får jeg varen til den pris?
Fra : Tabasco

Dato : 07-07-08 06:47

Jeg har i sidste uge bestilt en laptop via en netshop da jeg fandt et
RIGTIGT godt tilbud. Jeg har fået en mail der bekræfter min bestilling
og de har fået mine betalingsoplysninger.

De har nu efter 4-5 dage taget produktet af deres side så mit
spørgsmål er nu om de er bundet til at give mig varen og til den pris
jeg så?

Skal lige siges at de på side skriver følgende:
"Der tages forbehold for udsolgte varer, leverandørsvigt,
opdateringsfejl, trykfejl og tastefejl samt moms- og
afgiftsændringer."

har jeg nogen muligheder for at få varen til den første pris jeg så?

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 07-07-08 13:54

>"Tabasco" <lars.gundersen@gmail.com> wrote in message

>har jeg nogen muligheder for at få varen til den første pris jeg så?

Ikke hvis den pris du så er "tydeligt" forkert i forhold til hvad varen
burde koste, og evt koster hos andre forhandlere.

Mvh
Jacob

Fra : Tabasco

Dato : 07-07-08 06:59

On 7 Jul., 14:53, "Jacob Rungwald" <jacob@*fjern*rungwald.dk> wrote:

> Ikke hvis den pris du så er "tydeligt" forkert i forhold til hvad varen
> burde koste, og evt koster hos andre forhandlere.
>
> Mvh
> Jacob

Tydelige ved jeg ikke om man skal kalde det. Men produktet jeg fandt
var ca 2000kr billigere hvilket jo er megt "normalt" når man snakke
laptops til omkring 15-20000kr.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 07-07-08 16:59

>Tydelige ved jeg ikke om man skal kalde det. Men produktet jeg fandt
>var ca 2000kr billigere hvilket jo er megt "normalt" når man snakke
>laptops til omkring 15-20000kr.

Ja, der ser jeg ingen problem. Jeg har bare læst om folk der holder på deres
ret til at købe noget til 20-30% af den "normale" pris, hvilket jo
tydeligvis er en fejlpris.

Jeg ville ihvertifald gå videre med sagen, og forlange PC'en til den pris de
har tilbudt dig, som Bertel skriver har de jo næsten skudt sig selv i foden
med deres "bekræftelse" på at prisen er rigtigt nok :)

Mvh
Jacob

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-07-08 10:23

Jacob Rungwald wrote:

> Ja, der ser jeg ingen problem. Jeg har bare læst om folk der holder på deres
> ret til at købe noget til 20-30% af den "normale" pris, hvilket jo
> tydeligvis er en fejlpris.
[...]

Ja, det ligner ikke "ond tro" fra Tabascos side.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Tabasco

Dato : 07-07-08 07:17

OK....så er der sket lidt i forhold til min bestilling....men nu er
jeg da først i tvivl om mine rettigheder..

De har nu sagt at de desværre ikke har nogen nye på lager, men at jeg
kan få en udstillingsmodel til den pris.....altså ikke til en
billigere pris...

Må de det? I min verdens så burde jeg vel i det mindste få tilbudt
udstillingsmodellen til en billigere pris? eller kan jeg kræver de
giver mig en ny laptop til den annoncerede pris?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-07-08 14:34

Tabasco skrev:

> [...]

> De har nu sagt at de desværre ikke har nogen nye på lager, men at jeg
> kan få en udstillingsmodel til den pris.....altså ikke til en

Det tolker jeg som en bekræftelse på at det faktisk var deres
hensigt at sælge til den pris du har set. I så fald har du krav
på det aftalte.

> Må de det? I min verdens så burde jeg vel i det mindste få tilbudt
> udstillingsmodellen til en billigere pris? eller kan jeg kræver de
> giver mig en ny laptop til den annoncerede pris?

Ja. Det er deres eget problem at de har lovet noget som de får
lidt problemer med at holde.

Hvis du vil være tilfreds med demomodellen med et prisafslag i
forhold til den annoncerede pris, så kan du foreslå det.

--
Bertel

Fra : Tabasco

Dato : 07-07-08 07:47

On 7 Jul., 15:33, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis du vil være tilfreds med demomodellen med et prisafslag i
> forhold til den annoncerede pris, så kan du foreslå det.

Jeg vil ikke have en udstillingsmodel....man ved aldrig hvor lang tid
den har stået der og hvor mange kunder der har tabt den på gulvet :)

Så du mener jeg har en god sag hvis jeg kræver en ny model til den
annoncerede pris?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-07-08 15:19

Tabasco <lars.gundersen@gmail.com> wrote in news:aab62704-bfdf-4fc2-ab26-
b8f8daecf926@w7g2000hsa.googlegroups.com:

> Så du mener jeg har en god sag hvis jeg kræver en ny model til den
> annoncerede pris?

Umiddelbart ja. Du har købt en vare 10-15% under normal pris som jeg
forstår det. Det er på ingen måde en tydeligt forkert pris på en vare.

Du har fået en bekræftigelse, og forhandleren har efterfølgende oplyst at
en ny maskine ikke er på lager, men en demo model kan leveres til den pris
du har fået oplyst.

Det lyder som en god sag.

Fra : Codexx

Dato : 07-07-08 11:05

> [...]
> på det aftalte.

> Ja. Det er deres eget problem at de har lovet noget som de får

Hvorfor skulle deres fobehold for udsolgte varer ikke være gyldigt?

/Bacher

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 07-07-08 18:26

>"Codexx" <jensbacher@hotmail.com> wrote in message

>Hvorfor skulle deres fobehold for udsolgte varer ikke være gyldigt?

Det er vel også gyldigt, men hvis de ikke har skrevet noget om at det er en
pris gældende på f.eks et restparti, så kan de vel skaffe varen igen, til
den udbudte pris ?

Jeg kan godt følge dig i hvor du vil hen, men når de nu skriver at de ikke
har nogle på lager, så betyder de vel at der er leveringstid, og ikke at
varen ikke kan skaffes mere ?

Der kan så opstå noget halløj med at de kan sætte prisen op på det næste
parti.

Mvh
Jacob

Fra : Jan Kronsell

Dato : 15-07-08 09:42

Jacob Rungwald wrote:

> [...]
>
> Jeg kan godt følge dig i hvor du vil hen, men når de nu skriver at de
> ikke har nogle på lager, så betyder de vel at der er leveringstid, og

Men hvis det faktisk er tilfældet, altså at varen ikke længere kan skaffes+
Fx kunne prisnedsættelsen jo skyldes, at det var en udgået model, så må
forbeholdet for udsolgte varer vel holde eller?

Jan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-07-08 21:26

Codexx skrev:

> Hvorfor skulle deres fobehold for udsolgte varer ikke være gyldigt?

To forhold:

For det første bør en hjemmeside være opdateret efter hvert
eneste salg.

Fra : Tabasco

Dato : 08-07-08 01:23

On 7 Jul., 19:25, "Jacob Rungwald" <jacob@*fjern*rungwald.dk> wrote:

> [...]
> varen ikke kan skaffes mere ?
>
> Der kan så opstå noget halløj med at de kan sætte prisen op på det næste

Jeg prøver at presse dem lidt....tak for input