Kender i denne seire - med nr. 6...?
Fra : spam@datacentral.dk

Dato : 07-07-08 14:39

Jeg så engang en serie på TV1000.
Det var omkring 1988-90.
En mand var fanget i et samfund på en ø.
Han var nr. 6 og boede i hus nr. 6.
Han prøvede at flygte fra øen i en båd.
Om natten blev husene i byen låst.
Har var hjernvasket, og kunne ikke huske hans fortid.
En af hans replikker var: "I not a number, I am...
Filmen må kaldes en form for fremtids-Scifi.
Er der nogle der kender denne serie.
Umiddelbart tror jeg den er filmatiseret mellem 1960-1979.
Kunne være engelsk, men sikkert amerikansk.
Jeg synes jeg kan huske, han hvist nok var agent.
Hvad hedder serien.
Hilsen
Carsten.

Fra : Holst

Dato : 07-07-08 21:44

spam@datacentral.dk wrote:

> [...]
> Kunne være engelsk, men sikkert amerikansk.
> Jeg synes jeg kan huske, han hvist nok var agent.

Google er indimellem utrolig. Det tog cirka ti sekunder efter at have
læst dit indlæg, inden jeg var nået frem til:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Prisoner

Fra : Kim2000

Dato : 07-07-08 22:07

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Google er indimellem utrolig. Det tog cirka ti sekunder efter at have læst
> dit indlæg, inden jeg var nået frem til:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/The_Prisoner

Udfra en sådan hukommelse af en serie, så ville jeg heller ikke ane _hvad_
jeg skulle søge efter. Hvad søgte du efter?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-07-08 22:24

Kim2000 skrev:

> Udfra en sådan hukommelse af en serie, så ville jeg heller ikke ane _hvad_
> jeg skulle søge efter. Hvad søgte du efter?

Et gæt: "I am not a number" - mere skal der såmænd ikke til.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Skrot mus og tastatur, i fremtiden kan du styre computeren

Fra : Holst

Dato : 08-07-08 07:42

Kim Ludvigsen wrote:

> Et gæt: "I am not a number" - mere skal der såmænd ikke til.

Jeps, lige netop.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-07-08 14:04

Jeg synes jeg kan huske, han hvist nok var agent.
Hvad hedder serien.

Som andre har svaret, så er det den legendariske serie The Prisoner af og
med Patrick Mcgoohan.

Jeg har prøvet at se den, men man skal være i humør til det. Nåede til
afsnit fire.

Iron Maidens sang af samme navn handler om serien.

Der står vanen tro en masse på Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Prisoner

Mark

Websted:
http://mark.gazel.dk/

Fra : spam@datacentral.dk

Dato : 08-07-08 14:56

On 7 Jul., 23:23, Kim Ludvigsen <use...@kimludvigsen.dk> wrote:
> [...]
Tak for hjælpen - Det er den.
Jeg har set lidt på den i Imdb (The internet movie database)
Nu må jeg vidre til netshop.

Carsten