Må hunden sige vov ?
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 07-07-08 16:05

Jeg er løbet ind i lidt af en nabo kontrovers ... Thi min hund har det med
at sige vov når der kommer nogen ude på vejen - det gør de andre hunde sådan
set også ..

sagen er at hunden ikke kommer ud på vejen og står ene og alene ind på mit
matrikel ...

Hunden er ikke ude og gi lyd mellem 20 aften og 0800 morgen ...

jeg forstår selvf det er træls og jeg vil gøre mit til at dæmpe det - men på
den anden side forstår jeg så ikke naboen / genboen er så sart i betragtning
af hun ikke selv er bleg for at slå græs så ganske højlydt søndag morgen kl
0700

Siger loven noget eksakt om at en hund ikke må gø ?

Hvis hvad ?

På forhånd tak
Bo M Mogensen

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-07-08 16:15

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Siger loven noget eksakt om at en hund ikke må gø ?
>

> Hvis hvad ?

Hej Bo.

Selvfølgelig må den da sige vov. Det er kun hvis den står og giver
hals hele dagen, og naboerne føler sig generet, for det må den godt
nok ikke, og så er det at hundeloven træder i kraft.:

http://www.hunde-info.dk/hundgoe.shtml

P.S. Jeg ville også blive sur, hvis min nabo slog græs kl. 7 en
søndag morgen, som din nabo gør. Det er da vist ikke særlig
hensynsfuldt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 07-07-08 18:53

Hej Tove :)

> http://www.hunde-info.dk/hundgoe.shtml

ja det ser jo unægteligt ikke så godt ud .... fordi sagen er at hun gør tit
det gør de fleste små hunde bare - skiderien er også lidt af en hudini har
sat hegn op for hun ikke skal kunne komme ud ...ikke desto mindre kan hun
presse sig sammen til 5 cm og komme under hegnte og når det så har fået en
pløkke ja så hopper hun ud fra terressen hvorfor hun nu er i snor og det
synes jeg har taget noget af baladen væk ... men jeg synes hundeloven er
lidt svævende jeg læser det lidt som om hvis der er nok der klager så er
loven overtrådt er der ingen eller få der klager så er den ikke ... jeg
mener hun skal da lov til at komme ud , det b.la og primært derfor jeg har
købt hus ...for hundens skyld ...

Bedste hilsner
Bo MM

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 07-07-08 19:52

> "Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
vov. Det er kun hvis den står og giver

Hej igen Tove ..

> hals hele dagen, og naboerne føler sig generet, for det må den godt nok
> ikke, og så er det at hundeloven træder i kraft.:
>
> http://www.hunde-info.dk/hundgoe.shtml

Men det jeg tænkte på efter at have talt med den Nabo der bor tætest på
han mener ikke den gør så det er til gene for ham ( er det så ikke påstand i
mod påstand ) ?

hun gør jo ikke uhæmmet hele tiden ..

hun gør

1.) når der kommer nogen forbi ( hvad der gør tit )
2.) når hun kan høre en anden hund gø ( hvad der også sker tit )

men hun er ikke sådan en der står og går i selv sving .. og galper op for at
galpe ..

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Gamle

Dato : 07-07-08 19:57

Bo Mørch Mogensen wrote:
> [...]
> 2.) når hun kan høre en anden hund gø ( hvad der også sker tit )
>
> men hun er ikke sådan en der står og går i selv sving .. og galper op

Hvad med at opdrage din hund. Den skulle lige gø efter mig hver gang jeg kom
forbi. Så gik det ud over dig. Det er ikke hunden der er dum.

Torben

Fra : Sluppermand

Dato : 07-07-08 20:31

"Gamle" <torbenth@it.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad med at opdrage din hund. Den skulle lige gø efter mig hver gang jeg
> kom forbi. Så gik det ud over dig. Det er ikke hunden der er dum.

Her hos os er hunden opdraget til at gø, når nogen kommer nærmere end 5
meter fra skel. Hvad ville du gøre ved det?

Mvh
Kent.

Fra : Gamle

Dato : 07-07-08 20:34

Sluppermand wrote:
> [...]
>
> Her hos os er hunden opdraget til at gø, når nogen kommer nærmere end
> 5 meter fra skel. Hvad ville du gøre ved det?

Også hvis det er samme person som hunden gerne skulle kunne genkende?

Mvh.
Torben

Fra : Sluppermand

Dato : 07-07-08 21:51

> Også hvis det er samme person som hunden gerne skulle kunne genkende?

Postbud, reklamemand, pizzabud, skorstensfejer, skraldemand, jægere, nabo,
diverse vareleverandører, kort sagt alle der ikke tilhører husstanden. Når
vores børn kommer kørende siger han ikke en lyd. Hunden kan sagtens genkende
mange af dem, det er jo i mange tilfælde de samme personer som kommer i de
samme køretøjer, men de hører ikke til hér og det er hunden så opdraget til
at lade dem vide.

På nøjagtig samme måde ville min hund gø af dig hver gang du kom forbi og
det ville du så lade gå ud over mig. Hvordan ville du gøre det? Har jeg
overtrådt nogen lov i opdragelsen af min hund, kan du lade det gå ud over
mig med "lov i hånd"?

Mvh
Kent.

Fra : Gamle

Dato : 07-07-08 23:12

Sluppermand wrote:
> [...]
> det? Har jeg overtrådt nogen lov i opdragelsen af min hund, kan du
> lade det gå ud over mig med "lov i hånd"?

Et godt stykke kød med amerikansk olie som jeg tilfældigt smed ind til din
hund når ingen så det.
Jeg kunne jo forledes til at tro den var skrupsulten.
Nej så ond er jeg ikke. Jeg tror på at du vil overholde loven

Mvh.
Torben

Fra : Sluppermand

Dato : 07-07-08 23:47

> [...]
> Jeg kunne jo forledes til at tro den var skrupsulten.
> Nej så ond er jeg ikke. Jeg tror på at du vil overholde loven

Nu er min hund godt opdraget, den spiser ikke noget som jeg eller min hustru
ikke har godkendt, fremmende kan altså ikke smide hundekiks eller kød med
amerikansk olie ind til ham og forvente at han æder det. Den ville stadig gø
af dig, uanset dit kød med bagtanker Jeg overtræder, som jeg ser det, ingen
lov ved at lade hunden gø, når nogen kommer for tæt på min matrikel.

Det jeg spurgte efter var, om du kunne komme efter mig med "lov i hånd"?

Mvh

Kent.

Fra : Gamle

Dato : 07-07-08 23:52

Sluppermand wrote:

> Det jeg spurgte efter var, om du kunne komme efter mig med "lov i
> hånd"?

Hvorfor svarer du ikke mit indlæg 00.38 hvor jeg spørger hvordan du bor?
Så kan jeg fortælle dig hvilken lov jeg ville kunne stoppe dig med, hvis jeg
var "omkringboende"

Mvh.
Torben

Fra : Sluppermand

Dato : 08-07-08 00:19

> Hvorfor svarer du ikke mit indlæg 00.38 hvor jeg spørger hvordan du bor?
> Så kan jeg fortælle dig hvilken lov jeg ville kunne stoppe dig med, hvis
> jeg var "omkringboende"

Det har jeg gjort, nabo klods op af mig, de næste 2-300 fra mig. Jeg kan
ikke se at det gør den store forskel i din begejstring for hundelovens § 4?

mvh
Kent.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 08-07-08 16:02

"Sluppermand" <wuk@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Her hos os er hunden opdraget til at gø, når nogen kommer nærmere end 5
> meter fra skel. Hvad ville du gøre ved det?
>
> Mvh
> Kent.

Godt jeg ikke er nabo til dig. Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor du
opdrager din hund til at gå af folk hvis de er på et offentlig område, der
er sgu da ikke noget mere irriterende en end en hysterisk køter der gør bare
fordi man går forbi på forovet. Hvor jeg bor kommer der jævnligt folk forbi
og hvis vores nabos hund stod og gøede hver gang der kommer nogen forbi
ville jeg godt nok være trær af det, men heldigvis har de opdraget deres
hunde ordentligt.

Hilsen Thomas.

Fra : Sluppermand

Dato : 08-07-08 23:46

"Thomas Hansen" <thansen@fjern.it.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> forbi og hvis vores nabos hund stod og gøede hver gang der kommer nogen
> forbi ville jeg godt nok være trær af det, men heldigvis har de opdraget

Nu er du så ikke nabo til mig. Det er mere interessant, hvad folk vil gøre
ved en hund/ejer, når hunden gøer hver gang de går forbi. Er det en
overtrædelse af hundeloven? Er der nogen der evt. kan henvise til nogle
domme?

Mvh
Kent.

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-07-08 20:01

> [...]
> 2.) når hun kan høre en anden hund gø ( hvad der også sker tit )
>
> men hun er ikke sådan en der står og går i selv sving .. og

Jeg tror ikke at jeg ville tage mig så meget af det. Hvis den
nærmeste nabo ikke er generet, så kan du jo bare vente til der evt.
er én eller anden der klager. Hvis vedkommende henvender sig til
politiet (hvis de da har ressourcer til at tage sig af det), så kan
du risikere at politiet kontakter dig og be´r dig om at det stopper.

Jeg tror ikke du skal være så nervøs, for her er der også hunde der
gøer meget. Jeg bor i en udstykning på landet, og tværs over én af
markerne står der en hund og galper det meste af dagen. Jeg er nu
ved at vænne mig til det, men jeg elsker jo også både hunde, katte
og alle andre firbenede væsener.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 07-07-08 16:16

> [...]
> matrikel ...
>
> Hunden er ikke ude og gi lyd mellem 20 aften og 0800 morgen ...

Se tilbage i gruppen, den 06-07-2008 08:37, var der lignende spørgsmål.

Og hvad naboen gør, har ikke noget at gøre med hvad din hund må

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 07-07-08 18:45

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> "Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Se tilbage i gruppen, den 06-07-2008 08:37, var der lignende spørgsmål.
>
> Og hvad naboen gør, har ikke noget at gøre med hvad din hund må

Nej men det var mere ned henblik på den fleksibilitet der over for støj i
almindelighed hvad selvf ikke kommer loven ved.

Fra : Bjarne

Dato : 08-07-08 07:18

Bo Mørch Mogensen skrev:
> "Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse

> Nej men det var mere ned henblik på den fleksibilitet der over for støj i
> almindelighed hvad selvf ikke kommer loven ved.

Selvom jeg bor på landet, kan gøende hunde på 500 meters afstand godt
være meget forstyrrende. Især når de går i gang med en vedvarende
koncert klokken 2 eller 5 om natten.

Det er åbenbart meget på mode, at man ikke vil have sine kære hunde inde
i sit pæne hjem, men gerne udsætter naboerne for uafstandselig gøen og
hylen fra hunde i bur.

Hvornår det er for meget findes der ingen faste grænser for, så det hele
starter med, at en nabo føler sig generet. At blive generet af støj kan
være meget plagsomt. Og vi mennesker er forskellige og reagerer
forskelligt på forskellige slags støj. Det der er musik for nogle er en
plage for andre, og det må man respektere!

Så er det op til politiet at vurdere.

Bjarne

Fra : Bo

Dato : 07-07-08 14:13

On 7 Jul., 18:04, "Bo Mørch Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:
> [...]
> 0700
>
> Siger loven noget eksakt om at en hund ikke må gø ?

Hvad med at få hunden tilmeldt her, hvor den kan lære at holde
kæft ... http://www.dch-danmark.dk/ vh.Bo

Fra : Jesper Lund

Dato : 07-07-08 22:16

Sluppermand wrote:

> [...]
> og det ville du så lade gå ud over mig. Hvordan ville du gøre det? Har
> jeg overtrådt nogen lov i opdragelsen af min hund, kan du lade det gå ud

Hundeloven
§ 4. Forstyrrer en hund de omboendes ro ved gentagen eller vedholdende
gøen eller tuden, og der indgives klage derover til politiet, giver dette
besidderen pålæg om at holde hunden indelukket eller, hvis denne
foranstaltning ikke hjælper, eller hunden allerede holdes indelukket, at
lade den fjerne. Justitsministeren kan, for så vidt det drejer sig om
hunde, der af erhvervsmæssige opdrættere holdes indelukket i hundegård
eller på anden måde, dispensere fra denne bestemmelse i tilfælde, hvor
der ved en hundegårds anlæggelse og indretning er taget ethvert rimeligt
hensyn til bebyggelsesforholdene.

--
Jesper Lund

Fra : Mohlitsa Molybdon

Dato : 13-07-08 10:10

Bo Mørch Mogensen wrote:
> [...]
> 0700
>

> Siger loven noget eksakt om at en hund ikke må gø ?

vov vov vovov vovovovovovovovovovovovo vovovo vovov vovo vov! rrrrrr r
r rrr vuf!