Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er CF-kort generelt langsomme ?
Fra : Kim

Dato : 24-06-08 12:39

Jeg synes det tager en krig at overføre billeder fra mit CF-kort
til computeren.
Jeg har forskellige kortmærker, men de ligger alle på ca. 2,4mb/sek
når jeg tester med programmet HDTune ( http://www.hdtune.com/ ).
Er det virkelig hvad man kan forvente, eller er det mine kort der
bare er sløve ?

Mvh, Kim

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 24-06-08 12:53

Kim wrote:
> [...]
> når jeg tester med programmet HDTune ( http://www.hdtune.com/ ).
> Er det virkelig hvad man kan forvente, eller er det mine kort der

Din kort læser er den USB-1 eller USB-2 ?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, MSDT #505926, TDI Trimix

Fra : Kim

Dato : 24-06-08 12:56

"Soren 'theDiver' Reinke" <soren@REMOVEreinke.dk> skrev i meddelelsen
Kim wrote:

>Din kort læser er den USB-1 eller USB-2 ?

USB-2. Det er et frontpanel på computeren.
Der er ingen hastighedsproblemer med SD-kort
og USB-sticks.

Mvh, Kim

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 24-06-08 13:20

Kim wrote:
> "Soren 'theDiver' Reinke" <soren@REMOVEreinke.dk> skrev i meddelelsen

> USB-2. Det er et frontpanel på computeren.
> Der er ingen hastighedsproblemer med SD-kort
> og USB-sticks.

Så må det være din præcise model af kort der er meget langsomt.

Jeg bruger selv Sandisk Extreme III, og opnår knap 18 Mbit/s

Fra : Brian Lund

Dato : 24-06-08 13:53

> Så må det være din præcise model af kort der er meget langsomt.
>
> Jeg bruger selv Sandisk Extreme III, og opnår knap 18 Mbit/s

Bytes, ikke bits! ;)

Brian

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 24-06-08 14:08

Brian Lund wrote:

> Bytes, ikke bits! ;)

Så pyt da :)

Fra : Mogens Hansen

Dato : 24-06-08 13:07

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Er det virkelig hvad man kan forvente, eller er det mine kort der
> bare er sløve ?

Det er måske din kortlæser der er langsom.
En SanDisk ExtremeIII er en forholdvis hurtig USB læser.

http://www.robgalbraith.com/bins/reader_report_multi_page.asp?cid=6007-9392
kan du se at man kan komme op på en små 20 MB/sek med USB. Jeg har målt
noget tilsvarende.
Med FireWire kan man runde 40MB/sek

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Brian Lund

Dato : 24-06-08 13:57

> [...]
> når jeg tester med programmet HDTune ( http://www.hdtune.com/ ).
> Er det virkelig hvad man kan forvente, eller er det mine kort der

Det er din kortlæser!

Har selv samme problem, jeg kan tage 100 billeder meget hurtigere (1 minut
måske?) end det tager at overføre dem til computeren (20 minutter)!

Brian

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 24-06-08 17:11

De langsomste kort bør ikke være langsommere end ca. 3-4MB/s. (Der er tale
om meget gamle "ultra I" eller "45x" kort som ligger helt nede på disse
værdier. Sådanne kort som måtte være dårligere end ca. 3-4MB pr. sek er man
nok bedst tjent med at kassere, når man tager prisen for nye i betragtning).

For USB diskes vedkommende er det meget sjældent at man kommer over ca. 21
MB/s.

Det må være en dårlig kortlæser du har.

Du kan forvente hastigheder imellem ca. 4 og op til ca. 20 megabytes pr.
sekund. på en USB kortlæser. Dette kan du måle ved at kopiere en fil på fx
ca. 100MB til og fra kortet og bruge et stopur.

(I et enkelt tilfælde har jeg set en SATA USB controller overføre ca.
28MB/sek (ved skrivning). Dette tror jeg ikke du kommer op på med en
"normal" kortlæser.)

Mvh.
Anja