"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> wrote in news:485c052e$0$15878
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> kr tastede:
>
>> OK javel - godt ord igen. Det var såmænd kun en forespørgelse -
>> absolut ikke min mening at stille sære spørgsmål. Men tak for
>> svaret
>> da - jeg blev da klogere.
>> Hilsen
>> kr
>
> Hehe det er bare yderst sjældent dette spørgsmål stilles, det
> plejer at være den anden vej
>
>
Ringen begrænser hvor meget remskålene i varioen kan nærme sig hinanden,
og dermed gearingen. Svarer egentligt til at plombere 4. og 5. gearet i
en bil og så kompensere i tredje ved at give en masse omdrejninger.
Med ringen monteret er mit bud at den jf. udstyrsbekendtgørelsen render
30 km/t +/- 10% - dvs alt mellem 27-33 km/t.
TIl gengæld tager din maskine vældig mange flere omdrejninger, dit
benzinforbrug stiger væsentligt (de fleste lovlige maskiner render 20-25
km/l, hvor en med ringen pillet, alt efter kørestil, nemt kan rende 30-40
km/l)
Flere omdrejninger er også lig med mere støj, mere slitage og dermed i
længden mere service.
Hvis du ellers kører fornuftigt, d.v.s. med hjelm og spejle, placerer dig
korrekt i trafikken, og viser hensyn, vil jeg nu anbefale, at du beholder
ringen som en souvenir og ikke monterer den. Hold farten omkring de 35
km/t og kør pænt, så sparer du miljøet, pengepungen, maskinen, højre
håndled, og du tiltrækker ikke så megen opmærksomhed.
/NH