Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
sd hc kort - hvad skal man købe
Fra : Jan

Dato : 13-06-08 09:59

Er i tvivl om hvilket SDHC kort jeg skal købe til mit canon.

Der er dyre kort ultra hastighed og billige.

Men hvor dyrt skal jeg op for at få en rimelig ydelse.

NMvh

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-06-08 10:45

"Jan" <Jannullerman@bbbr.dk> skrev i en meddelelse
> Er i tvivl om hvilket SDHC kort jeg skal købe til mit canon.
>
> Der er dyre kort ultra hastighed og billige.
>
> Men hvor dyrt skal jeg op for at få en rimelig ydelse.
>
> NMvh
Prøv i indkoebs gruppen, den er bedre til sådan noget her

Ultra II kort fra Sandisk, eller tilsvarende. vil jeg sige, selvfølgelig
afhængig af hvad du fotograferer med.. Er det et Ixus er det hurtigt nok, er
det et mk II n er det nok for langsomt til burst...

Mvh Anders

Fra : Mogens Hansen

Dato : 13-06-08 11:57

"Anders Houmark" <sunsitenews@fjerndette.andersh.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Prøv i indkoebs gruppen, den er bedre til sådan noget her

Enig

> Ultra II kort fra Sandisk, eller tilsvarende. vil jeg sige, selvfølgelig
> afhængig af hvad du fotograferer med..

Enig.
Sommetider er Extreme III sjovt nok billigere end Ultra II.

> Er det et Ixus er det hurtigt nok, er det et mk II n er det nok for
> langsomt til burst...

Selv der spiller det ikke ret stor rolle.
Jeg bruger Ultra II (de største SDHC kort findes kun som Ultra II), Extreme
III og Extreme IV i Canon 1D(s) mkII'erne - man mærker ikke forskel.
Det stemmer med Rob Galbraith's målinger (som lige er blevet opdateret)
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-8200
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-7344
at forskellen er lille.
Iøvrigt er det værd at bemærke at hastigheden på de nye UltraII er øget fra
ca. 10Mb/sek til 15Mb/sek, og ExtremeIII fra ca. 20Mb/sek til 30Mb/sek

Hvis man snakker mkIII'erne og Nikon D3 og D300 er det en anden historie.

En anden gevindst ved de hurtigste kort er at de kan tømmes hurtigere, hvis
man har en hurtig læser (i praksis SanDisk Extreme FireWire)
http://www.robgalbraith.com/bins/reader_report_multi_page.asp?cid=6007-9392

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen