slags bevaret.

--
Robert Piil

Fra : Leif Langgaard

Dato : 06-07-08 13:03

> [...]
> så meget for at vise det, og finde ud af om det var noget specielt, eller

Hej

Her i landet er den ikke så almindelig som de boxkameraer som er solgt i
hobetal, datidens "Instamatic". Jeg har samlet kameraer i en hel del år, men
har ikke et der ligner dit, desværre
I USA er der nok mange flere af dem, jeg så forøvrigt at nyprisen var 5$

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Borge

Dato : 07-07-08 07:24

> [...]
> i højre side er til fokusering på de afstande der er nævnte. Blænden kan
> justeres fra 1-4 (nederst). Jeg ved ikke hvad man justerer med knappen

Jeg har selv en samling gamle kameraer, bla. et kodak boks kamera fra 1911 i
original æske.

Men de er stort set intet værd i penge, dog har jeg megen fornøjelse af dem.

Mvh Borge

Fra : Robert Piil

Dato : 07-07-08 07:29

Borge skrev:

> Jeg har selv en samling gamle kameraer, bla. et kodak boks kamera fra 1911 i
> original æske.
>
> Men de er stort set intet værd i penge, dog har jeg megen fornøjelse af dem.

Jeg tænkte nok det var noget i den stil. Hvis vi nu passer på dem i
yderligere 100 år

Kan de stadig bruges - mao. kan man få film til dem?
Jeg har haft det skilt ad, og jeg tror godt jeg kan reparere lukkeren.

Ved du hvad den øverste "knap" er til. Er det lukketiden, eller blot en
bulb-funktion. På mit låser den i hvert fald lukkeren i yderpositionen,
men det kan jo være fordi det ikke fungerer helt efter hensigten.

--
Robert Piil

Fra : Brian Lund

Dato : 07-07-08 16:06

> [...]
> bulb-funktion. På mit låser den i hvert fald lukkeren i yderpositionen,
> men det kan jo være fordi det ikke fungerer helt efter hensigten.

Nu ved jeg ikke lige hvilken slags film lige den der bruger, men jeg har et
gammelt Agfa isolette og det kan man stadigvæk få film til! - Jeg skal bare
få taget mig sammen engan og prøve det af... Lukkeren er vist lidt
utilregnelig i det :(

Brian

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 07-07-08 18:30

Robert Piil <piil@nospam.dk> skrev :

>Kan de stadig bruges - mao. kan man få film til dem?

Det lader til at være 116 film, de er udgået for mange år siden i
normal handel.

http://www.boxcameras.com/no2afpb.html

Men for 30$ (+ hvad der måtte komme oveni af porto etc.) så
http://dwaincoufalphotography.com/shop/product_info.php?products_id=65&osCsid=d3da833e0a816fcc5b55ec585c17e4bb.

>Ved du hvad den øverste "knap" er til.

Brugsanvisning:

http://www.cameramanuals.org/kodak_pdf/kodak_brownie_folding_pocket.pdf
--
Kerim

Fra : Robert Piil

Dato : 07-07-08 19:33

Kerim Ellentoft skrev:

> http://www.boxcameras.com/no2afpb.html
>
> Men for 30$ (+ hvad der måtte komme oveni af porto etc.) så
> http://dwaincoufalphotography.com/shop/product_info.php?products_id=65&osCsid=d3da833e0a816fcc5b55ec585c17e4bb.

Det er vel til at overkomme, bare for at prøve.

> Brugsanvisning:
>
> http://www.cameramanuals.org/kodak_pdf/kodak_brownie_folding_pocket.pdf

Tak, så fungerer det nogenlunde som jeg havde forventet.

--
Robert Piil