Sprog på Comand navigation i Mercedes?
Fra : Ukendt

Dato : 30-06-08 09:37

Vi går stadig og planlægger køb af Mercedes i Tyskland. Hvordan er det
med den indbyggede Comand-navigation? Skal vi vænne os til Günther med
tyske kommandoer, eller kan man ændre sprog/tale/tekst til dansk?

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 30-06-08 09:47

<Henning> wrote in message
> Vi går stadig og planlægger køb af Mercedes i Tyskland. Hvordan er det
> med den indbyggede Comand-navigation? Skal vi vænne os til Günther med
> tyske kommandoer, eller kan man ændre sprog/tale/tekst til dansk?

http://www.mercupgrades.com/COMAND+FAQ-faq-1.html#19

19. How do I set the language on COMAND? - mine is in German
The languages are stored on the Mapping disk. So, insert a mapping disk,
then under the SYS menu is a "something sprache" menu which will no longer
be greyed out - set it to English there.

Om man kan ændre til dansk ved jeg ikke. Men det kan et MB værksted helt
sikkert fortælle dig.

Mvh
Jacob

Fra : Morsing

Dato : 06-07-08 19:01

Hejsa,

Jeg ved selvf. ikke om det er repræsentativt; men over det sidste år har jeg
kørt i seneste aftapning af C-, E- og S- klasse i tyske lejebiler; men der
kunne man fint ændre til dansk (Der var navigation i bilerne, så jeg
formoder det var Command)

Det var netop under System indstillinger man ændrede sprog på alt, ikke kun
navigation.

/martin