Griseri på Storebælt ;)
Fra : Ukendt

Dato : 30-06-08 18:10

Aflediget af den væltede grisetransport på storebælt

Hvorfor hulen tilkalder man ikke bare en gummiged, der kan skubbe
møget ud i rabatten, så trafikken ikke går helt i stå ?

--
Jan_stevns

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-06-08 18:27

"jan_stevns" skrev

> Hvorfor hulen tilkalder man ikke bare en gummiged, der kan skubbe
> møget ud i rabatten, så trafikken ikke går helt i stå ?

1) Der er ikke nogen "rabat" på broen
2) Lastbilen var filtret ind i autoværnet og lækkede batterisyre
3) Der var en del grise man lige skulle have styr på
4) Pga den måde der køres de sidste mange år så er vi selv ude om at
redningsfolkene lukker helt af

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-08 18:44

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev :

>1) Der er ikke nogen "rabat" på broen

Det var ikke på "broen" det skete, men på Sprogø

>2) Lastbilen var filtret ind i autoværnet og lækkede batterisyre

Ikke mere end en gd, kunne klare den sag

>3) Der var en del grise man lige skulle have styr på

Joehhhh

>4) Pga den måde der køres de sidste mange år så er vi selv ude om at
>redningsfolkene lukker helt af

Jeg har skam forståelse for deres arbejdsforhold - og man derfor
lukker motorvejen , men helt ærlig ...

Det tog vist temmeligt lang tid , det der

Sidst noget sådan skete, var man også meget påpasselig med ikke at
skade lastbil/fragt yderligere , for dælen da - skub lortet til side!

--
Jan_stevns

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-07-08 20:17

Peter Lykkegaard skrev den 30-06-2008 19:26:
> "jan_stevns" skrev

> 1) Der er ikke nogen "rabat" på broen

Tror Jan mener den der 60 meter høje kantsten.

> 4) Pga den måde der køres de sidste mange år så er vi selv ude om at
> redningsfolkene lukker helt af

Enig.

Gad vide om DSB snart indfører biltogsanhængere til IC3 togene?

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 30-06-08 18:33

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Aflediget af den væltede grisetransport på storebælt
>
> Hvorfor hulen tilkalder man ikke bare en gummiged, der kan skubbe
> møget ud i rabatten, så trafikken ikke går helt i stå ?

Fordi det ikke var muligt.

For mig at se kunne det løses ved at hver retning i sådanne tilfælde kunne
omdannes til 1 spor i hver retning, på kort tid så ville der være press fra
begge sider men ingen ville skulle vente laaaaaaaaaaang tid på at komme
over. blot en forsinkelse

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-08 18:45

"Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev :

> [...]
>begge sider men ingen ville skulle vente laaaaaaaaaaang tid på at komme

slet ikke nogen dårlig løsning ... Der er vist en del scenarier man
har glemt ;)

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-08 19:17

On Mon, 30 Jun 2008 19:10:02 +0200, jan_stevns wrote:

> Aflediget af den væltede grisetransport på storebælt
>
> Hvorfor hulen tilkalder man ikke bare en gummiged, der kan skubbe
>møget ud i rabatten, så trafikken ikke går helt i stå ?

Det havde man nok gjort, hvis det var muligt - men man prioriterede
nok at redde de levende dyr, der reddes kunne. Netop en grisetransport
er jo hvis ikke man handler etisk korrekt kioskbasker næste dag - og
det har måske også været inde i overvejelserne. Vi fik så endnu en
gang en demonstration af, hvor sårbar trafikken er overfor problemer
på broen. Jeg håber bare, at de allesammen nåede at bremse i tide -
jeg har ladet mig fortælle at på et tidspunkt nærmere køen sig
Slagelse Ø. (så er der edderperkeme mange biler i kø til broen - så
lige nu synger de "det siger blip-båt"
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Anders Majland

Dato : 30-06-08 21:15

> Det havde man nok gjort, hvis det var muligt - men man prioriterede
> nok at redde de levende dyr, der reddes kunne.

Yep de blev reddet så de kunne blive kørt til slagteriet og dræbt der
istedet !

Jeg ved ikke hvordan man kan gøre det op, men det var rigtigt mange
mandetimer der gik til spilde i den kør idag - Og det holdt op mod værdien
af ~150 stressede grise...

Imho spær vejen af, afliv de levende grise og ryd vejen - evt med brug af
gummiged. Tillad trafik (med nedsat hastigehed pga det ødelagte autoværn) og
når proppen er afviklet så begynd oprydning / rep.

> Vi fik så endnu en
> gang en demonstration af, hvor sårbar trafikken er overfor problemer
> på broen.

Nok en god dag for Molslinien ....

/A - hvor er det nemt at sidde her og være "klog"

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-07-08 11:57

On Mon, 30 Jun 2008 22:14:40 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>Yep de blev reddet så de kunne blive kørt til slagteriet og dræbt der
>istedet !

>--

Kan jeg af denne ironiske kommentar udlede, at du foretrækker at din
bacon stadig sukker et sagte øf, når den ligger under spejlægget?

Ja.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Anders Majland

Dato : 01-07-08 12:24

> Kan jeg af denne ironiske kommentar udlede, at du foretrækker at din
> bacon stadig sukker et sagte øf, når den ligger under spejlægget?

Nej men det ironiske i at man bruger store resourcer på at redde nogle dyr
levende ud af en forulykket lastbil blot for at aflive dem senere ... Jeg
ved ikke om det ville have været hurtigere at rydde hvis man havde aflivet
dem på stedet men imho så lyder 6 timer som "urimeligt langsommeligt" for en
enkelt lastbil - trods lasten.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-07-08 12:49

"Anders Majland" skrev

> imho så lyder 6 timer som "urimeligt langsommeligt" for en enkelt
> lastbil - trods lasten.

Lastbilen var blevet flettet sammen med autoværnet

- Peter

Fra : Søren

Dato : 01-07-08 12:51

Anders Majland skrev:

> [...]
> havde aflivet dem på stedet men imho så lyder 6 timer som "urimeligt
> langsommeligt" for en enkelt lastbil - trods lasten.

Du foreslår måske at man blot skal slå lågerne på bilen op - og blot
brænde en AK47 af imod dem?

Selv om dyrene bliver opfostret for blot at blive aflivet, så er det
mindste vi kan gøre - at sikre dem et værdigt liv og en så smertefri og
ikke stressende død som muligt. Der er lang vej endnu før vi når dertil
- og med holdninger som dine bliver det ikke nemmere.

Gid du måtte bruge din sommer i bilkø - og at din bil ville bryde sammen.

NRN

Fra : Anders Majland

Dato : 01-07-08 13:41

> Selv om dyrene bliver opfostret for blot at blive aflivet, så er det
> mindste vi kan gøre - at sikre dem et værdigt liv og en så smertefri og
> ikke stressende død som muligt.

En stor del af dem blev aflivet på stedet. Jeg er ikke dyrlæge men kunne
forestille mig at det kunne foregå medicinsk ....

Jeg kunne nemt forestille mig at årsagen til at redde flest muligt til
slagteriet var af økonomiske grunde frem for grisendes velbefindende. Dem
der døde på stedet - af ulykken eller aflivet - kan jo ikke bruges til andet
end biobrændsel.

> Der er lang vej endnu før vi når dertil - og med holdninger som dine
> bliver det ikke nemmere.

Jeg synes nu ikke min holdning er særlig rabial - eller for den sags skyld
udtrykker at de ikke skal have så smertefri og stressende død som muligt.
Jeg har kun pressens udlægning, og af den lyder det til at der blev brugt
meget tid på at rede grisen elevende ud....

> Gid du måtte bruge din sommer i bilkø - og at din bil ville bryde sammen.

Tak i lige måde - eller noget ....

Fra : Martin Bak

Dato : 01-07-08 16:11

> En stor del af dem blev aflivet på stedet. Jeg er ikke dyrlæge men kunne
> forestille mig at det kunne foregå medicinsk ....

Og resten blev straks tilbudt grisehjælp

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-08 19:17

On Mon, 30 Jun 2008 22:14:40 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

<...>

>Jeg ved ikke hvordan man kan gøre det op, men det var rigtigt mange
>mandetimer der gik til spilde i den kør idag - Og det holdt op mod værdien
>af ~150 stressede grise...

Jeg forstår dit synspunkt, men er ikke helt enig. Når der skal ryddes
op, skal det gøres anstændigt. (og ja, jeg kan godt se selvmodsigelsen
i at tage sig pænt af en gris, der pga. forsinkelsen fik forlænget sit
liv) Og tænk lige på de billeder, EB og BT kunne få ud af det og få
lavet en mediestorm, som formodentlig ville koste et antal mennesker
jobbet.

"Beredskabet rydder grise væk med bulldozer" og så er det jo rigtig
godt, hvis der er en gris, der bløder lidt på billedet. (at den så nok
havde slået sig i sammenstødet tæller ikke)

>Imho spær vejen af, afliv de levende grise og ryd vejen - evt med brug af
>gummiged. Tillad trafik (med nedsat hastigehed pga det ødelagte autoværn) og
>når proppen er afviklet så begynd oprydning / rep.

Man bør nok se på sine procedurer, om man kan slippe folk forbi med
max 30 - men som danskere kører ved vejarbejde holder det nok ikke en
meter. (50-skiltene på M3 og folk ganske tæt på de løse røde pæle kan
da fint passeres med små 100 *suk*) Den dag, det går galt ender vi med
en lukket M3 til de er HELT færdige med vejarbejdet - det er der nok
ingen der ønsker.

>Nok en god dag for Molslinien ....

De klarer sig vist helt fint indtil de får bygget den bro over Samsø -
hvis de da gør. Så længe de diskuterer hurtigtog (i lille pisdanmark)
i stedet for at få de pokkers tog, vi har til at køre
ordentligt.......jeg ved ikke rigtig, nogle meget slemme ord melder
sig

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-08 21:04

Ivan Madsen <> skrev :

> [...]
>da fint passeres med små 100 *suk*) Den dag, det går galt ender vi med
>en lukket M3 til de er HELT færdige med vejarbejdet - det er der nok

Folk kører generelt som lallende idioter omkring vejarbejder - derom
er der vist ikke megen tvivl ....

Men .... det kræver nu ikke den store snedighed, at lave noget
zigzag, så stopper det nemlig hurtig, da der næppe gar mange minutter,
før et eller andet fjols, har mere travlt med at kigge på alt andet
end det vedkommende burde

mht problemet på Sprogø, synes _jeg_ de håndterede det for dårligt -
andre er velkomne at have anden mening ;)

det kan ikke tage så lang tid .... så er man for dårligt klædt på til
opgaven - både med hensyn til materiel og mandskab

--
Jan_stevns

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-07-08 23:23

jan_stevns skrev:
> [...]
> zigzag, så stopper det nemlig hurtig, da der næppe gar mange minutter,
> før et eller andet fjols, har mere travlt med at kigge på alt andet

Ligesom svenskerne gør det.

Selv for lidt reparation af autoværn kan de finde på at opsætte en
2komplet" portal med 3 skiltevogne. Først samles det hele i højre spor,
derefter ledes alle over i venstre spor, for så at blive ledet tilbage i
højre spor.

Med en 25,25, som de bruger meget derovre, skal man holde tungen lige i
munden for at komme igennem uden at ramme noget.

> [...]
> det kan ikke tage så lang tid .... så er man for dårligt klædt på til
> opgaven - både med hensyn til materiel og mandskab

Myndighederne går i panik når der er dyr involveret. Ganske ligesom
politikerne.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Grenå)

Fra : Anders Majland

Dato : 01-07-08 21:31

> Man bør nok se på sine procedurer, om man kan slippe folk forbi med
> max 30 - men som danskere kører ved vejarbejde holder det nok ikke en
> meter.

Kunne måske kombineres med en "stærrekasse" -

$år ulykken er standset og de personer dyr der skal have førstehjælp er
tilset kunne man måske nok se på om der kan tillades trafik inden/under
oprydningen. Men de asnvarlige på "griseriet" havde nok ikke regnet med at
oprydningen ville tage så lang tid som det endte med... Hvis prognosen siger
en time eller to med spærret vej eller måske 4 gange så længe med
sneglefarttrafik kan der jo nemr være fornuft i at lukke helt...

>De klarer sig vist helt fint indtil de får bygget den bro over Samsø ...

JA 2007 var rekordår - Men jeg tror de taber mange privatkunder i øjeblikket
på prisstigningerne ... 795,- hver vej i bil gør at det for mange er
billigere at køre sydom ...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-08 22:37

jan_stevns skriver:

> Aflediget af den væltede grisetransport på storebælt

Som nok var den der affærdigede den underlige trafikradiomeddelelse for
1 time siden.

"Trafikken i øst og vestgående retning på E20 er nu ved at være normal
efter uheldet."

Ikke noget om hvor på E20, jeg er sikker på at et par esbjerggensere har
undret sig lige så meget som mig...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-08 22:57

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Som nok var den der affærdigede den underlige trafikradiomeddelelse for
>1 time siden.

>"Trafikken i øst og vestgående retning på E20 er nu ved at være normal
>efter uheldet."

Du ved jo godt, det ikke just er studenterhuen der trykker derinde :)

Ligesom "der er sket en ulykke på Holbækmotorvejen i nordgående
retning ...... "

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-07-08 05:01

jan_stevns skriver:

> Du ved jo godt, det ikke just er studenterhuen der trykker derinde :)

Syntes nu ellers normalvis at dem der sender ud på P4 østjylland har
rimeligt styr på det.

Men det var nok ikke dem der sendte E20 meldingen ud på P4 østjylland.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 01-07-08 19:57

http://www.instantrimshot.com/