Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til objektiv.
Fra : Henning Lund

Dato : 09-06-08 17:26

Jeg kører test på et videokamera som kan ses her
http://www.sitecenter.dk/freespace/webcamudendrs/ . Huset der ses
ligger ca 175 - 200 m fra kameraet og byen og søen der skimtes i
baggrunden ligger ude på 1km, hvilket af disse objektiver
http://klaudis.dk/objektiver_12mm-c-51_58_119.html skal jeg købe
for at "trække" byen væsentlig tættere på? Data på kameraet ses
her
http://klaudis.dk/ip_avi201_1_3_6__color_network_camera-p-721.html
Kameraet er rettet mod huset og byen for at jeg kan få hjælp fra
folk der har forstand på den slags, det må være lettere at råde
til hvilket objekt jeg skal have, når der er afstande at bedømme
ud fra.
pft.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-06-08 18:43

Henning Lund skrev bl.a.:

> folk der har forstand på den slags, det må være lettere at råde
> til hvilket objekt jeg skal have, når der er afstande at bedømme
> ud fra.

Det er nok ret ligegyldigt, det er uden tvivl en møgelendig paplinse!

En linse til under kr. 100,- får du ikke andet end lausy fætter BR plastik..

Claus

Fra : Henning Lund

Dato : 09-06-08 19:03

Claus Tersgov tastede:

> En linse til under kr. 100,- får du ikke andet end lausy fætter
> BR
> plastik..

Hvor ser du under 100 kr?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Peter Marker

Dato : 09-06-08 23:27

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> Claus Tersgov tastede:

> Hvor ser du under 100 kr?
>
> --
> Mvh Henning Lund
> http://www.sitecenter.dk/freespace/
> vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.

Hej

Hvad med at spørge hos leverandøren, nu hvor han yder en mægtig support !

mvh
Peter

Fra : Henning Lund

Dato : 10-06-08 16:30

Peter Marker tastede:

> Hvad med at spørge hos leverandøren, nu hvor han yder en mægtig
> support !

Har jeg gjort, men det skader ikke at høre meningen fra anden
side

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-06-08 12:57

Henning Lund skrev bl.a.:

> Hvor ser du under 100 kr?

Told, moms, transport, forhandleravance, offentlige afgifter!

Når alle dette er fratrukket, så er det beløb, der er til rådighed til at
producere linsen lige så latterligt som kvaliteten på plastikken..

Det er et ubestrideligt faktum...

Du tror vel ikke for alvor, at du kan få en brugbar telelinse til en tyver?

Claus

Fra : Henning Lund

Dato : 10-06-08 16:30

Claus Tersgov tastede:

> Du tror vel ikke for alvor, at du kan få en brugbar telelinse
> til en
> tyver?

Lad os nu se

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : thl

Dato : 09-06-08 18:45

> [...]
> for at "trække" byen væsentlig tættere på? Data på kameraet ses

Der mangler en væsentlig oplysning, før spørgsmålet kan besvares.
Hvilken brændvidde er kameraet monteret med nu?
De 4 objektiver der er på siden spænder fra 26 til 75 grader,
og jo mindre vinkel, jo "tættere" kommer du på.
Ved at skifte til 12 mm brændvidde vil du kunne forstørre
byen og søen ml. 2,5 og 3,5 gange.(ca), afhængig af
hvad der sidder på nu.
Objektiverne er måske ikke det ypperste af den slags,
men man kan da kigge i gennem dem og se hvad der foregår på
den anden side.:)

med venlig hilsen
Thorbjørn Lykkebo

Fra : Henning Lund

Dato : 10-06-08 16:28

thl tastede:

> Der mangler en væsentlig oplysning, før spørgsmålet kan
> besvares.
> Hvilken brændvidde er kameraet monteret med nu?

Godav, det stod i linket

> [...]
> Objektiverne er måske ikke det ypperste af den slags,
> men man kan da kigge i gennem dem og se hvad der foregår på

Ok så er jeg med på den

Fra : Ole Larsen

Dato : 10-06-08 06:01

Henning Lund skrev:
> [...]
> der har forstand på den slags, det må være lettere at råde til hvilket
> objekt jeg skal have, når der er afstande at bedømme ud fra.

De opgivne data er så rodede/forvrøvlede at jeg ikke kan forstå dem

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 10-06-08 08:27

> [...]
> har forstand på den slags, det må være lettere at råde til hvilket objekt
> jeg skal have, når der er afstande at bedømme ud fra.

For at få huset tættere på skal du bruge 12/2,0 objektivet., da det har den
længdte brændvidde af de viste objektiver.
Kameraet er udstyret med enten et 3,6 mm objektiv eller et 4,6 mm objektiv.
Forstørrelsen på dette objektiv vil være henholdvis 3,33 gange i forhold til
3,6 mm'eren og 2,6 gange i forhold til 4,6 mm'eren.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 10-06-08 16:29

Frodo Nifinger tastede:

> [...]
> 3,33
> gange i forhold til 3,6 mm'eren og 2,6 gange i forhold til 4,6

Tak for det, jeg har fået et på 16 i stedet, så må vi se hvordan
det fungerer.