Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D700 mv.
Fra : Mogens Hansen

Dato : 01-07-08 05:32

Fra : Gert Nielsen

Dato : 01-07-08 08:11

news:4869b356$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Nu er det officielt, og ser ud som rygterne har sagt på det seneste
>
> Nikon D700
> http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-9311-9483
> http://www.dpreview.com/previews/nikond700/

Jamen Du fik jo ret i det meste.

Ser ud til at være kameraet - mange (og jeg selv) ventede på.
Den må på ønskesedlen. Men føj for et kommende prisfald på D200 og specielt
D300!
Gert

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-08 08:43

"Gert Nielsen" <gn_abf@Nospam.dk> wrote in message news:4869d897$0$15879>

> Ser ud til at være kameraet - mange (og jeg selv) ventede på.
> Den må på ønskesedlen. Men føj for et kommende prisfald på D200 og
> specielt D300!

Jeg har købt et D300 i går

På den anden side ville jeg ikke have råd til FF optik lige nu alligevel.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Gert Nielsen

Dato : 01-07-08 09:14

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har købt et D300 i går

Tillykke med den. Du bliver helt sikkert meget glad for den. Jeg har selv en
D200, der nu har tjent mig godt i 2 år.
Når jeg siger "specielt" D300, skyldes det at man nu må forvente at prisen
falder - hurtigere end D200 gjorde.

Men om værdien falder til det halve på 1 eller 2 år er vel ligemeget
Der kommer altid et nyere og smartere.

> På den anden side ville jeg ikke have råd til FF optik lige nu alligevel.

Det er bestemt et argument.
Gert

Fra : AS

Dato : 01-07-08 12:30

> Det er bestemt et argument.

Men hvis man har nogle rimmelige MF objektiver liggende, så holder den ikke.

Fra : Gert Nielsen

Dato : 02-07-08 09:17

"AS" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Men hvis man har nogle rimmelige MF objektiver liggende, så holder den
> ikke.
Og det har Kim ikke!
Jeg har gamle manuelle og nyere AF-D. De manuelle bliver ikke brugt. Dertil
virker AF for godt

Men det er klart, at de kan købes for små penge.
Gert

Fra : Mogens Hansen

Dato : 01-07-08 09:17

"Gert Nielsen" <gn_abf@Nospam.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Den må på ønskesedlen. Men føj for et kommende prisfald på D200 og
> specielt D300!

Man må vænne sig til at det er en dårlig investering - næsten på linie med
computer-grej.
I stedet kan man glæde sig over at man kan få en D200 for 5kkr og D2X for
under 10kkr - det er trods alt gode kameraer.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-07-08 08:41

Mogens Hansen wrote:
> Nu er det officielt, og ser ud som rygterne har sagt på det seneste
>
> Nikon D700
> http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-9311-9483
> http://www.dpreview.com/previews/nikond700/

Det giver nok et indhug i salget af D3. En del her i gruppen ville jo nok
have købt D700 isf. D3 ville jeg tro.

Ift. 5D som den skulle konkurrere imod, så ser det noget ulige ud, men
5D'eren forventes jo også at få en afløser indenfor meget kort tid.
Spørgsmålet,. som har spøgt er om der kommer en eller flere afløsere. 5D
sælges foromkring 1700 euro i Tyskland og der er 200 euro i cash back. Det
rejser jo spørgsmålet om der er mulighed for at lave en let opdateret 5D til
stort set samme pris (og bibeholde den nuværende sensor). Det ville virkelig
udbrede full frame. En anden afløser ville hæve niveauet til noget nærmere
en 1Ds mk3 på tilsvarende måde som D700 ligger relativt tæt på D3 i specs.
Det er forventet at en sådan afløser vil få en opløsning på ca. 17MP.

> Men ikke nogen D90 eller D3X i denne omgange.

Det er nok reserveret til efteråret.

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse www.hanskruse.com, http://hans-kruse.blogspot.com/

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-07-08 11:41

> Det giver nok et indhug i salget af D3. En del her i gruppen ville jo nok
> have købt D700 isf. D3 ville jeg tro.

Ja, de falder godt nok tæt. Havde D700 været på markedet, d jeg købte, havde
jeg ikke valgt D3.
Alle de features, jeg vandt ved købet af D3 følger med over i D700.
Bevares D3'eren er ovenud lækker, men jeg ville da hellere ha haft en D700
og en AF-S 14-24 IF ED for nogenlunde de samme penge
Men ok, der går vel et halvt år endnu, før D700'eren for alvor rammer
markedet.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 01-07-08 12:40

Mogens Hansen skrev:
> Nu er det officielt, og ser ud som rygterne har sagt på det seneste
Nikon posts 24 page brochure on D700

http://chsvimg.nikon.com/products/imaging/lineup/digitalcamera/slr/d700/pdf/d700_24p.pdf

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

fotofriberg.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 01-07-08 16:17

"Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> wrote in message

[8<8<8<]
> Nikon posts 24 page brochure on D700
>
> http://chsvimg.nikon.com/products/imaging/lineup/digitalcamera/slr/d700/pdf/d700_24p.pdf

Tak.
Når man ser den og sammenholder med det som "lækkede" for et par dage siden,
virker det som en velkontrolleret læk.
Det er stumper fra forskellige steder der er stykket sammen til det som
lækkede.

Hvis det var en reel læk, ville vedkommende formodentlig vise al det
materiale som var optaget.
Brudstykkerne virker mere som en apetit-vækker - og det virker godt i disse
internettider.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Søren Friberg

Dato : 01-07-08 18:09

Mogens Hansen skrev:

> Brudstykkerne virker mere som en apetit-vækker - og det virker godt i disse
> internettider.

Ja helt klart og virker - ingen tvivl om det.

Nå, men så kan jeg få en D700 til max 10000 k om et par år

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

fotofriberg.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-07-08 00:14

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nikon D700
> http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-9311-9483
> http://www.dpreview.com/previews/nikond700/
>
> SB-900
> http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-9311-9485
> http://www.dpreview.com/news/0807/08070101nikonsb900.asp
>
> PC-E 45/2.8, PC-E 85/2.8
> http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-9311-9500
> http://www.dpreview.com/news/0807/08070102nikonpcemicro45mm85mm.asp
>
> Men ikke nogen D90 eller D3X i denne omgange.

Lidt flere kommentarer omkring D700
http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/700-thoughts.shtml.
Det vil være interessant at se, hvad Nikons tilsyneladende kannibalisering
af D3 med D700 fører med sig og selvfølgelig hvad Canons svar er. Selvom
Sony er på banen med en full frame så er det ganske meget et slag mellem
Canon og Nikon. Vinderen kan kun være forbrugeren. Canon viste at full frame
er vejen frem, men Nikon viste med D3 at det ikke længere er en eksotisk
niche.

Fra : Michaelbs

Dato : 02-07-08 08:29

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Canon og Nikon. Vinderen kan kun være forbrugeren. Canon viste at full
> frame er vejen frem, men Nikon viste med D3 at det ikke længere er en

Fedt! Det er gode nyheder for Canon brugere! Jo flere lækkerier Nikon sender
på markedet, jo større pres på Canon for at få lavet en 5D opdatering, der
bider1ds mrk3 i haserne til en 1/3 af dennes pris..
...drømme..drømme..

Michaelbs

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-07-08 09:42

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote in message

> [...]
> sender på markedet, jo større pres på Canon for at få lavet en 5D
> opdatering, der bider1ds mrk3 i haserne til en 1/3 af dennes pris..

Ja, med mindre Canon lige har haft en tilsvarende udskiftning i senior
management som Nikon havde for nogle år siden, så skal du ikke forvente at
Canon laver deres filosofi om. Min forventning til hvad Canon kommer med
er som jeg sagde allerede for snart et år siden: En ny sensor med en
opløsning på ca. 17MP og et hus der i funktion og størrelse svarer til 40D
men med passende opdateringer til full frame ligesom 5D ift. 20D i sin tid.
Dette er efter min mening standard svaret fra Canon, men måske er de vågnet
lidt op og bliver lidt mere agressive. Men jeg tvivler. Til gengæld kunne
det meget vel tænkes at med et sådant svar at prisen bliver noget lavere end
D700.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-07-08 11:20

> [...]
> kunne det meget vel tænkes at med et sådant svar at prisen bliver noget

Tror du? Med FF sensor vil kostprisen være høj, pga dennes langt højere
omkostningi forhold til crop.
D700 virker aggressivt prissat med 2500$ - halv pris af D3'eren. Dvs har
hjemme vil prisen gå fra 16000 til 18000 kr.
Canon 5D tikkede så vidt jeg husker ind med en pris omkring de 25000 kr.
Idag er den presset ned til mellem 15000 og 18000 kr. De skal jo også sørgfe
for at tjene penge på kameraet.

Canons taktisk gør iøvrigt, at der kun er een kameramodel til at betale
R&D-omkostningerne på sensoren. Nikon synes derimod at være verdensmestre i
at sprede de omkostninger ud på flere modeller og dermed forlænge livet på
den enkelte sensortype. Eksempelvis D100, D70, D50, D40 og D200, D80, D40X,
D60

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-07-08 12:22

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> Canon 5D tikkede så vidt jeg husker ind med en pris omkring de 25000 kr.
> Idag er den presset ned til mellem 15000 og 18000 kr. De skal jo også

Den oprindelige pris på 5D har ingen betydning i dag (den avr iøvrigt på ca.
3300 euro, hvis jeg ikke husker galt). 5D fås i dag for en 16-1700 euro og
der er 200 euro cash back på den. Jeg tør vædde på, at Canon tjener penge på
den til den pris.
Ja, mit gæt og forventning er det nævnte og i så fald vil (skal) prisen være
lavere end D700. Men hvor lavt den kan presses har jeg ikke nogen idé om.
Canon's innovation har før været lavere pris. Husk blot på D30, 10D, 300D,
som gode eksempler.

> [...]
> på den enkelte sensortype. Eksempelvis D100, D70, D50, D40 og D200, D80,

Det er jeg uenig i. Til forskel fra Nikon så laver Canon sensorerne fra
grunden af og derfor vil R&D for al sensorudvikling være spredt over alle
modeller. Der vil være ting, som er fælles for alle sensorer og der vil være
specifikke ting for hver sensor. Men Canon har nu også genbrugt mere
specifik sensordesign i forskellige kameramodeller. Canons taktik for er det
modsatte af kannibalisering af egne produkter og er meget konservativ. Ja
ligesom Nikons var tidligere før deres management udskiftning, som jeg
gættede ganske rigtigt på for noget tid siden Nu er total R&D typisk
under 10% af prisen på et produkt og derfor er sensor R&D igen kun en
brøkdel af det, så vi er nede på nogle få procent af prisen på et produkt,
så det spiller ikke så stor en rolle, som man skulle tro.

Man kunne dog tro at den seneste udvikling indenfor dslr ville få Canon til
at være mere agressiv, men som sagt så tror jeg ikke på det. Kun i små step.
Dog overraskede den sidste microcode oipdatering til 1D(s) mk3 med at have
valg af fokuspunkt med multicontrolleren inkluderet. Det havde jeg ikke
forventet, da Canon sjældent indtroducerer funktionelle forbedringer via
microcode selvom det i høj grad er muligt. Måske et lille tegn på at
kulturen rykkes en lille smule hos Canon.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 02-07-08 12:51

[8<8<8<]
> Lidt flere kommentarer omkring D700
> http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/700-thoughts.shtml.

Der er også lidt om erfaringer med SB-900 på
http://www.joemcnally.com/blog/2008/07/01/just-when-we-figured-out-the-800/

> Det vil være interessant at se, hvad Nikons tilsyneladende kannibalisering
> af D3 med D700 fører med sig

Mon ikke de udvider markedet ?
En af mine kollegaer, som bruger D2X (og tidligere D1X) syntes D3 er lige
lovlig dyr, men er positiv overfor D700. Der er sikkert en del i den
situation.
Tilsvarende er det nærliggende at nogle forestille sig at nogle D300 købere
som hopper på D700.

> og selvfølgelig hvad Canons svar er.

Der kan godt være plads til 2 modeller: en lille hurtig, robust full-frame i
stil med D700 og en højopløst i stil med 5D.

> Selvom Sony er på banen med en full frame så er det ganske meget et slag
> mellem Canon og Nikon.

Det forekommer mig at der er temmeligt meget forskel på 5D og D700.
5D er det relativt langsomme, omhyggelige kamera med relativ høj opløsning
(i forhold til markedet på lanceringstidspunkt), hvor D700 er meget hurtigt
med standard opløsning (der er trods alt gået 3 år).
Er D700 markeringen af begyndelsen på slutningen for crop-kameraer i det
segment hvor Canon 40D, Nikon D200 etc. har regeret ?

Umiddelbart lyder Sony's kommende full-frame med 24 MPixel som tættere på 5D
segmentet, med høj opløsning.

Det er også interessant at se hvordan Nikon endnu en gang bruger samme
sensor i flere modeller.

> Vinderen kan kun være forbrugeren. Canon viste at full frame er vejen
> frem, men Nikon viste med D3 at det ikke længere er en eksotisk niche.

Jep

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-07-08 13:21

> Mon ikke de udvider markedet ?

Jo klart nok, men hvem vil købe D3 efter at D700 er på banen? Ikke mange
spår jeg. Jeg synes de ser ud til at være endda meget tæt på hinanden.
Søgeren er selvfølgelig forskellig og en del vil ikke acceptere noget mindre
end 100% søger. Når jeg ser forskellen mellem søgeren på 5D og 1Ds mk3 så er
der godt nok en stor forskel. Ikke bare at den sidste er 100% men også så
meget lysere og specielt krystalklar at det slående at skifte mellem de
to.Men kan det, to CF kort slots, indbygget vertikalt greb og et par andre
mindre ting retfærdiggøre prisforskellen? Ja, for folk, der lever af det er
det måske bare en triviel forskel i pris. Jeg kan ikke rigtigt vurdere om
det er god eller dårlig strategi, så jeg er her på samme sted, som MR i hans
"thoughts". Men det managemet skift hos Nikon har været en ganske
forfriskende ting og lover godt for hele branchen. Også hvad der er sket på
optiksiden er ganske fantastisk. Canon kunne godt have brug for at opdatere
ganske meget af optikken til de krav der stilles i dag med en opløsning som
1Ds mk3 og kommende modeller.

> [...]
> hurtigt
> med standard opløsning (der er trods alt gået 3 år).

Jeg vil ikke sammenligne 5D med D700, men derimod 5D's afløser og der
forventer jeg som sagt noget højere opløsning og formentlig en noget
hurtigere fps end i dag. 5fps er vel et godt gæt. Så er det ikke længere et
langsomt kamera i fps termer.

> Er D700 markeringen af begyndelsen på slutningen for crop-kameraer i det
> segment hvor Canon 40D, Nikon D200 etc. har regeret ?

Det tror jeg ikke. Prisen for full frame kan ikke komme derned endnu, tror
jeg.

> Umiddelbart lyder Sony's kommende full-frame med 24 MPixel som tættere på
> 5D
> segmentet, med høj opløsning.

Umiddelbart virker Sony's som en D700 med en meget højre opløsning. Men man
kan jo spekulere på hvad Nikon gør med den nye 24MP sensor om den også
kommer i en pro version ala. D3 og i en lidt mindre pro version ala. D700.
Ja. pro er vel efterhånden et fortærsket begreb, da begge er pro versioner.
Fra et brugersynspunkt giver det ganske meget mening, hvad Nikon har gjort
her med D3 og D700. En tilsvarende mindre og lettere indpakning af en 1Ds
mk3 ville i høj grad have appeleret til mig. Den vertikale funktionalitet er
fin, men jeg kunne sagtens undvære den.

En afløser for 5D ser jeg som i segmentet for D700 selvom det formentlig vil
ligge på de ca. 17MP.

> Det er også interessant at se hvordan Nikon endnu en gang bruger samme
> sensor i flere modeller.

Ja, noget som Canon ikke gør sig så meget i selvom den underliggende
teknologi i høj grad er genbrugt så vidt man kan se. F.eks. fra 1D mk2 til
5D med samme pixel størrelse, hvad der kunne indikere et genbrug i et vist
omfang, men det er jo bare et (måske kvalificeret) gæt.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 02-07-08 16:58

[8<8<8<]
> Jo klart nok, men hvem vil købe D3 efter at D700 er på banen? Ikke mange
> spår jeg. Jeg synes de ser ud til at være endda meget tæt på hinanden.

Ja - de ligger meget tæt på hinanden, og D700 har endda nogle fordele.

Situationen minder lidt om "gamle dage" hvor Nikon havde F5 og F100 - og
begge var så vidt jeg ved solide successer.

> [...]
> mk3 så er der godt nok en stor forskel. Ikke bare at den sidste er 100%
> men også så meget lysere og specielt krystalklar at det slående at skifte

Så skulle du prøve en 24 år gammel Olympus OM-3

>Men kan det, to CF kort slots, indbygget vertikalt greb og et par andre
>mindre ting retfærdiggøre prisforskellen? Ja, for folk, der lever af det er
>det måske bare en triviel forskel i pris.

Jeg kan godt se at D3'eren har egenskaber (f.eks. lidt højere
billedhastighed, 2 CF kort) der gør at f.eks. professionelle
sportsfotografer vil vælge den frem for D700 - forskellen på pris er lille i
forhold til investeringen i optik.

D700 vil ihvertfald nok gå ud over brugtprisen på D3, hvor man vil sælge til
amatører.

[8<8<8<]
> Canon kunne godt have brug for at opdatere ganske meget af optikken til de
> krav der stilles i dag med en opløsning som 1Ds mk3 og kommende modeller.

Prøv at se
http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?CameraComp=0&FLIComp=0&APIComp=0&Lens=458&Camera=453&Sample=0&FLI=0&API=0&LensComp=432

Bedst som man troede at den gamle 200/1.8 på 1Ds mkII var skarp....

[8<8<8<]
> [...]
> forventer jeg som sagt noget højere opløsning og formentlig en noget
> hurtigere fps end i dag. 5fps er vel et godt gæt. Så er det ikke længere

Vil den ikke komme for tæt på 1Ds mkIII ?
Hvis den skal følge traditionen, skal den lægge sit tæt op af 1Ds mkII -
altså ca. 17MPixel og fps.

[8<8<8<]
> Umiddelbart virker Sony's som en D700 med en meget højre opløsning.

Det bliver interessant at se hvor Sony lægger den med hensyn til f.eks.
tætning mod fugt og støv samt autofokus.
Det ser ud som om D700 på de parametre ligger meget tæt på D3, hvor 5D
ligger et stykke fra 1Ds modellerne.

[8<8<8<]
> En tilsvarende mindre og lettere indpakning af en 1Ds mk3 ville i høj grad
> have appeleret til mig. Den vertikale funktionalitet er fin, men jeg kunne
> sagtens undvære den.

Ja bestemt.
Sådan er filmudgaven af 1D'erne (1V) lavet.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-07-08 17:39

> Så skulle du prøve en 24 år gammel Olympus OM-3

Jeg må indrømme det er længe siden jeg har kigget i et film slr Jeg tror
faktisk sidste gang var http://www.pbase.com/hkruse/image/92499121/original,
hvor jeg så dette motiv i søgeren på et kamera for en National Geographic
fotograf

> [...]
>
> Bedst som man troede at den gamle 200/1.8 på 1Ds mkII var skarp....

Ja og se så
http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=458&Camera=453&Sample=0&FLI=0&API=0&LensComp=107&CameraComp=9&SampleComp=0&FLIComp=0&APIComp=4
med 100mm f/2.8 macro på 1Ds mk2 ved f/8!!

> Vil den ikke komme for tæt på 1Ds mkIII ?

Nej, det er tilsvarende 5D ift. 1Ds mk2, vil jeg mene.

> Hvis den skal følge traditionen, skal den lægge sit tæt op af 1Ds mkII -
> altså ca. 17MPixel og fps.

Det kan jeg godt se, men jeg gætter nu alligevel på 5fps Det væsentlige
er jo ikke så meget det, men at jeg ikke tror at selve huset kommer tæt på
1Ds mk3. Det bliver snarere en opgraderet version af 5D i dag eller skal vi
sige et opdateret 40D hus med full frame sensor og større søger etc. Altså
tilsvarende hvad 5D var da den kom frem. Jeg tror ikke Canon kommer med
noget revolutionerende.

> [...]
> tætning mod fugt og støv samt autofokus.
> Det ser ud som om D700 på de parametre ligger meget tæt på D3, hvor 5D

Ja, og det kan måske på sigt tvinge Canon til at ændre kurs, men jeg tror
snarere på at de vil bruge prisen til differentiering. Med mindre der sker
en udskiftning i ledelsen af kameradivisionen!

Fra : Jan

Dato : 03-07-08 19:28

For mig at se er Canon på vej til følgende "pro" huse

1Ds = max opløsning, Reklame, Mode fotografer, natur osv.
1D = hastighed til sport natur osv. vil sikkiert også snart blive FF
5D = Det mere diskrete kamera, der alligevel kan levere varen i de fleste
situationer

Og man kan sige de til dels også har det i crop kameraerne. 40D, 450 og 100D

Nkon er på vej med en næsten tilsvarende, men venter nok på Sonys sensor på
de 24mpix. så konkurencen er godt igang mellem de 2.

De har jo den hurtige og den mere diskrete nu med D3 og D700

mht. opjektiver. Så har det jo været Canon der har lavet landvindingerne
siden EOS systemet blev lanceret, ( 50mm f1.0 dog mest prestige, USM, IS).
Det ser dog ud til de sover lidt på lauerbærene nu, men måske de får gang i
deres DO teknik.

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 02-07-08 09:24

Den Tue, 01 Jul 2008 10:17:11 +0200 skrev Mogens Hansen:

> [...]
> I stedet kan man glæde sig over at man kan få en D200 for 5kkr og D2X
> for under 10kkr - det er trods alt gode kameraer.

Snakker vi 5kkr for et D200 fra nyt? Hvor? Nu begynder jeg da for alvor
at overveje at skifte mit D70 ud...
--
Thomas Arildsen

Fra : Søren Friberg

Dato : 03-07-08 23:24

Mogens Hansen skrev:
> Nu er det officielt, og ser ud som rygterne har sagt på det seneste

Første officielle billeder taget med D700:

http://masterchong.com/v2/nikon/nikon-d700-official-sample-photos.html

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

fotofriberg.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 04-07-08 05:34

"Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> wrote in message

[8<8<8<]
> Første officielle billeder taget med D700:
>
> http://masterchong.com/v2/nikon/nikon-d700-official-sample-photos.html

Joe McNally (som bl.a. lavede en del af billederne til den første D3
brochure) havde eet D700 for et par dage siden
http://www.joemcnally.com/blog/

Casper Tybjerg er angiveligt i gang med at prøve D700
http://www.ttf.dk/Dansk/Tybjerg/Nyheder.aspx?M=News&PID=2647&NewsID=144

Billedkvaliteten burde være identisk med D3

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Søren Friberg

Dato : 04-07-08 08:09

Mogens Hansen skrev:
> [...]
> http://www.ttf.dk/Dansk/Tybjerg/Nyheder.aspx?M=News&PID=2647&NewsID=144
>
> Billedkvaliteten burde være identisk med D3

Men stadig som jeg skriver: De første officielle fra Nikon

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

fotofriberg.dk

Fra : Søren Friberg

Dato : 04-07-08 14:41

Mogens Hansen skrev:

> Billedkvaliteten burde være identisk med D3

Ok, ja men så er der lidt forskel til D200, når jeg ser:

http://masterchong.com/v2/nikon/nikon-d700-iso100-iso25600-100-cropped-comparison.html

billedet ved ISO25600

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

fotofriberg.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 04-07-08 14:47

> Ok, ja men så er der lidt forskel til D200,

Ja - det er forventeligt.
Der er vist ingen tvivl om at D3 klarer høj ISO væsentligt bedre end D200.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Søren Friberg

Dato : 04-07-08 14:51

Mogens Hansen skrev:
> "Søren Friberg" <hushovmesterenfjern@msn.com> wrote in message

> Ja - det er forventeligt.
> Der er vist ingen tvivl om at D3 klarer høj ISO væsentligt bedre end D200.

Ok, tak.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg