Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Sat.tracker
Fra : Baumann

Dato : 16-06-08 20:10

Jeg har set at der findes sattelit tracker der korresponderer med
tidsmærkerne i et digikamera, men jeg kan ikke finde nogle fysiske
forretninger der har dem. På nettet er der ikke nogen problemer, men jeg
ville gerne lige have lov til at holde den i hånden og småteste inden
evt. køb.

Nogen bud på specialfotoforretninger der har nogen liggende

Kbh / NrdSj.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-06-08 22:12

Baumann wrote:
> Jeg har set at der findes sattelit tracker

Hvilke satellitter vil du gerne spore, og med hvilket formål?

Hvis det, du søger er en GPS datalogger, kan du med fordel søge i denne
gruppe med "geotag" eller "GPS"

Bo //

Fra : Christian Cederberg

Dato : 17-06-08 22:17

On Mon, 16 Jun 2008 21:09:42 +0200, Baumann
<zillyink@1Q5AGThotmail.com> wrote:

> [...]
>evt. køb.
>
>Nogen bud på specialfotoforretninger der har nogen liggende

Hvis det er GPS geotaggere du tænker på, så har Spejdersport et udvalg
i Garmin etc.

http://www.spejdersport.dk/templates/1Pricelist.asp?GroupGuid=3023
Med venlig hilsen
Christian Cederberg
--
Besøg min side med damplokomotivfotos http://www.damplokomotiv.dk/
The steam locomotive teaches us that there's a viable alternative to the

Fra : Baumann

Dato : 18-06-08 13:26

Christian Cederberg skrev:

> Hvis det er GPS geotaggere du tænker på, så har Spejdersport et udvalg
> [...]

Desværre ikke det jeg har brug for... tidsstemplet i trackeren skal
synkronisere med tidstemplet i fotoapparatet... Garminerne kan sikkert
levere data, men selve programmet skal så findes og med de rigtige
formater mht. de to enheder.

Jeg må søge videre, men ellers tak for input(s)

Fra : Bo Bjerre

Dato : 18-06-08 15:29

Baumann wrote:

> [...]
> synkronisere med tidstemplet i fotoapparatet... Garminerne kan sikkert
> levere data, men selve programmet skal så findes og med de rigtige

Jeg forstår ikke din formulering "tidsstemplet i trackeren skal
> synkronisere med tidstemplet i fotoapparatet". En GPS logger har
altid den RIGTIGE tid, og det er op til dig selv at stille uret i kameraet.

Uden at er sikker, tror jeg det, du søger er to ting:

et stykke hardware, der logger din position og
et stykke software, der kan lægge positionen ind i billedernes EXIF.

Hvis det er tilfældet, kan du checke de to henvisninger jeg gav i går,
og gå videre den vej

Jeg har en Sony GPS logger, der kun har een knap, nemlig onoff og eet
USB stik til at læse loggen fra. Så har jeg et program, der hedder
RoboGEO, der lægger position ind i mine raw filer.

Med hensyn til at stille uret i kameraet bruger jeg Nikon Camera Control
Pro, der overfører PC'en tid til kameraet. PC'en går altid rigtigt, da
den een gang om dagen synkroniserer med en ntp server.

Hvis ikke det hjælper dig den rigtige vej, må du spørge mere specifikt

Bo //