AMCF - Auto Motor Club Flensburg GmbH
Fra : Frederik

Dato : 07-07-08 20:49

http://www.frontstairs.dk/windgroup/AMCF.aspx

Er der nogen, som kender til dem. Jeg har erhvervsmæssigt en del rejser i
Europa, eller nogle i hvert fald, eller hvis jeg havde en stor slæde stående
dernede, så ville jeg sørge for at få det...

Erfaringer høres gerne.

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens

Dato : 07-07-08 21:34

"Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Europa, eller nogle i hvert fald, eller hvis jeg havde en stor slæde
> stående dernede, så ville jeg sørge for at få det...

Det kender jeg flere, der har gjort - haft en stor bil holdende i Tyskland,
som de skiftede til, når de skulle på forretningsrejse sydpå. Det holdt
sjældent længe, idet en ombytning er tidskrævende for rejsen. Desuden kan
man stille sig selv det spørgsmål, hvem fan der i dagens DK kører i bil på
forretningsrejse idag - man flyver som regel...

//Mogens
rejser til Rom onsdag og torsdag - med fly

Fra : Frederik

Dato : 07-07-08 21:49

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kører i bil på forretningsrejse idag - man flyver som regel...
>
> //Mogens
> rejser til Rom onsdag og torsdag - med fly

Du har helt ret, jeg mente mere med hensyn til virksomheden specifikt. Sagen
er at jeg har fået konstateret registreringsafgiftsallergi, som giver sig
udslag i rød ansigtskulør, hoppen på stedet og almindelig oppustethed ved
betaling af slige sager...

Da jeg samtidig er i en situation, hvor jeg har brug for erhvervsmæssigt
(selvstændig) at køre i Tyskland, tænkte jeg at have det lidt skægt imens,
uden at pirke til allergien...

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens

Dato : 07-07-08 21:57

> [...]
> situation, hvor jeg har brug for erhvervsmæssigt (selvstændig) at køre i
> Tyskland, tænkte jeg at have det lidt skægt imens, uden at pirke til

Jow jow - jeg forstår det godt. Skal man ha' glæde af det, skal du søge om
tilladelse til at køre i bilen helt hjem (står der også noget om i dit
link). Rigtig sjovt bliver det, hvis du kunne eje bilen vha. den tyske
afdeling af et dansk firma. Så kan du dels få momsen retur, ligesom du kunne
anvende f.eks. tysk egnsudviklingsstøtte til indkøbet.

Jeg kender et dansk firma, som gjorde det (moms retur og
egnsudviklingsstøtte) - men også i dét tilfælde fik BMW'en ofte lov at stå i
den tyske garage i Flensburg. Medarbejderne gad ikke hente bilen, men kørte
videre i deres danske bil. Det var kun sjovt en gang/første gang...

Fra : Frederik

Dato : 07-07-08 22:34

> [...]
> i den tyske garage i Flensburg. Medarbejderne gad ikke hente bilen, men
> kørte videre i deres danske bil. Det var kun sjovt en gang/første gang...

Du har helt sikkert ret. Men nu ville jeg benytte muligheden for at
undersøge det til bunds.

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 08-07-08 01:25

> [...]
> Europa, eller nogle i hvert fald, eller hvis jeg havde en stor slæde
> stående dernede, så ville jeg sørge for at få det...

Wind-brødrene var en del i vælten for år tilbage i taxabranchen pga bøvl med
tysk/dansk moms (§25a-problematikken for kendere).
Indtil da solgte de en del brugte biler til danske taxavognmænd. Det
lykkedes dog på ret kort tid at få ødelagt deres ellers gode ry i branchen.
Kender flere der handlede med dem inden da uden problemer. Nu er det
efterhånden meget længe siden jeg har set en dansk "Wind-taxa", men ved at
der stadig er en del københavnske vognmænd der handler dernede.

En ting er dog sikkert. De 2 brødre der ejer og driver firmaet er mægtigt
flinke og hjælpsomme. Deres medarbejdere ligeså.

En i familien er bosat i Frankrig, men bilen er købt hos Wind, og forsikret
i deres forsikringsklub. Således kan man dermed bo i Frankrig og køre i en
bil på tyske plader.
Eneste ulempe i den forbindelse er at bilen skal synes i Tyskland - men det
sker altid i forbindelse med en tur hjem til kongeriget.
De er altid meget hjælpsomme til syn, og sender gerne en mand med hvis man
ikke er stiv ud i teknisk tysk - eller tysk i det hele taget.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Frederik

Dato : 08-07-08 18:52

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> De er altid meget hjælpsomme til syn, og sender gerne en mand med hvis man
> ikke er stiv ud i teknisk tysk - eller tysk i det hele taget.

Tak for den meget brugbare info.

Mvh.

Fredrrik

Fra : Ole Gaarde Kristense~