Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt Canon zoom objektiv til 350D
Fra : /A

Dato : 27-06-08 04:43

Hej
Jeg var i Legoland og mit 350D røg på fliserne. Heldigvis er det kun
linsen der er defekt, hus stadig OK.
Jeg skal nu have købt et nyt objektiv, hvad kan I anbefale?
Jeg var meget godt tilfreds med KIT objektivet på 18-55 mm og vil have
noget I den retning igen, men hvad og hvor køber jeg et godt objektiv?
-brugt var også en mulighed.
Jeg har tidligere handlet hos http://www.technikdirekt.de, men jeg kan
ikke rigtig gennemskue hvilket objektiv der er rigtigt for mig?

Tak for råd
/A

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-08 12:59

/A wrote:
> [...]
> Jeg har tidligere handlet hos http://www.technikdirekt.de, men jeg kan
> ikke rigtig gennemskue hvilket objektiv der er rigtigt for mig?

Det burde vrimle med det kit-objektiv på www.dba.dk
Sikkert til priser fra 350 kr.

Fra : Kurt Lund

Dato : 27-06-08 14:22

"/A" <aargesen@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Køb evt et 18-55 med IS det er de nye kitobjektiver, de er end del bedre end
de gamle

http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=3430&MenuItemID=556

eller

https://webshop.kamerahuset.dk/catalog/product_info.php/cPath/42_46_62/products_id/2478?osCsid=ca3f1e4c81237dcec8d8214a5577cd37

Men ellers den blå avis der er nok et hav af dem ;)

Kurt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-06-08 16:17

"/A" <> skrev i en meddelelse
> Tak for råd
> /A

Prøv at kigge i den rigtige gruppe:

- der er mange lignende indlæg allerede

Jan

Fra : Gert Medom

Dato : 28-06-08 05:57

/A skrev:
> [...]
> Jeg har tidligere handlet hos http://www.technikdirekt.de, men jeg kan
> ikke rigtig gennemskue hvilket objektiv der er rigtigt for mig?

Ellers kunne en 17-85 IS være en mulighed. De fås brugt til ca. 2500 og
er udmærkede som walk around objektiv, omend tønde-fortegning på 17 mm
er temmelig udtalt og ikke er efter alles smag.

Gert Medom Madsen
Hjemmeside: http://www.Gertmedom.net
Nyeste Billeder: http://www.gertmedom.net/rosenholmslot.html

Fra : Brian Lund

Dato : 30-06-08 17:23

> [...]
> Jeg har tidligere handlet hos http://www.technikdirekt.de, men jeg kan
> ikke rigtig gennemskue hvilket objektiv der er rigtigt for mig?

Hvis du var godt tilfreds med EF-S 18-55 vil du bliver overvældet over stort
set alle andre nye objektiver! ;)

Tamron laver en 17-50mm f/2,8 som er supergodt og lukker noget mere lys
igennem, det er meget bedre til indendørs og portrætfoto end kit-objektivet.
Der er også det nye kit objektiv med IS fra Canon; EF-S 18-55mm IS, det er
forbedret meget over det gamle kit objektiv og så har de tilføjet
billedstabilisering som gør at du kan bruge noget længere lukkertider og
tage billeder i mørkere omgivelser.

Du KAN også bare købe et brugt kit objektiv hvis budgettet ikke er til
andet, men jeg vil anbefale det nye kit objektiv istedet.

Brian