Myrer !
Fra : Iben

Dato : 20-07-01 13:03

Hej ...

Efter vi har fået lavet terrassen om, er vi begyndt at få myrer ind i stuen
i perioder. Hvordan slipper vi nemmest af dem uden brug af midler som er
giftige for mennesker og husdyr (kat/hund) ??

Iben

Fra : Dorte Ringholm Mølle~

Dato : 20-07-01 14:09

On Fri, 20 Jul 2001 14:02:43 +0200, "Iben" <ihm@privat.dk> wrote:

> [...]
>i perioder. Hvordan slipper vi nemmest af dem uden brug af midler som er
>giftige for mennesker og husdyr (kat/hund) ??

Her i huset bruger vi de små grønne myrelokkedåser. Vi er plaget af
dem hvert eneste år på badeværelset. Bevares det er ikke som at knipse
med fingrene med de små grønne. Men de gør kål på temmelig mange af
myrerne. Det er muligt, at kaffegrums, kanel og andre gode ting og
sager virker.

--
Hjerteligst
Dorte

Det generer mig ikke at få en privat mail, så længe den ikke generer mig

Fra : Larsen

Dato : 20-07-01 20:48

Drys rigeligt med kanel ved "hullerne" hvor de kommer ind.
Sørg for at drysse igen efter støvsugning. De er væk efter ca. 2-3 omgange.
Det skader ikke hunde og katte, de vil typisk snuse til det en enkelt gang
og så holder de snuden væk, det er for stærk en lugt.