Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 400D, Rod med filnumre
Fra : Kim

Dato : 15-06-08 20:23

Mit EOS 400D er begyndt at rode med filnavnene.

Nogen billeder bliver nummereret IMG_xxxx mens andre
bliver nummereret _MG_xxxx.
Hvad kan jeg gøre for at rette det ?

Mvh, Kim

Fra : Mogens Hansen

Dato : 15-06-08 20:34

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Nogen billeder bliver nummereret IMG_xxxx mens andre
> bliver nummereret _MG_xxxx.
> Hvad kan jeg gøre for at rette det ?

Det ikke et spørgsmål om hvorvidt billedet er optaget som JPEG (IMG_xxxx)
eller RAW (_MG_xxxx) ?

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Kim

Dato : 15-06-08 22:33

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> skrev i meddelelsen

> "Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote in message

> Det ikke et spørgsmål om hvorvidt billedet er optaget som JPEG (IMG_xxxx)
> eller RAW (_MG_xxxx) ?

Nej. Der ligger forskellen i efternavnet, jpg eller cr2.

mvh, Kimk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 16-06-08 05:39

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Nej.

Det har du ret i - jeg huskede forkert.

Det er valg af farverum som giver forskellen.
AdobeRGB giver _MG_xxxx og sRGB giver IMG_xxxx.
Det står på side 83 i den engelske manual.

> Der ligger forskellen i efternavnet, jpg eller cr2.

Den er jeg med på.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Kim

Dato : 16-06-08 08:27

> Det er valg af farverum som giver forskellen.
> AdobeRGB giver _MG_xxxx og sRGB giver IMG_xxxx.
> Det står på side 83 i den engelske manual.

Arhh... Tak

Mvh, Kim

Fra : Ole Bøgelund

Dato : 15-06-08 13:41

On 15 Jun., 21:23, "Kim" <John...@Falskmail.dk> wrote:
> Mit EOS 400D er begyndt at rode med filnavnene.
>
> Nogen billeder bliver nummereret IMG_xxxx mens andre
> bliver nummereret _MG_xxxx.
> Hvad kan jeg gøre for at rette det ?
>
> Mvh, Kim

Navnet for JPG og Raw filer er startende med IMG_xxxx.jpg/cr2
se instruktionsmanual side96 og frem

MV Ole Bøgelund

Fra : Kim

Dato : 15-06-08 22:35

"Ole Bøgelund" <obn.privat@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Navnet for JPG og Raw filer er startende med IMG_xxxx.jpg/cr2
>se instruktionsmanual side96 og frem

Og ?? Der kan jeg ikke se noget med _MG ?
(Læg venligst mærke til underscore'en)

Mvh, Kim

Fra : www.tsp-photo.com

Dato : 16-06-08 05:50

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Ole Bøgelund" <obn.privat@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Og ?? Der kan jeg ikke se noget med _MG ?
> (Læg venligst mærke til underscore'en)

Som skrevet i et andet indlæg. Bruger du Adobe RGB farverummet kommer dine
RAW-filer til at hedde _MG-xxxx.cr2

MVH
Thomas

Fra : Kim

Dato : 16-06-08 08:27

"www.tsp-photo.com" <sass@-slet-mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Som skrevet i et andet indlæg. Bruger du Adobe RGB farverummet kommer dine
> RAW-filer til at hedde _MG-xxxx.cr2

Takker...

Mvh, Kim