Tante Hansen - Fælge og dæk: Må man ?
Fra : Rysz \(8900\)

Dato : 07-07-08 21:47

Kan man tillade sig, at sidde og kigge på fælge og dæk ved T-Hansen ?

En del er jo ikke så glade for deres reservedele, men fælge og dæk virker
som om det er fornuftigt nok eller hva' ?

Hvad er egentlig bedst af dækvalg, hvis man ikke kører voldsomt meget (ca.
20 kilo om året), benytter til tider høje hastigheder og ikke gider dækstøj
? T-Hansen har jo både Continental, Michelin og Dunlop at byde på. Jeg har
et eller andet Tupperware-dæk siddende på æsken lige pt. og det støjer som
en Cerwin Vega-diskant der voldtager Whigfield's Saturday night.

Jan Rysz / Hifiklubben Randers

Fra : Mogens

Dato : 08-07-08 05:40

"Rysz (8900)" <janrysz@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man tillade sig, at sidde og kigge på fælge og dæk ved T-Hansen ?

Ikke i min verden - nu du spørger...

> En del er jo ikke så glade for deres reservedele, men fælge og dæk virker
> som om det er fornuftigt nok eller hva' ?

Sikkert nok - der har ikke været skrevet det modsatte.

> Hvad er egentlig bedst af dækvalg, hvis man ikke kører voldsomt meget (ca.
> 20 kilo om året), benytter til tider høje hastigheder og ikke gider
> dækstøj ? T-Hansen har jo både Continental, Michelin og Dunlop at byde på.

Iflg.
www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/default.asp?ComponentID=4796&SourcePageID=8762#1
er Michelin, Dunlop og Uniroyal topscorer, når det gælder lavt dækstøjniveau
(Geräusch)

> Jeg har et eller andet Tupperware-dæk siddende på æsken lige pt. og det
> støjer som en Cerwin Vega-diskant der voldtager Whigfield's Saturday
> night.

Ud med dem :)

Fra : Ulrik Friis

Dato : 08-07-08 14:33

> [...]
> Jeg har et eller andet Tupperware-dæk siddende på æsken lige pt. og det
> støjer som en Cerwin Vega-diskant der voldtager Whigfield's Saturday

Fælge Made in China skal man liiiige kigge nærmere efter i sømmene, hvis det
kan lade sig gøre. For en sikkerheds skyld ville jeg vælge fælge, som er
lavet i EU - helst Tyskland. Støbefejl er meget svære at opdage hvis ikke
man kan få gennemlyst fælgen.

Dæk der står fast, støjer mindst men holder ikke så længe: Yokohama db500.

Ulrik