Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Prof.rens af kamera
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-07-08 12:38

Hejsa

Hvor går jeg hen hvis jeg vil have mit kamera renset indvendig for
støv mv?

Jeg vil gerne undgå et "prof." sted som alligevel bare lader
weekendpraktikanten gøre det "kedelige arbejde".

Jeg kan ikke gennemskue om de lokale her i byen er "velegnede" til
jobbet. Den sidste jeg var på besøg hos vidste knap nok hvordan han
skulle søge i systemet efter et bestemt objektiv og lignede også en
der ikke helt var klar over hvad et kamera i det hele taget var...

Det er et Nikon jeg har - måske man kan sende det direkte til Nikon
Danmark?

Fra : Poul R

Dato : 13-07-08 14:06

Hvorfor ikke bare lære at gøre det selv?
Du sparer mange penge, og skal ikke undvære kameraet.
Det er ikke sværere end at gøre rent på toilettet, og det har du vel heller
ikke folk til

> [...]
> Virus Database (VPS): 080713-0, 13-07-2008
> Tested on: 13-07-2008 15:05:15
> avast! - copyright (c) 1988-2008 ALWIL Software.

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 080713-0, 13-07-2008
Tested on: 13-07-2008 15:06:30

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-07-08 14:20

>Hvorfor ikke bare lære at gøre det selv?

Manualen har efterladt mig et indtryk af at bare der blæser en vind
forkert i Uganda så er min sensor fucked

>Du sparer mange penge, og skal ikke undvære kameraet.

Kan du lære mig hvordan?

Jeg tror det jeg mangler er hvilke produkter jeg skal bruge helt
præcist til mindste detalje og hvordan jeg går frem. Jeg vil nødig
ødelægge noget jo..

>Det er ikke sværere end at gøre rent på toilettet, og det har du vel heller
>ikke folk til

Jeg har da en kæreste...

Som tillæg til rens, så er det heller ikke kun sensor jeg tænker på,
men også selve huset, men det er måske omsonst at tænke på det?

Fra : Jan Boegh

Dato : 14-07-08 09:02

Martin Johansen [6000] wrote:

> Manualen har efterladt mig et indtryk af at bare der blæser en vind
> forkert i Uganda så er min sensor fucked

> Kan du lære mig hvordan?

En hel samling videotutorials:
http://www.youtube.com/watch?v=ftFfcfr64qI

Bare kast dig ud i det, det er helt uproblematisk og aldeles praktisk selv
at kunne.

vh
Jan

Panorama fra Grenen i kuling:
http://jan.boegh.net/Album/Danmark/Nordenfjords/Skagen/slides/Grenen.html

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-07-08 10:48

>En hel samling videotutorials:
>http://www.youtube.com/watch?v=ftFfcfr64qI

Tak tak

>Bare kast dig ud i det, det er helt uproblematisk og aldeles praktisk selv
>at kunne.

Hvad med Nikons advarsel om det skrøbelige Highpassfilter og den
skrøbelige sensor?

Jeg vil jo nødig ødelægge noget.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 14-07-08 15:26

Martin Johansen [6000] wrote:

> Tak tak

> Hvad med Nikons advarsel om det skrøbelige Highpassfilter og den
> skrøbelige sensor?

Det er ikke så skrøbeligt, som de får det til at lyde. Sensoren kommer
du ikke til, for lavpasfilteret sidder foran.

Bo //

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-07-08 21:48

>Det er ikke så skrøbeligt, som de får det til at lyde. Sensoren kommer
>du ikke til, for lavpasfilteret sidder foran.

Ifølge min manuel skulle det filter næsten være så skrøbeligt at bare
jeg tænker på at rense det så går det istykker.

Men det lyder ikke til jeg skal være så nervøs

Fra : Hans Kruse

Dato : 14-07-08 15:32

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message

> Hvad med Nikons advarsel om det skrøbelige Highpassfilter og den
> skrøbelige sensor?
>
> Jeg vil jo nødig ødelægge noget.

Jeg har renset mine forskellige Canon dslr'er siden 2003 uden problemer af
nogen art. Se http://www.photosol.com/guarantee.htm

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse www.hanskruse.com, http://hans-kruse.blogspot.com/

Fra : Jan Boegh

Dato : 15-07-08 11:59

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hvad med Nikons advarsel om det skrøbelige Highpassfilter og den
> skrøbelige sensor?

Mon ikke mest det skal ses som en form for branchestøtte?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-07-08 12:16

On Tue, 15 Jul 2008 12:58:36 +0200, "Jan Boegh" <spamhater@nowhere>
wrote:

>Mon ikke mest det skal ses som en form for branchestøtte?

Jeg begynder at tro det...

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-07-08 12:28

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> Mon ikke mest det skal ses som en form for branchestøtte?

Jo sikkert, men formentlig også en afskrivning af ansvar, hvis der er nogen
der kommer tilbage med en ødelagt coatning på AA-filtret.