/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
motorvej
Fra : Tau


Dato : 02-07-08 06:19

I guder, noget der kan bringe mit pis i kog er motorvejs kørsel. Jeg kører
meget ofte med anhænger/lift bagefter og er selvfølgelig nede på 70/80 som
loven foreskriver.Ok jeg kommer også sommetider over, når det kører godt.
Det jeg kan se som et problem, er de bilister der er på vej ind på
motorvejen og ikke kan finde ud af at sætte farten op til motorvejs
hastighed.
Når du kører 80 og der ligger en der gerne vil ind ,hvorfor sætter de så
ikke farten op så de kan komme ind foran mig, da jeg helst ikke vil trække
ud i overhalingen med træleren.
Bilisten der skal ind må køre 110/130 alt afhængelig, hvor i landet det er,
man skal absolut køre så forsigtigt, at jeg tit må op på bremsen for at lade
ham komme ind.
Er det så svært at træde på spederen, så man kan glide normalt ind i
trafikken.?
Er det for svært er der jo udmærkede landeveje der kan bruges til
søndagskørsel.

Poul



 
 
TP (02-07-2008)
Kommentar
Fra : TP


Dato : 02-07-08 06:36



>I guder, noget der kan bringe mit pis i kog er motorvejs kørsel. Jeg kører
>meget ofte med anhænger/lift bagefter og er selvfølgelig nede på 70/80 som
>loven foreskriver.Ok jeg kommer også sommetider over, når det kører godt.
> Det jeg kan se som et problem, er de bilister der er på vej ind på
> motorvejen og ikke kan finde ud af at sætte farten op til motorvejs
> hastighed.
> Når du kører 80 og der ligger en der gerne vil ind ,hvorfor sætter de så
> ikke farten op så de kan komme ind foran mig, da jeg helst ikke vil trække
> ud i overhalingen med træleren.

Der findes enkelte indkørsler til motorvej der er meget korte hvor bilister
er undskyldt, men ellers må jeg dele din opfattelse.
Vores bil er en sløv diesel uden turbo og den magter fint at nå 110 inden
rampen er slut


ShutEye (02-07-2008)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 02-07-08 08:29

>>I guder, noget der kan bringe mit pis i kog er motorvejs kørsel. Jeg kører
>>meget ofte med anhænger/lift bagefter og er selvfølgelig nede på 70/80 som
>>loven foreskriver.Ok jeg kommer også sommetider over, når det kører godt.
>> Det jeg kan se som et problem, er de bilister der er på vej ind på
>> motorvejen og ikke kan finde ud af at sætte farten op til motorvejs
>> hastighed.
>> Når du kører 80 og der ligger en der gerne vil ind ,hvorfor sætter de så
>> ikke farten op så de kan komme ind foran mig, da jeg helst ikke vil
>> trække ud i overhalingen med træleren.
>
> Der findes enkelte indkørsler til motorvej der er meget korte hvor
> bilister er undskyldt, men ellers må jeg dele din opfattelse.
> Vores bil er en sløv diesel uden turbo og den magter fint at nå 110 inden
> rampen er slut

Også enig.
En korrekt sammenfletning er vel også når man tilpasser farten til den
øvrige trafik inden man 'rammer' det andet spor.



Per Henneberg Kriste~ (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 02-07-08 08:45


"ShutEye" <no@no.no> skrev i meddelelsen
news:486b2e56$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...

> Også enig.
> En korrekt sammenfletning er vel også når man tilpasser farten til den
> øvrige trafik inden man 'rammer' det andet spor.

Nemlig - begge parter skal tilpasse farten ... også ham med traileren ..


--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse
for at skrive direkte


ShutEye (02-07-2008)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 02-07-08 08:53

>> Også enig.
>> En korrekt sammenfletning er vel også når man tilpasser farten til den
>> øvrige trafik inden man 'rammer' det andet spor.
>
> Nemlig - begge parter skal tilpasse farten ... også ham med traileren ..

Yep. Men tit på motorvejstilkørsler (accellerationsbaner har jeg hørt dem
blive kaldt) kommer folk _uden_ noget på slæb tøffende ind med 70-90 i
timen, ikke fedt. Slet ikke når man kører bag dem på tilkørslen :\



Finn Guldmann (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 02-07-08 11:26

ShutEye skrev:
>>> Også enig.
>>> En korrekt sammenfletning er vel også når man tilpasser farten til den
>>> øvrige trafik inden man 'rammer' det andet spor.
>> Nemlig - begge parter skal tilpasse farten ... også ham med traileren ..
> Yep. Men tit på motorvejstilkørsler (accellerationsbaner har jeg hørt dem
> blive kaldt) kommer folk _uden_ noget på slæb tøffende ind med 70-90 i
> timen, ikke fedt. Slet ikke når man kører bag dem på tilkørslen :\
>
Kun hvis du kører for tæt kan det blive et problem.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: "Lillebælt")

ShutEye (02-07-2008)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 02-07-08 11:34

>>>> Også enig.
>>>> En korrekt sammenfletning er vel også når man tilpasser farten til den
>>>> øvrige trafik inden man 'rammer' det andet spor.
>>>>
>>> Nemlig - begge parter skal tilpasse farten ... også ham med traileren ..
>>>
>> Yep. Men tit på motorvejstilkørsler (accellerationsbaner har jeg hørt dem
>> blive kaldt) kommer folk _uden_ noget på slæb tøffende ind med 70-90 i
>> timen, ikke fedt. Slet ikke når man kører bag dem på tilkørslen :\
>>
> Kun hvis du kører for tæt kan det blive et problem.

Sikke noget fis.
Skal jeg holde helt oppe i den anden ende af tilkørslen og vente indtil der
er plads til at nå den korrekte fart?



Peter Lykkegaard (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 02-07-08 12:04

"ShutEye" skrev

> Sikke noget fis.

Nope

> Skal jeg holde helt oppe i den anden ende af tilkørslen og vente indtil
> der er plads til at nå den korrekte fart?
>
Du futter bare ned af rampen med passende afstand til forankørende og
fletter ind mellem lastbilerne på vanlig vis
Jeg har forlængst aflagt en vane med at komme ind foran personbiler ved at
speede op

- Peter


ShutEye (02-07-2008)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 02-07-08 13:07

>> Sikke noget fis.
>
> Nope

Yeps

>> Skal jeg holde helt oppe i den anden ende af tilkørslen og vente indtil
>> der er plads til at nå den korrekte fart?
>>
> Du futter bare ned af rampen med passende afstand til forankørende og
> fletter ind mellem lastbilerne på vanlig vis
> Jeg har forlængst aflagt en vane med at komme ind foran personbiler ved at
> speede op

Jeg er sgu træt af at få skudt i skoene at jeg kører for tæt/hurtigt/som en
sindssyg hver gang jeg nævner noget om folk der ikke kan lette røven. Jeg
HOLDER afstand. Men det nytter sgu ikke noget hvis fjolset foran kører 80
ind på motorvejen (hvor der forresten godt kan ligge ANDET end
89,8km/t-lastbiler), så får jeg nemt problemer når jeg skal ind på
motorvejen.
Jeg har prøvet det en del gange efterhånden og har lidt svært ved at se
hvordan afstand skulle afhjælpe det.



Per Henneberg Kriste~ (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 02-07-08 18:35


"ShutEye" <no@no.no> skrev i meddelelsen
news:486b6f5c$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Sikke noget fis.
>>
>> Nope
>

> Jeg er sgu træt af at få skudt i skoene at jeg kører for tæt/hurtigt/som
> en sindssyg hver gang jeg nævner noget om folk der ikke kan lette røven.
> Jeg HOLDER afstand. Men det nytter sgu ikke noget hvis fjolset foran kører
> 80 ind på motorvejen (hvor der forresten godt kan ligge ANDET end
> 89,8km/t-lastbiler), så får jeg nemt problemer når jeg skal ind på
> motorvejen.
> Jeg har prøvet det en del gange efterhånden og har lidt svært ved at se
> hvordan afstand skulle afhjælpe det.

Du bliver bare pænt bagved indtil der er frit bagude. Hvor svært kan det
være??

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse
for at skrive direkte


ShutEye (02-07-2008)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 02-07-08 19:46

>> Jeg har prøvet det en del gange efterhånden og har lidt svært ved at se
>> hvordan afstand skulle afhjælpe det.
>
> Du bliver bare pænt bagved indtil der er frit bagude. Hvor svært kan det
> være??

Nu må du tage dig sammen.
Skulle det løse problemet at jeg bliver bagved hr. 80kmt/t?
Så er det jo bare mig der får braget bagfra?

Snakker vi forbi hinanden?
Hvis folk ude på motorvejen kører 110 (jaja lad os nu antage det :), hvordan
skal jeg så afværge en småfarlig situation ved at holde afstand til ham
foran mig (der kører ~80) på tilkørslen?
Jeg har 1396 kubikcentimeter at gøre godt med, det er sgu ikke Mogens du
snakker med.



Per Henneberg Kriste~ (04-07-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 04-07-08 13:39


"ShutEye" <no@no.no> skrev i meddelelsen
news:486bcce2$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Jeg har prøvet det en del gange efterhånden og har lidt svært ved at se
>>> hvordan afstand skulle afhjælpe det.
>>
>> Du bliver bare pænt bagved indtil der er frit bagude. Hvor svært kan det
>> være??
>
> Nu må du tage dig sammen.
> Skulle det løse problemet at jeg bliver bagved hr. 80kmt/t?
> Så er det jo bare mig der får braget bagfra?

Jeg går ud fra at trafikken kører hurtigst i venstre bane. Så hvis du skal
rammes bagfra, skal du altså gøre det i første vognbane ;)

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse
for at skrive direkte


ShutEye (04-07-2008)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 04-07-08 17:14

>>>> Jeg har prøvet det en del gange efterhånden og har lidt svært ved at se
>>>> hvordan afstand skulle afhjælpe det.
>>>
>>> Du bliver bare pænt bagved indtil der er frit bagude. Hvor svært kan det
>>> være??
>>
>> Nu må du tage dig sammen.
>> Skulle det løse problemet at jeg bliver bagved hr. 80kmt/t?
>> Så er det jo bare mig der får braget bagfra?
>
> Jeg går ud fra at trafikken kører hurtigst i venstre bane. Så hvis du skal
> rammes bagfra, skal du altså gøre det i første vognbane ;)

LOL! Så tager jeg det straks mere roligt :)




Henrik Stidsen (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 02-07-08 18:05

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in
news:486b57cc$0$90265$14726298@news.sunsite.dk:

>> Yep. Men tit på motorvejstilkørsler (accellerationsbaner har jeg hørt
>> dem blive kaldt) kommer folk _uden_ noget på slæb tøffende ind med
>> 70-90 i timen, ikke fedt. Slet ikke når man kører bag dem på
>> tilkørslen :\

> Kun hvis du kører for tæt kan det blive et problem.

Jeg må ærligt indrømme at hvis jeg kører ned af rampen bag ved en der mener
60km/t er rigeligt så føler jeg mig "truet" - for trafikken nedenfor rampen
kører næsten dobbelt så hurtigt og forventer ikke at personbiler kun kører
60-70km/t ved flettepunktet. Det ER farligt, specielt hvis der er meget
trafik, og ganske unødvendigt.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

ShutEye (02-07-2008)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 02-07-08 18:14

>>> Yep. Men tit på motorvejstilkørsler (accellerationsbaner har jeg hørt
>>> dem blive kaldt) kommer folk _uden_ noget på slæb tøffende ind med
>>> 70-90 i timen, ikke fedt. Slet ikke når man kører bag dem på
>>> tilkørslen :\
>
>> Kun hvis du kører for tæt kan det blive et problem.
>
> Jeg må ærligt indrømme at hvis jeg kører ned af rampen bag ved en der
> mener
> 60km/t er rigeligt så føler jeg mig "truet" - for trafikken nedenfor
> rampen
> kører næsten dobbelt så hurtigt og forventer ikke at personbiler kun kører
> 60-70km/t ved flettepunktet. Det ER farligt, specielt hvis der er meget
> trafik, og ganske unødvendigt.

Præcis!
Kan næsten nå at blive helt nervøs for hvordan faen jeg skal komme ordenligt
ud på motorvejen med den fart.
Både du og jeg (er vist nogenlunde på linje os to) har fået på puklen
herinde ved sådanne udtalelser.

MEN: Hensysnløs kørsel er altså ikke kun hvis man kører for hurtigt!!!



Henrik Stidsen (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 02-07-08 20:03

"ShutEye" <no@no.no> wrote in
news:486bca1d$0$90276$14726298@news.sunsite.dk:

> Kan næsten nå at blive helt nervøs for hvordan faen jeg skal komme
> ordenligt ud på motorvejen med den fart.
> Både du og jeg (er vist nogenlunde på linje os to) har fået på puklen
> herinde ved sådanne udtalelser.

Ja man kan jo undre sig når nu holdningen ellers normalt er at det er
forskellen i hastighed der er farlig og ikke hastigheden i sig selv.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Ukendt (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-07-08 20:17

On 02 Jul 2008 19:03:07 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>"ShutEye" <no@no.no> wrote in
>news:486bca1d$0$90276$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Kan næsten nå at blive helt nervøs for hvordan faen jeg skal komme
>> ordenligt ud på motorvejen med den fart.
>> Både du og jeg (er vist nogenlunde på linje os to) har fået på puklen
>> herinde ved sådanne udtalelser.
>
>Ja man kan jo undre sig når nu holdningen ellers normalt er at det er
>forskellen i hastighed der er farlig og ikke hastigheden i sig selv.

Jow, men når "de derude" kører 110+ er en tilpasningsfart på 60-90 nok
ikke at anbefale. Køge Bugt og andre steder i myldretid undtaget
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
Husk de andre er MED trafikanter ikke MODtrafikanter

Finn Guldmann (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-07-08 19:28

Henrik Stidsen skrev:
>>> Yep. Men tit på motorvejstilkørsler (accellerationsbaner har jeg hørt
>>> dem blive kaldt) kommer folk _uden_ noget på slæb tøffende ind med
>>> 70-90 i timen, ikke fedt. Slet ikke når man kører bag dem på
>>> tilkørslen :\
>> Kun hvis du kører for tæt kan det blive et problem.
> Jeg må ærligt indrømme at hvis jeg kører ned af rampen bag ved en der mener
> 60km/t er rigeligt så føler jeg mig "truet" - for trafikken nedenfor rampen
> kører næsten dobbelt så hurtigt og forventer ikke at personbiler kun kører
> 60-70km/t ved flettepunktet. Det ER farligt, specielt hvis der er meget
> trafik, og ganske unødvendigt.
>
Jamen det har vi været igennem.

Hvis du ikke kan køre mere end 60 km/t i tilkørslen fordi der er en
foran dig der ikke kører mere er det jo ikke dig der er for sløv.

Du har blot at afpasse din afstand efter den hastighed du kan komme til
at køre med.

Og når du så fletter ind bag den der fletter ind bag den sløve padde, er
det op til den der kommer bag den du fletter ind bag at gøre plads til dig.

Det korte af det lange er at den sløve padde burde finde en anden vej at
køre på, eller finde en anden transportform, men I andre kan ikke andet
end indrette jer efter det.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Henrik Stidsen (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 03-07-08 23:20

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in
news:486d1a48$0$90273$14726298@news.sunsite.dk:

> Jamen det har vi været igennem.

Og som du nu så glimrende viser så har du ikke fattet sammenhængen denne
gang heller. Men lad nu det ligge.

> Det korte af det lange er at den sløve padde burde finde en anden vej
> at køre på, eller finde en anden transportform, men I andre kan ikke
> andet end indrette jer efter det.

Og du fangede slet ikke at når jeg bliver tvunget ned til 60km/t og dermed
skal flette ind på en 130km/t motorvej så er det også mig der er i fare for
at blive torpederet af en der kører mere end dobbelt så hurtigt som mig?
Det er det det er det farlige, gruppens mantra, det er ikke hastigheden i
sig selv men FORSKELLEN i hastighed der er farlig. Her har vi 70km/t
forskel - hvis det ikke er farligt, hvor meget skal der så være før det er
farligt?

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Finn Guldmann (04-07-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-07-08 01:52

Henrik Stidsen skrev:
>> Jamen det har vi været igennem.
> Og som du nu så glimrende viser så har du ikke fattet sammenhængen denne
> gang heller. Men lad nu det ligge.
>> Det korte af det lange er at den sløve padde burde finde en anden vej
>> at køre på, eller finde en anden transportform, men I andre kan ikke
>> andet end indrette jer efter det.
> Og du fangede slet ikke at når jeg bliver tvunget ned til 60km/t og dermed
> skal flette ind på en 130km/t motorvej så er det også mig der er i fare for
> at blive torpederet af en der kører mere end dobbelt så hurtigt som mig?
> Det er det det er det farlige, gruppens mantra, det er ikke hastigheden i
> sig selv men FORSKELLEN i hastighed der er farlig. Her har vi 70km/t
> forskel - hvis det ikke er farligt, hvor meget skal der så være før det er
> farligt?
>
Jamen som du så fint skar væk så skrev jeg jo om at du har lov at løbe
an på at den i 1. spor ude på motorvejen der naturligt kommer bag dig i
fletsituationen også overholder sine pligter, og sætter farten ned til
noget der passer til situationen.

Humlen er at der er en, ikke dig, der ikke lever op til
forpligtigelserne i situationen. Men det må I andre blot indrette jer
på, mens I stadig overholder jeres del af reglerne.

Den naturlige løsning på problemet er at nogen bliver fritaget for det
åbenbart for store ansvar det er at køre bil, når de ikke kan finde ud
af at komme op i fart i en tilkørsel.

Men så langt kommer vi jo nok aldrig.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Peter Lykkegaard (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 02-07-08 09:56

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Nemlig - begge parter skal tilpasse farten ... også ham med traileren ..
>
Max 80 km/t
Man kan selvfølgelig sænke farten?

- Peeter


Finn Guldmann (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 02-07-08 11:25

Per Henneberg Kristensen skrev:
>> Også enig.
>> En korrekt sammenfletning er vel også når man tilpasser farten til den
>> øvrige trafik inden man 'rammer' det andet spor.
> Nemlig - begge parter skal tilpasse farten ... også ham med traileren ..
>
Det bliver han jo kun nødt til hvis den i tilkørslen ikke forsøger at
opfylde sine forpligtigelser. (Læs: Flytter foden en pedal til højre og
trykker til.)

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: "Lillebælt")

Finn Guldmann (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 02-07-08 11:24

TP skrev:
>> I guder, noget der kan bringe mit pis i kog er motorvejs kørsel. Jeg
>> kører meget ofte med anhænger/lift bagefter og er selvfølgelig nede på
>> 70/80 som loven foreskriver.Ok jeg kommer også sommetider over, når
>> det kører godt.
>> Det jeg kan se som et problem, er de bilister der er på vej ind på
>> motorvejen og ikke kan finde ud af at sætte farten op til motorvejs
>> hastighed.
>> Når du kører 80 og der ligger en der gerne vil ind ,hvorfor sætter de
>> så ikke farten op så de kan komme ind foran mig, da jeg helst ikke vil
>> trække ud i overhalingen med træleren.
> Der findes enkelte indkørsler til motorvej der er meget korte hvor
> bilister er undskyldt, men ellers må jeg dele din opfattelse.
> Vores bil er en sløv diesel uden turbo og den magter fint at nå 110
> inden rampen er slut
>
Med de 16,5 tons lastbilen vejer nu (tom) kan jeg nå op og ringe
begrænseren på de fleste tilkørsler.

Jeg er ret overbevist om at det ikke er bilerne det er galt med, men at
det er en "Fejl 40".

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: "Lillebælt")

Anders Majland (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 02-07-08 13:23

> Med de 16,5 tons lastbilen vejer nu (tom) kan jeg nå op og ringe
> begrænseren på de fleste tilkørsler.
>
> Jeg er ret overbevist om at det ikke er bilerne det er galt med, men at
> det er en "Fejl 40".

Yep - og langt de fleste tilkørsler er endda nedad bakke hvilket hjælper
gevaldigt på acc. hvis man kører i en 1.sløv ...

/A


brian (02-07-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 02-07-08 08:29

On Wed, 2 Jul 2008 07:19:19 +0200, "Tau" <craner@craner.dk> wrote:

>I guder, noget der kan bringe mit pis i kog er motorvejs kørsel. Jeg kører
>meget ofte med anhænger/lift bagefter og er selvfølgelig nede på 70/80 som
>loven foreskriver.Ok jeg kommer også sommetider over, når det kører godt.
>Det jeg kan se som et problem, er de bilister der er på vej ind på
>motorvejen og ikke kan finde ud af at sætte farten op til motorvejs
>hastighed.
>Når du kører 80 og der ligger en der gerne vil ind ,hvorfor sætter de så
>ikke farten op så de kan komme ind foran mig, da jeg helst ikke vil trække
>ud i overhalingen med træleren.
>Bilisten der skal ind må køre 110/130 alt afhængelig, hvor i landet det er,
>man skal absolut køre så forsigtigt, at jeg tit må op på bremsen for at lade
>ham komme ind.
>Er det så svært at træde på spederen, så man kan glide normalt ind i
>trafikken.?
>Er det for svært er der jo udmærkede landeveje der kan bruges til
>søndagskørsel.
>
>Poul
>
Nu skal du bare se om et par timer er du blevet belært om at der ikke
er minimumshastigheder på de danske motorveje

Men lige bortset fra det så her et opråb

SÅ FÅ FOR HEL....... DE trailer og Campingpiskure op i lastbil
hastighed. Det er livsfarligt dagligt med hårdt opbremsende 2-3 km
køer der opstår når lastbiler skal overhale en af ovennævnte.

Og vil man ikke det så syntes jeg man skal vælge hovedveje. (Dejligt
så kom blodtrykket også på plads igen)

Vil enda gå så vidt og håbe på et totalt forbud mod overhaling så
snart der er noget som helst køretøj i 2 dele, alternativt forbud mod
campingvogne og trailer på motorveje.

Ukendt (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-07-08 08:34

brian <no@no.dk> skrev :

>Nu skal du bare se om et par timer er du blevet belært om at der ikke
>er minimumshastigheder på de danske motorveje

Ha ! du klarede det på 2 timer og et par minutter ;)


--
Jan_stevns

Peter Lykkegaard (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 02-07-08 08:37

"brian" skrev

> Men lige bortset fra det så her et opråb
>
> SÅ FÅ FOR HEL....... DE trailer og Campingpiskure op i lastbil
> hastighed.

Max 80 km/t
http://www.rfsf.dk/16333e80

Betaler du fartbøderne?

> Det er livsfarligt dagligt med hårdt opbremsende 2-3 km
> køer der opstår når lastbiler skal overhale en af ovennævnte.
>
Hvis nu lastbilerne ventede med at kaste deres køretøj ud i venstre spor til
der rent faktisk er plads så ville meget være nået
Afviserblinket giver ikke pr automatik ret til at skifte vognbane

Hvis så bilisterne samtidig undlod at køre 140-160 km/t hvor der max 110
km/t og mange lastbiler så ville det også hjælpe en del

- Peter


brian (02-07-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 02-07-08 09:38

On Wed, 2 Jul 2008 09:36:56 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>"brian" skrev
>
>> Men lige bortset fra det så her et opråb
>>
>> SÅ FÅ FOR HEL....... DE trailer og Campingpiskure op i lastbil
>> hastighed.
>
>Max 80 km/t
>http://www.rfsf.dk/16333e80
>
>Betaler du fartbøderne?
>
>> Det er livsfarligt dagligt med hårdt opbremsende 2-3 km
>> køer der opstår når lastbiler skal overhale en af ovennævnte.
>>
>Hvis nu lastbilerne ventede med at kaste deres køretøj ud i venstre spor til
>der rent faktisk er plads så ville meget være nået
>Afviserblinket giver ikke pr automatik ret til at skifte vognbane
>
>Hvis så bilisterne samtidig undlod at køre 140-160 km/t hvor der max 110
>km/t og mange lastbiler så ville det også hjælpe en del
>
>- Peter

Jo men sådan fungere folks hjerner ikke, så eneste alternativ er at
lovgive/straffe.

Men ok hva hjælper det der er længesiden jeg så en bil med
reklameblink på motorvejen

brian (02-07-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 02-07-08 10:32

On Wed, 2 Jul 2008 09:36:56 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>"brian" skrev
>
>> Men lige bortset fra det så her et opråb
>>
>> SÅ FÅ FOR HEL....... DE trailer og Campingpiskure op i lastbil
>> hastighed.
>
>Max 80 km/t
>http://www.rfsf.dk/16333e80
>
>Betaler du fartbøderne?

Betaler du buler i min bil 3 km bag dig når vi alle katastrofe
opbremser. nej selvfølgeligt gør hverken du eller jeg.
Og jeg skal selvfølgeligt holde en ordentlig afstand, men det er jo
desværre heller ikke muligt i dagens danmark
>
>> Det er livsfarligt dagligt med hårdt opbremsende 2-3 km
>> køer der opstår når lastbiler skal overhale en af ovennævnte.
>>
>Hvis nu lastbilerne ventede med at kaste deres køretøj ud i venstre spor til
>der rent faktisk er plads så ville meget være nået
>Afviserblinket giver ikke pr automatik ret til at skifte vognbane
>
>Hvis så bilisterne samtidig undlod at køre 140-160 km/t hvor der max 110
>km/t og mange lastbiler så ville det også hjælpe en del
>
>- Peter

Er enig i at hvis hvis hvis folk gad køre ordentligt og
hensigtsmæssigt så var det hele meget nemmere.
men sådan ser verden bare ikke ud

Peter Lykkegaard (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 02-07-08 11:00

"brian"

> Betaler du buler i min bil 3 km bag dig når vi alle katastrofe
> opbremser.

Jeg har endnu tilgode at opleve at det skulle være nødvendigt at
katastrofebremse fordi en lastbil trækker uhensigtsmæssigt ud

> Og jeg skal selvfølgeligt holde en ordentlig afstand, men det er jo
> desværre heller ikke muligt i dagens danmark

Hvorfor ikke?
Det er da bare at løfte foderen fra speederen (eller koble ud hvis du kører
fartpilot)

> Er enig i at hvis hvis hvis folk gad køre ordentligt og
> hensigtsmæssigt så var det hele meget nemmere.
> men sådan ser verden bare ikke ud

Ok dvs brændstofpriserne skal endnu højere op før folk fatter konceptet med
at se og tænke fremad?

- Peter



brian (02-07-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 02-07-08 11:46

On Wed, 2 Jul 2008 11:59:57 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>"brian"
>
>> Betaler du buler i min bil 3 km bag dig når vi alle katastrofe
>> opbremser.
>
>Jeg har endnu tilgode at opleve at det skulle være nødvendigt at
>katastrofebremse fordi en lastbil trækker uhensigtsmæssigt ud

Ved ikke hvor du kører men prøv myldretid mellem århus og kolding.
(jeg er sikker på at det er ligeså omkring københavn)

Lige så snart en overhalingsforbudt zone er slut smidder lastbilerne
sig gladelige bare til venstre for at vinde et par meters forspring.
Det giver dagligt lange køer hvor der bremses voldsomt fordi
hastigheden bliver nedsat og hamonikaen starter.

(iøvrigt så er mange lastbiler jo pisseligeglade med
overhalingsforbud)


>
>> Og jeg skal selvfølgeligt holde en ordentlig afstand, men det er jo
>> desværre heller ikke muligt i dagens danmark
>
>Hvorfor ikke?
>Det er da bare at løfte foderen fra speederen (eller koble ud hvis du kører
>fartpilot)

Ja når man nu har lavet er fornuftig afstand et par hundrede gange
bare for at se at så kommer trafikken inden om eller også er der jo
pludseligt 1-3 ekstra lastbiltog der syntes at nu er der et par meter
i overskud så kan vi overhale.
Ja det er kun et spørgsmål om tid inden man lære at trække tættere på
forankørende.


>
>> Er enig i at hvis hvis hvis folk gad køre ordentligt og
>> hensigtsmæssigt så var det hele meget nemmere.
>> men sådan ser verden bare ikke ud
>
>Ok dvs brændstofpriserne skal endnu højere op før folk fatter konceptet med
>at se og tænke fremad?
>
>- Peter
>
Den fattede jeg ikke men hvis du mener at den eneste løsning på
trafikproblemer i dk er at man skal forudse fjolsers måde at køre på
og bare acceptere det, ja så kan man jo efterhånden lige så godt
blive hjemme eller lægge sig i inderste spor og køre lastbil,
campingvogn eller trailer hastighed.

Jeg er personligt fuldstændig ligeglad med om en liter koster 10-20-30
kr. Hvis det da ellers ikke får folk til at køre 70 km i timen på
motorvejen og overhale med samme hastighed.

Tror prisen på benzin / disel har ringe betydning for hvor meget folk
køre til dagligt det er jo nødvendig trafik.
F.eks er det for undertegnede en fysisk umulighed at tage offentlig
trafik, den offentligt trafik står simpelthen for sent op til at jeg
kan møde på arbejde.

Brian

Peter Lykkegaard (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 02-07-08 12:01

"brian" skrev

> Ved ikke hvor du kører

Fredericia - Århus - Fredericia

> Ja når man nu har lavet er fornuftig afstand et par hundrede gange
> bare for at se at så kommer trafikken inden om

Dvs der er plads i højre spor?

> Ja det er kun et spørgsmål om tid inden man lære at trække tættere på
> forankørende.

Særdeles stressende at køre på den måde
Hvor meget vinder du i tid ved at køre på den måde

> Den fattede jeg ikke men hvis du mener at den eneste løsning på
> trafikproblemer i dk er at man skal forudse fjolsers måde at køre på
> og bare acceptere det, ja så kan man jo efterhånden lige så godt
> blive hjemme eller lægge sig i inderste spor og køre lastbil,
> campingvogn eller trailer hastighed.
>
En bekendt lavede eksperimentet for år tilbage på strækningen Bjæverskov -
Gladsaxe
Gevinsten var 5 minutter og resten af dagen ødelagt

> Tror prisen på benzin / disel har ringe betydning for hvor meget folk
> køre til dagligt det er jo nødvendig trafik.

DSB har stigende tilgang af passagere
Men det er nok primært omkring København og så landsdelstrafik

- Peter


brian (02-07-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 02-07-08 12:26

On Wed, 2 Jul 2008 13:00:46 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>"brian" skrev
>
>> Ved ikke hvor du kører
>
>Fredericia - Århus - Fredericia
>
>> Ja når man nu har lavet er fornuftig afstand et par hundrede gange
>> bare for at se at så kommer trafikken inden om
>
>Dvs der er plads i højre spor?
>

Ja og du kan sagtens skrive at så skal jeg trække der ind men det ved
du jo selv at så er muligheden for at komme ud igen i et hul der er
stort nok meget ringe .(med mindre man selv laver samme hasaderede
kaste ud manøvre som lastbilerne)

>> Ja det er kun et spørgsmål om tid inden man lære at trække tættere på
>> forankørende.
>
>Særdeles stressende at køre på den måde
>Hvor meget vinder du i tid ved at køre på den måde

Det er mere stressende at have bagvedkommende trafik helt i nakken når
de kan se at man har plads foran sig.

Og man kan ikke gøre op i hvormeget vinder du ved det. Du forudsætter
dermed at man skal accepere de vilkår som andre forkert laver.


>
>> Den fattede jeg ikke men hvis du mener at den eneste løsning på
>> trafikproblemer i dk er at man skal forudse fjolsers måde at køre på
>> og bare acceptere det, ja så kan man jo efterhånden lige så godt
>> blive hjemme eller lægge sig i inderste spor og køre lastbil,
>> campingvogn eller trailer hastighed.
>>
>En bekendt lavede eksperimentet for år tilbage på strækningen Bjæverskov -
>Gladsaxe
>Gevinsten var 5 minutter og resten af dagen ødelagt

Jeg vil ikke være med til at acceptere at andre dårlige trafikanter
skal have lov at opføre sig præcist som de vil, ved at sige skidt det
er kun 1 eller 5 min.

Ja jeg er nødtil at leve med det men det ændre ikke ved at det burde
laves om.

>
>> Tror prisen på benzin / disel har ringe betydning for hvor meget folk
>> køre til dagligt det er jo nødvendig trafik.
>
>DSB har stigende tilgang af passagere
>Men det er nok primært omkring København og så landsdelstrafik

Jeg kørte gladeligt med offentlig trafik men den offentligt trafik
starter bare ikke tidligt nok.

Offentlig trafik kommer først til at virke den dag man kaster 3 gange
så meget materiel ind i systemet og acceptere at det tager år med
gedine underskud inden man har fået folk over i offentlig trafik.


>
>- Peter

Brian

Peter Lykkegaard (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 02-07-08 12:52

"brian" skrev

> Det er mere stressende at have bagvedkommende trafik helt i nakken når
> de kan se at man har plads foran sig.
>
Jep de synes sikkert at det er træls at du ikke trækker ind som du skal

> Jeg vil ikke være med til at acceptere at andre dårlige trafikanter
> skal have lov at opføre sig præcist som de vil, ved at sige skidt det
> er kun 1 eller 5 min.
>
Men det er ok du opfører dig som konge?

Jeg er egentlig græsk-katolsk om det tager 15 min hurtigere/langsommere og
jeg kan "sagtens" komme ud i venstre spor når der er behov for det -
fidusen er at ikke lægge to meter fra den forankørende så er der nemlig
plads til at accellere op i fart
Er der rigtig tæt trafik så er højresporet faktisk hurtigere når jeg kommer
omkring Horsens

- Peter


brian (02-07-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 02-07-08 13:16

On Wed, 2 Jul 2008 13:52:12 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>"brian" skrev
>
>> Det er mere stressende at have bagvedkommende trafik helt i nakken når
>> de kan se at man har plads foran sig.
>>
>Jep de synes sikkert at det er træls at du ikke trækker ind som du skal

Jeg skal vel ikke trække ind når jeg er midt i en overhaling ham foran
er bare ikke trukket ind endnu så jeg kan færdiggøre min overhaling?

>
>> Jeg vil ikke være med til at acceptere at andre dårlige trafikanter
>> skal have lov at opføre sig præcist som de vil, ved at sige skidt det
>> er kun 1 eller 5 min.
>>
>Men det er ok du opfører dig som konge?
>
Det mener jeg nu heller ikke at jeg gør. Jeg kan fatisk ikke se
hvordan du ellers vil have mig til at forholde mig. Med mindre du vil
have mig ind i højre spor overhale inden om og så trække ud i et hul
på 10 meter igen?

>Jeg er egentlig græsk-katolsk om det tager 15 min hurtigere/langsommere og
>jeg kan "sagtens" komme ud i venstre spor når der er behov for det -

Og du kan finde huller der er store nok til både du og den kommenden
bagvedkørende har sin afstand i orden?

>fidusen er at ikke lægge to meter fra den forankørende så er der nemlig
>plads til at accellere op i fart

Nej det viste jeg slet ikke at min bil sagtens kan accelere op i
venstre spors hastighed og trække ud. Hvis der ellers er plads.

>Er der rigtig tæt trafik så er højresporet faktisk hurtigere når jeg kommer
>omkring Horsens

Or så du er en af de ind i højre spor forbi køen og ud i køen længere
fremme ? (håber jeg sq ikke)
Ligesom lastbilerne frem i højre spor for der er bremset i venstre
spor på grund af en lastbiloverhaling når så man er oppe bag trafikken
i højre spor så smidder man lastbilen ud i hamonika køen bar for at
gøre den lidt mere harmonika.

Jeg har intet imod tæt trafik og at hastigheden falder til what ever.
Det jeg brokker mig over er hasaderede overhalinger der føre til
hamonika effekten.

Men trækker meget gerne til højre når folk mener at de skal overhale
inden om.

>
>- Peter

Brian

Brian Lund (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 02-07-08 16:46

>>> Tror prisen på benzin / disel har ringe betydning for hvor meget folk
>>> køre til dagligt det er jo nødvendig trafik.
>>
>>DSB har stigende tilgang af passagere
>>Men det er nok primært omkring København og så landsdelstrafik
>
> Jeg kørte gladeligt med offentlig trafik men den offentligt trafik
> starter bare ikke tidligt nok.

Så har du lidt skæve arbejdstider?

Jeg kører dagligt Odense - Vejle - Odense med de kære DSB...
Det gør jeg dog kun et par uger endnu for så får jeg min bil!

DSB tager på vej til arbejde en time og 20 minutter om strækningen,
hjemturen går 5-10 minutter hurtigere. Det er en strækning som tager ca. 50
minutter i bil hvis man kører lovligt, måske endda endnu hurtigere om
aftenen hvor der ingen trafik er på vej til Vejle... Dette er selvom jeg
tager intercity og intercity lyn tog, de kører på nogle strækninger 180 km/t
(har målt med GPS)! Men de venter 20 minutter i Fredericia hver vej!

Nu har jeg kun 5 minutters gang hjemmefra og til banegården og i Vejle ca.
10 minutter, det betyder at jeg med DSB bruger ca. 3 timer dagligt på at
tage toget, med bilen kommer jeg under 2 timer..! Godt jeg ikke yderligere
skal tage bussen for at komme til banegården nogen af stederne!


Brian



brian (02-07-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 02-07-08 19:51

Hedensted Århus møder 6.00 så sig lige til hvis du kender et fut tog
eller bus

Finn Guldmann (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 02-07-08 11:34

brian skrev:
> Og jeg skal selvfølgeligt holde en ordentlig afstand, men det er jo
> desværre heller ikke muligt i dagens danmark
>
Kan du komme med blot en enkelt acceptabel forklaring på hvorfor det
ikke er muligt at holde acceptabel afstand?

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: "Lillebælt")

brian (02-07-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 02-07-08 11:53

On Wed, 02 Jul 2008 12:34:20 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>brian skrev:
>> Og jeg skal selvfølgeligt holde en ordentlig afstand, men det er jo
>> desværre heller ikke muligt i dagens danmark
> >
>Kan du komme med blot en enkelt acceptabel forklaring på hvorfor det
>ikke er muligt at holde acceptabel afstand?

Ja når man nu har lavet er fornuftig afstand et par hundrede gange
bare for at se at så kommer trafikken inden om eller også er der jo
pludseligt 1-3 ekstra lastbiltog der syntes at nu er der et par meter
i overskud så kan vi overhale.
Ja det er kun et spørgsmål om tid inden man lære at trække tættere på
forankørende.


Og ja jeg ved godt at det er mig der er forpligtet til at holde en
afstand foran mig men med tiden gidder man ikke blive ved med det.

Poul G. (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Poul G.


Dato : 02-07-08 13:25

"brian" <no@no.dk> skrev i meddelelsen
news:8fnm645dp9igl1l714ulqo9jpm4b3u6h9c@4ax.com...
> On Wed, 02 Jul 2008 12:34:20 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:
>
>>brian skrev:
>>> Og jeg skal selvfølgeligt holde en ordentlig afstand, men det er jo
>>> desværre heller ikke muligt i dagens danmark
>> >
>>Kan du komme med blot en enkelt acceptabel forklaring på hvorfor det
>>ikke er muligt at holde acceptabel afstand?
>
> Ja når man nu har lavet er fornuftig afstand et par hundrede gange
> bare for at se at så kommer trafikken inden om eller også er der jo
> pludseligt 1-3 ekstra lastbiltog der syntes at nu er der et par meter
> i overskud så kan vi overhale.
> Ja det er kun et spørgsmål om tid inden man lære at trække tættere på
> forankørende.
>
>
> Og ja jeg ved godt at det er mig der er forpligtet til at holde en
> afstand foran mig men med tiden gidder man ikke blive ved med det.



Nå så du gider ikke holde afstand ?
Hvis nu vi alle ikke GAD overholde færdselsloven , hvad ville der så
ske...Tænk dog...Eller hvad ville du sige til , at en MEGA-firehjulstrækker
med
130 km/t lå to meter efter DIN bil ? Så kunne du LÆRE det ...LOL


brian (02-07-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 02-07-08 14:01

On Wed, 2 Jul 2008 14:24:43 +0200, "Poul G." <df@virker.ikke.slut>
wrote:

>"brian" <no@no.dk> skrev i meddelelsen
>news:8fnm645dp9igl1l714ulqo9jpm4b3u6h9c@4ax.com...
>> On Wed, 02 Jul 2008 12:34:20 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:
>>
>>>brian skrev:
>>>> Og jeg skal selvfølgeligt holde en ordentlig afstand, men det er jo
>>>> desværre heller ikke muligt i dagens danmark
>>> >
>>>Kan du komme med blot en enkelt acceptabel forklaring på hvorfor det
>>>ikke er muligt at holde acceptabel afstand?
>>
>> Ja når man nu har lavet er fornuftig afstand et par hundrede gange
>> bare for at se at så kommer trafikken inden om eller også er der jo
>> pludseligt 1-3 ekstra lastbiltog der syntes at nu er der et par meter
>> i overskud så kan vi overhale.
>> Ja det er kun et spørgsmål om tid inden man lære at trække tættere på
>> forankørende.
>>
>>
>> Og ja jeg ved godt at det er mig der er forpligtet til at holde en
>> afstand foran mig men med tiden gidder man ikke blive ved med det.
>
>
>
>Nå så du gider ikke holde afstand ?
>Hvis nu vi alle ikke GAD overholde færdselsloven , hvad ville der så
>ske...Tænk dog...Eller hvad ville du sige til , at en MEGA-firehjulstrækker
>med
>130 km/t lå to meter efter DIN bil ? Så kunne du LÆRE det ...LOL


Det er sq sjovt som folk gerne vil fortælde mig at jeg ikke vil holde
afstand.

Sjovt nok er der som hoved regel mere plads foran mig end resten at
trafikken på motorvejen så ret lige din kritik mod resten af flokken
også.

Men det er jo altid dem der kommer hurtigere bag fra man jagter så
skide være med dem der overhaler hassaderes det er jo den hurtige (læs
inden for hastigheds grænsen) man jagter.

Finn Guldmann (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-07-08 18:41

brian skrev:
>>> Og jeg skal selvfølgeligt holde en ordentlig afstand, men det er jo
>>> desværre heller ikke muligt i dagens danmark
>> Kan du komme med blot en enkelt acceptabel forklaring på hvorfor det
>> ikke er muligt at holde acceptabel afstand?
> Ja når man nu har lavet er fornuftig afstand et par hundrede gange
> bare for at se at så kommer trafikken inden om eller også er der jo
> pludseligt 1-3 ekstra lastbiltog der syntes at nu er der et par meter
> i overskud så kan vi overhale.
> Ja det er kun et spørgsmål om tid inden man lære at trække tættere på
> forankørende.
>
Uanset kan du stadig holde en acceptabel afstand.

> Og ja jeg ved godt at det er mig der er forpligtet til at holde en
> afstand foran mig men med tiden gidder man ikke blive ved med det.
>
Og ja, jeg ved godt at du i yderste konsekvens kommer til at holde
stille for at holde afstand.

Men at du bliver træt af at give afstand hele tiden er altså ikke en
acceptabel forklaring på at det ikke er mulig at holde afstand.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Finn Guldmann (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 02-07-08 11:32

Peter Lykkegaard skrev:
>> Men lige bortset fra det så her et opråb
>> SÅ FÅ FOR HEL....... DE trailer og Campingpiskure op i lastbil
>> hastighed.
> Max 80 km/t
> http://www.rfsf.dk/16333e80
> Betaler du fartbøderne?
>> Det er livsfarligt dagligt med hårdt opbremsende 2-3 km
>> køer der opstår når lastbiler skal overhale en af ovennævnte.
> Hvis nu lastbilerne ventede med at kaste deres køretøj ud i venstre spor
> til der rent faktisk er plads så ville meget være nået
> Afviserblinket giver ikke pr automatik ret til at skifte vognbane
>
Nu er der jo, pr definition, jo ikke plads til at lastbiler kan overhale
hvis der befinder sig andre køretøjer indenfor 5 km bag dem. Uanset om
de kan se dem eller ej.

> Hvis så bilisterne samtidig undlod at køre 140-160 km/t hvor der max 110
> km/t og mange lastbiler så ville det også hjælpe en del
>
Hvis nu bare ALLE bilister ville pisse ind i højre spor når der ikke er
nogen det er relevant at overhale ville mange af de problemer blive løst
med at en overhaling må ikke foretages hvis den man vil overhale HAR
markeret selv at ville overhale. (Og så selvfølgelig acceptere at dette
også gælder overfor den lastbil der ligger 2-5 km foran.)

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: "Lillebælt")

brian (02-07-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 02-07-08 11:55

On Wed, 02 Jul 2008 12:32:17 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Peter Lykkegaard skrev:
>>> Men lige bortset fra det så her et opråb
>>> SÅ FÅ FOR HEL....... DE trailer og Campingpiskure op i lastbil
>>> hastighed.
>> Max 80 km/t
>> http://www.rfsf.dk/16333e80
>> Betaler du fartbøderne?
>>> Det er livsfarligt dagligt med hårdt opbremsende 2-3 km
>>> køer der opstår når lastbiler skal overhale en af ovennævnte.
>> Hvis nu lastbilerne ventede med at kaste deres køretøj ud i venstre spor
>> til der rent faktisk er plads så ville meget være nået
>> Afviserblinket giver ikke pr automatik ret til at skifte vognbane
>>
>Nu er der jo, pr definition, jo ikke plads til at lastbiler kan overhale
>hvis der befinder sig andre køretøjer indenfor 5 km bag dem. Uanset om
>de kan se dem eller ej.
>
>> Hvis så bilisterne samtidig undlod at køre 140-160 km/t hvor der max 110
>> km/t og mange lastbiler så ville det også hjælpe en del
>>
>Hvis nu bare ALLE bilister ville pisse ind i højre spor når der ikke er
>nogen det er relevant at overhale ville mange af de problemer blive løst
>med at en overhaling må ikke foretages hvis den man vil overhale HAR
>markeret selv at ville overhale. (Og så selvfølgelig acceptere at dette
>også gælder overfor den lastbil der ligger 2-5 km foran.)

Det har du jo helt ret i men det er nok desværre ønsketænkning indtil
den dag hvor der kommer betragteligt flere reklamebiler og holder øje

Klaus D. Mikkelsen (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-07-08 16:15

brian skriver:
>
> Men lige bortset fra det så her et opråb
>
> SÅ FÅ FOR HEL....... DE trailer og Campingpiskure op i lastbil
> hastighed. Det er livsfarligt dagligt med hårdt opbremsende 2-3 km
> køer der opstår når lastbiler skal overhale en af ovennævnte.

Ville det ikke være mere smart at lastbilerne begyndte at overholder
fartbegrænsningerne?



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Per Henneberg Kriste~ (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 02-07-08 18:34


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:486B9B6F.6A4ACF3E@du.kan.finde.den...
> brian skriver:
>>
>> Men lige bortset fra det så her et opråb
>>
>> SÅ FÅ FOR HEL....... DE trailer og Campingpiskure op i lastbil
>> hastighed. Det er livsfarligt dagligt med hårdt opbremsende 2-3 km
>> køer der opstår når lastbiler skal overhale en af ovennævnte.
>
> Ville det ikke være mere smart at lastbilerne begyndte at overholder
> fartbegrænsningerne?

Subsidiært at dem der kører så helvedes stærk at det er nødvendigt med hårde
opbremsninger får deres maksimale rejsehastighed lidt ned i stedet for "her
kommer jeg og ingen skal krafteddeme komme i vejen for mig og _hvis_ - så
bremser jeg så sent at jeg skal lave en hård opbremsning"-attituden.


--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse
for at skrive direkte


brian (02-07-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 02-07-08 19:54

On Wed, 2 Jul 2008 19:33:39 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

>
>"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
>news:486B9B6F.6A4ACF3E@du.kan.finde.den...
>> brian skriver:
>>>
>>> Men lige bortset fra det så her et opråb
>>>
>>> SÅ FÅ FOR HEL....... DE trailer og Campingpiskure op i lastbil
>>> hastighed. Det er livsfarligt dagligt med hårdt opbremsende 2-3 km
>>> køer der opstår når lastbiler skal overhale en af ovennævnte.
>>
>> Ville det ikke være mere smart at lastbilerne begyndte at overholder
>> fartbegrænsningerne?
>
>Subsidiært at dem der kører så helvedes stærk at det er nødvendigt med hårde
>opbremsninger får deres maksimale rejsehastighed lidt ned i stedet for "her
>kommer jeg og ingen skal krafteddeme komme i vejen for mig og _hvis_ - så
>bremser jeg så sent at jeg skal lave en hård opbremsning"-attituden.

de hastigheder jeg snakker om ligger under de lovlige men alligevel
opstår situationerne

Per Henneberg Kriste~ (04-07-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 04-07-08 13:36


"brian" <no@no.dk> skrev i meddelelsen
news:qkjn64h1eb54usc926u7kinjbk2eock5lj@4ax.com...
> On Wed, 2 Jul 2008 19:33:39 +0200, "Per Henneberg Kristensen"

>>Subsidiært at dem der kører så helvedes stærk at det er nødvendigt med
>>hårde
>>opbremsninger får deres maksimale rejsehastighed lidt ned i stedet for
>>"her
>>kommer jeg og ingen skal krafteddeme komme i vejen for mig og _hvis_ - så
>>bremser jeg så sent at jeg skal lave en hård opbremsning"-attituden.
>
> de hastigheder jeg snakker om ligger under de lovlige men alligevel
> opstår situationerne

Der bliver så tit råbt højt om - her i gruppen - at det er
hastighedsforskellen der er farlig. Godt så!

Personbilernes hastighed ned på lastbilernes!

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse
for at skrive direkte


Kåre (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Kåre


Dato : 02-07-08 18:37

> Ville det ikke være mere smart at lastbilerne begyndte at overholder
> fartbegrænsningerne?
> Klaus
> --

Det kan jeg ikke forstå!
Jeg ser yderst yderst sjældent lastbiler køre for hurtigt. Min erfaring
siger mig, at 99,9 % sætter fartpiloten på 90.
Jeg dyrker som sagt at lægge mig bag den først lastbil jeg møder på vej til
og fra arbejde, fordi jeg ikke gider overhale (skal kun til næste afkørsel).
Og viseren ender altid på 90.

På hjemvejen går motorvejen et langt stykke ned ad bakke. Der oplever jeg at
lastbilerne bremser for at holder den nede på 90...

Problemet er måske nærmere de lastbiler som overhaler, at de heller ikke
overskrider fartgrænsen...

mvh
Kåre



Klaus D. Mikkelsen (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-07-08 19:06

"Kåre" skriver:
>
> Jeg ser yderst yderst sjældent lastbiler køre for hurtigt. Min erfaring
> siger mig, at 99,9 % sætter fartpiloten på 90.

Hvor hurtigt er det de må køre på motorvej i Danmark ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Peter Lykkegaard (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 02-07-08 19:13

"Klaus D. Mikkelsen" skrev
>
> Hvor hurtigt er det de må køre på motorvej i Danmark ?
>
Hmm lastbiler, busser, trailer/campingfolket må alle køre med samme max
hastighed på motorvej
Så jeg kan ikke se at der et reelt problem?
Eller problemet er der måske fordi lastbilerne kører lige hurtigt nok?

- Peter


Klaus D. Mikkelsen (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-07-08 19:23

Peter Lykkegaard skriver:
>
> Hmm lastbiler, busser, trailer/campingfolket må alle køre med samme max
> hastighed på motorvej

Hvor hurtigt er det ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Peter Lykkegaard (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 02-07-08 19:36

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Hvor hurtigt er det ?
>
Det står beskrevet i §43 (Hastighed for særlige typer af køretøjer)
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=105162

- Peter


Klaus D. Mikkelsen (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-07-08 19:53

Peter Lykkegaard skriver:
>
> Det står beskrevet i §43 (Hastighed for særlige typer af køretøjer)
> https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=105162

Vi er fuldstændigt enige.
Så du har ret, lastbilerne kører lige hurtigt nok.....

Kåre derimod har vidst fået et eller andet galt i halsen, når han
skriver:
"Det kan jeg ikke forstå!
Jeg ser yderst yderst sjældent lastbiler køre for hurtigt. Min erfaring
siger mig, at 99,9 % sætter fartpiloten på 90."


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Peter Lykkegaard (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 02-07-08 20:03

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

> Kåre derimod har vidst fået et eller andet galt i halsen

Brian ditto
"SÅ FÅ FOR HEL....... DE trailer og Campingpiskure op i lastbil
hastighed. "

Nope lastbilerne skal bare overholde de 80 km/t som trailer-/campingfolket
kører

- Peter


Klaus D. Mikkelsen (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-07-08 20:05

Peter Lykkegaard skriver:
>
> Nope lastbilerne skal bare overholde de 80 km/t som trailer-/campingfolket
> kører

Det utrolige er sket - vi er enige...


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Claus Frørup (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 02-07-08 21:28

Isang tao pinangalanan, Klaus D. Mikkelsen nagsulat:

>Peter Lykkegaard skriver:
>>
>> Nope lastbilerne skal bare overholde de 80 km/t som trailer-/campingfolket
>> kører
>
>Det utrolige er sket - vi er enige...

DAMn....... nu bliver denne gruppe edderdælme kedelig.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

brian (02-07-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 02-07-08 20:05

On Wed, 02 Jul 2008 20:53:22 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Peter Lykkegaard skriver:
>>
>> Det står beskrevet i §43 (Hastighed for særlige typer af køretøjer)
>> https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=105162
>
>Vi er fuldstændigt enige.
>Så du har ret, lastbilerne kører lige hurtigt nok.....
>
>Kåre derimod har vidst fået et eller andet galt i halsen, når han
>skriver:
>"Det kan jeg ikke forstå!
>Jeg ser yderst yderst sjældent lastbiler køre for hurtigt. Min erfaring
>siger mig, at 99,9 % sætter fartpiloten på 90."
>
>
>Klaus

Kommer så lidt an på om speedometeret passer i den bil der aflæser
hastigheden på lastbil

Når min ford går 90 på speedometeret så går den reelt 82

Klaus D. Mikkelsen (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-07-08 20:08

brian skriver:
>
> Kommer så lidt an på om speedometeret passer i den bil der aflæser
> hastigheden på lastbil

Nej, når lastbilen sætter fartpiloten til 90, så er det 90 på skiven og
ikke det indbygede fnidderværk.

Og skiven passer meget godt.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Kåre (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Kåre


Dato : 02-07-08 22:46

>>Kåre derimod har vidst fået et eller andet galt i halsen, når han
>>skriver:
>>"Det kan jeg ikke forstå!
>>Jeg ser yderst yderst sjældent lastbiler køre for hurtigt. Min erfaring
>>siger mig, at 99,9 % sætter fartpiloten på 90."
>>
>>
>>Klaus
>
> Kommer så lidt an på om speedometeret passer i den bil der aflæser
> hastigheden på lastbil
>
> Når min ford går 90 på speedometeret så går den reelt 82

Ja og når jeg siger skiven siger 90, så svarer det til 84 i min bil. Det er
der ingen lastbil der bliver stopet for, så jeg mener ikke det er for
hurtigt.

Kåre



Klaus D. Mikkelsen (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-07-08 05:20

"Kåre" skriver:
>
> Ja og når jeg siger skiven siger 90, så svarer det til 84 i min bil. Det er
> der ingen lastbil der bliver stopet for, så jeg mener ikke det er for
> hurtigt.

Hvis du mener at størstedelen af lastbiler i DK kører 84, så tager du
grundigt fejl....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Finn Guldmann (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-07-08 19:20

Klaus D. Mikkelsen skrev:
>> Men lige bortset fra det så her et opråb
>> SÅ FÅ FOR HEL....... DE trailer og Campingpiskure op i lastbil
>> hastighed. Det er livsfarligt dagligt med hårdt opbremsende 2-3 km
>> køer der opstår når lastbiler skal overhale en af ovennævnte.
> Ville det ikke være mere smart at lastbilerne begyndte at overholder
> fartbegrænsningerne?
>
Hvis personbilerne overholdt de øvrige regler ville det ikke være noget
problem.

Nen nu er det jo normalt at det at overholde reglerne er noget de andre
skal, mens man ikke selv er bundet af dem.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Klaus D. Mikkelsen (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-07-08 19:30

Finn Guldmann skriver:
>
> Hvis personbilerne overholdt de øvrige regler ville det ikke være noget
> problem.

Hvis personbilerne overholdt reglerne er det ikke et problem at
lastbilerne ikke gør ?



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-07-08 08:31

"Tau" <craner@craner.dk> skrev :

>Er det for svært er der jo udmærkede landeveje der kan bruges til
>søndagskørsel.

Så burde du jo bruge dem, hvis du synes du er sådan til besvær for de
stakler ;)


--
Jan_stevns

Lars Jensen (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 02-07-08 09:19

Tau skrev:

> Er det for svært er der jo udmærkede landeveje der kan bruges til
> søndagskørsel.

Generelt - der er ALT for mange fartforskrækkede billister på de danske
veje.

Folk går altså ikke i stykker af at accelererr en smule ved
overhalinger, eller som du skriver ved tilkørsler...

> Poul

Lars B

Johan Holst Nielsen (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Johan Holst Nielsen


Dato : 02-07-08 09:40

Lars Jensen wrote:
> Tau skrev:
>
>> Er det for svært er der jo udmærkede landeveje der kan bruges til
>> søndagskørsel.
>
> Generelt - der er ALT for mange fartforskrækkede billister på de danske
> veje.
>
> Folk går altså ikke i stykker af at accelererr en smule ved
> overhalinger, eller som du skriver ved tilkørsler...

Fuldstændig enig. Hader de også - det sker faktisk tit at jeg vælger at
bremse helt ned til 30-50 km/t på tilkørslen hvis der ikke er biler bag
mig - for at få de sølve foran mig ud inden jeg accelerer op og fletter
ind i ordentlig hastighed.

Mvh
Johan

Finn Guldmann (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 02-07-08 11:22

Tau skrev:
> I guder, noget der kan bringe mit pis i kog er motorvejs kørsel. Jeg kører
> meget ofte med anhænger/lift bagefter og er selvfølgelig nede på 70/80 som
> loven foreskriver.Ok jeg kommer også sommetider over, når det kører godt.
> Det jeg kan se som et problem, er de bilister der er på vej ind på
> motorvejen og ikke kan finde ud af at sætte farten op til motorvejs
> hastighed.
> Når du kører 80 og der ligger en der gerne vil ind ,hvorfor sætter de så
> ikke farten op så de kan komme ind foran mig, da jeg helst ikke vil trække
> ud i overhalingen med træleren.
> Bilisten der skal ind må køre 110/130 alt afhængelig, hvor i landet det er,
> man skal absolut køre så forsigtigt, at jeg tit må op på bremsen for at lade
> ham komme ind.
> Er det så svært at træde på spederen, så man kan glide normalt ind i
> trafikken.?
> Er det for svært er der jo udmærkede landeveje der kan bruges til
> søndagskørsel.
>
En udmærket beskrivelse af et problem lastbiler møder mange gange hver dag.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: "Lillebælt")

Christian B. Andrese~ (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-07-08 06:12

On Jul 2, 12:46 pm, brian <n...@no.dk> wrote:
> On Wed, 2 Jul 2008 11:59:57 +0200, "Peter Lykkegaard"
>
> <plykkega...@gmail.com> wrote:
> >"brian"
>
> >> Betaler du buler i min bil 3 km bag dig når vi alle katastrofe
> >> opbremser.
>
> >Jeg har endnu tilgode at opleve at det skulle være nødvendigt at
> >katastrofebremse fordi en lastbil trækker uhensigtsmæssigt ud
>
> Ved ikke hvor du kører men prøv myldretid mellem århus og kolding.
> (jeg er sikker på at det er ligeså omkring københavn)
>
> Lige så snart en overhalingsforbudt zone er slut smidder lastbilerne
> sig gladelige bare til venstre for at vinde et par meters forspring.

2-300 m før er det oftest.
I hvert fald nordpå ad E45 ved Århus N.

> (iøvrigt så er mange lastbiler jo pisseligeglade med
> overhalingsforbud)

Det synes jeg faktisk ikke, jeg synes der overholdes så godt (bort set
fra lige ved slutningen) at man kan sige at det kun er et lille fåtal
om er ligeglade.
Og dette er mine daglige observationer mellem Randers N og Århus S.

> >> Og jeg skal selvfølgeligt holde en ordentlig afstand, men det er jo
> >> desværre heller ikke muligt i dagens danmark
>
> >Hvorfor ikke?
> >Det er da bare at løfte foderen fra speederen (eller koble ud hvis du kører
> >fartpilot)
>
> Ja når man nu har lavet er fornuftig afstand et par hundrede gange
> bare for at se at så kommer trafikken inden om eller også er der jo
> pludseligt 1-3 ekstra lastbiltog der syntes at nu er der et par meter
> i overskud så kan vi overhale.
> Ja det er kun et spørgsmål om tid inden man lære at trække tættere på
> forankørende.

Næ. Jeg har ingen problemer med at holde ca. 50 m afstand, bare man
husker at trække ind.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

brian (02-07-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 02-07-08 13:29

On Wed, 2 Jul 2008 05:12:05 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>On Jul 2, 12:46 pm, brian <n...@no.dk> wrote:
>> On Wed, 2 Jul 2008 11:59:57 +0200, "Peter Lykkegaard"
>>
>> <plykkega...@gmail.com> wrote:
>> >"brian"
>>
>> >> Betaler du buler i min bil 3 km bag dig når vi alle katastrofe
>> >> opbremser.
>>
>> >Jeg har endnu tilgode at opleve at det skulle være nødvendigt at
>> >katastrofebremse fordi en lastbil trækker uhensigtsmæssigt ud
>>
>> Ved ikke hvor du kører men prøv myldretid mellem århus og kolding.
>> (jeg er sikker på at det er ligeså omkring københavn)
>>
>> Lige så snart en overhalingsforbudt zone er slut smidder lastbilerne
>> sig gladelige bare til venstre for at vinde et par meters forspring.
>
>2-300 m før er det oftest.
>I hvert fald nordpå ad E45 ved Århus N.
>
>> (iøvrigt så er mange lastbiler jo pisseligeglade med
>> overhalingsforbud)
>
>Det synes jeg faktisk ikke, jeg synes der overholdes så godt (bort set
>fra lige ved slutningen) at man kan sige at det kun er et lille fåtal
>om er ligeglade.
>Og dette er mine daglige observationer mellem Randers N og Århus S.
>
>> >> Og jeg skal selvfølgeligt holde en ordentlig afstand, men det er jo
>> >> desværre heller ikke muligt i dagens danmark
>>
>> >Hvorfor ikke?
>> >Det er da bare at løfte foderen fra speederen (eller koble ud hvis du kører
>> >fartpilot)
>>
>> Ja når man nu har lavet er fornuftig afstand et par hundrede gange
>> bare for at se at så kommer trafikken inden om eller også er der jo
>> pludseligt 1-3 ekstra lastbiltog der syntes at nu er der et par meter
>> i overskud så kan vi overhale.
>> Ja det er kun et spørgsmål om tid inden man lære at trække tættere på
>> forankørende.
>
>Næ. Jeg har ingen problemer med at holde ca. 50 m afstand, bare man
>husker at trække ind.


Jeg vil faktisk gerne have mere end 50 m

Peter Lykkegaard (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 02-07-08 14:31

"brian" skrev
>
> Jeg vil faktisk gerne have mere end 50 m

ved 110 km/t er anbefaling ~ 60m (to sekunder)
http://sikkertrafik.dk/acd23e80

- dvs ~ 72m ved 130 km/t og ~ 90m ved 160 km/t
Hmm er det ikke dem der kører 160 km/t der plejer og bremse kraftig op for
at ligge sig 1m fra kofangeren?

- Peter


brian (02-07-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 02-07-08 15:06

On Wed, 2 Jul 2008 15:30:48 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>"brian" skrev
>>
>> Jeg vil faktisk gerne have mere end 50 m
>
>ved 110 km/t er anbefaling ~ 60m (to sekunder)
>http://sikkertrafik.dk/acd23e80
>
> - dvs ~ 72m ved 130 km/t og ~ 90m ved 160 km/t
>Hmm er det ikke dem der kører 160 km/t der plejer og bremse kraftig op for
>at ligge sig 1m fra kofangeren?
>
>- Peter

Jo dem er der masser af.
Der er desværre så også massere der kommer ud med 90 i køen på 120-130
og så er problemet der når lige 100 biler også skal ned på 90.

brian (02-07-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 02-07-08 15:07

On Wed, 2 Jul 2008 15:30:48 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>"brian" skrev
>>
>> Jeg vil faktisk gerne have mere end 50 m
>
>ved 110 km/t er anbefaling ~ 60m (to sekunder)
>http://sikkertrafik.dk/acd23e80
>
> - dvs ~ 72m ved 130 km/t og ~ 90m ved 160 km/t
>Hmm er det ikke dem der kører 160 km/t der plejer og bremse kraftig op for
>at ligge sig 1m fra kofangeren?
>
>- Peter

Nå du hentydet til at jeg var blandt 160 - + katagorien. Men der tager
du fejl for det er jeg ikke

Peter Lykkegaard (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 02-07-08 15:18

"brian" skrev

> Nå du hentydet til at jeg var blandt 160 - + katagorien.

Tag det nu roligt - det var en generel betragning der lige slog mig
Jeg håber ikke at du er så nærtagende ude på landevejen?

- Peter



brian (02-07-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 02-07-08 15:33

On Wed, 2 Jul 2008 16:18:22 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>"brian" skrev
>
>> Nå du hentydet til at jeg var blandt 160 - + katagorien.
>
>Tag det nu roligt - det var en generel betragning der lige slog mig
>Jeg håber ikke at du er så nærtagende ude på landevejen?
>
>- Peter
>

Det var ikke nærtagende men mere fordi je ikke gad at blive bombet med
indlæg om at jeg køre vildt og helts oppe i røven på folk.

Næ er ikke nærtagende på vejen men kan da godt irritere mig med heldig
vis det fåtal af idioter der ødelægger trafikken godt og grundigt.

Det hele kunne glide så let hvis ellers folk gad.

Christian B. Andrese~ (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-07-08 06:14

On Jul 2, 1:00 pm, "Peter Lykkegaard" <plykkega...@gmail.com> wrote:
> > Ja det er kun et spørgsmål om tid inden man lære at trække tættere på
> > forankørende.
>
> Særdeles stressende at køre på den måde
> Hvor meget vinder du i tid ved at køre på den måde

Næppe ret meget, men har stor risiko for at blive impliceret i et
uheld.

> > Den fattede jeg ikke men hvis du mener at den eneste løsning på
> > trafikproblemer i dk er at man skal forudse fjolsers måde at køre på
> > og bare acceptere det,  ja så kan man jo efterhånden lige så godt
> > blive hjemme eller lægge sig i inderste spor og køre lastbil,
> > campingvogn eller trailer hastighed.
>
> En bekendt lavede eksperimentet for år tilbage på strækningen Bjæverskov -
> Gladsaxe
> Gevinsten var 5 minutter og resten af dagen ødelagt

Hvorfor var den ødelagt ?
De gange jeg har trailer med på arbejde kører jeg samme hastighed som
lastbilerne og det tager højest 10-15 mere for de knap 60 km.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Peter Lykkegaard (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 02-07-08 13:24

"Christian B. Andresen" skrev

> Hvorfor var den ødelagt ?

Stress

- Peter


Christian B. Andrese~ (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-07-08 06:17

On Jul 2, 1:25 pm, brian <n...@no.dk> wrote:
> >> Ja når man nu har lavet er fornuftig afstand et par hundrede gange
> >> bare for at se at så kommer trafikken inden om
>
> >Dvs der er plads i højre spor?
>
> Ja og du kan sagtens skrive at så skal jeg trække der ind men det ved
> du jo selv at så er muligheden for at komme ud igen i et hul der er
> stort nok meget ringe .(med mindre man selv laver samme hasaderede
> kaste ud manøvre som lastbilerne)

Det er nok den primære grund til at så mange undlader at trække ind
til højre.

> >> Ja det er kun et spørgsmål om tid inden man lære at trække tættere på
> >> forankørende.
>
> >Særdeles stressende at køre på den måde
> >Hvor meget vinder du i tid ved at køre på den måde
>
> Det er mere stressende at have bagvedkommende trafik helt i nakken når
> de kan se at man har plads foran sig.

Dem der kører sådan vil stadig ligge bag dig, lige meget om du holder
god afstand eller ej. Jeg mener det så er bedre selv at sørge for en
godt afstand, så kanman også kompensere lidt for den bagvedkørende.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

brian (02-07-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 02-07-08 13:27


>
>Dem der kører sådan vil stadig ligge bag dig, lige meget om du holder
>god afstand eller ej. Jeg mener det så er bedre selv at sørge for en
>godt afstand, så kanman også kompensere lidt for den bagvedkørende.

Har lært at holde den afstand der samtidigt med at jeg kan nå at
reagere samt at folk ikke forsøger at komme inden om.

Typisk er jeg en af de der har så god plads foran når opbremsningerne
kommer at jeg enda kan give mere i elastikken for at den bagvedkørende
ikke kommer til at køre op i mig.

Christian B. Andrese~ (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-07-08 06:18

On Jul 2, 12:53 pm, brian <n...@no.dk> wrote:
> On Wed, 02 Jul 2008 12:34:20 +0200, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> >brian skrev:
> >> Og jeg skal selvfølgeligt holde en ordentlig afstand, men det er jo
> >> desværre heller ikke muligt i dagens danmark
>
> >Kan du komme med blot en enkelt acceptabel forklaring på hvorfor det
> >ikke er muligt at holde acceptabel afstand?
>
> Ja når man nu har lavet er fornuftig afstand et par hundrede gange
> bare for at se at så kommer trafikken inden om eller også er der jo
> pludseligt 1-3 ekstra lastbiltog der syntes at nu er der et par meter
> i overskud så kan vi overhale.
> Ja det er kun et spørgsmål om tid inden man lære at trække tættere på
> forankørende.

Dårlig kørsel.

> Og ja jeg ved godt at det er mig der er forpligtet til at holde en
> afstand foran mig men med tiden gidder man ikke blive ved med det.

Dårlig kørsel.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Christian B. Andrese~ (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-07-08 06:31

On Jul 2, 2:24 pm, "Peter Lykkegaard" <plykkega...@gmail.com> wrote:
> "Christian B. Andresen" skrev
>
> > Hvorfor var den ødelagt ?
>
> Stress

Fordi han kørte med trailerhastighed ?
Jeg føler der er det modsatte, men jeg kører også med fartpilot og så
er trailerkørsel på motorvejen dejlig ustressende: Bare følg
lastbilerne.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Peter Lykkegaard (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 02-07-08 14:23

"Christian B. Andresen" skrev

> Fordi han kørte med trailerhastighed ?

Øh nej omvendt - den dag han kørte som død og helvede og sparede 5 min var
resten af dagen ødelagt

- Peter


Christian B. Andrese~ (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-07-08 06:34

On Jul 2, 2:29 pm, brian <n...@no.dk> wrote:
> On Wed, 2 Jul 2008 05:12:05 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
>
>
>
>
>
> <t...@tiscali.dk> wrote:
> >On Jul 2, 12:46 pm, brian <n...@no.dk> wrote:
> >> On Wed, 2 Jul 2008 11:59:57 +0200, "Peter Lykkegaard"
>
> >> <plykkega...@gmail.com> wrote:
> >> >"brian"
>
> >> >> Betaler du buler i min bil 3 km bag dig når vi alle katastrofe
> >> >> opbremser.
>
> >> >Jeg har endnu tilgode at opleve at det skulle være nødvendigt at
> >> >katastrofebremse fordi en lastbil trækker uhensigtsmæssigt ud
>
> >> Ved ikke hvor du kører men prøv myldretid mellem århus og kolding..
> >> (jeg er sikker på at det er ligeså omkring københavn)
>
> >> Lige så snart en overhalingsforbudt zone er slut smidder lastbilerne
> >> sig gladelige bare til venstre for at vinde et par meters forspring.
>
> >2-300 m før er det oftest.
> >I hvert fald nordpå ad E45 ved Århus N.
>
> >> (iøvrigt så er mange lastbiler jo pisseligeglade med
> >> overhalingsforbud)
>
> >Det synes jeg faktisk ikke, jeg synes der overholdes så godt (bort set
> >fra lige ved slutningen) at man kan sige at det kun er et lille fåtal
> >om er ligeglade.
> >Og dette er mine daglige observationer mellem Randers N og Århus S.
>
> >> >> Og jeg skal selvfølgeligt holde en ordentlig afstand, men det er jo
> >> >> desværre heller ikke muligt i dagens danmark
>
> >> >Hvorfor ikke?
> >> >Det er da bare at løfte foderen fra speederen (eller koble ud hvis du kører
> >> >fartpilot)
>
> >> Ja når man nu har lavet er fornuftig afstand et par hundrede gange
> >> bare for at se at så kommer trafikken inden om eller også er der jo
> >> pludseligt 1-3 ekstra lastbiltog der syntes at nu er der et par meter
> >> i overskud så kan vi overhale.
> >> Ja det er kun et spørgsmål om tid inden man lære at trække tættere på
> >> forankørende.
>
> >Næ. Jeg har ingen problemer med at holde ca. 50 m afstand, bare man
> >husker at trække ind.
>
> Jeg vil faktisk gerne have mere end 50 m

Det tror jeg ikke kan lade sig gøre, så kan man være helt sikker på at
det fyldes op.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

brian (02-07-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 02-07-08 14:10

>>
>> >Næ. Jeg har ingen problemer med at holde ca. 50 m afstand, bare man
>> >husker at trække ind.
>>
>> Jeg vil faktisk gerne have mere end 50 m
>
>Det tror jeg ikke kan lade sig gøre, så kan man være helt sikker på at
>det fyldes op.

Så kan jeg ikke se hvorfor folk gerne vil jegte mig for at køre for
tæt.

Det var jo det jeg skrev man lære at afpasse afstanden til
forankørende så der ikke bliver fyldt op men biler og lastbiler fra
højre foran en.

Finn Guldmann (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-07-08 19:07

brian skrev:
> Så kan jeg ikke se hvorfor folk gerne vil jegte mig for at køre for
> tæt.
> Det var jo det jeg skrev man lære at afpasse afstanden til
> forankørende så der ikke bliver fyldt op men biler og lastbiler fra
> højre foran en.
>
Det løser jo ingen problemer at du alene overholde afstanden.

Men det skal jo begynde et sted.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Christian B. Andrese~ (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-07-08 06:35

On Jul 2, 2:24 pm, "Poul G." <d...@virker.ikke.slut> wrote:
> "brian" <n...@no.dk> skrev i meddelelsennews:8fnm645dp9igl1l714ulqo9jpm4b3u6h9c@4ax.com...
>
>
>
>
>
> > On Wed, 02 Jul 2008 12:34:20 +0200, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
>
> >>brian skrev:
> >>> Og jeg skal selvfølgeligt holde en ordentlig afstand, men det er jo
> >>> desværre heller ikke muligt i dagens danmark
>
> >>Kan du komme med blot en enkelt acceptabel forklaring på hvorfor det
> >>ikke er muligt at holde acceptabel afstand?
>
> > Ja når man nu har lavet er fornuftig afstand et par hundrede gange
> > bare for at se at så kommer trafikken inden om eller også er der jo
> > pludseligt 1-3 ekstra lastbiltog der syntes at nu er der et par meter
> > i overskud så kan vi overhale.
> > Ja det er kun et spørgsmål om tid inden man lære at trække tættere på
> > forankørende.
>
> > Og ja jeg ved godt at det er mig der er forpligtet til at holde en
> > afstand foran mig men med tiden gidder man ikke blive ved med det.
>
> Nå så du gider ikke holde afstand ?
> Hvis nu vi alle ikke GAD overholde færdselsloven , hvad ville der så
> ske...Tænk dog...Eller hvad ville du sige til , at en MEGA-firehjulstrækker
> med
> 130 km/t  lå to meter efter DIN bil ? Så kunne du LÆRE det  ...LOL

Det ses jævnligt. Hvis ikke det er varevogne eller budbiler eller
håndværkere.

Og det er IKKE fordi jeg ikke trækker ind, for der er ikke plads.
--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Keld Nygaard (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Keld Nygaard


Dato : 02-07-08 13:40

> Bilisten der skal ind må køre 110/130 alt afhængelig, hvor i landet det
> er, man skal absolut køre så forsigtigt, at jeg tit må op på bremsen for
> at lade ham komme ind.

De er i det mindste ikke lige så farlige som de skovlhjul der har så travlt,
at de kommer ned af rampen med 150, og krydser direkte ud i det yderste
spor, uanset hvor meget trafik der er. Altsammen kun fordi man er
rædselsslagen ved tanken om at skulle køre 500 m bag en lastbil med 90
km/t..

Er der nogen af jer, der har lagt mærke til hvor nemt det er at komme over
Vejle fjord om morgenen, de gange de har lukket for tilkørselsrampen ved
nord??? Der er stortset samme mængde biler, men man har ikke det kaos der er
til dagligt fordi folk må bremse for de fjolser der kommer flyvende...

Med venlig hilsen
Keld Nygaard

www.nygaard.eu




brian (02-07-2008)
Kommentar
Fra : brian


Dato : 02-07-08 14:03

>
>Er der nogen af jer, der har lagt mærke til hvor nemt det er at komme over
>Vejle fjord om morgenen, de gange de har lukket for tilkørselsrampen ved
>nord??? Der er stortset samme mængde biler, men man har ikke det kaos der er
>til dagligt fordi folk må bremse for de fjolser der kommer flyvende...

Når nu der er stort set samme trafik så må det jo betyde at der stort
set heller ikke til dagligt er nogen trafik ned af den rampe.

Keld Nygaard (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Keld Nygaard


Dato : 02-07-08 14:26


"brian" <no@no.dk> skrev i en meddelelse
news:m1vm64dm54566mv7b4v69fb52sbrd0b9pd@4ax.com...
> >
>>Er der nogen af jer, der har lagt mærke til hvor nemt det er at komme over
>>Vejle fjord om morgenen, de gange de har lukket for tilkørselsrampen ved
>>nord??? Der er stortset samme mængde biler, men man har ikke det kaos der
>>er
>>til dagligt fordi folk må bremse for de fjolser der kommer flyvende...
>
> Når nu der er stort set samme trafik så må det jo betyde at der stort
> set heller ikke til dagligt er nogen trafik ned af den rampe.

Eller også kører folk på et andet sted (tilkørslen 4 km længere mod nord).

Med venlig hilsen
Keld Nygaard

www.nygaard.eu



Tau (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Tau


Dato : 02-07-08 14:09


"Tau" <craner@craner.dk> skrev i en meddelelse
news:486b0f5d$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>I guder, noget der kan bringe mit pis i kog er motorvejs kørsel. Jeg kører
>meget ofte med anhænger/lift bagefter og er selvfølgelig nede på 70/80 som
>loven foreskriver.Ok jeg kommer også sommetider over, når det kører godt.
> Det jeg kan se som et problem, er de bilister der er på vej ind på
> motorvejen og ikke kan finde ud af at sætte farten op til motorvejs
> hastighed.
> Når du kører 80 og der ligger en der gerne vil ind ,hvorfor sætter de så
> ikke farten op så de kan komme ind foran mig, da jeg helst ikke vil trække
> ud i overhalingen med træleren.
> Bilisten der skal ind må køre 110/130 alt afhængelig, hvor i landet det
> er, man skal absolut køre så forsigtigt, at jeg tit må op på bremsen for
> at lade ham komme ind.
> Er det så svært at træde på spederen, så man kan glide normalt ind i
> trafikken.?
> Er det for svært er der jo udmærkede landeveje der kan bruges til
> søndagskørsel.
>
> Poul


Ja jeg kan se at tråden er blevet rigeligt lang. Vi har i området omkring
Aalborg og nærmere bestemt ved Limfjordstunnel, en strækning hvor der er
overhaling forbudt for lastbiler, og biler med anhængere. Det eneste jeg
beder om er at bilisterne i det mindste sætter farten op, så de kan komme
imellem de biler, der er tvunget til at køre i indersporet.
Der er rigeligt plads til, at de kan være der, men de skal absolut sætte
farten så lang ned, at de ofte ender uden for tilkørslen med fare og risiko
for os andre.
Uanset om i kan lide det, er det ikke hensigst mæssegt at sætte farten ned,
på bakken op fra tunnellen, og slet ikke med et stort lasbiltog i bagruden.
>

vh
Poul



-= JF =- (02-07-2008)
Kommentar
Fra : -= JF =-


Dato : 02-07-08 18:13

Tau skrev:

> Er det så svært at træde på spederen, så man kan glide normalt ind i
> trafikken.?

Lige præcis det kan også bringe mit pis i kog...
En periode på en uges tid havnede jeg HVER dag bag den samme bil på
'min' tilkørsel, på vej til arbejde om morgenen.
Jeg overdriver ikke når jeg siger at han kørte ind på motorvejen med
60-65 km/t!!
Det var ikke hverken en dum blondine eller en forskrækket gammel dame,
men en fyr i 30-40 års alderen.

Jeg var sgu så jeg kogte

--
Mvh. John

The only reason I would take up exercising is
so that I could hear heavy breathing again.

ShutEye (02-07-2008)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 02-07-08 19:54

>> Er det så svært at træde på spederen, så man kan glide normalt ind i
>> trafikken.?
>
> Lige præcis det kan også bringe mit pis i kog...
> En periode på en uges tid havnede jeg HVER dag bag den samme bil på 'min'
> tilkørsel, på vej til arbejde om morgenen.
> Jeg overdriver ikke når jeg siger at han kørte ind på motorvejen med 60-65
> km/t!!
> Det var ikke hverken en dum blondine eller en forskrækket gammel dame, men
> en fyr i 30-40 års alderen.
>
> Jeg var sgu så jeg kogte

Det kan jeg godt forstå!

Det ER en småfarlig situation uanset hvad de farthellige her i gruppen
siger.



Ukendt (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-07-08 20:01

On Wed, 2 Jul 2008 20:54:13 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>>> Er det så svært at træde på spederen, så man kan glide normalt ind i
>>> trafikken.?
>>
>> Lige præcis det kan også bringe mit pis i kog...
>> En periode på en uges tid havnede jeg HVER dag bag den samme bil på 'min'
>> tilkørsel, på vej til arbejde om morgenen.
>> Jeg overdriver ikke når jeg siger at han kørte ind på motorvejen med 60-65
>> km/t!!
>> Det var ikke hverken en dum blondine eller en forskrækket gammel dame, men
>> en fyr i 30-40 års alderen.
>>
>> Jeg var sgu så jeg kogte
>
>Det kan jeg godt forstå!
>
>Det ER en småfarlig situation uanset hvad de farthellige her i gruppen
>siger.
>

har også skidt grønne grise med 65 bagved "bedstefar i Jaguar" ned ad
tilkørslen Hørsholm S om eftermiddagen - på det tidspunkt kører de
altså mindst 110 derude, hvis ikke man er så heldig, at en velplaceret
lastbil sørger for plads.
Op i nærheden af lastbilfart må være minimum - på den anden side set,
veterankøretøjer med marchfart på 65 er tilladt, så man skal måske
også se lidt på de biler derude - de er ikke flinke til at give plads
og gør de det endelig er det med nærmest katastrofeopbremsning,
martyrattitude og håndtegn i kassevis udover lygter og horn. Velkommen
til den perfekte danske tragikkultur.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
Husk de andre er MED trafikanter ikke MODtrafikanter

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste