Børn i bilen på gennem Sverige
Fra : Mr. Nasdaq

Dato : 29-06-08 14:21

Vi skal en tur til Bornholm til sommer, hvilket bliver via Ystad i
Sverige. Nu er det jo sådan at børn under (vist nok) 4 år skal sidde
bagudadvendt i bilen. Mit spørgsmål går på om det mon også gælder
fremmed indregistrerede biler? Vi har netop vendt vores autostol til
fremadrettet pga. meget begrænset benplads for vores 2-årig barn.
Måske skulle vi have ventet til turen gennem Sverige var overstået?

Hvis nogle ved hvordan reglerne er for dette høre jeg gerne nærmere.

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 30-06-08 03:48

> [...]
>Måske skulle vi have ventet til turen gennem Sverige var overstået?

>Hvis nogle ved hvordan reglerne er for dette høre jeg gerne nærmere.

Mon ikke http://www.vv.se/templates/page3____763.aspx er din vej?
Og god tur

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Mr. Nasdaq

Dato : 01-07-08 09:38

Det ser ud til at bagudvendte børn kun er en anbefaling.

Tak for linket.

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 02-07-08 01:50

>"Mr. Nasdaq" <usergroup14746@gmx.com> skrev i en meddelelse
>Det ser ud til at bagudvendte børn kun er en anbefaling.
>
>Tak for linket.

Sådan læser jeg det også.

Og altid velkommen

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Anders Majland

Dato : 02-07-08 12:22

> Det ser ud til at bagudvendte børn kun er en anbefaling.

Det er også nemmere at komme med den anbefaling i et land hvor en alm
familiebil er en volvo v70 ... I en gennemsnitlig dansk familiebil er der
simpelthen ikke plads til bagudvendte stole når først barnet er vokset ud af
"indkøbkurven".

Men det bliver det ikke mindre fornuftigt af og vi har også den yngste på
1,5 i en bagudvendt stol ...

/A