Har man råd til det?
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-07-08 14:18

Der har i månedsvis stået en Pingøjt 305 ude i rabatten på E4 syd for
Jönköping.

Den første måneds tid var den registreret NN XX XXX, altså en
tussegammel registrering.

Så blev skiltene hevet af, men bilen står der stadig.

Det ser ikke ud som om at der har været ild i den.

Er den så lidt værd, at det ikke kan betale sig at få den bugseret
hjem?

Det irriterer mig at folk er så ligeglade med deres ting.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 06-07-08 14:28

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> hjem?
>
> Det irriterer mig at folk er så ligeglade med deres ting.

Man skal jo dø på et eller andet tidspunkt, og selv om det ikke er rart
at tænke på, er der jo nogen der falder om bag rattet. Og føreren havde
måske ingen arvinger til skrot-formuen?

Dog lidt sært at det ellers så ordentlige broderfolks myndigheder ikke
har fjernet liget - altså 305'eren.

--
Niels

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-07-08 14:35

On Sun, 06 Jul 2008 15:27:41 +0200, Niels P Sønderskov
<npsonder@gmail.com> wrote:

>Man skal jo dø på et eller andet tidspunkt, og selv om det ikke er rart
>at tænke på, er der jo nogen der falder om bag rattet. Og føreren havde
> [...]

Når jeg kører forbi den i morgen, skal jeg kigge efter om der sidder
et skelet ved rattet.

>--

>Dog lidt sært at det ellers så ordentlige broderfolks myndigheder ikke
>har fjernet liget - altså 305'eren.

>--

Den slags detaljer har broderfolket aldrig gået op i. Hvis ellers
rustbunkerne er udenfor det asfalterede, og udstyret med en meters
penge af det der polititape, der indikerer at de har været der, kan
skramlet få lov til at stå der i årevis.

Der går dog ikke ret lang tid før man begynder at hente reservedele
fra efterladenskaberne. Så ser de bare endnu værre ud.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-07-08 15:01

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> [...]
> penge af det der polititape, der indikerer at de har været der, kan
> skramlet få lov til at stå der i årevis.

Det er jo lidt ligesom i DK så...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-07-08 15:06

On 06 Jul 2008 14:01:00 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

>Det er jo lidt ligesom i DK så...

>--

Ja, det er der ikke meget forskel på.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kåre

Dato : 06-07-08 16:48

> Den første måneds tid var den registreret NN XX XXX, altså en
> tussegammel registrering.

Hør hov!
Der er ikke noget galt med NN!
Jeg har en bil til salg med NN XX XXX, og jeg har da ikke skrevet i annoncen
at den er tudse gammel

Kår

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-07-08 16:55

On Sun, 6 Jul 2008 17:47:49 +0200, "Kåre" <kaare@megajam.dk> wrote:

> [...]
>Der er ikke noget galt med NN!
>Jeg har en bil til salg med NN XX XXX, og jeg har da ikke skrevet i annoncen

Det må du meget undskylde.

Har du i annoncen husket at gøre opmærksom på muligheden for at få
forsikret billigt, hvis den registreres som veteranbil? )

Hvornår registrerede man forresten med NN?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jimboo

Dato : 06-07-08 17:18

> Det må du meget undskylde.
>
> Har du i annoncen husket at gøre opmærksom på muligheden for at få
> forsikret billigt, hvis den registreres som veteranbil? )
>
> Hvornår registrerede man forresten med NN?
Jeg havde en bimmer med NV den købte jeg i 92

Kurt

Fra : Anders Sørensen

Dato : 06-07-08 17:54

On Sun, 6 Jul 2008 18:18:18 +0200, "Jimboo"
<kn@nospamfordmotorsport.dk> wrote:

>Jeg havde en bimmer med NV den købte jeg i 92

Det kan jeg ikke forstå: Jeg købte en Carina i '90 Den havde også NV!

Jeg har en Ascona nu med NN, den er registreret d. 10/3-1989.

Fra : Kåre

Dato : 06-07-08 18:03

> Hvornår registrerede man forresten med NN?
>
> Det kan jeg ikke forstå: Jeg købte en Carina i '90 Den havde også NV!
>
> Jeg har en Ascona nu med NN, den er registreret d. 10/3-1989.

Jep. Min ´rolla er fra 1989.

Kåre

Fra : Jimboo

Dato : 06-07-08 18:26

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:21u1741kv4lp9uumoll48s0d801s85k2h5@4ax.com...

> Det kan jeg ikke forstå: Jeg købte en Carina i '90 Den havde også NV!
>
> Jeg har en Ascona nu med NN, den er registreret d. 10/3-1989.

Ja, der kan man bare se, hukommelsen er ikke hvad den har været, fandt lige
reg. attesten: registreret d. 15.02.1990, men ok det var da tæt på

Kurt

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 06-07-08 17:51

Folmer Rasmussen wrote:
> Har du i annoncen husket at gøre opmærksom på muligheden for at få
> forsikret billigt, hvis den registreres som veteranbil? )

Blev der ikke indført en restriktion mht. forsikring som veteranbil, fordi det ikke er meningen at man skal bruge en veteranbil til daglig?

Fra : Kåre

Dato : 06-07-08 18:02

"Jens C. Hansen" <adsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> Blev der ikke indført en restriktion mht. forsikring som veteranbil, fordi
> det ikke er meningen at man skal bruge en veteranbil til daglig?

Jo. Så vidt jeg husker:
- 25 år gammel.
- Må kun køre fra maj til oktober.
- Må max køre 6000 km årligt.