Sjovt ord i stavekontrol
Fra : Henrik Münster

Dato : 08-07-08 05:19

Jeg har før nævnt, at jeg ikke altid er så imponeret over
stavekontrollen, der er indbygget i Leopard. Nu skulle jeg skriver
"måltiderne", men kom ved en fejl til at skrive "måtiderne". Det blev
straks understreget som tegn på, at stavekontrollen ikke kender ordet.
Det var jo helt fint. Det er ellers de mest utrolige ord, der slipper
igennem. Jeg højreklikkede straks på ordet i forventning om, at jeg bare
kunne vælge det rigtigt stavede. Stavekontrollen havde kun et eneste
forslag, og det var: "mwåtiderne". Er der nogen, der kan forklare, hvad
det betyder? Jeg ved, at i hvert fald Per Rønne har nogle meget tykke
ordbøger
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-07-08 11:29

Henrik Münster wrote:
> [...]
> forslag, og det var: "mwåtiderne". Er der nogen, der kan forklare, hvad
> det betyder? Jeg ved, at i hvert fald Per Rønne har nogle meget tykke

Jeg véd ikke, hvad 'mwåtiderne' er, men 'mwåtierne' er en folkestamme i
det sydlige Kenya.

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-07-08 18:40

> Jeg véd ikke, hvad 'mwåtiderne' er, men 'mwåtierne' er en folkestamme i
> det sydlige Kenya.

Det kan være, jeg har fået aktiveret den etnologiske ordbog ved en fejl

--
Henrik Münster
Esbjerg