Hverdagsliv.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-07-08 13:30

På vej hjem i går.

Mellem Stockholm og Södertälje kommer der en Volvo C70 og fletter ind
foran mig med venstre blink aktiveret.

Efter 14 km. med køkørsel er blinket stadig aktiveret.

Da køen i to vognbaner kører temmeligt rask til, kan jeg sidde og se
den ene efter den anden i ydersporet bremse op, for at give plads til
denne wonder-boy, så han kan skifte bane. Det ønsker han bare ikke.

Det er ikke en skid andet end almindelig slendrian, og manglende
opmærksomhed rettet mod instrumenterne, da det øjeblikkeligt ville
have fået ham til at deaktivere blinkeriet. Går jeg da ud fra.

Så beslutter jeg mig for at gøre Svensson opmærksom på fejlen.

Først forsøger jeg med lyssignal indtil flere gange. Det hjælper ikke
en skid. Han ser det faktisk slet ikke.

Da der jo opstod flere halvfarlige situationer i ydersporet, p.gr.a.
nedbremsningerne, besluttede jeg mig til, helt uden at spørge her i
gruppen først, at bruge hornsignal. Sådan ca. hvert 10. sekund.

Det første minut var han fuldstændig ignorant. Så begyndte han at
udvise de første tegn på gummihals.

Efter ca. 3 minutter roterede han i førerstolen så det var en
fornøjelse.

Alt blev checket. Og dobbeltchecket.

Så blev katastrofeblinket aktiveret. )

Derved blev det, indtil han forlod motorvejen et kvarters tid senere.

Sådan en korøgter.

Indtil flere af bilerne i ydersporet morede sig kosteligt, og jeg blev
enig med mig selv om, at flere skulle køre i åbne biler, så man
rigtigt får indsigt i hvor checkede de moderne mennesker egentlig er.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : nille

Dato : 05-07-08 13:36

> [...]
> enig med mig selv om, at flere skulle køre i åbne biler, så man
> rigtigt får indsigt i hvor checkede de moderne mennesker egentlig er.

Ok

Nille

Fra : ShutEye

Dato : 05-07-08 13:38

<klip endnu en god Astrid Lindgren>

Hehehe :) Fortsæt endelig med denne slags observationer, herlig læsning.

(dog BURDE du nok ha' spurgt her i gruppen først - nu ved man jo ikke hvad
der sker)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-07-08 13:57

On Sat, 5 Jul 2008 14:37:51 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

> [...]
>
>(dog BURDE du nok ha' spurgt her i gruppen først - nu ved man jo ikke hvad

Jeg er fuldstændigt klar over, at jeg har syndet.

På den anden side rumlede der i mit baghovede en tankerække, der bl.a.
indeholdt ting som Stidsen og Guldmann.

Hvis jeg først skulle vente på at de to fik hæklet en tråd med et par
hundrede indlæg sammen, så ville jeg jo ikke kunne afværge evt. fare,
vel?

Når der samtidigt i indlægget er tale om en bil der fletter ind på
motorvejen, så ville jeg skulle vente på yderligere 300 indlæg om
afstand, mangel på samme, og også skulle redegøre for hvad den
nøjagtige hastighed var på samtlige køretøjer indenfor synsvidde.

En mindre tråd ville naturligvis beskæftige sig med, om den last jeg
kørte med var forsvarligt fastsurret.

En del af gruppen ville sikkert også være potentielle købere til den
Volvo C70 der var med i billedet, og de ville på stedet forlange links
til, eller gode råd om, hvilke skavanker man kan forvente i et sligt
automobil.

Ligeledes blev der af mig anvendt tågelys som kørelys, og så skulle
jeg svare på 400 indlæg om hvor meget de blænder, og om hvor lang tid
der var til solnedgang.

Sidst, men ikke mindst, ville jeg skulle forklare og forsvare min ret
til i det hele taget at være på motorvejen med en lastbil.

Jeg blev enig med mig selv om, at det var lettere at få tilgivelse end
tilladelse. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-08 14:02

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Jeg blev enig med mig selv om, at det var lettere at få tilgivelse end
>tilladelse. )

Jeg har kun 1 spørgsmål : Hvad lavede du da osse der ?

--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-07-08 14:19

On Sat, 05 Jul 2008 15:01:43 +0200, jan_stevns wrote:

>Jeg har kun 1 spørgsmål : Hvad lavede du da osse der ?

>--

Det samme spørgsmål har jeg jo stillet mig selv den ene gang efter den
anden.

I udgangspunktet er der tale om udøvelse af et embede, der skaffer
smør på brødet.

Havde jeg fået stillingen som den der pynter talerstolen med grønne
grene på Grundlovsdag, havde jeg jo pr. definition opholdt mig et helt
andet sted. Jeg fik dog ikke det job, da jeg ikke havde de fornødne
kvalifikationer. )

Derfor kan man godt slå fast, at min tilstedeværelse på dette sted og
på dette tidspunkt, skyldes udygtighed. det skal jeg være den første
til at beklage.

Således er vi tilbage i den sædvanlige trummerum, hvor det er
lastbilen og dens førers skyld, såfremt der findes én i nærheden.

Jeg skal endnu en gang beklage.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-07-08 15:08

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> På den anden side rumlede der i mit baghovede en tankerække, der bl.a.
> indeholdt ting som Stidsen og Guldmann.

Hmmm, jeg tror nok jeg skal være fornærmet over det der, er det ikke
korrekt opfattet? ;)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-07-08 16:13

On 05 Jul 2008 14:08:29 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

>Hmmm, jeg tror nok jeg skal være fornærmet over det der, er det ikke
>korrekt opfattet? ;)

>--

Nej, du har igen misforstået emnet. ,-)

Du skal ikke være fornærmet. Du skal være splitterravende rasende, med
røg og damp ud af ørerne, og alt det der.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-07-08 16:26

> Du skal ikke være fornærmet. Du skal være splitterravende rasende, med
> røg og damp ud af ørerne, og alt det der.

jamen altså, det er weekend, så gider jeg ik være rasende ,)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-07-08 16:39

On 05 Jul 2008 15:26:07 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

>jamen altså, det er weekend, så gider jeg ik være rasende ,)

>--

Det er der ikke noget der hedder.

Når jeg mener du skal være rasende, er det for så vidt ligegyldigt
hvilken tid på ugen det er.

Det er det sædvanlige slendrian. Så gider man ikke det ene, og så
gider man ikke det andet.

Du ender med at hænge på gadehjørnet, omgivet af de andre utallige
slapssvanse, der heller ingen ting gider, og så kører møllen bare
derudad. .o)))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-07-08 16:53

> Det er der ikke noget der hedder.

Ikke? hmmm, jeg må have misforstået noget så ;)

> [...]
> Du ender med at hænge på gadehjørnet, omgivet af de andre utallige
> slapssvanse, der heller ingen ting gider, og så kører møllen bare

JA det ender med jeg bliver lastbilchauffør, det går virkelig ikke ;)

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-08 17:19

wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

>jamen altså, det er weekend, så gider jeg ik være rasende ,)

Kom nu op på hesten, ellers bliver Folmer skuffet )
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-07-08 19:35

Folmer Rasmussen skrev:
> Jeg er fuldstændigt klar over, at jeg har syndet.

Osidengrad.

> [...]
> Hvis jeg først skulle vente på at de to fik hæklet en tråd med et par
> hundrede indlæg sammen, så ville jeg jo ikke kunne afværge evt. fare,

Bemærk venligst at vi i anden tråd opnår enighed.

> En mindre tråd ville naturligvis beskæftige sig med, om den last jeg
> kørte med var forsvarligt fastsurret.

Det har vist ikke den store interesse i dette forum.

> Jeg blev enig med mig selv om, at det var lettere at få tilgivelse end
> tilladelse. )

Så må vi jo se om det fungerer.

--
MVH Finn Guldmann