Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HDRi billeder
Fra : Sebastian

Dato : 01-07-08 16:26

Hej,

Vil høre, om der er nogen som kender til freeware programmer, der kan
benyttes til at lave HDRi billeder ?

Mange hilsner
Sebastian

Fra : Kurt Lund

Dato : 02-07-08 06:16

"Sebastian" <"sebastian.\"fjerndette\"mail"@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Hej,
>
> Vil høre, om der er nogen som kender til freeware programmer, der kan
> benyttes til at lave HDRi billeder ?
>
> Mange hilsner
> Sebastian

Hvad er HDRi billeder for noget ?
Jeg ved der er noget der HDR billeder.

Kurt

Fra : Per

Dato : 02-07-08 06:40

"Sebastian" <"sebastian.\"fjerndette\"mail"@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Vil høre, om der er nogen som kender til freeware programmer, der kan
> benyttes til at lave HDRi billeder ?

Lav det manuelt i Photoshop. Det er den eneste måde. Den automatiske måde
ser sjældent godt ud.

Fra : Michaelbs

Dato : 02-07-08 08:22

"Per" <ihate@spam.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> meddelelse news:g4diar$1uqr$1@newsbin.cybercity.dk...

> Lav det manuelt i Photoshop. Det er den eneste måde. Den automatiske måde

Hvem siger automatisk? Et freewareprogram eller et photoshopplugin behøver
der ikke gøre det automatisk?
Jeg mener det er alment kendt, at Photoshop er dårlig til HDR, men kan med
langt bedre resultat arbejde sammen med et HDR plugin modul som Photomatix.
Det koster godt nok en lille smule men ikke ret meget.

mvh Michaelbs

Fra : Ole Larsen

Dato : 02-07-08 08:39

Michaelbs skrev:

> [...]
> med langt bedre resultat arbejde sammen med et HDR plugin modul som
> Photomatix. Det koster godt nok en lille smule men ikke ret meget.

På hvilken måde skulle Photoshop være dårlig til HDR ?
Har godt nok hørt det 1 x før, men det var uden begrundelse - så jeg ved
ikke om det er "alment kendt" -

Spørger blot fordi i de meget få forsøg jeg har lavet, virker
photomatrix ikke bedre, snarere tvært om - men det er måske et
spml om min kunnen..

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-07-08 09:37

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote in message

> [...]
> langt bedre resultat arbejde sammen med et HDR plugin modul som
> Photomatix. Det koster godt nok en lille smule men ikke ret meget.

Jeg er helt enig. HDR merge funktionen i PS er ok, men tone mapping er der
ikke nogen god funktion til i PS, så der er Photomatix suveræn.

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse www.hanskruse.com, http://hans-kruse.blogspot.com/

Fra : Per

Dato : 02-07-08 13:52

> Jeg mener det er alment kendt, at Photoshop er dårlig til HDR, men kan med
> langt bedre resultat arbejde sammen med et HDR plugin modul som
> Photomatix. Det koster godt nok en lille smule men ikke ret meget.

Photomatix virker efter min mening ikke særlig godt.

Fra : Klaus Thøstesen

Dato : 02-07-08 23:37

> Vil høre, om der er nogen som kender til freeware programmer, der kan
> benyttes til at lave HDRi billeder ?

http://qtpfsgui.sourceforge.net/

(hvis ellers der med HDRi menes det de fleste vist forkorter HDR)

Har ingen erfaring med programmet - har bare set det nævnt flere gange i
sammenhæng med Photomatix.