Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon 18-70DX
Fra : ksch@tele2adsl.dk

Dato : 16-06-08 01:27

Hej NG
Er der nogle som ved hvad der er galt, når optikket ikke vil stille
skarpt I autofokus? har prøvet på forskellige afstande, og den stiller
sig på uendeligt.
MVH
Kenneth

Fra : ksch@tele2adsl.dk

Dato : 16-06-08 04:15

On 16 Jun., 10:28, "Bo Hellum" <so...@post1.tele.dk> wrote:
> [...]
> Er der nogle som ved hvad der er galt, når optikket ikke vil stille
> skarpt I autofokus? har prøvet på forskellige afstande, og den stiller

nej den står på M/A.

Fra : Per, Herringe

Dato : 16-06-08 11:44

I meddelelse:
skrev ksch@tele2adsl.dk bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
> Er der nogle som ved hvad der er galt, når optikket ikke vil stille
> skarpt I autofokus? har prøvet på forskellige afstande, og den stiller

Jeg ville nok lige prøve med et andet objektiv (eller et andet hus) for at
få konstateret om fejlen ligger i huset eller i objektivet.

--
MVH Per, Herringe

http://picasaweb.google.com/p.herholdt/Fugle

Fra : Per, Herringe

Dato : 16-06-08 11:53

I meddelelse: 48564403$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
skrev Per, Herringe bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
>
> Jeg ville nok lige prøve med et andet objektiv (eller et andet hus)
> for at få konstateret om fejlen ligger i huset eller i objektivet.

Lige en tanke mere.
Hvis du ikke bruger andre objektiver kan kontakterne (på objektivet/huset)
måske trænge til at blive renset, måske bare en af-/påmontering.

Fra : ksch@tele2adsl.dk

Dato : 16-06-08 06:23

On 16 Jun., 12:52, "Per, Herringe" <per.herho...@mailbox.dk> wrote:
> [...]
> Hvis du ikke bruger andre objektiver kan kontakterne (på objektivet/huset)
> måske trænge til at blive renset, måske bare en af-/påmontering.

Tak for hjælpen. jeg prøver at få det renset, så må jeg se om det
hjælper.

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-08 16:53

Dit kamerahus har sikkert også en kontakt til valg om det skal være auto
fokus eller du selv skal styre det... Den har du sikkert også kigget på?

/Thomas

Fra : ksch@tele2adsl.dk

Dato : 16-06-08 14:42

On 16 Jun., 17:52, Thomas Løjmann Jørgensen <lojm...@lojmann.dk>
wrote:
> Dit kamerahus har sikkert også en kontakt til valg om det skal være auto
> fokus eller du selv skal styre det... Den har du sikkert også kigget på?
>
> /Thomas

jep. objektivet er indleværet til rep.