Hvad siger Loven om støj
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 07-07-08 19:55

i beboelses / sommerhus områder ..

jeg mener der er lov for hvor når og hvor meget man må støje på hver dage i
weekend og Helligdage fra det klokkeslæt til det klokkeslæt ...

F.eks fik jeg jo bygget hus sidste år ... der larmer jo ... men der nogen
tidspunkter hvor mennesker ( men ikke hunde ) må larme på og andre hvor man
ikke må ... er der nogen der ved noget om det ...?
ved = lov og paragrafer

Bedste hilsner
Bo M Mogensen

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Gamle

Dato : 07-07-08 19:58

Bo Mørch Mogensen wrote:
> i beboelses / sommerhus områder ..
>
> jeg mener der er lov for hvor når og hvor meget man må støje på hver
> dage i weekend og Helligdage fra det klokkeslæt til det klokkeslæt ...

Ja men så find du den lov.

Torben

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 07-07-08 22:22

"Gamle" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse

> Ja men så find du den lov.

Hvorfor jeg spørger her ... har du ikke noget af relevans at tilføje så
unlad vendligst dette da genere uhensigtsmæsig støj
du kan læse lidt om hvad gruppen går ud på her :
http://usenet.dk/dk.videnskab.jura

relevandt :
" Ønskes ikke:
- ------------
Ukvalificerede svar på juridiske spørgsmål. "

start evt. i dk.velkommen hvor der sider mange hjælpsomme bruger der vil
fortælle dig om hvordan de danske nyhedes grupper fungere

fut :snak.snik

Fra : Gamle

Dato : 07-07-08 22:45

Bo Mørch Mogensen wrote:
> [...]
> så unlad vendligst dette da genere uhensigtsmæsig støj
> du kan læse lidt om hvad gruppen går ud på her :

Hvor er det synd for dig. Vov.

Find den lov og referer til den, så skal du nok få et kvalificeret svar.
Torben

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 08-07-08 12:52

> Hvor er det synd for dig. Vov.
>
> Find den lov og referer til den, så skal du nok få et kvalificeret svar.
> Torben

du bliver ved med at genre støj - dine post høre ikke hjemme i gruppen
det er synd og skam fordi det udvander gruppen - hvad der i værste fald for
de skribenter der har kvalifiterede og relevante svar til at tabe interessen
for
at følge med ... jeg ved ikke hvad din motivasion er for at ville gøre skade
på dette ellers udemærkede forum ... da du opretde dig ved sunsite og din
egen isp er jeg ret sikker på
at det ikke lige var derres plan at de skulle være med til at ligge bånd
brede til den slags... bevares selv de bedste kan blive grebet af den gode
stemning og få lyst til at komme med en kvik komentar ...da jeg formode at
det var tilfældet satte jeg fut ud af gruppen som du ignorerede , hvad
indikere at du har en forsætelige vilje til at drive skade på
dk.videnskab.jura

Fra : Per

Dato : 07-07-08 21:39

Bo Mørch Mogensen wrote:
> [...]
> nogen tidspunkter hvor mennesker ( men ikke hunde ) må larme på og
> andre hvor man ikke må ... er der nogen der ved noget om det ...?

Det er der ikke nogen love om.

I har formentlig nogle vedtægter i jeres grundejerforening - det er der du
skal kigge.

Ellers findes der ordensbekendtgørelsen som politiet bruger.

Men bemærk § 2 - der siger hvor loven kan anvendes.

/Per

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 07-07-08 22:22

> Bo Mørch Mogensen wrote:

> Ellers findes der ordensbekendtgørelsen som politiet bruger.
>
> https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2113
>
> Men bemærk § 2 - der siger hvor loven kan anvendes.

yep og tak skal du ha :)

Fra : Gunnar007

Dato : 07-07-08 22:55

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> yep og tak skal du ha :)

Vender du lige tilbage når du får politiet til at rykke ud til din nabo en
søndag morgen fordi hun slår græs..
For jeg vil gerne vide hvilken politikreds som har ressourcer til den slags
pelitesser..

Hilsen G

Fra : Gamle

Dato : 07-07-08 23:01

Gunnar007 wrote:
> Vender du lige tilbage når du får politiet til at rykke ud til din
> nabo en søndag morgen fordi hun slår græs..
> For jeg vil gerne vide hvilken politikreds som har ressourcer til den
> slags pelitesser..

Så kan du vente længe. Hun må gerne slå græs søndag morgen medmindre der er
interne regler i grundejerforeningen. Og så er det ikke politiet der skal
kaldes på.
Desuden har Bo jo fået et hint vedr. støj i et andet indlæg om vov vov.
Hundelovens § 4.

Mvh.
Torben

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 08-07-08 16:28

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> søndag morgen fordi hun slår græs..
> For jeg vil gerne vide hvilken politikreds som har ressourcer til den

Hmm næppe og hvorfor skulle jeg - det var nu mere for at have noget at
agumentere med
men mht. støj så har jeg skam fået lukket mangt et teckno party i min
opgange / nabo opgang på westerbro
jeg har også fået lukket munden på en heroin på virket nabo ( v poltiets
hjælp ) Thi da han stod og råbte ude på gangen så alt er skam muligt
Hvis man forklare sig ordentligt

Fra : Bo Braendstrup

Dato : 08-07-08 23:25

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in message

> "Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

Kan du monstro bruge denne _vejledning_ ?

/Bo.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 09-07-08 01:44

"Bo Braendstrup" <bo.braendstrup@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du monstro bruge denne _vejledning_ ?

ja selvf ..jeg spurgte hvordan det forholdte sig jeg fik et svar længer er
den ikke. jeg savner relevans til dit spørgsmål

fut :

Fra : Bo Braendstrup

Dato : 10-07-08 23:18

> [...]
>>
> ja selvf ..jeg spurgte hvordan det forholdte sig jeg fik
> et svar længer er den ikke. jeg savner relevans til dit

Jeg undskylder, jeg glemte at inkludere et link til en
vejledning.
Det kommer her:
http://www.mst.dk/Stoej/Stoejgraenser/

For at du kan få en ide om dBA tallene i forhold til
"virkeligheden" har jeg fundet denne til dig:
<http://www.siemens-hearing.dk/dk/hoerevaern/04-hvornaar-er-lyd-farlig/_resources/images/SPLcolours_small.jpg>

Hvis linket knækker må du lige lave lidt copy-paste.

Tak for FUT'en. Det gjorde det meget nemmere at rette min
fejl.

/Bo Braendstrup.