Dawn of the Dead R2
Fra : Rar Morfar

Dato : 20-07-01 15:42

Hej

Der er for nylig blevet udgivet en 2 disc version af Dawn of the Dead i
Danmark.

Jeg vil gerne vide om Director's Cut udgaven er 100% uncut?
Den fulde længde på laserdisk er 142 min. og bag på den danske DVD står der
139 min.
Jeg ved godt at spilletiden bag på covers aldrig passer, men hvad nu hvis.

Morfar

Fra : Morten Steen

Dato : 20-07-01 15:44

Det skulle meget gerne være den samme udgave... jeg hørte engang noget om at
alle film i PAL kører en LILLE smule hurtigere end NTSC, og derfor
forskellen i spilletider...

Morten

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-07-01 19:20

> Det skulle meget gerne være den samme udgave... jeg hørte engang noget om
at
> alle film i PAL kører en LILLE smule hurtigere end NTSC, og derfor
> forskellen i spilletider...

det er sandt Ntsc kører 25 billeder pr sek hvor pal kører 24... f. eks
kører the green mile 180 min på reg2 og 180 min på reg1, men det er den
samme film.... regn selv efter forskellen er den samme

Fra : sniper_Nolight

Dato : 20-07-01 19:21

> det er sandt Ntsc kører 25 billeder pr sek hvor pal kører 24... f. eks
> kører the green mile 180 min på reg2 og 180 min på reg1, men det er den
> samme film.... regn selv efter forskellen er den samme
uups 188 min på reg 1

Fra : A. And

Dato : 21-07-01 06:42

Er det ikke lidt forkert?
Pal =25 Billeder i sek
Ntsc=30 Billeder i sek
Film i biograffen=24 Billeder i sek
Film i pal format kører lidt hurtigere end den originale film. Dette er ca
4%.
Ntsc får lagt nogle billeder ind flere gange. Meget groft sagt. Derfor ingen
ændring i spilletiden.
Der står meget mere her:
http://www.cs.tut.fi/~leopold/Ld/FilmToVideo/#Speeds

Spilletid i følge IMDT:
Runtime: Germany:156 / Italy:119 / UK:125 / USA:126 / USA:139 (director's
cut)
http://us.imdb.com/Title?0077402

Kim

Fra : sniper_Nolight

Dato : 21-07-01 06:54

> [...]
> 4%.
> Ntsc får lagt nogle billeder ind flere gange. Meget groft sagt. Derfor
Du har da ret... Det var jo osse det jeg mente)

sniper_Nolight

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 21-07-01 01:20

> [...]
> 139 min.
> Jeg ved godt at spilletiden bag på covers aldrig passer, men hvad nu hvis.

Jeg har en hollansk uncut version af den på VHS, og der står bag på
kassetten at den varer ca. 138min.

Fed film. Glæder min til Romero kommer igang med den 4.

-The Baptizer
www.area42.dk