Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
korrupte jpg filer
Fra : Gamle

Dato : 30-06-08 22:12

Hej alle.

Jeg har fået det problem at 8 stk billeder optaget på et SD-kort med et alm.
digitalkamera godt kan vises på kameraets skærm. Men når de bliver lagt ind
på pc'en vises kun en masse vandrette streger i alskens farver.
Har prøvet at kopiere billederne over på et andet SD kort og så kan
billederne godt vises. Og det på forskellige kameraer. Men de kan ikke
printes ud eller vises på pc skærmen.
Hvad kan man gøre, da det er billeder fra svigermors gravsted, og de skulle
gerne på papir.
Findes der noget freeware software (helst, da det er for at hjælpe min
svigerinde) der kan reparere jpg filerne.

Med venlig hilsen
Torben

Fra : Bo Bjerre

Dato : 30-06-08 22:35

Gamle wrote:
> [...]
> printes ud eller vises på pc skærmen.
> Hvad kan man gøre, da det er billeder fra svigermors gravsted, og de skulle

Tager billederne om. Et gravsted ligner også sig selv i næste uge.

Bo //

Fra : Gamle

Dato : 30-06-08 22:49

Bo Bjerre wrote:

> Tager billederne om. Et gravsted ligner også sig selv i næste uge.

Virkelig et konstruktivt forslag.
Billederne er taget 6/1-08 med alle kranse og blomster, men først nu skulle
der laves papirbilleder.
Så tak for hjælpen.

Torben

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 01-07-08 04:49

> Virkelig et konstruktivt forslag.
> Billederne er taget 6/1-08 med alle kranse og blomster, men først nu
> skulle der laves papirbilleder.
> Så tak for hjælpen.

Det er jo ikke til at vide...
Der findes programmer der kan rede billederne fra dit kort - proev at soeg
tilbage i gruppen...

Mvh
Allan

Fra : Gamle

Dato : 01-07-08 13:48

Allan Rasmussen wrote:

> Det er jo ikke til at vide...
> Der findes programmer der kan rede billederne fra dit kort - proev at
> soeg tilbage i gruppen...

Kan ikke finde det rigtige program. Derfor mit spørgsmål. Har jo forklaret
problemet.
Svaret er ikke at bede mig tage billederne om, men hjælpe mig med et stykke
software som kan bruges.
Hvis du har et problem med din bil, kunne jeg ikke drømme om at bede dig
købe en ny

Mvh.
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-08 14:29
Fra : Gamle

Dato : 01-07-08 15:08

Claus Petersen wrote:
> Prøv at kigge her:
>
> http://www.topshareware.com/Zero-assumption-Digital-Image-Recovery-download-3322.htm

Tak for svaret.
Også tak for de andres konstruktive svar.
Der står at det kan genskabe slettede filer. Det er der ikke tale om hér.
Filerne ligger på kortet (og nu computeren) og kan ses i forskellige
kameraer, men ikke på computeren. De er korrupte og det kan jeg ikke se at
programmet kan gøre noget ved.
Jeg er heller ikke klar over hvordan man skal gå frem.
Så vidt jeg kan se, kan jeg ikke bare vælge filerne een efter en for at
redde dem.

Mvh.
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-08 15:13

> [...]
> Jeg er heller ikke klar over hvordan man skal gå frem.
> Så vidt jeg kan se, kan jeg ikke bare vælge filerne een efter en for at

Prøv at køre programmet på dit hukommelseskort og se om ikke det kan redde
stumperne. Kortet i kortlæseren og kortlæseren i computeren. Og så puds
programmet på kortet

Med venlig hilsen
Claus Petersen

Fra : Gamle

Dato : 01-07-08 18:57

Claus Petersen wrote:
> Prøv at køre programmet på dit hukommelseskort og se om ikke det kan
> redde stumperne. Kortet i kortlæseren og kortlæseren i computeren. Og
> så puds programmet på kortet

Hej Claus.

Der var desværre intet at gøre. Hvad pokker der er galt ved jeg ikke, men
det er jo upraktisk at skulle sidde med den lille skærm, når man vil vise
billederne.
Men du skal have tak for hjælpen.

Mvh.
Torben

Fra : Ian

Dato : 01-07-08 19:07

"Gamle" <torbenth@it.dk> writes:

> [...]
> det er jo upraktisk at skulle sidde med den lille skærm, når man vil vise

Jpeg kan godt indeholde, udover selve billedet, en lille "preview" -
måske er det det kameraet viser?

Jeg kan kun forslå at du prøver så mange forskellige programmer du kan,
for at se om nogen kan åbne filerne.
Har du mulighed for at smide en af billedere op på en server, så er
der måske en der kan hjælpe?

mvh Ian

Fra : Gamle

Dato : 01-07-08 19:54

Ian wrote:
> [...]
> kan, for at se om nogen kan åbne filerne.
> Har du mulighed for at smide en af billedere op på en server, så er

Hej.

Ja har selv tænkt på at det er et preview.
Men nu har 2 forskellige fotoforretninger også prøvet. Ligeledes uden held.
Har anbefalet min svigerinde at hun køber et nyt SD kort så hun ikke mister
flere billeder.
Har desværre ingen server, men det ville også bare virke på samme måde som
nu, hvor jeg har kopieret hendes billeder over på min pc.
Men tusind tak for hjælpen, selvom den ikke gav det ønskede resultat.

Mvh.
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-08 09:54

> [...]
> nu, hvor jeg har kopieret hendes billeder over på min pc.
> Men tusind tak for hjælpen, selvom den ikke gav det ønskede resultat.

Hej igen

Bare en dum tanke - det er vel ikke fordi kameraet er sat til at optage
raw-filer? De kan ses som et preview i kameraet, men du skal installere et
plug-in i Windows for at de dem på skærmen?

Med venlig hilsen
Claus Petersen

Fra : Gamle

Dato : 02-07-08 14:11

Claus Petersen wrote:
> [...]
> optage raw-filer? De kan ses som et preview i kameraet, men du skal
> installere et plug-in i Windows for at de dem på skærmen?

Alle billederne før og efter de famøse korrupte fejler intet og kan fint
vises på pc'en. Og de er optaget i jpeg.
Vores konklussion er at SD kortet skal arkiveres lodret og nyt indkøbes.
Mvh.
Torben

Fra : Sack [6630]

Dato : 01-07-08 06:31

> Findes der noget freeware software (helst, da det er for at hjælpe min
> svigerinde) der kan reparere jpg filerne.

prøv at søge på
Digital Image Recovery

der kommer en række muligheder op
skulle vel ikke være umuligt at finde en gratis eller test version