Hvem er i og hvor er i fra.
Fra : T H

Dato : 06-07-08 12:49

Der er en masse flinke, dygtige og engagerede mennesker i denne gruppe. Men
hvad sejler i med, og hvor holder i til?
Ville det ikke være en ide hvis vi i signaturen nævner hvilken båd og
hvilken by vi kommer fra?

Hilsen Henrik
(Dragonfly 800, København)

Fra : Per Nordahl

Dato : 06-07-08 13:26

"T H" <skrald@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gruppe. Men hvad sejler i med, og hvor holder i til?
> Ville det ikke være en ide hvis vi i signaturen nævner hvilken båd

Nu plejer folk/sejler ikke at skjule sig direkte i denne gruppe

Nu KAN Kbh jo være et størrere sted, men rart du selv beskriver hvor!
Min signatur <info_/)MASCOT28_/)@per-nordahl.dk, angiver vel det
meste - samt jeg aldrig har lagt skjul på at hjemmehavn, er Hvidovre

Synes ligeledes at de fleste andre, i gruppen viser det samme..
Var med til mødet i Dansk Sejlunion vedr. sejlføring og trimning. At
det meste så var ren reklame for et sejlfirma, ødelagde det lidt.
Ellers var initiativet udemærket.

Har sakset lidt:

"Harding E. Larsen (slet YL54B)" <harding@YL54Blarsen.tdcadsl.dk>
skrev
i en meddelelse news:12052433800.968527668514163@dtext.news.tele.dk...

Jamen så ses vi jo bare der 18.45
Det mig med en finger i vejret
Mvh. "Thulfen"

Mvh.

Fra : Per Nordahl

Dato : 06-07-08 14:38

"Per Nordahl" <info_/)MASCOT28_/)@per-nordahl.dk> skrev i en
meddelelse news:4870b9ba$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> Var med til mødet i Dansk Sejlunion vedr. sejlføring og trimning. At
> det meste så var ren reklame for et sejlfirma, ødelagde det lidt.

Undskyld, signatur er vist ikke lig med e-mail.adresse.
Ved kun lidt om træ (læs tømrer)

Mvh. "Thulfen"

Fra : Steffen Skov

Dato : 06-07-08 13:29

Hejsa
Jow selvfølgelig - jeg tror, Bjarke havde det samme forslag for 50 år siden,
og det fungerede fint i et par måneder. Så gik det i sig selv. Men det er
jow nemt bare at lave en signatur og indsætte den. Det prøver jeg lige!
Hilsen Steffen
---
"E´baad" Pd26, "KROGEN" i Århus Fiskerihavn

Fra : Per Nordahl

Dato : 06-07-08 13:58

"Steffen Skov" <XsskovY@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hilsen Steffen
> ---
> "E´baad" Pd26, "KROGEN" i Århus Fiskerihavn

Nå du vil hverken oplyse- Bro, pladsnummer, klodsregning,
gennemsnitligt elforbrug, vand. ?
Skamme, Skamme

"Thulfen"

Fra : OZ3BTO

Dato : 06-07-08 15:56

> [...]
> Hilsen Steffen
> ---
> "E´baad" Pd26, "KROGEN" i Århus Fiskerihavn

Den holder bare ikke helt
Man kommer angiveligt i flere grupper også dur en båd signatur ´jo ikke hvis
der postes i bil gruppen
Og sikke en signatur hvis det hele skulle være der

Erik

Gummibåd 4 personer 5HK
Kataramaran (Lille men sjov)
Nissan Terrano (til at slæbe)
Aprillia Classic (Til cruise ture)
Piaggio Typhoon x 2 (Til de små lokale ture)¨'
Puch Maxi (Spritteren)

Ingen fast havn .. Finder bare et sted at dumpe båden i vandet

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-08 19:15

Jeg nøjes med båden..... Min super Passat og hestetraileren må I høre om en
anden gang .....

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 06-07-08 21:33

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:48710ba9$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg nøjes med båden..... Min super Passat og hestetraileren må I høre om
> en anden gang .....
>
> --
> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

DAMN... krikke og båd. Men ok.. det kan jo også meget let havne i samme
prisleje, både hvad angår indkøb og årlig udgift.
Én har også haft "hestepige", lige ind til der lå beskidte støvler, bukser
og saddel i bagagerummet på min Mustang.

Endelig en båd efter min smag er det en Racer SW?

Mvh
Leon
---
Klassisk vandskibåd 1979 Correct craft 300hk v8, et ror-blad til Hobie (får
vel råd til resten en dag), gast på Safir 10m i Korsør.
Har selv kun haft diverse motor/speedbåde og sejljoller.
Selv mener jeg, at en DF920E ville pynte på Korsør havn.

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-08 21:50

Ja.... det er tæt på samme udgiftsniveau. - og når jeg spænder 2 tons
traileren bag på min 'Passat 2,8 V6 4motion triptronic', så får jeg erfaring
med det eneste jeg ikke savner i min sejlbåd. - et speedbådsagtigt
brændstofforbrug .... Men det kender du jo bedre end nogen anden ....

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 06-07-08 23:15

> Passat 2,8 V6 4motion triptronic

Dejlig bil jeg havde for nogle år siden en ABT tunet VR6 Variant mit
voll-ausstattung.

> med det eneste jeg ikke savner i min sejlbåd. - et speedbådsagtigt
> brændstofforbrug .... Men det kender du jo bedre end nogen anden ....

Oh jo... der bliver slidt hårdt på dankortet, det skal igennem 3 gange for
at fylde båd og bil :-/
Cruisespeed 27L/t (35kn) og 6km/l ved blandet kørsel.
Med de nuværende priser når jeg næppe 150+ motor-timer som tidligere.

Jeg har regnet på det berømte regnestykke "motor vs. sejl", for mit
vedkommende er økonomien ved at vende, især set i lyset af, at der vil være
flere timer på vandet for sejl med flere venner og at sejlfolket bare er
hyggeligere (får jeg nok klø' for at påstå).

Der er i mit regnestykke kun taget hensyn til nuværende totalomkostninger
vs. forventet samlet omkostninger ved (for mig) ønsket kapsejlads niveau.
Der er ikke taget hensyn til tur/ferie-sejlads, indtægt ved polterabend,
afdrag og bådpladskøb.

Motor:
Brændstof 19000,-
Rep./vedligehold 5000,-
Forsikring 6500,-
Skiløber forsikring (usikkert, kan sikkert ikke gentegnes) 1500,-
Pladsleje 2500,-
Ski/dragt/bane vedligehold 4000,-
I alt 38500,-

Sejl:
Brændstof 1000,-
Forsikring 10000,-
Rep./vedligehold 14000,- (inkl. tilsidesættelse til sejl)
Bådplads: 5000,- (årsudgift inkl. vinterplads)
I alt 40000,-

Mvh
Leon

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 07:44

Hvilken motorbåd er det og hvilken sejlbåd tænker du på ?

Jeg undrer mig over forsikringen. 10.000 for en sejlbåd svarer til en værdi
på ca 500.000kr. Men er 6.500 meget billigt for motorbåden. Jeg har en
kammerat, der har en lille alm daycruiser med en 135hk mercruiser/z-drev og
han skulle da give væsentligt mere i forsikring end jeg giver. -antageligt
pga af z-drevet ?

Har din båd et drev der er billigere at forsikre ?

Ellers passer det meget godt med mine erfaringer fra havnen. Har man det
meget beskedne antal sejltimer, som desværre er tilfældet for rigtigt mange
både, så er det ikke dyerer at have motorbåd, selvom de sluger lidt
brændstof. Men med et stigende antal timer på vandet bliver sejlbåden trods
alt billigere. Ifm med FynCup snuppede jeg mig lige at par fridag (well,
næsten en uge ud over cup'en...). Dejligt. Sejlet distance (inl cup'en) 455
sm. Det havde sat mig fra hus og hjem, hvis jeg havde en af de flotte
Princess 45, som de sælger i vores havn ....

In short: Sejlbåd er faste udgifter. Motorbåd er variable udgifter.

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

snip

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 07-07-08 17:24

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:4871bb4c$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvilken motorbåd er det og hvilken sejlbåd tænker du på ?

Det er en Correct Craft Ski Nautique, vandski-båd med V8 centermotor og
sejlbåden er ikke bestemt endnu, men en X-312 ville feks klæde fruen.

> [...]
> jeg giver. -antageligt pga af z-drevet ?
>
> Har din båd et drev der er billigere at forsikre ?

Det er korrekt at både med z-drev let koster det dobbelte, men det er også
typen der spiller ind.
En vandski-båd er ikke attraktiv for evt. tyve, det er derimod en smart
bowrider.
Alle rigtige vandski-både har fast aksel og retnings-stabiliseringsfinner.

> In short: Sejlbåd er faste udgifter. Motorbåd er variable udgifter.

Ja det er korrekt. Men det er nok lidt svært at sammenligne mit motorbåd
forbrug vs sejl-sejlet sømil.
Det skyldes at jeg jo kun sejler imellem 12 speciel udlagte bøjer, nærmeste
sammenligning er måske en op/ned bane.

Mvh
Leon

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 18:45

Forbered dig på en ny lykkelig tid, hvor du får andet at se end bøjer
<smile>. Selvom man ikke skal kimse af lidt god mad og en sundown'er ved en
af sejlunionens "specialudlagte" ankerbøjer.....

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 19:46

> Endelig en båd efter min smag er det en Racer SW?

Også min smag....

> Mvh
> Leon
> Klassisk vandskibåd 1979 Correct craft 300hk v8, et ror-blad til Hobie
> (får vel råd til resten en dag), gast på Safir 10m i Korsør.

Jeg har da en Hobie du kan sætte om dit ror. Bare nævn en pris.

/karsten
Nacra 6 og Hobie 16 - Augustenborg

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 07-07-08 21:48

> Jeg har da en Hobie du kan sætte om dit ror. Bare nævn en pris.

Det er solgt, mangler bare at blive afhentet (bliver det op til Harboe Cup).

> /karsten
> Nacra 6 og Hobie 16 - Augustenborg

Puha.. HC16... den får man blå mærker af, især ved pithole, den tilgiver
bare ikke.
Jeg har i længere tid været lun på en FX-One, men fruen har meddelt mig, at
vores byggeri skal være færdigt inden jeg køber mere legetøj :-/
Og så mener hun, at både hun og vovsen skal kunne sejle med, uden at hunden
absolut skal stå i trapez. Her er det så at en DF kommer ind i billede og
heldigvis kræver hun ikke noget luksus som "træk & slip".

Mvh
Leon

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 22:17

> Puha.. HC16... den får man blå mærker af, især ved pithole, den tilgiver
> bare ikke.

Det er rigtigt, jeg er først nu, efter et halvt år i Nacra, ved at komme af
med Hobie-syndromet.... Jeg får stadig nervøse trækninger når læ skrog
begynder at lege ubåd..... men vi har da fundet ud af at den kan klare vand
op til tværbommen

/karsten

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 07-07-08 22:48

> [...]
> af med Hobie-syndromet.... Jeg får stadig nervøse trækninger når læ skrog
> begynder at lege ubåd..... men vi har da fundet ud af at den kan klare

Min HC18 var ekstrem god modig, den huggede lidt, bremsede og trak til læ.
Men når det skulle være rigtigt sjovt... og man hele tiden kørte over
grænsen, så kom dem også som en raket. Det kostede så hver gang 5 meter
elastiksnor og en flyvetur fra 3meter vippen.

-Leon

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 23:05

Drop det der ..... Jeg vil ikke høre på det .... Jeg har ikke råd til mere
legetøj .....

Fra : LejfM

Dato : 07-07-08 07:12

Jo det kan vi da godt prøve..

--
Beneteau Oceanis 320, Dyvig
/)_/)_/)_

Fra : Claus

Dato : 07-07-08 12:07

Jeg kan da også....

Claus, Princess 38, Helsingør

Fra : Lars Thorborg

Dato : 07-07-08 13:07

God idé
ser lige om det virker

Lars

Fra : Lars Thorborg

Dato : 07-07-08 13:14

Virker ikke.
Hvordan lægger man informationerne ind, så bådnavn mm. kommer automatisk med
i spørgsmål og svar???
Hilsen Lars

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 18:42

I outlook express gør man det i "Tools", "Options", "Signatures" (eller
tilsvarende danske ord). Så kommer der et vindue op der er rimelig
selvforklarende.

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Lars Thorborg

Dato : 08-07-08 15:23

Mente jeg også at jeg havde gjort, jeg prøver igen

Hilsen Lars

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:48725581$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...