Dagens klaphat?
Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-07-08 15:37

Eller i det mindste en kandidat..

Man kommer kørende på ringvejen i Århus med 80-85 km/t, fra Paludan
Møllers vej om mod vibborgvej, da en motorcykel lige akkurat kan klemme
sig mellem mig i Touran'en og den ældre Corolla i højresporet. Hastighed
på cykel = 110-130 km/t (han forsvinder _ret_hurtigt_) for igen at holde
på midterstriben ved det røde lys ved Viborgvej.

Tro da helvede at der klippes nogle motorcyklister.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : martin bjerre

Dato : 08-07-08 15:44

> [...]
>
> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Ja, jeg synes også ofte de selv beder om at komme til skade. Utroligt at de
ikke kan lære af andres fejl.

Martin

Fra : Borge

Dato : 09-07-08 07:29

"martin bjerre" <martin.bjerre-giderikkespam@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:48737d32$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja, jeg synes også ofte de selv beder om at komme til skade. Utroligt at
> de ikke kan lære af andres fejl.
>
> Martin

Tak for generaliseringen.

De bilister er da også nogle idioter, kører alle berusede, kører alle for
hurtigt og uden kørekort.
Desuden kører de alle imod trafikken på motorvejen.
De snakker alle mobiltelefon, mens de ryger, skifter ble på børnene under
kørslen.

Bilister burde forbydes, så ville antallet af biluheld falde.

Mvh Borge

Både bilist-mcist-fodgænger og cycklist.

Man ser altid tornen i sin broders øje.

Fra : Claus Frørup

Dato : 09-07-08 16:41

Isang tao pinangalanan, Borge nagsulat:

>De snakker alle mobiltelefon, mens de ryger, skifter ble på børnene under
>kørslen.

Sikke noget pladder. Alle mænd der har været i nærheden af et blebarn
ved, at man bruger den ene hånd til at holde sig for næse og mund og
den anden hånd til at vække konen...... så den der med at ryge og
snakke, skal du dælme længere ud på landet med....

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Tom

Dato : 09-07-08 17:06

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den anden hånd til at vække konen...... så den der med at ryge og
> snakke, skal du dælme længere ud på landet med....

ROFL

--
Tom

Fra : martin bjerre

Dato : 09-07-08 18:36

"Borge" <BorgeNielsen224408@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Bilister burde forbydes, så ville antallet af biluheld falde.
>
> Mvh Borge
>
> Både bilist-mcist-fodgænger og cycklist.

Jeg udtaler mig slet ikke generelt om motorcyklister. Jeg taler om dem der
kører som gale, og ofte hasarderet. Jeg ved udemærket at der findes mange
gode trafikanter der bevæger sig på 2-hjulede. Bevares, der findes også
rigtig mange der ikke burde have lov til at køre bil, alt i alt kunne man
godt ønske at dem (både på MC og i bil) der kører som nogle tåber ville
tænke sig bedre om når de hører om et alvorligt uheld. Det kunne måske få
dem til at blive bedre trafikanter.

Mvh
Martin (der aldrig vil have MC-kort, for så ville jeg ikke holde længe :)

Fra : Jens G

Dato : 08-07-08 16:30

On Tue, 08 Jul 2008 16:37:14 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> [...]
>på midterstriben ved det røde lys ved Viborgvej.
>
>Tro da helvede at der klippes nogle motorcyklister.

De udfordrer ofte skæbnen, de motorcyklister.

For nogle uger siden, da vi kørte på motorvejen mellem Vejle og
Horsens et sted, så jeg en mærkeligt udseende modkørende. Jeg kunne se
at det var en motorcykel, men den var så mærkeligt høj. Da den kom
nærmere, gik det op for mig at den kørte på baghjulet, i høj fart.
Lige før han mødte os gik han ned på begge hjul igen.

Jeg er sådan set ligeglad med om han sætter livet på spil med sådan et
stunt. Men med den hastighed han havde, og den hastighed andre
trafikanter har på motorvejen, kunne det nemt gå ud over uskyldige
hvis det går galt for sådan en klovn.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Mogens

Dato : 08-07-08 17:33

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er sådan set ligeglad med om han sætter livet på spil med sådan et
> stunt.

Det samme her - det er hans bekymring og ikke min. Sådan har jeg det også
med de bavianer, der unødigt krydser motorvejen eller vandrer over
jernbanesporene. De kender risikoen og må selv svare for følgerne...

> Men med den hastighed han havde, og den hastighed andre
> trafikanter har på motorvejen, kunne det nemt gå ud over uskyldige
> hvis det går galt for sådan en klovn.

Jeg tror, motorcyklisten er den lille i det spil...

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 08-07-08 19:00

Mogens wrote:
> "Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg tror, motorcyklisten er den lille i det spil...

Helt sikkert, men hvis en MC +/- fører rammer autoværnet med 130, føler du dig så sikker på, at der ikke kommer noget af den og rammer dig, hvis du er i nærheden?

F.eks. en forgaffel ind gennem en af ruderne eller soltaget, kan du så undgå at køre galt selv?

Fra : Mogens

Dato : 08-07-08 19:18

"Jens C. Hansen" <adsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> Helt sikkert, men hvis en MC +/- fører rammer autoværnet med 130,

Klaus skrev vist 80-85 km/t?

> føler du dig så sikker på, at der ikke kommer noget af den og rammer dig,
> hvis du er i nærheden? F.eks. en forgaffel ind gennem en af ruderne
> eller soltaget, kan du så undgå at køre galt selv?

Jeg er sikkert naiv, men jeg forestiller mig slet ikke at være i nærheden af
det beskrevne i tilfælde af at uheldet er ude (enten bremser, accelererer
eller styrer jeg bilen væk). Gad egentlig vide om mit panoramatag er af
særlig stærk/stabil glastype?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-07-08 19:25

Mogens skriver:

> Klaus skrev vist 80-85 km/t?

Det var min fart, ikke ham der "klemte sig ind".....

> [...]
> det beskrevne i tilfælde af at uheldet er ude (enten bremser, accelererer
> eller styrer jeg bilen væk). Gad egentlig vide om mit panoramatag er af

Pøjgøj?

Det er sikkert brandhæmmende

Fra : Mogens

Dato : 08-07-08 19:38

> Det var min fart, ikke ham der "klemte sig ind".....

Man klemmer sig næppe ind med 180 km/t

> Peugeot?

Jow jow...

> Det er sikkert brandhæmmende

Rolig nu

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-07-08 20:02

Mogens skriver:

> Man klemmer sig næppe ind med 180 km/t

Nej, men et sted mellem 110 og 130 - han var satme hurtigt forbi. Jeg
opdagede ham mest på grund af brølet bagfra, da han gav gas, efter at
have liget bagved en 500-800 meter.

> Rolig nu

Jeg er ganske rolig, skulle jeg være mere rolig sked jeg i bukserne.

Fra : Niels Pein

Dato : 08-07-08 20:36

"Klaus D. Mikkelsen" skrev ...

> Jeg opdagede ham mest på grund af brølet bagfra, da han gav gas,
> efter at have liget bagved en 500-800 meter.

Ikke at det det retfærdiggør at overhale mellem to biler på den måde, men
var det mon fordi han ventede på at du skulle se at komme forbi den Corolla
og trække til højre, eller alternativt lade være med at overhale, og så
holde til højre bag Corollaen?
Og da du blev liggende i venstre bane, så mistede han tålmodigheden, og
valgte at smutte forbi hvor han synes der var mest plads?
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-07-08 21:30

Niels Pein skriver:

> [...]
> og trække til højre, eller alternativt lade være med at overhale, og så

Nu kom Corallaen og jeg med en "pæn" fart for vejen og jeg kom stille
forbi Corollaen.

> Og da du blev liggende i venstre bane, så mistede han tålmodigheden, og
> valgte at smutte forbi hvor han synes der var mest plads?

Du mener at han tabte hovedet. for at komme frem til Viborgvej?

Fra : Niels Pein

Dato : 08-07-08 21:51

"Klaus D. Mikkelsen" skrev ...
> Niels Pein skriver:

> Du mener at han tabte hovedet. for at komme frem til Viborgvej?

Ja sådan kan man vel også formulere det, alt efter hvor negativt man er
indstillet.
Feel free to be a bitter old man.

Men som jeg forstod det, så kom han (eller hun) da fint nok forbi, og har
både hovede og andre lemmer i behold endnu, uden hverken du eller Corollaen
behøvede at lave undvigemanøvrer.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-07-08 05:12

Niels Pein skriver:

> Ja sådan kan man vel også formulere det, alt efter hvor negativt man er
> indstillet.
> Feel free to be a bitter old man.

Gammel ?
Bitter?

Nope - hovedrystende.

> Men som jeg forstod det, så kom han (eller hun) da fint nok forbi, og har
> både hovede og andre lemmer i behold endnu, uden hverken du eller Corollaen
> behøvede at lave undvigemanøvrer.

Hvis jeg kom så tæt forbi dig en da du kørte motorcykel under en
overhalning ville du brokke dig lidt......

Fra : Niels Pein

Dato : 09-07-08 14:28

"Klaus D. Mikkelsen" skrev ...
> Niels Pein skriver:

> Gammel ?
> Bitter?
> Nope - hovedrystende.

Jeg satte også en "ironi" smiley.
(= bare en pop-smart bemærkning).

> Hvis jeg kom så tæt forbi dig en da du kørte motorcykel under en
> overhalning ville du brokke dig lidt......

Det er faktisk også grundlæggende noget helt andet.

Hvis jeg som motorcyklist gør den fejl under en overhaling at køre alt for
tæt på dig i din Touran, og det så kikser, hvad sker der så?
- Du får ridser i lakken og småbuler, ikke andet.
- Jeg styrter, med risiko for seriøse, endda fatale skader.

Omvendt:
Hvis du i din Touran gør den fejl under en overhaling at køre alt for tæt på
mig på min motorcykel, og det så kikser, hvad sker der så?
- Du får ridser i lakken og småbuler, ikke andet.
- Jeg styrter, med risiko for seriøse, endda fatale skader.

Jeg håber du kan se problematikken. De fejl en motorcyklist gør, er sjældent
farlige for andre end ham selv.
De fejl bilister gør, kan nemt blive fatale for en motorcyklist, hvor
bilisten selv har en mindre risiko.

Eller på en anden måde: Jeg køber s*u en Hummer, eller endnu bedre, en lille
lastvogn, for hvis der så sker et sammenstød med en "nomal" trafikant, så
går det ud over modparten og ikke mig. Fint for _min_ sikkerhed, men
temmelig egoistisk, ikke?
Næh, det jeg gør er det modsatte. Jeg kører et lille og let køretøj. Vel
vidende at et sammenstød med en "normal" trafikant går ud over mig selv og
ikke modparten. Og så håber jeg modparten tager lidt ekstra hensyn til at
jeg er den sårbare i det spil. Men ups, det gør modparten s*u ikke.
Modparten tror at man bare kan sammenligne kørselsmønster 1 til 1 for de to
typer køretøjer.
Øv. Men så må man jo passe på sig selv, for ingen andre gør.

Jeg håber meget du kan se, at din sammenligning med "hvis det var mig der
overhalede dig", det er en rigtig skidt sammenligning.
Hold venligst afstand med de 1,5 tons jern du flytter rundt med.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-07-08 15:29

Niels Pein skriver:

> Det er faktisk også grundlæggende noget helt andet.

Nej

> [...]
> - Du får ridser i lakken og småbuler, ikke andet.
> - Jeg styrter, med risiko for seriøse, endda fatale skader.

Ergo er det fuldstændigt det samme.

> Øv. Men så må man jo passe på sig selv, for ingen andre gør.

Det var det han gjorde på motorcyklen eller ?

> Jeg håber meget du kan se, at din sammenligning med "hvis det var mig der
> overhalede dig", det er en rigtig skidt sammenligning.
> Hold venligst afstand med de 1,5 tons jern du flytter rundt med.

1,9 tons - tak

Fra : Niels Pein

Dato : 09-07-08 17:05

"Klaus D. Mikkelsen" skrev ...
> Niels Pein skriver:

> Ergo er det fuldstændigt det samme.

Jeg troede du var klogere, men ok, jeg bøjer det i neonrør:

Jeg tager en chance og det kikser. Men det går ud over mig selv, stort set
ikke modparten. Fair nok.
Du tager en chance og det kikser. Hov, forskel: Det går ikke så meget ud
over dig selv, det går hårdt ud over modparten!

Nu kan du vel se at der er en stor forskel.

> Det var det han gjorde på motorcyklen eller ?

Nej, det gør jeg, ikke ham/hende du beskriver der. Men til gengæld er det jo
vedkommende selv det går hårdest ud over hvis det går galt, og du har ikke
være personligt i fare.

> 1,9 tons - tak

Det understreger bare min pointe! Jeg ville være sikker på ikke at
overdrive, så jeg gættede lavt.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-07-08 18:41

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke være personligt i fare.

> Det understreger bare min pointe! Jeg ville være sikker på ikke at

Det gør forbandet ond på en bilist, hvis en MC bruger ham til et selvmord!
Spørg dem der har oplevet det, de vil gøre meget (alt) for ikke at opleve
det igen

Så dine argumenter med at det er MC det går ud over er måske rigtige.
Men det vil næsten altid være bilisten der skal leve videre med hvad der er
sket.

Så hvis I vil begå selvmord, så venligst undlad at bruge mig eller en af
mine kære til det.
Nu spørger du sikkert, hvordan I kan se hvem det er.
Ok, venligst undlad at bruge andre overhovedet.

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Niels Pein

Dato : 10-07-08 20:14

"Uffe Bærentsen" skrev ...

> Det gør forbandet ond på en bilist, hvis en MC bruger ham til et selvmord!

Ha ha ha, det er da grineren.
Ingen mc'ister siger at bilister kører dem ned med vilje, blot at bilister
ikke ser sig godt nok for, men vi bliver ofte skudt i skoene at vi mener
bilisterne er ude efter os med vilje.
Nu kommer du så modsat, og siger noget med at motorcyklisterne bruger
bilisterne til selvmord. Det er jo simpelthen for latterligt.

> Så dine argumenter med at det er MC det går ud over er måske rigtige.
> Men det vil næsten altid være bilisten der skal leve videre med hvad der
> er sket.

Hellere være den der overleve, trods alt, right?

> Så hvis I vil begå selvmord, så venligst undlad at bruge mig eller en af
> mine kære til det.
> Nu spørger du sikkert, hvordan I kan se hvem det er.
> Ok, venligst undlad at bruge andre overhovedet.

Bruge til hvad? Selvmord? Det er altså ikke det debatten handler om Uffe. :)
--
Hilsen Niels

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 10-07-08 21:07

> [...]
> Nu kommer du så modsat, og siger noget med at motorcyklisterne bruger
> bilisterne til selvmord. Det er jo simpelthen for latterligt.

Så kør dog så det undgås.
Det er såre simpelt.

> Hellere være den der overleve, trods alt, right?

Ved om tilfælde, hvor vedkommende ikke ønskede det

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Niels Pein

Dato : 11-07-08 00:23

"Uffe Bærentsen" skrev ...

> "Niels Pein" skrev ...

> Så kør dog så det undgås.
> Det er såre simpelt.

Hvis man gerne vil begå selvmord, hvorfor skulle man så prøve at undgå det?
Ej, det er da for skørt, tror du seriøst på at man ofte møde MC'ister der
faktisk er ude på at begå selvmord ved at køre ind i nogen?
Søg hjælp. :)

> Ved om tilfælde, hvor vedkommende ikke ønskede det

Så er vi ude i noget psykisk, hvis man hellere vil være død.
Det ER altså ikke det debatten handler om Uffe.
Men ok, drej du den bare derhen, men så er jeg skredet, for det er da et
seriøst underligt emne at diskutere i denne gruppe.
--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-08 21:41

On Thu, 10 Jul 2008 19:41:04 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:

>Nu spørger du sikkert, hvordan I kan se hvem det er.
>Ok, venligst undlad at bruge andre overhovedet.

Det lover jeg.
Lover du så at se dig grundigt for?

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-08 16:00

> [...]

>overhalede dig", det er en rigtig skidt sammenligning.
>Hold venligst afstand med de 1,5 tons jern du flytter rundt med.

sammenligningen virker jo glimragende begge veje !

--
Jan_stevns

Fra : Niels Pein

Dato : 09-07-08 17:07

<jan_stevns> skrev ...

> sammenligningen virker jo glimragende begge veje !

Der skulle være en smiley ikke.
Ellers, se mit seneste svar til Klaus, hvor jeg forklarer det lidt
tydeligere.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-08 19:00

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev :

>Der skulle være en smiley ikke.

Nej - jeg var egentligt gravalvorlig

(ved godt , det er sjældent, det sker)

Jeg kan sagtens forstå Mc folket føler sig overset (med rette) - men
*nogen* af dem trænger satme da også til at se på sin egen kørsel med
andres øjne, ikke at det på nogen måde undskylder det hav af
skvadderhoveder, der kører rundt i blikdåser.

det er jo ikke kun set fra et MC synspunkt de er skvadderhoveder, det
er ret generelt.

Desværre for Mc folket er det jo halvaberne der gør sig bemærket, dem
der kører pænt ser man aldrig - de påkalder sig jo ikke opmærksomhed.

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-08 19:59

On Wed, 09 Jul 2008 20:00:19 +0200, jan_stevns wrote:

> [...]
>
>Desværre for Mc folket er det jo halvaberne der gør sig bemærket, dem
>der kører pænt ser man aldrig - de påkalder sig jo ikke opmærksomhed.

Den gælder også begge veje. Man kan tydeligt huske den der japanske
hveps, der kom imod en med noget der ligner 200 lige foran
kølergitteret og lige når at klemme sig ind over de dobbelt optrukne -
men'eh....den kunne en Octavia også i morges. Dobbelt optrukne, man
kører de 70, der er tilladt og lidt til - og 100 m til næste sving og
vupti overhaler tåben. Gæt selv, hvem jeg holdt bag ved i lyset ved
nedkørslen til motorvejen 6 km senere )
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : KASO

Dato : 09-07-08 19:52

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i meddelelsen
> [...]
> - Du får ridser i lakken og småbuler, ikke andet.
> - Jeg styrter, med risiko for seriøse, endda fatale skader.

"Ikke andet" - det er da også rigeligt. Hvorfor ikke bare køre ordenligt -
så opstår problemet sådan set slet ikke?

> [...]
>
> Jeg håber du kan se problematikken. De fejl en motorcyklist gør, er
> sjældent farlige for andre end ham selv.

Det er noget vrøvl - 250kg jern med 130 km/t slår temmeligt hårdt og kan slå
mange ihjel - selv hvis de sidder i en bil!

> De fejl bilister gør, kan nemt blive fatale for en motorcyklist, hvor
> bilisten selv har en mindre risiko.
>

> Modparten tror at man bare kan sammenligne kørselsmønster 1 til 1 for de
> to typer køretøjer.

Tjah - en motorcykel skal mig bekendt også placere sig som en bil - og må
derfor f.eks. ikke køre på midterlinien mellem 2 baner. Så fejlen ligger
ikke hos den, der tror at kørselsmønsteret er det samme - fejlen ligger hos
den, der tror at man kan tillade sig "alt" på en MC: Køre mellem baner, køre
på 1 hjul, køre for stærkt etc.

> Øv. Men så må man jo passe på sig selv, for ingen andre gør.

God idé!
(gælder nu også som bilist, cyklist, fodgænger...)

> Jeg håber meget du kan se, at din sammenligning med "hvis det var mig der
> overhalede dig", det er en rigtig skidt sammenligning.
> Hold venligst afstand med de 1,5 tons jern du flytter rundt med.

Så skal du da også holde afstand - med de 150-250kg jern du kører rundt
med....

Fra : Mark

Dato : 09-07-08 20:03

"KASO" skrev i meddelelsen:

>fejlen ligger hos den, der tror at man kan tillade sig "alt" på en MC:
køre på 1 hjul.

Hvad er der nu galt i at køre på 1. hjul, hvis man kan køre på forhjulet ved
en kraftig nedbremsning for en tåbelig bilist

/Mark.

Fra : cr

Dato : 13-07-08 20:23

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Mogens skriver:
>
> Nej, men et sted mellem 110 og 130 - han var satme hurtigt forbi. Jeg
> opdagede ham mest på grund af brølet bagfra, da han gav gas, efter at
> have liget bagved en 500-800 meter.

Hmmm har godt hørt om en opstandelse, men alligevel en død der fik en
lynopstandelse, på en motorcykel?

> Klaus

mvh
0cr

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 10-07-08 02:09

Du skrev:
"sammenligningen virker jo glimragende begge veje !"

Og så ser det jo ud som om du synes det er glimragende at det er
motorcyklisten det går ud over hver gang, uanset om det er
motorcyklisten eller bilisten der laver fejlen. For det var det
sammenligningen gik på.
Og det synes jeg godt nok ikke er glimragende!

Jeg synes principielt den der laver fejlen bør være den der tager
tævene.
Jeg synes også principielt at uanset om man bryder færdselsloven hist
og her, så er der i hvert fald een ting der er et no-no: Man skal ikke
sætte andres liv og førlighed på spil. Derfor mener jeg at med
stigende vægt man smider rundt med, har man også stigende ansvar for
ikke at lave fejl der gør at man risikerer et sammenstød.
Eksempler:
Hvis en motorcykel kører 5 meter fra min bagklap på bilen på landevej,
så kan jeg synes han er en klovn, men det kan ikke bringe mit p*s i
kog. For hvis der sker noget foran og jeg får brug for at klappe
bremsen, så er det klovnen selv det går ud over, ikke mig.
Men hvis en lastvogn ligger 5 meter fra min bagklap, så er jeg
pludselig i livsfare hvis jeg får brug for at klappe bremsen. Og _det_
kan bringe mit p*s i kog.

Men jeg tror jeg opgiver.
Jeg kan se der ikke rigtig er stemning her i gruppen for så meget som
at overveje denne indfaldsvinkel til sikkerheden på vejene.
Motorcykler anses bare for at være farlige, upåagtet at det s*u aldrig
er motorcyklister der udrydder hele familier ved at køre op bag i en
holdende kø eller mod færdselsretningen på motorveje. Eller var det
sidste år en lastvogn udryddede en hel minibus med pensionister på
tur. En motorcykel kan jo slet ikke lave den slags ravage. De er s*u
da ikke ret farlige for andre end føreren selv.
--
Hilsen Niels

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-08 09:45

Niels.Pein@gmail.com skrev :

> [...]

>sammenligningen gik på.
>Og det synes jeg godt nok ikke er glimragende!

Så har du da også misforstået , helt og fuldkomment

når jeg mener det virker begge veje, skal det forståes som om, at
MC'isten bør være uhyggeligt klar over hvor ondt 2 ton skrot kan gøre,
og at billisten så sandeligt også bør være klar over det - altså :

.....Hvor ondt det kan gøre på ham/hende på mc'en.

*Så* er tvivlen vel udryddet ?

--
Jan_stevns

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 08-07-08 20:14

Mogens wrote:
> "Jens C. Hansen" <adsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> Klaus skrev vist 80-85 km/t?

Det var Jens G's indlæg du først svarede på, og dermed en helt anden situation end den Klaus beskrev.

Fra : Kåre

Dato : 08-07-08 19:47

> Jeg tror, motorcyklisten er den lille i det spil...

Så lille er den nu heller ikke. Hvad vejer sådan en? 200 kg?
200 kg med 130 i timen gør ONDT at blive ramt af.

For nogle år siden bedømte et ældre ægtepar hastigheden på en motorcykel
forkert, her i min hjemby, og svingede til venstre i et lyskryds.
Motorcyklen kunne ikke nå at bremse nok, torpederede bilen, og dræbte begge
i bilen...

Kåre

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-08 20:07

I Tyskland og England er der lavet mange forsøg hvor man skulle gætte
hastigheden på en modkørende ting

Og en ting var hel sikkert , man kunne ikke gætte hastigheden før den var
paseret , og hvis det var en MC var hastigheden næsten dobbelt op hvis den
kom med høje omdrejninger

Farven kunnne man heller ikke sige før genstanden var paseret

PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Kåre

Dato : 08-07-08 20:27

> [...]
> kom med høje omdrejninger
>
> Farven kunnne man heller ikke sige før genstanden var paseret

Ja det lyder meet rimeligt. Motorcykler er sbære at bedømme.
Jeg mener at kunne huske at ham her kørte næste 200 (i byen hvor man må kør
60), da han opdagede (han overlevede og kunne afgive forklaring til
politet...) at nu var det tid at skru lidt ned for blusset. Hvor meget han
har nået at bremse ned aner jeg ikke.
Men det forståeligt at føreren ikke lige havde gættet at motorcyklen havde
så meget fart på.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-08 17:36

Ja de er sindsyge de MCister , ud af de hmmmm 15 dødsuheld der har været i
år på Mc har bilerne fået skylden de 13 af tilfældene

Utroligt at de tør køre ved siden af TLF talene Bussemænd pillende Spejl
fikseret billister

Kunne bare ikke dy mig , jeg har selv været skyde skive 2 gange i år på den
rigtige grimme måde , bare ved at køre ud af lige landevej

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 08-07-08 21:04

"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kunne bare ikke dy mig , jeg har selv været skyde skive 2 gange i år på
> den rigtige grimme måde , bare ved at køre ud af lige landevej

Alle de kloge hoveder i bilerne skulle have bare 1 dag på nakken af en
motorcykel. Så tror jeg sgu at sagerne blev set i det rigtige lys.

Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-07-08 21:31

Michael Kirkegaard skriver:

> Alle de kloge hoveder i bilerne skulle have bare 1 dag på nakken af en
> motorcykel. Så tror jeg sgu at sagerne blev set i det rigtige lys.

Du mener så ville vi også overhale på midterstriben?

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-08 22:38

Nej så vil du se hvor mange der kører i venstre side , så man må langt over
i modsatte vejbane

Mon ikke de fleste MCister er klar over hvem det går ud over , når en af
parterne kikser

Men selfølgelig er der nogen der kører som død og helvede ,men dem tager
Darwin sig af før eller siden

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-07-08 22:41

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Du mener så ville vi også overhale på midterstriben?

Nej så ville vi køre dobbelt hastighed og beskylde lastbilerne for at
overse os med vilje... ;)

Fra : Kent Friis

Dato : 13-07-08 16:54

Den 08 Jul 2008 21:41:07 GMT skrev Henrik Stidsen:
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Nej så ville vi køre dobbelt hastighed og beskylde lastbilerne for at
> overse os med vilje... ;)

Hvad det sidste angår, var der en tysk motorcyklist der fortalte om
at han altid blev overset af bilister (ikke specifik lastbiler). Han
prøvede alt, selv en orange sikkerhedsvest hjalp ikke, folk overså
ham stadig.

En dag gik han så hen og vandt en styrthjelm magen til dem politiet
bruger. Siden den dag kunne han køre i det mørkeste camouflagetøj,
og alligevel var der aldrig nogen der overså ham.

Såeh... "Med vilje"?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-07-08 17:05

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote in

> [...]

> bruger. Siden den dag kunne han køre i det mørkeste camouflagetøj,
> og alligevel var der aldrig nogen der overså ham.

Og jeg har lige fanget en fisk der er såååååååååååååååååååååå stor ;)

Overdrivelse fremmer forståelsen - og jeg tror ham tyskeren har ønsket at
gøre sig meget forståelig.

Fra : Niels Pein

Dato : 13-07-08 22:28

"Kent Friis" skrev ...

> [...]
> bruger. Siden den dag kunne han køre i det mørkeste camouflagetøj,
> og alligevel var der aldrig nogen der overså ham.

Jeg har oplevet noget lignende.
Havde en motorcykel hvor jeg fik sat en hvid fuldkåbe på, og en hjelm der
set lige forfra godt kunne se hvid ud, og ellers sort tøj Er du så færdig
det kunne mærkes på adfæren fra medtrafikanter, he he.
--
Hilsen Niels

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-07-08 22:39

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> wrote in

> Havde en motorcykel hvor jeg fik sat en hvid fuldkåbe på, og en hjelm
> der set lige forfra godt kunne se hvid ud, og ellers sort tøj Er du så
> færdig det kunne mærkes på adfæren fra medtrafikanter, he he.

Og I har ikke overvejet at hvid også er nemmere at se end mange andre
farver?

Fra : Niels Pein

Dato : 14-07-08 18:54

"Henrik Stidsen" skrev ...

> Og I har ikke overvejet at hvid også er nemmere at se end mange andre
> farver?

Jow jow, det var sikkert derfor hurtige knallerter pludselig fløj ind ad
sidevejene, og bilen foran, som egentlig kørte godt til, pludselig sænkede
farten til noget lovligt.

Spøg til side; bliv bare i troen Henrik, den lader sig ikke rokke fornemmer
jeg. Men husk; du ved stadig ikke meget om at køre mc, mens os mc'ister der
udtaler os her, udemærket ved hvordan det er at køre bil også.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1,8 CDX

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-07-08 19:07

> [...]
> fornemmer jeg. Men husk; du ved stadig ikke meget om at køre mc, mens
> os mc'ister der udtaler os her, udemærket ved hvordan det er at køre

Det er godt I er så kloge.

Fra : Niels Pein

Dato : 15-07-08 00:04

"Henrik Stidsen" skrev ...

> Det er godt I er så kloge.

Jep, og det er træls at andre udtaler sig så meget og så markant uden at
vide nok.

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 00:10

Niels jeg tror du er ved at nå ind til benet

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-08 19:57

> Jep, og det er træls at andre udtaler sig så meget og så markant uden at
> vide nok.

Ja jeg hader det også ;)

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 20:13

Godt grebet ;)

Men du er alså på det forkerte hold , det var dig der skulle løbe

For faen alså :))

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-08 21:21

"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> wrote in

> Godt grebet ;)
> Men du er alså på det forkerte hold , det var dig der skulle løbe

Jamen, jeg troede det var alle mod alle? ;)

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-08 21:34

Hehe

Du fik lige det røde kort , og er bortdømt ;)

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Kent Friis

Dato : 14-07-08 20:37

Den 13 Jul 2008 21:38:30 GMT skrev Henrik Stidsen:
> "Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> wrote in

> Og I har ikke overvejet at hvid også er nemmere at se end mange andre
> farver?

Nemmere end en sikkerhedsvest? I så fald er sikkerhedsvestene sg*
fejldesignede...

Iøvrigt plejer det tyske politi at have en forkærlighed for grønt
(nej, ikke neongrøn).

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-07-08 21:15

> Nemmere end en sikkerhedsvest? I så fald er sikkerhedsvestene sg*
> fejldesignede...

Det var ikke mig der sammenlignede med sikkerhedsveste. Jeg sammenlignede
med andre farver *hjelme*.

> Iøvrigt plejer det tyske politi at have en forkærlighed for grønt
> (nej, ikke neongrøn).

Hvilket jo ikke gør historien mere troværdig.

Fra : Kent Friis

Dato : 17-07-08 19:09

Den 14 Jul 2008 20:14:56 GMT skrev Henrik Stidsen:
> Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote in

> Det var ikke mig der sammenlignede med sikkerhedsveste. Jeg sammenlignede
> med andre farver *hjelme*.

Hvis folk ikke kan se sikkerhedsvesten, kan de sg* nok heller ikke se
en hvid hjelm.

> Hvilket jo ikke gør historien mere troværdig.

Så bare fordi du nægter at acceptere at mange bilister kører som
om de er fuldstændig ligeglade med alle andre, er historien
pludselig ikke troværdig?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-07-08 23:10

> Hvis folk ikke kan se sikkerhedsvesten, kan de sg* nok heller ikke se
> en hvid hjelm.

Sikkerhedsvesten *kan* være meget lidt synlig når føreren af cyklen er
bøjet lidt forover og har kåbe på cyklen. Bemærk *KAN*. Hjelmen vil jo som
regel være højeste punkt på cyklen.

> Så bare fordi du nægter at acceptere at mange bilister kører som
> om de er fuldstændig ligeglade med alle andre, er historien
> pludselig ikke troværdig?

Hvordan kom det pludselig ind i billedet? Jeg troede vi talte om at en
politihjelm i Tyskland kunne være grøn, det har vel ikke noget med
billisters kørsel at gøre vel?

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-07-08 09:40

> Michael Kirkegaard skriver:

> Du mener så ville vi også overhale på midterstriben?

Højst sandsynligt. Men mere vigtigt, folk ville begynde at orientere sig
ordentligt ( i hvert fald i et par ugers tid, ligesom da folk kørte pænt
efter vi fik sat farten op på motorvejene og der var masser af politi
derude).. Jeg har flere nær-sammenstøds-oplevelser i år, end jeg kan tælle
på mine fingre.
Folk overser simpelt hen min skriggrønne og larmene motorcykel.
Opmærksomheden ligger hos sidemanden, børnene på bagsædet, radioen eller
mobiltelefonen. Eller også har de ingen undskyldning for manglende
opmærksomhed.. Men lige gyldigt er det, for jeg bliver sgu overset.

9 ud af 10 gange sker det inde i byen med 30-50km/t, folk kører simpelt hen
direkte ud foran mig. I Assens var der en kvinde i en stationcar, fyldt med
børn, som blev så forskrækket, at hun var ved at skide grønne grise. Det
tror jeg sgu også gerne. Jeg endte med at holde omkring 1 meter fra hendes
dør.. og det var med 30km/t... jeg panikkede simpelt hen, fordi jeg troede
hun havde set mig.. hun havde set direkte på mig, jeg så hende lige i
øjnene.. Hvad fanden hun har set ved jeg ikke, men hun kørte direkte ud
foran mig.. og det regnede jeg slet ikke med da jeg havde haft øjenkontakt..
så jeg smed bare ankeret, fik overbremset på baghjulet og gled med hvinene
dæk hen mod hende.

Mvh Anders

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 09-07-08 20:06

> Du mener så ville vi også overhale på midterstriben?
>

> Klaus
> --

Hvis du ku' ville du nok gerne, ..

Men med det store skrummel du kører i, er det det nok utænkeligt.
Det tager deg vel også adskillige sekunder at komme forbi, hvorimod jeg er
typisk er forbi inden du når at blinke
Hvor hurtigt flytter du lige 2t jern ?
Jeg ved hvor hurtigt jeg flytter 0,2t jern (ca. 10 gange så hurtigt

Du er vist bare pisse misundelig.

/jan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-07-08 20:23

Jan Selchau-Hansen skriver:

> Hvis du ku' ville du nok gerne, ..

Det kan jeg

> Men med det store skrummel du kører i, er det det nok utænkeligt.

Tak, at en Touran er et stort skrummel tager jeg som en kompliment.

> Hvor hurtigt flytter du lige 2t jern ?

Med 140 HK ?
Tjo, det går da rimeligt.

> Du er vist bare pisse misundelig.

Nope, det er vidst synd at sige.

Men jeg kan da se at fordommene vælter frem.

Fra : Claus Frørup

Dato : 09-07-08 21:07

Isang tao pinangalanan, Jan Selchau-Hansen nagsulat:

>Du er vist bare pisse misundelig.

Sådan en misundelse vaskes væk i regnvejr.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-07-08 08:22

Claus Frørup wrote:

> Sådan en misundelse vaskes væk i regnvejr.

Mennesket er vandfast. Der findes endda folk der bader helt overlagt med
jævne mellemrum

--
vh
Torben - ikke vandskrækker.

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 10-07-08 01:52

On 10 Jul., 09:22, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Mennesket er vandfast. Der findes endda folk der bader helt overlagt med
> jævne mellemrum

Ha ha. Og jeg tror (men det er jo religion) at motorcyklister generelt
får en bedre fornemmelse end bilister for vejgreb i vådt kontra tørt
føre.
Køredragter er jo vandtætte (kan være i hvert fald - min er), så det
er jo ikke fordi man bliver våd. For mig er det nedsat vejgreb og
sigtbarhed der gør at lidt af fornøjelsen ved at køre mc går fløjten i
regnvejr, og så kan man lige så godt køre bil.

I bil skal man jo også lige sørge for at få en paraply med hvis man
vil undgå at blive våd i regnvejr. Under gåturen fra parkeringpladsen
og ind i Brugsen bliver man jo ellers mere våd end på en motorcykeltur
fra grænsen til Skagen.
--
Hilsen Niels

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-07-08 22:39

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Tro da helvede at der klippes nogle motorcyklister.

Ja de er jo jaget vildt blandt billister, der ved enhver motorcyklist, så
det gælder om at komme hurtigst muligt frem til destinationen inden man
bliver taget af en der med vilje overser dem.

Ja, det var ironisk ment og ja, det var udelukkende for at provokere de
motorcyklister der læser med her og som i en anden tråd har beskyldt
billister for ikke at gide kigge efter MCer.

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-08 23:17

Mon ikke også de fleste Mcister også er bilister , de ser nok bare det fra 2
sider

Tro mig , man kikker nogen gange på sig selv om der er en skydeskive eller
et HIT ME skilt på en

Og hvis en har skrevet GIDE , så er det løgn , det ved enhver , det er nok
noget "være mere opmærksom" , man skal ind på

Prøv engang når du kører i dit tempo at trække lidt ind til højre , og giv
lidt plads til at MCen kan overhale hvis det er det han ville , de fleste
giver dig en tommel finger

Og det er ikke engang løgn

Hvis der skulle være en "Bilist" her der bor i midt Jylland giver jeg gerne
en tur på bagsædet så man kan se føle hvad det drejer sig om
--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-07-08 23:31

> Og hvis en har skrevet GIDE , så er det løgn , det ved enhver , det er
> nok noget "være mere opmærksom" , man skal ind på

Det jeg opponerer imod er den retorik der fremstiller motorcyklister som
jaget vildt fra en aggresiv bestand er rovdyr på fire hjul - istedet for at
erkende at man er nem at overse og at der er mange ting man kan gøre for at
sikre sig selv og sin familie mod ærgelige oplevelser. F.eks. er høj
hastighed absolut ikke noget der hjælper på synligheden. Alligevel har 3 ud
af 4 af de motorcyklister jeg har mødt de sidste par dage kørt stærkt, den
ene endda MEGET stærkt, andre bare tydeligt hurtigere end den øvrige
trafik.

> Prøv engang når du kører i dit tempo at trække lidt ind til højre , og
> giv lidt plads til at MCen kan overhale hvis det er det han ville , de
> fleste giver dig en tommel finger

Prøvede jeg så sent som i dag - ingen tak for pladsen. Men det kræver jo
nok også at man koncentrerer sig om sin kørsel når man overhaler mens der
er modkørende...

Fra : Niels Pein

Dato : 08-07-08 23:55

"Henrik Stidsen" skrev ...

> Det jeg opponerer imod er den retorik der fremstiller motorcyklister
> som jaget vildt fra en aggresiv bestand er rovdyr på fire hjul -

Fint nok, men er du den eneste der må opponere? Er det ikke i orden så, at
vi andre opponerer mod så tåbelige udsagn at man skulle blive reelt usynlig
på mc ved at køre 120 km/t på landevej, og det er det som er skyld i mange
ulykker?
For det er jo noget vås! (og du skrev det).

Man skal inden for 100 meter før det bliver farligt med 120 km/t. Hvis man
som bilist på 100 meters afstand ikke kan se en motorcyklist der kører 120,
så er det s*u da ikke fordi motorcyklisten er "reelt usynlig", så er det
fordi bilisten ikke har set ordentligt efter.
Så check lige din egen retorik først Henrik, inden du revser andre for
useriøs retorik.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-07-08 17:02

> Fint nok, men er du den eneste der må opponere?

Opponer alt det du gider.

> For det er jo noget vås! (og du skrev det).

Det er vel ikke mere vås end din egen ide om at billisterne er ude efter
motorcyklerne. Ja undskyld mig, men det er virkelig sådan det lyder når du
siger det.

Fra : Niels Pein

Dato : 09-07-08 17:14

"Henrik Stidsen" skrev ...

> Det er vel ikke mere vås end din egen ide om at billisterne er ude efter
> motorcyklerne. Ja undskyld mig, men det er virkelig sådan det lyder når du
> siger det.

Jeg skriver at mange bilister ikke ser sig ordentligt for inden de kører ud.
Jeg ved godt at du har det med at dreje andres udsagn rundt til noget andet,
men hvis du drejer det derhen at jeg skulle have sagt bilisterne kører
motorcyklisterne ned med vilje, så er du mindre smart end jeg troede.
--
Niels Pein

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-07-08 17:43

> Jeg skriver at mange bilister ikke ser sig ordentligt for inden de
> kører ud.

Og jeg siger at hvis motorcyklister kører for stærkt - og en del af dem
kører meget stærkt - så udsætter de sig selv for en markant større risiko
for at blive overset. Jeg siger også at jeg møder en del motorcykler der
kører rigtig råddent - og at det derfor ikke undrer mig at der er mange af
dem der bliver slået ihjel hvert år.

> Jeg ved godt at du har det med at dreje andres udsagn rundt
> til noget andet

Lad nu være at gøre det værre end det er.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-07-08 15:54

Henrik Stidsen skrev den 09-07-2008 18:42:

> Og jeg siger at hvis motorcyklister kører for stærkt - og en del af dem
> kører meget stærkt - så udsætter de sig selv for en markant større risiko

Plus at man forventer som billist at de kører bare nogenlunde i henhold
til fartgrænserne - det er jo ikke fikst at tro folk kører cirka 80 hvis
de kører 160.

Måske et skilt på forsiden der viser den faktiske hastighed? Det gør
også en nemmere at se :D

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-07-08 16:39

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote in

> Plus at man forventer som billist at de kører bare nogenlunde i
> henhold til fartgrænserne - det er jo ikke fikst at tro folk kører
> cirka 80 hvis de kører 160.

Hvilket også er grunden til at mange knallertkører, specielt knallert 45,
oplever at billister bliver overraskede over hvor hurtigt de kører.

> Måske et skilt på forsiden der viser den faktiske hastighed? Det gør
> også en nemmere at se :D

....og sværere at kører stærkt, sådan en 50*70cm plade på fronten giver jo
noget mere luftmodstand ;)

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-08 15:22

On Fri, 11 Jul 2008 16:53:36 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<thunderaxiom@gmail.com> wrote:

>Plus at man forventer som billist at de kører bare nogenlunde i henhold
>til fartgrænserne - det er jo ikke fikst at tro folk kører cirka 80 hvis
>de kører 160.

Nu har vi ellers læst her i gruppen at alle motorcyklister kører for
stærkt.

Hvordan fanden kan I så forvente at de ikke gør?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-07-08 18:26

Bt wrote in news:vdfh74pfra4i85c8dpb5t2gv9298em01ao@4ax.com:

> Hvordan fanden kan I så forvente at de ikke gør?

Fordi de alle påstår de kører pænt... - er det ik det I siger? ;)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-07-08 19:28

Bt skrev den 12-07-2008 16:21:

> Nu har vi ellers læst her i gruppen at alle motorcyklister kører for
> stærkt.
>
> Hvordan fanden kan I så forvente at de ikke gør?

Kan være det er en sårn en 45'er? De plejer jo at køre omkring 80.

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 06:43

On Sat, 12 Jul 2008 20:28:01 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen

>Kan være det er en sårn en 45'er? De plejer jo at køre omkring 80.

Hjælper ikke.
Det har har også (med rette) været påstået at det kan være svært at se
forskel på mc'er og 45'ere.

Hvis man nu i stedet antog at alle tohjulede køretøjer kører hurtigt,
og man derfor venetede med at køre ud foran dem indtil man er *sikker*
på at kunne nå det, kunne det være at bilister blev forskånet for at
forårsage sig selv psykiske tramer.

(og det kunne måske være der kunne spares nogle mc'isters liv - ikke
at det betyder så meget - det er tilsyneladende langt værre for
bilisten).

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 13-07-08 21:20

Bt wrote:
> [...]
>
> (og det kunne måske være der kunne spares nogle mc'isters liv - ikke
> at det betyder så meget - det er tilsyneladende langt værre for

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-13089380.html
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-13092452.html

Nogen kommentarer til søndagens to MC-ulykker?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-07-08 22:24

"Jens C. Hansen" <adsl175519@vip.cybercity.invalid> wrote in

> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-13089380.html
> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-13092452.html

> Nogen kommentarer til søndagens to MC-ulykker?

Det ku ligeså godt ha været en billist der stod bag sådanne ulykker.

Fra : Niels Pein

Dato : 13-07-08 22:47

"Jens C. Hansen" skrev ...

> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-13089380.html
> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-13092452.html
>
> Nogen kommentarer til søndagens to MC-ulykker?

Forudsat at artiklerne giver et korrekt beskrivelse.

I den første laver motorcyklisten en klar fejl. Nøjagtig samme fejl ser man
ofte fra bilister eller lastvognschauffører.
Forskellen her er at personerne i bilen alle overlever, ja faktisk uden
skader (lidt afhængigt af om der var noget om det der piskesmæld). Det gør
de ikke når det er en lastvogn der laver det nummer, og det går som regel
også langt værre for de uskyldige når det er almindelige biler vi taler om.

I den anden... tja det kan jo ske for enhver uanset hvilket køretøj vi
snakker om. Der er ikke noget signifikant i at der er en motorcykel
indblandet. Borset måske lige fra at motorcyklisten, som jo nok var 100%
uskyldig i sagen, selv kom alvorligt til skade.
Dog sjældent at den slags ulykker som den sidste sker for motorcyklister.
Har faktisk ikke hørt om det før. Ellers hører man jo ret ofte om bløde
trafikanter der køres ned bagfra. Jeg kendte en der for nogle år siden blev
dræbt pr. varevogn blot ved at gå i højre side af vejen.
--
Hilsen Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-07-08 05:08

"Jens C. Hansen" skriver:

> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-13089380.html
> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-13092452.html
>
> Nogen kommentarer til søndagens to MC-ulykker?

Tre ulykker - http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/07/14/014137.htm

Læg mærke til den sidste, her dør manden i bilen og ham på motorcyklen
overlever. Det er ellers ikke sådan at jeg har opfattet debatten her i
gruppen - eller ?

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-08 05:32

On Mon, 14 Jul 2008 06:08:13 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Læg mærke til den sidste, her dør manden i bilen og ham på motorcyklen
>overlever. Det er ellers ikke sådan at jeg har opfattet debatten her i
>gruppen - eller ?

Jeg lægger mærke til den sidste.

Jeg lægger specielt mærke til at det er en *cyklist*, (som altså ikke
er "manden i bilen"), der "uvidst af hvilke årsager" kom ud på
kørebanen foran mc'en. Tragisk, men det viser jo netop at den mindst
beskyttede er den mest sårbare.

http://www.berlingske.dk/article/20080713/danmark/807130338/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-07-08 08:06

Bt skrev den 14-07-2008 06:31:

> [...]
> er "manden i bilen"), der "uvidst af hvilke årsager" kom ud på
> kørebanen foran mc'en. Tragisk, men det viser jo netop at den mindst

Journalisten skrev "Cyklisten kom af ukendte årsager et stykke ud på
kørebanen, da en motorcyklist pludselig kom kørende og påkørte manden
bagfra."

Ordet pludselig antyder at der har været fart på. Også det at man ikke
kan køre udenom en cyklist, selvom han er ude på vejbanen.

Jaja, det er trist.

Fra : Niels Pein

Dato : 13-07-08 22:34

"Thorbjørn Ravn Andersen" skrev ...

> Plus at man forventer som billist at de kører bare nogenlunde i henhold
> til fartgrænserne

Det gør de jo også, langt de fleste. Er du også en af dem der bare overser
motorcyklisterne?

- det er jo ikke fikst at tro folk kører cirka 80 hvis
> de kører 160.

Hvis man i bil kan køre ud foran een der kører 80, uden vedkommende får brug
for at sænke hastigheden, så kræver det så meget afstand, at man også kan
køre ud foran een der kører 160 uden det bliver decideret farligt.
Vedkommende skal bare bremse lidt.
--
Hilsen Niels

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-07-08 22:41

> Det gør de jo også, langt de fleste. Er du også en af dem der bare
> overser motorcyklisterne?

Er ikke sket endnu. Men de sidste 2 måneder er jeg selv blevet overset i
bilen 3 gange - alligevel går jeg ikke og tror at nogen kører ud foran mig
med vilje.

> [...]

> man også kan køre ud foran een der kører 160 uden det bliver decideret
> farligt. Vedkommende skal bare bremse lidt.

Men forestil dig at der er en kurve man kan forsvinde omkring hvis man
kører 160, så er der ikke nødvendigvis specielt meget mere afstand at gøre
med men man kommer alligevel tættere på med markant højere hastighed.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-07-08 23:21

Niels Pein skrev den 13-07-2008 23:34:
> "Thorbjørn Ravn Andersen" skrev ...
>
> Det gør de jo også, langt de fleste. Er du også en af dem der bare overser
> motorcyklisterne?

Ikke med vilje da. Snakker vi ikke om dem man fejlbedømmer?

> [...]
> for at sænke hastigheden, så kræver det så meget afstand, at man også kan
> køre ud foran een der kører 160 uden det bliver decideret farligt.

Hvis du ser en X hundrede meter væk af vejen og vurderer at du nemt kan
nå at svinge ud foran og få farten op uden at være til gene, holder det
jo ikke hvis der køres en anden hastighed end hvad der forventes.

Det lyder ikke som om det er helt samme situation vi snakker om.

Fra : Kent Friis

Dato : 13-07-08 17:04

Den 09 Jul 2008 16:42:58 GMT skrev Henrik Stidsen:
> [...]
>
> Og jeg siger at hvis motorcyklister kører for stærkt - og en del af dem
> kører meget stærkt - så udsætter de sig selv for en markant større risiko

Overhovedet ikke. Hastigheden er fuldstændig irrelevant for om man
bliver overset af en idiot der ikke kigger. Og mange billister *ser*
sig sg* ikke for.

Bemærk: "mange" - ikke "alle". Det kan sagtens være at du er en af dem
der ser sig for (og du har vel netop af samme grund heller ikke kørt
nogen motorcykler ned).

Mvh
Kent

- som kører bil og cykel, og må konstatere at folk mindst lige så
nemt overser en selvom man kører med lav hastighed.

.... for katten.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-07-08 17:31

> Overhovedet ikke. Hastigheden er fuldstændig irrelevant for om man
> bliver overset af en idiot der ikke kigger. Og mange billister *ser*
> sig sg* ikke for.

Ja, en der ikke kigger overser alt. Men en der kigger kan sagtens overse en
motorcykel - eller bil - der er langt væk men kører så stærkt at
vedkommende når hen til mødestedet før billisten er væk derfra. Specielt i
tilfælde hvor der er kurver eller bakker på vejen kan det ske.

Det kan jo også sagtens være at man har set den modkørende men ikke
forventer den høje hastighed. Resultatet er det samme.

> (og du har vel netop af samme grund heller ikke kørt
> nogen motorcykler ned).

Hvis jeg har, har jeg i hvert fald ik opdaget det ;)

Fra : Kent Friis

Dato : 14-07-08 20:39

Den 13 Jul 2008 16:30:45 GMT skrev Henrik Stidsen:
> [...]
> vedkommende når hen til mødestedet før billisten er væk derfra. Specielt i
> tilfælde hvor der er kurver eller bakker på vejen kan det ske.

Det sker oftest på en hel lige motorvej, og tit kun med få meter hen
til idioten når han trækker ud.

Hvis han ser så dårligt, skal han sg* have førerhund.

> Det kan jo også sagtens være at man har set den modkørende men ikke
> forventer den høje hastighed. Resultatet er det samme.

Snakker vi om modkørende? Jamen så må man da slet ikke overhalde hvis
man ikke kan se at vejen er fri.

> Hvis jeg har, har jeg i hvert fald ik opdaget det ;)

.... førerhund :-þ

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-07-08 21:17

> Det sker oftest på en hel lige motorvej, og tit kun med få meter hen
> til idioten når han trækker ud.

Jeg troede vi snakkede om landeveje og specielt om folk der drejer til
venstre eller kommer ud fra en sidevej og hvor motorcyklen kører på den
store vej.

Ja, modkørende - og ikke overhaling.

Fra : Kent Friis

Dato : 17-07-08 19:11

Den 14 Jul 2008 20:16:33 GMT skrev Henrik Stidsen:
> [...]
>
> Jeg troede vi snakkede om landeveje og specielt om folk der drejer til
> venstre eller kommer ud fra en sidevej og hvor motorcyklen kører på den

Vi snakker om at overse andre trafikanter. Motorcykler primært, men
kan man "overse" en bil der er få meter væk, kan man også sagtens
overse en motorcykel.

Man må heller ikke køre ud på vejen.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 14-07-08 01:38

On 14 Jul., 09:06, Thorbjørn Ravn Andersen <thunderax...@gmail.com>
wrote:

> Journalisten skrev "Cyklisten kom af ukendte årsager et stykke ud på
> kørebanen, da en motorcyklist pludselig kom kørende og påkørte manden
> bagfra."

I en anden avis står:

"Senere søndag døde en ældre mand ved Humlum i Vestjylland.
Han blev ramt af en motorcykel, da han pludseligt kørte ud på
vejbanen."

Og hvis det står til troende, så er det svært at klandre
motorcyklisten noget.

> Ordet pludselig antyder at der har været fart på.  Også det at man ikke
> kan køre udenom en cyklist, selvom han er ude på vejbanen.

Du tror altså cyklisten har kørt samme sted hele tiden, og
motorcyklisten blot ikke magtede at køre udenom?
Det er nok allerhøjst usandsynligt.

_Nogle_ gange er det motorcyklistens skyld, og _nogle_ gange kører
motorcyklister for hurtigt (hvilket bilister også gør), men det er sgu
godt nok irriterende når det _altid_ skal fremlægges som om det er
motorcyklistens skyld, selv i ulykker hvor alt tyder på det modsatte.
Folk der tænker sådan er IMO snævertsynede. Det er i hvert fald
tydeligt at de ikke har kendskab til hvordan det er at køre motorcykel
(og derfor taler mod bedre vidende).

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-08 00:36

1
"Det jeg opponerer imod er den retorik der fremstiller motorcyklister som
> jaget vildt fra en aggresiv bestand er rovdyr på fire hjul"

2
billister for ikke at gide kigge efter MCer

Hvor henne er denne fremstilling ? lyder lidt vanvidtig

Tror sku du ser spøgelser og ja du møder dem osse , synes bare ikke din
historie hænger sammen

Selfølgelig er der spader imellem men som du fremstiller det så er det 3 ud
af 4 ???

PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-07-08 07:00

Henrik Stidsen wrote:

> Det jeg opponerer imod er den retorik der fremstiller motorcyklister som
> jaget vildt fra en aggresiv bestand er rovdyr på fire hjul - istedet for at

Reference? Jeg gætter - din fordom.

Beklager hvis jeg ikke svarer på dine provokationer mere - ikke fordi
jeg tror dumhed direkte smitter - men fordi jeg bliver så træt..

--
vh
Torben

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-07-08 17:00

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote in

> Reference? Jeg gætter - din fordom.

Nej, ikke min fordom - men prøv at se den ikke særlig gamle tråd her i
gruppen. Der bliver godt nok luftet nogle fordomme fra en MC gut. Der er
ingen grænser for hvor dumme billister er når de overser en motorcyklist.

> Beklager hvis jeg ikke svarer på dine provokationer mere - ikke fordi
> jeg tror dumhed direkte smitter - men fordi jeg bliver så træt..

Det er op til dig selv - og bare rolig, jeg ved godt du ikke smitter ;)

Fra : Niels Pein

Dato : 09-07-08 17:15

"Henrik Stidsen" skrev ...

> Nej, ikke min fordom - men prøv at se den ikke særlig gamle tråd her i
> gruppen. Der bliver godt nok luftet nogle fordomme fra en MC gut. Der er
> ingen grænser for hvor dumme billister er når de overser en motorcyklist.

Jeg kan ikke lige finde det. Prøv at finde den konkrete tekst og "paste" ind
her.
Og hvis du ikke kan heller, tja ....
--
Niels Pein

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-07-08 17:44

> Jeg kan ikke lige finde det. Prøv at finde den konkrete tekst og
> "paste" ind her.

Tråden hedder "bind så det lort fast".

Fra : OZ3BTO

Dato : 10-07-08 16:07

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nok også at man koncentrerer sig om sin kørsel når man overhaler mens der

Jeg giver jævnligt plads for de 2 hjulede og det er sjældent at der ikke
falder en hilsen

Sidst en mindre flok blandede maskiner nær Ribe .. vel 10-12 stykker
samtlige hilste da de kom forbi

Fra : Mogens

Dato : 10-07-08 16:27

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg giver jævnligt plads for de 2 hjulede og det er sjældent at der ikke
> falder en hilsen

Jep - også her. Det manglede da bare...

Fra : KASO

Dato : 09-07-08 19:55

"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> lidt plads til at MCen kan overhale hvis det er det han ville , de fleste

Nu er der jo hverken ret eller pligt til at overhale i DK. Hvis man
fremfører sin med den maksimalt tilladte hastighed, må den bagvedkørende
bare pænt afvente, at der bliver plads - og holde afstand indtil da. Det
gælder uanset køretøj!

At man gerne vil køre (for) hurtigt giver ingen særlige privilegier!

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-08 20:02

On Wed, 9 Jul 2008 20:54:50 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>gælder uanset køretøj!
>
>At man gerne vil køre (for) hurtigt giver ingen særlige privilegier!

Du har jo ret! Men hvad går der af mig ved at holde lidt til højre og
lade en MC smutte forbi - næh, intet! Og gør det når jeg ser dem. I
tæt kø på Køge Bugt kan de ikke vifte med fingre til alle, så havde de
ikke nogen hånd til betjeningsgrebene - mange viger lidt. Men det er
de tre, der ikke gør, MC'en husker.

Fra : Kent Friis

Dato : 13-07-08 17:12

Den Wed, 9 Jul 2008 20:54:50 +0200 skrev KASO:

> [...]
> gælder uanset køretøj!
>
> At man gerne vil køre (for) hurtigt giver ingen særlige privilegier!

Der bliver foreslået hvordan man - uden at være til ulempe for sig
selv - kan være flink overfor motorcykler. Lidt lige som at smile
til folk, så smiler de igen.

Og så sidder du der som en gnaven morfar der sidder med armene overkors
men han vrisser "jeg kører 80 helt ude ved midterstriben som jeg må,
så skal de ikke komme og overhale".

Hvis alle tog hensyn gik det 100 gange bedre i trafikken.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 17:59

On 13 Jul 2008 16:12:00 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>så skal de ikke komme og overhale".
>
>Hvis alle tog hensyn gik det 100 gange bedre i trafikken.

Ja. Og den gnavne morfar må for øvrigt ikke køre helt ude ved
midterstriben.

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 19:04

Bt skrev :

>Ja. Og den gnavne morfar må for øvrigt ikke køre helt ude ved
>midterstriben.

siger hvem ?

Du aner jo ikke om han er ved at forberede et venstresving ;)

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-08 19:43

On Sun, 13 Jul 2008 20:03:43 +0200, jan_stevns wrote:

>siger hvem ?

Færdselsloven (med det ved du godt )

>Du aner jo ikke om han er ved at forberede et venstresving ;)

Eller et højresving i bedste traktorstil

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 14-07-08 01:41

On 14 Jul., 06:08, "Klaus D. Mikkelsen" wrote:

> [...]
>
> Læg mærke til den sidste, her dør manden i bilen og ham på motorcyklen
> overlever. Det er ellers ikke sådan at jeg har opfattet debatten her i

Den har jeg ikke fundet. Henvisning?
Eller mener du den hvor en *cyklist* blev dræbt, og motorcyklisten
*også* blev dræbt, angiveligt fordi cyklisten slingrede ud foran netop
som motorcyklisten skulle passere?
--
Hilsen Niels

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 14-07-08 01:48

On 14 Jul., 00:20, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Ikke med vilje da.  Snakker vi ikke om dem man fejlbedømmer?

Det ser ud som om du ikke bemærker at de fleste faktisk kører ganske
pænt. I hvert fald lige så pænt som de fleste bilister.

[Niels]

> Hvis du ser en X hundrede meter væk af vejen og vurderer at du nemt kan
> nå at svinge ud foran og få farten op uden at være til gene, holder det
> jo ikke hvis der køres en anden hastighed end hvad der forventes.

Det holder fint.
Hvis du skal ud fra en sidevej i samme retning som een der kommer
kørende med almindelig landevejshastighed for flertallet af biler, lad
os f.eks. sige du skal til venstre ud på en hovedvej og der kommer
nogen fra højre, så skal du have mindst 200 meter, med mindre du
accelererer meget kraftigere end normalt.
Hvis det så viser sig, at den der kommer fra højre rent faktisk kører
160, så er det ikke noget stort problem. 200 meter er nok til at
bremse helt ned til 0 hvis det skulle være. Det kan i hvert fald ikke
være livstruende, med mindre der sker flere fejl.
--
Hilsen Niels

Fra : Kent Friis

Dato : 14-07-08 20:43

Den Mon, 14 Jul 2008 00:48:03 -0700 (PDT) skrev Niels.Pein@gmail.com:

> [...]
> bremse helt ned til 0 hvis det skulle være. Det kan i hvert fald ikke
> være livstruende, med mindre der sker flere fejl.

Der er jo desværre en del der har den opfattelse at bare ham der
kommer med 80 kan nå at få hold på bilen ved at stå på bremsen
må de godt køre ud

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Ole

Dato : 10-07-08 05:48

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> på midterstriben ved det røde lys ved Viborgvej.
>
> Tro da helvede at der klippes nogle motorcyklister.

Jep, atter en klaphat.

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-12949971.html

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Anders Majland

Dato : 10-07-08 19:50

> Jep, atter en klaphat.
>
> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-12949971.html

Nu er der jo ikke mange facts i den artikel andet end at det var en ældre
herre på motorcykel der blev dræbt i sammenstødet med en venstresvingende
bilist. Det kan da godt være at den ældre er kommet kørende med lydens
hastighed, men mon ikke det mest sandsynlige er at han kørt gansker
fornuftigt og "bare" er blevet overset ligesom så mange andre iår

Men ud fra de sparsomme oplysninger og mine fordomme er mit bud nok at
klaphatten sad i bilen ....

Fra : Ole

Dato : 11-07-08 02:27

Anders Majland wrote:

> [...]
> andre iår
>
> Men ud fra de sparsomme oplysninger og mine fordomme er mit bud nok at

Hmm, jeg skal vist være mere ironisk næste gang.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Anders Majland

Dato : 10-07-08 19:37

> Eller i det mindste en kandidat.

Ja der er mange kandidater derude... Tirsdag kører jeg ~175km jysk landevej
og må 5+ gange bremse for at "hjælpe" med og modkørende der foretagog en
overhaling der ikke var plads til ... (Min hastighed var ægte 89-90 - så jeg
var også en af de fartgale - men med en del lastbiltrafik valgte jeg at
følge denne ...) 2 af de medkørende overhalede over spærrelinier og blev
"overrasket" over modkørende...

Ondag kører jeg så ~350km hvoraf det meste også var landevej . På vej over
den 4 sporede bro ved sønderborg (ca. er ikke lokalkendt) ligger jeg i
vensre spor da jeg skal videre mod nordborg. Højre spor kører lidt
langsommere så jeg overhaler vælge jeg en håndfuld stykker. Men hvor højre
spor er blevet til en højresvingsbane opdager ham på min højre side at han
da også skulle mod venstre og skifter vognbane uden at orientere sig. Da er
jeg næsten helt oppe på siden af ham og det var ret meget held at det
lykkedes at trække til venstre og bremse uden at blive ramt af ham. Han
lavede selvfølglig vognbaneskiftet uden at blinke - ellers ville det have
været for nemt for os andre at opdage .... Der lå både biler foran og bag
mig og heldigvis havde ham bag afstand nok til at han også fik bremset ned
.... Han fortsatte så uanfægtet af motortrafikvejen med mellem 70 og 90.

Ja det var så min primætr klaphat kandidat...

PS ved 90 som marchfart gik C5'en kun 15km/l med 3 cykler på taget -
normalen på strækningen er 19-21 afhængigt af vinden.

Fra : Anders Majland

Dato : 10-07-08 19:53

> Højre spor kører lidt langsommere så jeg overhaler vælge jeg en håndfuld
> stykker.

" så jeg overhaler en håndfuld stykker "

Men det er utroligt så forskelligt trafikken opleves på de samme strækninger
afhængigt af tiden på dagen ...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-07-08 21:13

Anders Majland skriver:

> Ja der er mange kandidater derude...

Der gik 2 forbi for 15 minutter siden ude på det modsatte fortov. Den en
tager en slurk af en dåseturborg, rækker den over til den anden og
spørger om han vil have noget. Jeg hører et "nej" da de går forbu
hushjørnet og efterfølgende en "klak" da dåsen rammer fortovskanten ovre
i vores side af vejen. Der er det at jeg stikker hovedet frem og siger
"Hov! I tabte noget!!", svaret er noget "aaarh luk" hvortil jeg bliver
nødt til at spørge dem om de syntes at vejen er en losseplads......

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-07-08 07:24

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Hov! I tabte noget!!", svaret er noget "aaarh luk" hvortil jeg bliver
> nødt til at spørge dem om de syntes at vejen er en losseplads......

Det kan jo være svært at afgøre hvis det flyder med VAG skrot over det
hele

--
vh
Torben - med VAG skrot og riskogere

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 11-07-08 00:30

On 11 Jul., 08:24, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote

> Det kan jo være svært at afgøre hvis det flyder med VAG skrot over det
> hele

Den holder i garagen.....så den kunne de ikke se.

Klaus

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-07-08 09:16

On Thu, 10 Jul 2008 20:37:29 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

> [...]
>... Han fortsatte så uanfægtet af motortrafikvejen med mellem 70 og 90.

Lige på det sted er der rent faktisk ikke vognbaneskift men fletteregel.
Næste gang, at du kommer forbi, så kig på vejmarkeringen. De to spor
føres sammen, og der blivet lavet et nyt spor til dem, der skal til
højre.

Fly

Fra : Anders Majland

Dato : 17-07-08 21:28

> [...]

> Næste gang, at du kommer forbi, så kig på vejmarkeringen. De to spor
> føres sammen, og der blivet lavet et nyt spor til dem, der skal til

Så er fejlen jo min da min "modpart" var længere fremme ! - Jeg har kun
kørt strækningen den ene gang.., men imho er skiltningen så ikke god nok

Når man kører i tæt trafik er det svært at se markeringerne på vejen -
specielt hvis man skal se at striberne ophører. Afair så er der ikke skiltes
med fletning men kun det blå over banerne der anviser forløbet .....

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-07-08 21:44

On Thu, 17 Jul 2008 22:27:48 +0200, "Anders Majland"
> [...]

>specielt hvis man skal se at striberne ophører. Afair så er der ikke skiltes
>med fletning men kun det blå over banerne der anviser forløbet .....

Uha. Skiltningen vil jeg ikke gøre mig klog på. Jeg kender stedet, så
jeg kigger ikke på skiltene om vejens forløb, men det kan da sagtens
være, at skiltningen er dårlig. Hvis der hænger det blå skilt med det
der "h" uden stiblet linie i midten, så betyder det fletning, men som
sagt, jeg har ikke kigget efter. Det vil jeg gøre næste gang, at jeg
kommer forbi.

Fly

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 18-07-08 03:08

On 17 Jul., 22:27, "Anders Majland" wrote:

> Så er fejlen jo min da min "modpart" var længere fremme  ! - Jeg har kun
> kørt strækningen den ene gang.., men imho er skiltningen så ikke god nok

Jeg føler lige trang til at rose Anders her, for at åbne for den
mulighed, at fejlen lå hos ham selv.
Stort. ( kipper-med-hatten.avi )
Niels Pein
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Anders Majland

Dato : 20-07-08 06:54

>Jeg føler lige trang til at rose Anders her, for at åbne for den
>mulighed, at fejlen lå hos ham selv.
>Stort. ( kipper-med-hatten.avi )

Forsikringsmæssigt ville det nok være blevet en 50:50 ....

Men Fly, lyder til at du er lokalkendt. Er det korrekt at det ikke er andet
skiltning på broen end de 2 blå på bommen (anviser at højre bane bliver til
en frakørsel) eller har jeg overset det/dem ?

Fra : Fly Christensen

Dato : 20-07-08 09:28

On Sun, 20 Jul 2008 07:53:45 +0200, "Anders Majland"
> [...]

>skiltning på broen end de 2 blå på bommen (anviser at højre bane bliver til
>en frakørsel) eller har jeg overset det/dem ?

Uha, jeg skal lige kigge efter næste gang, at jeg kommer forbi. Som sagt
kender jeg stedet og kigger derfor ikke på skiltene..

Fly