Foto
IBM760 5420
Teil 3020
den dybe tallerken
Fra : ;o\)-max-

Dato : 20-06-08 20:59

Og hvem siger man ikke kan forbedre den dybe tallerken
damn - der kommer sku fede features fra Sony..
http://www.dpreview.com/news/0806/08062001sonyhvlf58am.asp
-max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 20-06-08 22:21

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i en meddelelse
> Og hvem siger man ikke kan forbedre den dybe tallerken
> damn - der kommer sku fede features fra Sony..
> http://www.dpreview.com/news/0806/08062001sonyhvlf58am.asp
> -max-
MMnnnejejthhoohhh,

Altså som jeg ser den flash, så har den to drejeled, der er separate med
afstand, hvilket der gir et højere placeret flash ved højformat og fronten
pegende frem.

Min gamle SB-800 - Faktisk din gamle har også to drejeled et tiltled og et
drejeled samlet i et.
Den kan stort set det samme som sonyen i bevægelighed.

Dermed ikke sagt, at Sony's ide ikke er fed. Kombinerede de den med
Canon/Nikon's tilt og drejehovedsystemer, så der var et ekstra led, ville
det gi fuld mobilitet.

Men den ser da smart ud, og er vist fyldt med fikse funktioner.

Mon wireless er radiobølger eller IR?

Se! Indbygget radiostyring med komplet styring af 3-4 flash fra hovedflash
eller kamera, og en lille flashsko/fod med stativgevind og holder til en
paraply. Det ville være smart. Slut med usikre slaveudløsninger via IR og
pocketwizards eller dårlige kopier af dem.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Anders Sørensen

Dato : 21-06-08 00:16

On Fri, 20 Jun 2008 23:20:39 +0200, "Frodo Nifinger"
<jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>det gi fuld mobilitet.
>
>Men den ser da smart ud, og er vist fyldt med fikse funktioner.

Mon ikke det er Sonys (Minoltas) wireless flashsystem der anvendes?
http://www.friedmanarchives.com/flash.htm
Det virker fortræffeligt, og jeg skal vist til at spare sammen til en
ny flash.