/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
T39 og POP3 email?
Fra : Lars Myrthu Rasmusse~


Dato : 20-07-01 17:06

Hej

Jeg sidder og knokler for at få POP3 email til at virke på min T39.

Er der nogen det er lykkedes for at hente/sende emails?

Jeg har triplechecket at mine indtastninger er nøjagtig magen til dem jeg
kører med på min PC, og endda sat 2 forskellige konti op, med nøjagtig samme
resultat.

Jeg får meldingen "Server not found".

mvh Lars

--
--------------------------
Myrthu Net: www.myrthu.net
Helle & Lars Myrthu Rasmussen



 
 
Bobby (20-07-2001)
Kommentar
Fra : Bobby


Dato : 20-07-01 17:27

Ja, mine to mailkonti kører perfekt (wanadoo og cybercity).
Hvad kører du med af datakonto? Du skal jo ringe op via et særligt nummer,og
kan ikke bare ringe til det samme som feks. pc´en bruger...


Mvh.
Bobby


"Lars Myrthu Rasmussen" <lars@myrthu.net> skrev i en meddelelse
news:3b585739$0$4658$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej
>
> Jeg sidder og knokler for at få POP3 email til at virke på min T39.
>
> Er der nogen det er lykkedes for at hente/sende emails?
>
> Jeg har triplechecket at mine indtastninger er nøjagtig magen til dem jeg
> kører med på min PC, og endda sat 2 forskellige konti op, med nøjagtig
samme
> resultat.
>
> Jeg får meldingen "Server not found".
>
> mvh Lars
>
> --
> --------------------------
> Myrthu Net: www.myrthu.net
> Helle & Lars Myrthu Rasmussen
>
>



Michael Jensen (20-07-2001)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 20-07-01 19:10

> Ja, mine to mailkonti kører perfekt (wanadoo og cybercity).
> Hvad kører du med af datakonto? Du skal jo ringe op via et særligt
nummer,og
> kan ikke bare ringe til det samme som feks. pc´en bruger...
>

Og hvad er dette nummer i CyberCitys tilfælde `?



Bobby (20-07-2001)
Kommentar
Fra : Bobby


Dato : 20-07-01 19:10

Ved jeg ikke, for jeg bruger mobilix

Deres nummer er 26265555, og det virker til negge mail-konti.
Man skal ikke bruge brugernavn eller kodeord - opkaldet takseres til 1 krone
i minuttet for Mobilix/Orange kunder, og almindelig mobiltakst for andre...


Mvh.
Bobby


"Michael Jensen" <michFJERN-DETTEael-j@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:9j9rp1$1j80$1@news.cybercity.dk...
> > Ja, mine to mailkonti kører perfekt (wanadoo og cybercity).
> > Hvad kører du med af datakonto? Du skal jo ringe op via et særligt
> nummer,og
> > kan ikke bare ringe til det samme som feks. pc´en bruger...
> >
>
> Og hvad er dette nummer i CyberCitys tilfælde `?
>
>



Peter (20-07-2001)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 20-07-01 20:13

"Bobby" skrev ...
> > > Ja, mine to mailkonti kører perfekt (wanadoo og cybercity).
> Deres nummer er 26265555, og det virker til negge mail-konti.
> Man skal ikke bruge brugernavn eller kodeord
[SNIP]

Jeg bruger Mobilix/Orange som mobil-udbyder og internet-udbyder.
Det er lykkedes mig at *hente* post fra mail.mobilixnet.dk, men jeg
kan ikke *sende*.

Som på computeren bruger jeg mail.mobilixnet.dk både som POP3-
og SMTP-server. Det fungerer fint på computeren, men altså ikke som
SMTP-server på T39'eren. Jeg har kontrolleret indtastningen på T39
uhyggeligt mange gange. Jeg har også forsøgt med mail.wanadoo.dk og
212.97.204.27 som SMTP-server - men uden held. SMTP-porten er
korrekt angivet til 25.

Jeg bruger samme datakonto til e-mail som til WAP: Mobilix/Orange
på +4526265555 - og det virker fint til WAP.

Jeg har netop konverteret fra et Modus- til at Match-abonnement, og
har fortsat udgående data-"abonnement", hvis det har noget at sige.

Telefonen har software-version R2G.

Jeg har yderligere oprettet en e-mail-konto på telefonen til TDC
Internet, men når jeg ikke en gang kan få en Orange-konto til at
fungere med et Orange-mobil-abonnement, gør jeg mig ingen
forhåbninger om at TDC-kontoen kommer til at virke. Men kan der
være en fejl i softwaren sådan at udgående Orange-post forsøges
sendt til SMTP-serveren på den anden konto? Jeg *har* angivet
Orange-e-mail-kontoen som standard.

Hvad kan der eller være gået galt?

(Jeg *har* talt med Orange en 5-6 gange - både mobil-afdelingen
og internet-afdelingen, men de kunne ikke løse problemet.)




Bobby (21-07-2001)
Kommentar
Fra : Bobby


Dato : 21-07-01 14:46

Hej Peter


Jeg bruger mail.wanadoo.dk som både POP3 og SMTP, og de virker glimrende.
Jeg har R2D i telefonen, men tror nu ikke det gør forskellen.

Starter dit brugernavn med mob eller wan? Det ser ud som om du gør det
rigtigt, men du kunne jo prøve med wanadoo...


Mvh.
Bobby



"Peter" <mail@nej.tak> skrev i en meddelelse
news:3b5882c6$0$258$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Jeg bruger Mobilix/Orange som mobil-udbyder og internet-udbyder.
> Det er lykkedes mig at *hente* post fra mail.mobilixnet.dk, men jeg
> kan ikke *sende*.
>
> Som på computeren bruger jeg mail.mobilixnet.dk både som POP3-
> og SMTP-server. Det fungerer fint på computeren, men altså ikke som
> SMTP-server på T39'eren. Jeg har kontrolleret indtastningen på T39
> uhyggeligt mange gange. Jeg har også forsøgt med mail.wanadoo.dk og
> 212.97.204.27 som SMTP-server - men uden held. SMTP-porten er
> korrekt angivet til 25.
>
> Jeg bruger samme datakonto til e-mail som til WAP: Mobilix/Orange
> på +4526265555 - og det virker fint til WAP.
>
> Jeg har netop konverteret fra et Modus- til at Match-abonnement, og
> har fortsat udgående data-"abonnement", hvis det har noget at sige.
>
> Telefonen har software-version R2G.
>
> Jeg har yderligere oprettet en e-mail-konto på telefonen til TDC
> Internet, men når jeg ikke en gang kan få en Orange-konto til at
> fungere med et Orange-mobil-abonnement, gør jeg mig ingen
> forhåbninger om at TDC-kontoen kommer til at virke. Men kan der
> være en fejl i softwaren sådan at udgående Orange-post forsøges
> sendt til SMTP-serveren på den anden konto? Jeg *har* angivet
> Orange-e-mail-kontoen som standard.
>
> Hvad kan der eller være gået galt?
>
> (Jeg *har* talt med Orange en 5-6 gange - både mobil-afdelingen
> og internet-afdelingen, men de kunne ikke løse problemet.)
>
>
>



Peter (21-07-2001)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 21-07-01 14:51

"Bobby" skrev
> Jeg bruger mail.wanadoo.dk som både POP3 og SMTP, og de virker glimrende.
> Jeg har R2D i telefonen, men tror nu ikke det gør forskellen.
> Starter dit brugernavn med mob eller wan? Det ser ud som om du gør det
> rigtigt, men du kunne jo prøve med wanadoo...

Det starter med mob
Mener du, at jeg skal prøve med wan"12345" i stedet for mob"12345"?




Peter (21-07-2001)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 21-07-01 15:20

"Peter" skrev

> "Bobby" skrev
> > Jeg bruger mail.wanadoo.dk som både POP3 og SMTP, og de virker
> > glimrende. Jeg har R2D i telefonen, men tror nu ikke det gør forskellen.
> > Starter dit brugernavn med mob eller wan? Det ser ud som om du gør
> > det rigtigt, men du kunne jo prøve med wanadoo...

> Det starter med mob
> Mener du, at jeg skal prøve med wan"12345" i stedet for mob"12345"?

Har netop prøvet wanXXXX på mail.wanadoo.dk - og da fik jeg i det mindste
en fejlmeddelelse a la forkert brugernavn eller password. Men det var altså
desværre ikke en løsning.

Når jeg bruger mobXXXX på mail.wanadoo.dk eller mail.mobilixnet.dk får
jeg ingen fejlmeddelelse - blot "Sidste opkald 0.16, selv om mailen ikke er
afsendt. Det gælder i øvrigt uanset om jeg kobler op på SMTP-serveren
direkte efter mailen er skrevet ("Send nu") eller via "Send og modtag"
("Gem i udbakke", når mailen er skrevet).

Jeg har i øvrigt også forsøgt at slette alle e-mail-konti på telefonen og
oprettet Mobilix-e-mail-kontoen påny - men uden held, uanset om jeg
bruger mail.mobilixnet.dk eller mail.wanadoo.dk.




Bobby (21-07-2001)
Kommentar
Fra : Bobby


Dato : 21-07-01 16:13

Hej Peter


Det jeg mente var at du kunne prøve mail.wanadoo.dk som SMTP server, men det
virker heller ikke, kan jeg forstå...

Det er et skud i tågen, men du kunne jo prøve cybercitys SMTP server, den
hedder vip.cybercity.dk
Så vidt jeg ved, kan man normalt godt sende via andre udbyderes server, men
selvfølgelig ikke hente post.

Det KAN jo også være en bug i R2G?? For ellers ser dine indstillinger jo
fine ud, og du er jo også i stand til at hente post, såeh...


Mvh.
Bobby



"Peter" <mail@nej.tak> skrev i en meddelelse
news:3b598f99$0$69608$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Peter" skrev
>
> > "Bobby" skrev
> > > Jeg bruger mail.wanadoo.dk som både POP3 og SMTP, og de virker
> > > glimrende. Jeg har R2D i telefonen, men tror nu ikke det gør
forskellen.
> > > Starter dit brugernavn med mob eller wan? Det ser ud som om du gør
> > > det rigtigt, men du kunne jo prøve med wanadoo...
>
> > Det starter med mob
> > Mener du, at jeg skal prøve med wan"12345" i stedet for mob"12345"?
>
> Har netop prøvet wanXXXX på mail.wanadoo.dk - og da fik jeg i det mindste
> en fejlmeddelelse a la forkert brugernavn eller password. Men det var
altså
> desværre ikke en løsning.
>
> Når jeg bruger mobXXXX på mail.wanadoo.dk eller mail.mobilixnet.dk får
> jeg ingen fejlmeddelelse - blot "Sidste opkald 0.16, selv om mailen ikke
er
> afsendt. Det gælder i øvrigt uanset om jeg kobler op på SMTP-serveren
> direkte efter mailen er skrevet ("Send nu") eller via "Send og modtag"
> ("Gem i udbakke", når mailen er skrevet).
>
> Jeg har i øvrigt også forsøgt at slette alle e-mail-konti på telefonen og
> oprettet Mobilix-e-mail-kontoen påny - men uden held, uanset om jeg
> bruger mail.mobilixnet.dk eller mail.wanadoo.dk.
>
>
>



Lasse Hedegaard (21-07-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 21-07-01 16:14

Bobby skrev:

>Så vidt jeg ved, kan man normalt godt sende via andre udbyderes server

Nej (det er jo enhver spammers drøm).

>men selvfølgelig ikke hente post.

Jo - hvis du har en POP3-konto hos dem. Jeg henter fint hos
forskellige udbydere selvom jeg kobler op hos TDC.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.
Ericsson T10 opdateres til T18! (Dog uden aktiv klap)
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk

Bobby (21-07-2001)
Kommentar
Fra : Bobby


Dato : 21-07-01 16:27

Hej Lasse


Du vil da ikke fortælle mig at du henter post fra feks. World online fra en
TDC mail server, vel? Så det er jo noget vrøvl.

Men man kan selvfølgelig sagtens ringe op via TDC konto, og så hente World
online mails, gennem World onlines mail server... Men det er jo noget andet,
og det var ikke det jeg skrev.


Mvh.
Bobby


"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:m07jltgekj67eoqe4vcn2jt86bfoso75c4@news.inet.tele.dk...
> Bobby skrev:
>
> >Så vidt jeg ved, kan man normalt godt sende via andre udbyderes server
>
> Nej (det er jo enhver spammers drøm).
>
> >men selvfølgelig ikke hente post.
>
> Jo - hvis du har en POP3-konto hos dem. Jeg henter fint hos
> forskellige udbydere selvom jeg kobler op hos TDC.
>
> venligst,
> Lasse Hedegaard




Lasse Hedegaard (21-07-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 21-07-01 16:30

Bobby skrev:

>Du vil da ikke fortælle mig at du henter post fra feks. World online fra en
>TDC mail server, vel? Så det er jo noget vrøvl.

Du skrev, at man ikke kan hente post fra andre udbyderes server - det
kan man godt - hvis man har en POP3-konto hos dem - man behøver ikke
være koblet op hos dem.

>Men man kan selvfølgelig sagtens ringe op via TDC konto, og så hente World
>online mails, gennem World onlines mail server... Men det er jo noget andet,
>og det var ikke det jeg skrev.

Det var sådan jeg læste det;
|Så vidt jeg ved, kan man normalt godt sende via andre udbyderes server, men
|selvfølgelig ikke hente post.

Og man kan IKKE sende post via andre udbyderes SMTP-server - ellers er
det et paradis for spammere.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.
Ericsson T10 opdateres til T18! (Dog uden aktiv klap)
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk

Bobby (21-07-2001)
Kommentar
Fra : Bobby


Dato : 21-07-01 17:05

Hej Lasse

Du har ret, jeg udtrykte mig uklart, så du havde jo ret .-)


Mvh.
Bobby


"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:0r7jlt4qh4j5t8u610ugbgu7cq9uoiq3sl@news.inet.tele.dk...
> Bobby skrev:
>
> >Du vil da ikke fortælle mig at du henter post fra feks. World online fra
en
> >TDC mail server, vel? Så det er jo noget vrøvl.
>
> Du skrev, at man ikke kan hente post fra andre udbyderes server - det
> kan man godt - hvis man har en POP3-konto hos dem - man behøver ikke
> være koblet op hos dem.
>
> >Men man kan selvfølgelig sagtens ringe op via TDC konto, og så hente
World
> >online mails, gennem World onlines mail server... Men det er jo noget
andet,
> >og det var ikke det jeg skrev.
>
> Det var sådan jeg læste det;
> |Så vidt jeg ved, kan man normalt godt sende via andre udbyderes server,
men
> |selvfølgelig ikke hente post.
>
> Og man kan IKKE sende post via andre udbyderes SMTP-server - ellers er
> det et paradis for spammere.
>
> venligst,
> Lasse Hedegaard
>
> --
> Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
> Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.
> Ericsson T10 opdateres til T18! (Dog uden aktiv klap)
> Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk



Bobby (21-07-2001)
Kommentar
Fra : Bobby


Dato : 21-07-01 16:31

Hej Peter


Man kan ikke bruge cybercitys SMTP server, har lige prøvet. OG så slog det
mig at jeg sgu da slet ikke har prøvet at SENDE mail?!! Og du har ret, det
virker altså ikke - Jeg kan heller ikke sende mail *ups*

Det må jeg lige kigge lidt på, så skal jeg nok vende tilbage...


Mvh.
Bobby



"Bobby" <graack2@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:9jc66n$1l17$1@news.cybercity.dk...
> Hej Peter
>
>
> Det jeg mente var at du kunne prøve mail.wanadoo.dk som SMTP server, men
det
> virker heller ikke, kan jeg forstå...
>
> Det er et skud i tågen, men du kunne jo prøve cybercitys SMTP server, den
> hedder vip.cybercity.dk
> Så vidt jeg ved, kan man normalt godt sende via andre udbyderes server,
men
> selvfølgelig ikke hente post.
>
> Det KAN jo også være en bug i R2G?? For ellers ser dine indstillinger jo
> fine ud, og du er jo også i stand til at hente post, såeh...
>
>
> Mvh.
> Bobby
>
>
>
> "Peter" <mail@nej.tak> skrev i en meddelelse
> news:3b598f99$0$69608$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > "Peter" skrev
> >
> > > "Bobby" skrev
> > > > Jeg bruger mail.wanadoo.dk som både POP3 og SMTP, og de virker
> > > > glimrende. Jeg har R2D i telefonen, men tror nu ikke det gør
> forskellen.
> > > > Starter dit brugernavn med mob eller wan? Det ser ud som om du gør
> > > > det rigtigt, men du kunne jo prøve med wanadoo...
> >
> > > Det starter med mob
> > > Mener du, at jeg skal prøve med wan"12345" i stedet for mob"12345"?
> >
> > Har netop prøvet wanXXXX på mail.wanadoo.dk - og da fik jeg i det
mindste
> > en fejlmeddelelse a la forkert brugernavn eller password. Men det var
> altså
> > desværre ikke en løsning.
> >
> > Når jeg bruger mobXXXX på mail.wanadoo.dk eller mail.mobilixnet.dk får
> > jeg ingen fejlmeddelelse - blot "Sidste opkald 0.16, selv om mailen ikke
> er
> > afsendt. Det gælder i øvrigt uanset om jeg kobler op på SMTP-serveren
> > direkte efter mailen er skrevet ("Send nu") eller via "Send og modtag"
> > ("Gem i udbakke", når mailen er skrevet).
> >
> > Jeg har i øvrigt også forsøgt at slette alle e-mail-konti på telefonen
og
> > oprettet Mobilix-e-mail-kontoen påny - men uden held, uanset om jeg
> > bruger mail.mobilixnet.dk eller mail.wanadoo.dk.
> >
> >
> >
>
>





Bobby (21-07-2001)
Kommentar
Fra : Bobby


Dato : 21-07-01 17:03

Nå, nu kom det til at virke alligevel - Skrev en mail fra pc´en til mig
selv, trykkede send og modtag på telefonen, og fik min mail, og samtidig
blev de to mails sendt fra udbakken, og er også nået frem.

Har sendt gennem mail.wanadoo.dk ...


Mvh.
Bobby



"Bobby" <graack2@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:9jc77m$1mk9$1@news.cybercity.dk...
> Hej Peter
>
>
> Man kan ikke bruge cybercitys SMTP server, har lige prøvet. OG så slog det
> mig at jeg sgu da slet ikke har prøvet at SENDE mail?!! Og du har ret, det
> virker altså ikke - Jeg kan heller ikke sende mail *ups*
>
> Det må jeg lige kigge lidt på, så skal jeg nok vende tilbage...
>
>
> Mvh.
> Bobby
>
>
>
> "Bobby" <graack2@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:9jc66n$1l17$1@news.cybercity.dk...
> > Hej Peter
> >
> >
> > Det jeg mente var at du kunne prøve mail.wanadoo.dk som SMTP server, men
> det
> > virker heller ikke, kan jeg forstå...
> >
> > Det er et skud i tågen, men du kunne jo prøve cybercitys SMTP server,
den
> > hedder vip.cybercity.dk
> > Så vidt jeg ved, kan man normalt godt sende via andre udbyderes server,
> men
> > selvfølgelig ikke hente post.
> >
> > Det KAN jo også være en bug i R2G?? For ellers ser dine indstillinger jo
> > fine ud, og du er jo også i stand til at hente post, såeh...
> >
> >
> > Mvh.
> > Bobby
> >
> >
> >
> > "Peter" <mail@nej.tak> skrev i en meddelelse
> > news:3b598f99$0$69608$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > "Peter" skrev
> > >
> > > > "Bobby" skrev
> > > > > Jeg bruger mail.wanadoo.dk som både POP3 og SMTP, og de virker
> > > > > glimrende. Jeg har R2D i telefonen, men tror nu ikke det gør
> > forskellen.
> > > > > Starter dit brugernavn med mob eller wan? Det ser ud som om du gør
> > > > > det rigtigt, men du kunne jo prøve med wanadoo...
> > >
> > > > Det starter med mob
> > > > Mener du, at jeg skal prøve med wan"12345" i stedet for mob"12345"?
> > >
> > > Har netop prøvet wanXXXX på mail.wanadoo.dk - og da fik jeg i det
> mindste
> > > en fejlmeddelelse a la forkert brugernavn eller password. Men det var
> > altså
> > > desværre ikke en løsning.
> > >
> > > Når jeg bruger mobXXXX på mail.wanadoo.dk eller mail.mobilixnet.dk får
> > > jeg ingen fejlmeddelelse - blot "Sidste opkald 0.16, selv om mailen
ikke
> > er
> > > afsendt. Det gælder i øvrigt uanset om jeg kobler op på SMTP-serveren
> > > direkte efter mailen er skrevet ("Send nu") eller via "Send og modtag"
> > > ("Gem i udbakke", når mailen er skrevet).
> > >
> > > Jeg har i øvrigt også forsøgt at slette alle e-mail-konti på telefonen
> og
> > > oprettet Mobilix-e-mail-kontoen påny - men uden held, uanset om jeg
> > > bruger mail.mobilixnet.dk eller mail.wanadoo.dk.
> > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>
>
>



Bobby (21-07-2001)
Kommentar
Fra : Bobby


Dato : 21-07-01 17:08

Undskyld jeg bliver ved at skrive, men jeg tænker så det knager

Kan det tænkes at man, af en eller anden årsag, ikke kan sende, uden at der
er mails at hente ned??
Gider ikke forsøge mig lige nu, men det må vist komme an på en prøve lidt
senere...

Bare en tanke.


Mvh.
Bobby


"Bobby" <graack2@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:9jc94a$1pdh$1@news.cybercity.dk...
> Nå, nu kom det til at virke alligevel - Skrev en mail fra pc´en til mig
> selv, trykkede send og modtag på telefonen, og fik min mail, og samtidig
> blev de to mails sendt fra udbakken, og er også nået frem.
>
> Har sendt gennem mail.wanadoo.dk ...
>
>
> Mvh.
> Bobby
>
>
>
> "Bobby" <graack2@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:9jc77m$1mk9$1@news.cybercity.dk...
> > Hej Peter
> >
> >
> > Man kan ikke bruge cybercitys SMTP server, har lige prøvet. OG så slog
det
> > mig at jeg sgu da slet ikke har prøvet at SENDE mail?!! Og du har ret,
det
> > virker altså ikke - Jeg kan heller ikke sende mail *ups*
> >
> > Det må jeg lige kigge lidt på, så skal jeg nok vende tilbage...
> >
> >
> > Mvh.
> > Bobby
> >
> >
> >
> > "Bobby" <graack2@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> > news:9jc66n$1l17$1@news.cybercity.dk...
> > > Hej Peter
> > >
> > >
> > > Det jeg mente var at du kunne prøve mail.wanadoo.dk som SMTP server,
men
> > det
> > > virker heller ikke, kan jeg forstå...
> > >
> > > Det er et skud i tågen, men du kunne jo prøve cybercitys SMTP server,
> den
> > > hedder vip.cybercity.dk
> > > Så vidt jeg ved, kan man normalt godt sende via andre udbyderes
server,
> > men
> > > selvfølgelig ikke hente post.
> > >
> > > Det KAN jo også være en bug i R2G?? For ellers ser dine indstillinger
jo
> > > fine ud, og du er jo også i stand til at hente post, såeh...
> > >
> > >
> > > Mvh.
> > > Bobby
> > >
> > >
> > >
> > > "Peter" <mail@nej.tak> skrev i en meddelelse
> > > news:3b598f99$0$69608$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > > "Peter" skrev
> > > >
> > > > > "Bobby" skrev
> > > > > > Jeg bruger mail.wanadoo.dk som både POP3 og SMTP, og de virker
> > > > > > glimrende. Jeg har R2D i telefonen, men tror nu ikke det gør
> > > forskellen.
> > > > > > Starter dit brugernavn med mob eller wan? Det ser ud som om du
gør
> > > > > > det rigtigt, men du kunne jo prøve med wanadoo...
> > > >
> > > > > Det starter med mob
> > > > > Mener du, at jeg skal prøve med wan"12345" i stedet for
mob"12345"?
> > > >
> > > > Har netop prøvet wanXXXX på mail.wanadoo.dk - og da fik jeg i det
> > mindste
> > > > en fejlmeddelelse a la forkert brugernavn eller password. Men det
var
> > > altså
> > > > desværre ikke en løsning.
> > > >
> > > > Når jeg bruger mobXXXX på mail.wanadoo.dk eller mail.mobilixnet.dk
får
> > > > jeg ingen fejlmeddelelse - blot "Sidste opkald 0.16, selv om mailen
> ikke
> > > er
> > > > afsendt. Det gælder i øvrigt uanset om jeg kobler op på
SMTP-serveren
> > > > direkte efter mailen er skrevet ("Send nu") eller via "Send og
modtag"
> > > > ("Gem i udbakke", når mailen er skrevet).
> > > >
> > > > Jeg har i øvrigt også forsøgt at slette alle e-mail-konti på
telefonen
> > og
> > > > oprettet Mobilix-e-mail-kontoen påny - men uden held, uanset om jeg
> > > > bruger mail.mobilixnet.dk eller mail.wanadoo.dk.
> > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
> >
> >
>
>



Lasse Hedegaard (21-07-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 21-07-01 17:09

Bobby skrev:

>Kan det tænkes at man, af en eller anden årsag, ikke kan sende, uden at der
>er mails at hente ned?

Ja. Nogle udbydere har det der hedder "SMTP after POP3" (eller sådan
noget i den dur), dvs. du kan bruge SMTP-serveren hvis du lige
forinden har logget ind på en POP3-server (Så er du jo bruger hos dem,
og de har dit brugernavn hvis du f.eks. begynder at spamme).

Men det lyder underligt at den ikke vil lade dig sende hvis der ikke
er nogle. Bare det at tjekke mail burde være nok (der logger du jo
ind), så det kunne tyde på problemet var et andet. Jeg ved heller ikke
om nogle danske udbydere bruger "SMTP after POP3".

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.
Ericsson T10 opdateres til T18! (Dog uden aktiv klap)
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk

Peter (21-07-2001)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 21-07-01 17:56

"Lasse Hedegaard" skrev

> Ja. Nogle udbydere har det der hedder "SMTP after POP3" (eller
> sådan noget i den dur), dvs. du kan bruge SMTP-serveren hvis du
> lige forinden har logget ind på en POP3-server (Så er du jo bruger
> hos dem, og de har dit brugernavn hvis du f.eks. begynder at
> spamme).

> Men det lyder underligt at den ikke vil lade dig sende hvis der ikke
> er nogle. Bare det at tjekke mail burde være nok (der logger du jo
> ind), så det kunne tyde på problemet var et andet. Jeg ved heller
> ikke om nogle danske udbydere bruger "SMTP after POP3".

Det er nok det, der er tilfældet. Ved først at sende en mail til mig selv,
kunne jeg også sende fra telefonen vha. "Send og modtag". Så skal man
jo bare sørge for, at der altid er frisk e-mail i ens postkasse!

Jeg prøvede også 5 minutter efter, hvor der ikke var nye e-mails, og hvor
jeg IKKE hentede først, dvs. at jeg valgte "Send nu". Da lykkedes det også
at sende! Har den "SMTP after POP3"-mekanisme en form for "hukommelse"?




Bobby (21-07-2001)
Kommentar
Fra : Bobby


Dato : 21-07-01 18:53

Jeg prøvede igen, efter ca. en halv time, og der ville den gerne sende,
selvom der ikke var nye mails.
Nu har jeg lige prøvet endnu engang, og der ville den ikke??!

Må konstatere at det ikke er videre stabilt, men hvor problemet er, aner jeg
ikke - Det må jeg lade andre om at komme frem til.


Mvh.
Bobby


PS. Det kommer bestemt ikke som nogen overraskelse, at Orange kundeservice
intet aner om noget - De plejer at være temmeligt tunge at danse med !


"Peter" <mail@nej.tak> skrev i en meddelelse
news:3b59b44f$0$313$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det er nok det, der er tilfældet. Ved først at sende en mail til mig selv,
> kunne jeg også sende fra telefonen vha. "Send og modtag". Så skal man
> jo bare sørge for, at der altid er frisk e-mail i ens postkasse!
>
> Jeg prøvede også 5 minutter efter, hvor der ikke var nye e-mails, og hvor
> jeg IKKE hentede først, dvs. at jeg valgte "Send nu". Da lykkedes det også
> at sende! Har den "SMTP after POP3"-mekanisme en form for "hukommelse"?




Peter (21-07-2001)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 21-07-01 23:33

"Bobby" skrev
> Jeg prøvede igen, efter ca. en halv time, og der ville den gerne sende,
> selvom der ikke var nye mails.
> Nu har jeg lige prøvet endnu engang, og der ville den ikke??!

Jeg har netop prøvet igen med "Send nu" - dvs. uden først at bruge POP3 - og
det fungerer fint. Det er næsten 4 timer siden, at jeg forsøgte sidst, hvor
det også lykkedes. Jeg kan se, at IP-adressen på min seneste mail er
forskellig fra den forrige - så det kan ikke være det, SMTP-serveren
"genkender" mig på. Ind til videre ser det altså ud til at virke - gad vide
hvorfor...?!

> PS. Det kommer bestemt ikke som nogen overraskelse, at Orange
> kundeservice intet aner om noget - De plejer at være temmeligt tunge at
> danse med !

Enig.




Lasse Hedegaard (21-07-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 21-07-01 17:12

Forresten Bobby, kan jeg ikke få dig til at quote korrekt.
Du har vedhæftet hele den oprindelige posting under din egen, det er
spild af båndbredde.

Læs evt. her: http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.
Ericsson T10 opdateres til T18! (Dog uden aktiv klap)
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk

Peter (21-07-2001)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 21-07-01 17:20

"Bobby" skrev ...
> OG så slog det mig at jeg sgu da slet ikke har prøvet at SENDE mail?!!
> Og du har ret, det virker altså ikke - Jeg kan heller ikke sende mail
> *ups*

Jeg har også uden held prøvet nedenstående trick:

"EPASC" skrev i news:20010718214145.14828.00000185@ng-cg1.aol.com...
> I have an r520m and my ISP told me they have a security feature in which
> one must have a succesful recent pop connection (within the last minute)
> from the same IP address as the the SMTP connection before it will let you
> send mail over the the SMTP server (to prevent non-subscribers from using
> their server). if mail is sent before it is received (as is the case on
the r520)
> then this pop connection is not made prior to the smtp attempt. My isp's
> solution is to try two connections in succession. It sometimes works.

Men det virker som sagt ikke for mig.

Min teori er stadig, at mail.mobilixnet.dk og mail.wanadoo.dk ikke tillader
udgående post, der ankommer via Mobilix/Oranges egen wapforbindelse.

Jeg aner ikke så voldsomt meget om, hvordan en SMTP-server fungerer,
men mon ikke den kun tillader post fra bestemte IP-numre. Jeg er heller ikke
specielt klog på WAP, men gætter på, at en udgående mail fra telefonen
får påstemplet samme IP-adresse som wap-forbindelsen. I Mobilix/Oranges
tilfælde er det 212.097.204.025 = wapgate.mobilixnet.dk, og måske
spærrer SMTP-serveren for denne?

Ingen af Oranges medarbejdere har dog været i stand til at be- eller
afkræfte dette. Da der er en mail-server involveret, skulle man tro, at
Oranges internet-afdeling bedst kunne svare, men de henviser blot til
mobil-afdelingen. I mobil-afdelingen vil de søde piger hellere end gerne
fortælle mig, hvordan jeg sender "e-mail" via SMS til 999, men T39'eren
aner de intet om. Det er selvfølgelig også en temmelig ny telefon, og det
er måske også for meget forlangt, at et teleselskab ved noget om ny
teknologi...
(Beklager, men jeg skulle lige have afløb for mine aggressioner




Peter (21-07-2001)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 21-07-01 18:10

"Peter" skrev

> "EPASC" skrev i news:20010718214145.14828.00000185@ng-cg1.aol.com...
> > I have an r520m and my ISP told me they have a security feature in
> > which one must have a succesful recent pop connection (within the last
> > minute) from the same IP address as the the SMTP connection before
> > it will let you send mail over the the SMTP server (to prevent
> > non-subscribers from using their server). if mail is sent before it is
> > received (as is the case on the r520) then this pop connection is not
> > made prior to the smtp attempt. My isp's solution is to try two
> > connections in succession. It sometimes works.

> Men det virker som sagt ikke for mig.

Der var nu alligevel noget om snakken. Se
news:07ajltol28m11leep9sfgpk4m181pjcgbh@news.inet.tele.dk

> Min teori er stadig, at mail.mobilixnet.dk og mail.wanadoo.dk ikke
> tillader udgående post, der ankommer via Mobilix/Oranges egen
> wapforbindelse. Jeg aner ikke så voldsomt meget om, hvordan en
> SMTP-server fungerer, men mon ikke den kun tillader post fra
> bestemte IP-numre. Jeg er heller ikke specielt klog på WAP, men
> gætter på, at en udgående mail fra telefonen får påstemplet samme
> IP-adresse som wap-forbindelsen. I Mobilix/Oranges tilfælde er
> det 212.097.204.025 = wapgate.mobilixnet.dk, og måske
> spærrer SMTP-serveren for denne?

Den teori holdt altså ikke, og jeg kan også se, at e-mails sendt fra
telefonen får skiftende IP-adresser.




Lars Myrthu Rasmusse~ (20-07-2001)
Kommentar
Fra : Lars Myrthu Rasmusse~


Dato : 20-07-01 19:27

Hej

Jeg kører TD Internet 96304900, og ifølge TD og Ericsson support, skal jeg
bare ringe til det nummer.
Det er også det nummer jeg anvender når jeg kører data på min 6210, og det
går glimrende kan jeg se på telefonregningen

Lars

"Bobby" <graack2@yahoo.dk> wrote in message
news:9j9m5j$1a5l$1@news.cybercity.dk...
> Ja, mine to mailkonti kører perfekt (wanadoo og cybercity).
> Hvad kører du med af datakonto? Du skal jo ringe op via et særligt
nummer,og
> kan ikke bare ringe til det samme som feks. pc´en bruger...
>
>
> Mvh.
> Bobby
>
>
> "Lars Myrthu Rasmussen" <lars@myrthu.net> skrev i en meddelelse
> news:3b585739$0$4658$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > Hej
> >
> > Jeg sidder og knokler for at få POP3 email til at virke på min T39.
> >
> > Er der nogen det er lykkedes for at hente/sende emails?
> >
> > Jeg har triplechecket at mine indtastninger er nøjagtig magen til dem
jeg
> > kører med på min PC, og endda sat 2 forskellige konti op, med nøjagtig
> samme
> > resultat.
> >
> > Jeg får meldingen "Server not found".
> >
> > mvh Lars
> >
> > --
> > --------------------------
> > Myrthu Net: www.myrthu.net
> > Helle & Lars Myrthu Rasmussen
> >
> >
>
>



Michael Jensen (20-07-2001)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 20-07-01 20:31

> Jeg kører TD Internet 96304900, og ifølge TD og Ericsson support, skal jeg
> bare ringe til det nummer.
> Det er også det nummer jeg anvender når jeg kører data på min 6210, og det
> går glimrende kan jeg se på telefonregningen
>

Hos Tiscali som er det selskab jeg benytter skulle det være 3832 1300



Martin Andersen (21-07-2001)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 21-07-01 19:26

Velkommen i klubben, det problem sad jeg også med sidste weekend, men fik
det løst i tirsdags.

Nu kan jeg se at der er mange der har svaret dig om hvordan du kan få det
til at virke mod Wanadoo, Orange og Cybercity, men det hjælper dig nok ikke
meget når du bruger Telia

Jeg bruger heller ikke Telia, så der er ingen garanti for at jeg kan hjælpe
dig, men løsningen for mig var at bruge rigtige ip-adresser til min POP3 og
SMTP server istedet for navne. Brug evt. Ping kommandoen til at finde dine
ip-adresser hos Telia.

Iøvrigt vil jeg gerne henlede alle der indtaster ip-adresser i deres T39
telefon på, at der i manualen side 68 står, at hvis man skal indtaste
ip-adresser, som kun består at 2 cifre i en talgruppe, så skal man indtaste
et nul foran hvert manglende ciffer. Dette kunne være årsagen til at så
mange har server problemer med T39 og email.

Mvh Martin Andersen

"Lars Myrthu Rasmussen" <lars@myrthu.net> wrote in message
news:3b585739$0$4658$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej
>
> Jeg sidder og knokler for at få POP3 email til at virke på min T39.
>
> Er der nogen det er lykkedes for at hente/sende emails?
>
> Jeg har triplechecket at mine indtastninger er nøjagtig magen til dem jeg
> kører med på min PC, og endda sat 2 forskellige konti op, med nøjagtig
samme
> resultat.
>
> Jeg får meldingen "Server not found".
>
> mvh Lars
>
> --
> --------------------------
> Myrthu Net: www.myrthu.net
> Helle & Lars Myrthu Rasmussen
>
>



Lars Myrthu Rasmusse~ (22-07-2001)
Kommentar
Fra : Lars Myrthu Rasmusse~


Dato : 22-07-01 17:16

Tak skal du have. Nu kører den ene konto, TeleDK Internet, men min anden
konto er mit eget domæne.
Her specificerer jeg hvilken mailboks jeg vil hente mail fra ved at skive
f.eks.

ericsson/xxxxxx.dk

Bemærk skråstegen.
Det kan T39m tilsyneladende ikke behandle rigtigt. Nu skriver den: Forkert
mailboks eller password, istedet.

Nogen forslag?

mvh Lars

"Martin Andersen" <martin__andersen@hotmail.com> wrote in message
news:3b59c979$0$355$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Velkommen i klubben, det problem sad jeg også med sidste weekend, men fik
> det løst i tirsdags.
>
> Nu kan jeg se at der er mange der har svaret dig om hvordan du kan få det
> til at virke mod Wanadoo, Orange og Cybercity, men det hjælper dig nok
ikke
> meget når du bruger Telia
>
> Jeg bruger heller ikke Telia, så der er ingen garanti for at jeg kan
hjælpe
> dig, men løsningen for mig var at bruge rigtige ip-adresser til min POP3
og
> SMTP server istedet for navne. Brug evt. Ping kommandoen til at finde dine
> ip-adresser hos Telia.
>
> Iøvrigt vil jeg gerne henlede alle der indtaster ip-adresser i deres T39
> telefon på, at der i manualen side 68 står, at hvis man skal indtaste
> ip-adresser, som kun består at 2 cifre i en talgruppe, så skal man
indtaste
> et nul foran hvert manglende ciffer. Dette kunne være årsagen til at så
> mange har server problemer med T39 og email.
>
> Mvh Martin Andersen
>
> "Lars Myrthu Rasmussen" <lars@myrthu.net> wrote in message
> news:3b585739$0$4658$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > Hej
> >
> > Jeg sidder og knokler for at få POP3 email til at virke på min T39.
> >
> > Er der nogen det er lykkedes for at hente/sende emails?
> >
> > Jeg har triplechecket at mine indtastninger er nøjagtig magen til dem
jeg
> > kører med på min PC, og endda sat 2 forskellige konti op, med nøjagtig
> samme
> > resultat.
> >
> > Jeg får meldingen "Server not found".
> >
> > mvh Lars
> >
> > --
> > --------------------------
> > Myrthu Net: www.myrthu.net
> > Helle & Lars Myrthu Rasmussen
> >
> >
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408632
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste