Marinerede artiskokker
Fra : Heidi

Dato : 07-07-08 18:33

Jeg faldt over et par dåser af ovenstående på tilbud et sted, og har nu
planer om at de skal bruges som en forret til en grillmiddag for nogle
venner om et par uger. Jeg har været ved at kigge på opskrifter for at
finde ud af hvad de kan bruges til, og har også fundet diverse måder at
marinere på, så det er ikke noget problem.
Men hvis der sidder nogen derude som en gang imellem har serveret
artiskokker, så kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan i gør, og hvad
i serverer til?
Det skal ikke være en hel tapasbuffet, men bare noget rimeligt enkelt -
eller også skal det bare være som tilbehør til noget grillkød (som jeg
endnu ikke har bestemt hvad skal være).

Kom frisk med inputs!

--
Heidi

Fra : zenobia

Dato : 07-07-08 13:53

Vi smider dem ovenpå hjemmelavet pizza, det er lækkert.

Hilsen Jette

Fra : Max

Dato : 07-07-08 21:51

HejJette

> Vi smider dem ovenpå hjemmelavet pizza, det er lækkert.

Jeps, jeg stemmer for :)

--
Mvh Max

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 08-07-08 14:05

On 7 Jul., 19:32, "Heidi" <xNOSP...@fjomp.com> wrote:

> [...]
> finde ud af hvad de kan bruges til, og har også fundet diverse måder at
> marinere på, så det er ikke noget problem.

Normalt er artiskokhjerter (som jeg går ud fra, der er tale om)
allerede marinerede, når man køber dem på glas. Hvis det ikke skulle
være tilfældet, er den "originale" italienske marinede citronsaft,
salt, peber, olivenolie og persille (samt evt. merian/oregano, men for
guds skyld kun, hvis det er friskt).

Dem på dåse smager efter min erfaring en anelse metallisk. Jeg har en
enkelt gang formået at skylle dem godt, hvorved bismagen blev mindre.

> Men hvis der sidder nogen derude som en gang imellem har serveret
> artiskokker, så kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan i gør, og hvad
> i serverer til?

Personligt elsker jeg artiskokker, men som med så mange andre
grønsager er de nu engang bedst, når man tilbereder dem selv, frem for
at købe dem på dåse. Dem på dåse kan vist ikke bruges til meget andet
end pizza og snacks, som allerede foreslået her.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Heidi

Dato : 10-07-08 18:50

edelvang@gmail.com wrote:

> [...]
> være tilfældet, er den "originale" italienske marinede citronsaft,
> salt, peber, olivenolie og persille (samt evt. merian/oregano, men for

Det er hjerter, ja, og der står på dåserne at de ligger i vand, salt og
citronsyre.
Men du mener så at man kun bør marinere hvis artiskokhjerterne er
friske, og ikke fra dåse? Eller mener du at krydderurterne skal være
friske? Forstår ikke lige helt den sætning

> Dem på dåse smager efter min erfaring en anelse metallisk. Jeg har en
> enkelt gang formået at skylle dem godt, hvorved bismagen blev mindre.

Jeg må smug-prøve med den ene dåse og se hvordan de smager - og så bare
have tilbehør nok til at de kan undværes, hvis ikke de er gode.

> [...]
> at købe dem på dåse. Dem på dåse kan vist ikke bruges til meget andet
> end pizza og snacks, som allerede foreslået her.

Pizza duer ikke i dette tilfælde - snacks ved jeg ikke lige hvad du
mener med, for pizza er vist det eneste der er blevet foreslået i de
andre indlæg?

--
Heidi