Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Rengørring af hus/optik etc.?
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 23-06-08 21:38

Hej,

Hvordan gør i jeres udstyr rent?
Helt konkret, så har jeg været til Le Mans, hvor jeg har haft skiftet
optik ind i mellem og der er en del støv på mit udstyr nu.

Tror ikke der er kommet noget ind i selve huset, men vil alligevel gerne
give mit grej en omgang, så det igen er fint og rent. (Der er orange
sand-støv på kanter og riller på grebet om optikken etc...
Vil også gerne gøre mine glas rene, fjerne fedt finger etc. etc...

Jeg har et Nikon D80 og et par optikker i tasken, som jeg gerne vil gøre
rent...

Hvad bruger i af udstyr? Noget dyrt købt i en butik/på netter eller
noget hjemmen-biks?

/Thomas

Fra : Flerbrugerkonto

Dato : 24-06-08 08:48

"Thomas Løjmann Jørgensen" <lojmann@lojmann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> give mit grej en omgang, så det igen er fint og rent. (Der er orange
> sand-støv på kanter og riller på grebet om optikken etc...

En lille fin pensel. Sådan en bruger jeg også til at gøre tastaturet rent
for støv (evt. sammen med støvsugeren lige hen over, så den tager det støv
man virvler op)

> Vil også gerne gøre mine glas rene, fjerne fedt finger etc. etc...

Brille-rense-klud. Evt. Alles Klar renseservietter.. De har ikke ødelagt
nogen coatning på de få objektiver jeg har fået snasket så meget til, at de
ikke har kunne blive rene af en alm. brilleklud/mikrofiberklud.

> [...]
> rent...
>
> Hvad bruger i af udstyr? Noget dyrt købt i en butik/på netter eller noget

Billigt udstyr. Penslen har jeg fra... ja ved det ikke engang, og
microfiberkludene har jeg fra mine briller/nogle jeg har købt løst.. Hama
har nogle som vi her i biksen sælger for 39 kroner, og de er sgu fine.
Bruger dem også til mine briller, når jeg er på arbejde.

Mvh Anders

Fra : Bo Bjerre

Dato : 24-06-08 09:00

Flerbrugerkonto wrote:
> [...]
> for støv (evt. sammen med støvsugeren lige hen over, så den tager det støv

Til udvendigt støv/skidt, der sidder i kroge og hjørner bruger jeg ofte
en lille blød tandbørste.

Husk at aftørre bajonet fatningen for skidt. Gør rent rundt om den inden
du tager objektivet rent. Og sæt et rent dæksel på kameraet, så det
skidt du hvirvler op IKKE fortsætter ind i apparatet.

Bo //

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 26-06-08 14:14

Tak for jeres feedback, nu er mit udstyr gjort rent :)

/Thomas

Fra : KsK@allgslet.dk

Dato : 27-06-08 23:17

"Thomas Løjmann Jørgensen" <lojmann@lojmann.dk> skrev i meddelelsen
> Tak for jeres feedback, nu er mit udstyr gjort rent :)
>
> /Thomas

GGGG tror jeg så et indlæg magen til dit i DK.SNAK.SEKSUALITET

KsK
nu med en fast 300 mm

Undskyld