Fradrag ved billån
Fra : Ukendt

Dato : 01-07-08 23:55

Hvor stort et fradrag ved Skat har man ca. hvis man låner 385.000 kr. til en
bil?
Jeg ved at det vil svinge meget fra person til person, men er det ca. 500
kr./md. som man får ekstra udbetalt?

Hilsen Ralf

Fra : Snuden

Dato : 02-07-08 00:09

"Rolle" <---> skrev i meddelelsen
> [...]
> en bil?
> Jeg ved at det vil svinge meget fra person til person, men er det ca. 500

Der er vel ikke fradrag på forbrugslån?!

Snuden

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-08 00:11

Snuden wrote:
> Der er vel ikke fradrag på forbrugslån?!

Jeg mener ifb. selvangivelsen. Der er jo en skattefordel i at optage lån.
/Ralf

Fra : Knut

Dato : 02-07-08 05:56

"Snuden" <snudens@gmail.com> wrote in message

> "Rolle" <---> skrev i meddelelsen
>

> Der er vel ikke fradrag på forbrugslån?!

Det kommer jo en del an på hvilken rente pengene er lånt til.
Du får skattefradrag for rentebeløbet - og værdien udgør ca. 1/3 heraf.

Betaler du eksempelvis 30.000 kr. i renter årligt - bliver skatte'fordelen'
ca. 10.000 kr. eller ca 800 kr. om måneden.

Knut

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 02-07-08 00:50

On Wed, 02 Jul 2008 00:55:13 +0200, Rolle wrote:

> [...]
> Jeg ved at det vil svinge meget fra person til person, men er det ca.
> 500 kr./md. som man får ekstra udbetalt?

Har lige lavet årsopgørelse...

Så vidt jeg kan se så tæller rentefradrag kun i kommune/kirkeskat og
sundhedsbidrag, dvs. du får ca. 30% af renterne retur. Hvis du kan få et
lån hvor du betaler 20000 i rente af de 385000 så passer det med 500/md.
(men der er vist nogen stykker der gerne vil have navnet på din bank...)

Fra : Mogens

Dato : 02-07-08 05:16

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du kan få et lån hvor du betaler 20000 i rente af de 385000...
> (men der er vist nogen stykker der gerne vil have navnet på din bank...)

Rentestørrelse og betalingsforhold pr måned er jo lidt afhængig af, hvor
avanceret du eller din bankmand tænker ift. bankens muligheder. Det er ikke
hélt umuligt at komme "derned" i dagens DK:
www.danskebank.dk/Link/renterpriserudlaanprivat#billaan