Nu går M$ for vidt!
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 20-07-01 17:51

Nu kan jeg bare ikke klare det mere... Er der da ingen grænser for hvor
grådige M$ kan være?!??!?!?!

http://www.theregister.co.uk/content/archive/18002.html

Mvh Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Anders

Dato : 20-07-01 18:04

Mark S. Rasmussen skrev:

> Nu kan jeg bare ikke klare det mere... Er der da ingen grænser for hvor
> grådige M$ kan være?!??!?!?!
>
> http://www.theregister.co.uk/content/archive/18002.html

Som der står i artiklen, så accepterede man også lignende betingelser, når
man oprettede en iDisk i starten. Dog mener jeg ikke at aftalen var så
udførlig som MS´s. Det var mere noget med at man tillod brugsretten over det
lagrede til Apple.
Apple trak senere den betingelse tilbage og argumentet var vist, at det var
en standardformulering, som deres advokater havde ladet smutte med ind. Når
MS trækker de her betingelser tilbage (for det bliver de uden tvivl nødt
til), så får de sværere ved at påstå det samme. Det er formuleringerne
simpelthen for detaljeret til.
Jeg tror ikke på teorien om at MS er helvede og BG det personificerede onde
selv, så gud ved hvad MS ville opnå med formuleringen.

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 20-07-01 18:09

> Jeg tror ikke på teorien om at MS er helvede

Af helvede er det opstået - til helvede skal det blive.

> så gud ved hvad MS ville opnå med formuleringen.

Gud ved ikke noget om MS for han skabte det ikke... Det gjorde djævlen derimod.

/Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-07-01 02:06

Hej Aners

Anders wrote:

> [...]
> udførlig som MS´s. Det var mere noget med at man tillod brugsretten over det

Både og... Man gav sin tilladelse til, at Apple måtte videregive de lagrede
_programmer_, _værktøjer_ o.l. men dog stadig under ophavsretslig beskyttelse.
- Dvs., hvis du fx. havde lavet en helt unik database i FMP, så måtte Apple
videregive - ikke videresælge eller bruge - databasen, men stadig med dig som
ejeren af databasen.

Hos Apple har der _aldrig_ været tale om, at de havde ophavsretten til - eller
måtte bruge fx. dine private breve, som du lagrede dér for at have en
sikkerhedskopi.

> [...]
> Jeg tror ikke på teorien om at MS er helvede og BG det personificerede onde
> selv, så gud ved hvad MS ville opnå med formuleringen.

Det var en normal standardformulering - ja, - men den blev netop trukket
tilbage pga., at det kunne komme i konflikt med de internationale
ophavsretsaftaler.

Hm.., Jeg véd snart efterhånden ikke, hvad man skal kalde det monster af et
firma. De er sluppet godt fra så meget andet, uden at der er en kat, der har
gøet bare et enkelt lille mjav ad dem -), - så det skulle ikke undre mig en
tøddel, om de ville gøre alt for at slippe godt fra dette her også.

- Og de har jo tidligere vist, at de blæser højt og flot på alle internationale
aftaler omkring ophavsretslovgivningernes bestemmelser. Der er måske nogen, der
husker balladen omkring diverse ordbøger og de enkelte landes ophavsret til
deres eget sprog..... (Word 3, 4, og 5)? - Selvom MS dengang blev pålagty at
oplyse ordbøgernes oprindelse, så opgiver de stadig ikke hvorfra de har deres
ordbøger til bl.a. dansk.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962