Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
dpreview
Fra : ;o\)-max-

Dato : 10-06-08 06:16

skal man nu logge ind..??-max-

Fra : per f andersen

Dato : 10-06-08 07:43

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i
> skal man nu logge ind..??-max-

??

Fra : Mogens Hansen

Dato : 10-06-08 07:46

"-max-" <max@bamarzone.dk> wrote in message
news:484e0e0e$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> skal man nu logge ind..??-max-

Nej - de har bare lavet en fejl.
Artiklen og billeder om den nye Canon 1000D og 430EX II har formodentlig
været skjult, men nu hvor det er offentligt og der er kommet link på
forsiden af DPreview, har de formodentlig glemt at fjerne password
beskyttelsen.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Gert Medom

Dato : 10-06-08 20:44

-max- skrev:
> skal man nu logge ind..??-max-

Jeg undrede mig også i morges, men læste om 1000D på canons hjemmeside
istedenfor.

I øvrigt spændende hvordan lillebroderen bli´r prissat? 1000D ligner
400D så meget at meningen må være at 400D udfases når 1000D lanceres?

Gert Medom Madsen
Hjemmeside: http://www.Gertmedom.net
Nyeste Billeder: http://www.gertmedom.net/brabrand_stien_i_april.html

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-06-08 20:54

Gert Medom <Gert.Medom@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
> I øvrigt spændende hvordan lillebroderen bli´r prissat? 1000D ligner
> 400D så meget at meningen må være at 400D udfases når 1000D lanceres?

tja, jeg forstår ikke helt hvad canon vil med 1000D'eren ... det bliver
alt andet lige sværer for en forbruger at vælge hvilket kamera han skal
have når de nu er så ens ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 11-06-08 20:11

> tja, jeg forstår ikke helt hvad canon vil med 1000D'eren ... det bliver
> alt andet lige sværer for en forbruger at vælge hvilket kamera han skal
> have når de nu er så ens ...

De vil kun en ting med det kamera. Det er at slå Nikon af pinden som har
fået alt for godt fat i det segment.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Gert Medom

Dato : 19-06-08 06:03

Thomas von Hassel skrev:

> tja, jeg forstår ikke helt hvad canon vil med 1000D'eren ... det bliver
> alt andet lige sværer for en forbruger at vælge hvilket kamera han skal
> have når de nu er så ens ...
>
> /thomas

Du har en pointe der. 1000D skulle have en del færre features og
prissættes mere agressivt.

Af ting der kunne undværes i en discountmodel er Live view og spotmåling
samt 7 Af punkter.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-06-08 07:52

"Gert Medom"

> [...]
> agressivt.
>
> Af ting der kunne undværes i en discountmodel er Live view og spotmåling samt 7 Af

Det skal nok passe - til gengæld undrer det (måske kun mig)
at Canon og Nikon ikke udvikler et sensor IS/VR system,
som Pentax, Sony og Olympus kan levere til meget små
penge, det ville sku være fedt at have IS på de hurtige
vidvinkler eller bare almindelige små og lette objektiver.
Objektiv IS har fordelen at man får et roligt søgerbillede,
men det har først rigtig betydning ved super telefoto
objektiver.. Strategien med at lave zoom objektiver
med max blænde 4-5,6 og indbygget IS er lidt som at
gi et par blænder med den ene hånd og tage et par
blænder med den anden.. Det er imo ikke Canon
selv Canon konkurrer med det er smartere løsninger
fra konkurrenterne:
http://www.dpreview.com/news/0801/08012310pentaxtk200d.asp
Pentax k200d har indbygget IS, den er vejrtæt, brugervenlig og koster
30% mindre, hvis Anders er vel informeret mht. prisen på 1000d -
uhhmm tjae. ,o)-max-

Fra : Anders Houmark

Dato : 11-06-08 19:21

"Gert Medom" <Gert.Medom@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I øvrigt spændende hvordan lillebroderen bli´r prissat? 1000D ligner 400D
> så meget at meningen må være at 400D udfases når 1000D lanceres?

Jeg fik den lidt fremvist i Østrig i går (af CanonDK), og den kommer
vejlende til at koste 5999kroner. Netprisen forudsiger jeg til at ligge et
stykke under listepris, nemlig ca. 4999, normal butikspris vejl. 5999 men
hvor man nogle steder vil kunne forhandle sig ned til 5750 kr..
400D'eren udgår

For egen regning må jeg sige, at det ligner lidt en blanding af 350D +
400D.. Blev desværre ikke så imponeret, da jeg havde håbet på en 5D
afløser.. selvom det så vil bringe mig i den situation, at jeg skal
udskifte min 17-55, 10-22 og 60mm...... argh. :D

Mvh Anders

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-08 18:50

"Anders Houmark" <sunsitenews@fjerndette.andersh.dk> wrote in message

> [...]
> stykke under listepris, nemlig ca. 4999, normal butikspris vejl. 5999 men
> hvor man nogle steder vil kunne forhandle sig ned til 5750 kr..

Man kan få 450D for 5300,- (incl. et ok IS kitobjektiv) så 1000D må længere
ned end de 5000,- for at være attraktiv.

/Kim

Fra : Anders Houmark

Dato : 20-06-08 17:55

"KimT" <detsortehul"snabela"hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Anders Houmark" <sunsitenews@fjerndette.andersh.dk> wrote in message

> Man kan få 450D for 5300,- (incl. et ok IS kitobjektiv) så 1000D må
> længere ned end de 5000,- for at være attraktiv.

Hmm det kan da også være at jeg husker forkert.. måske var det 4999 vejl..
Dobbelt Hmm.

Mvh Anders