Hvad har i at sige om en Citroen C3?
Fra : Kate

Dato : 27-06-08 21:25

Jeg lurer lidt på at udskifte køretøjet og har kigget mig lun på en C3
1,4 HDi. Den nævnte model, som ikke nødvendigvis er den jeg køber, har
kørt 52000km og er fra 08-2005. Jeg har endnu ikke set den IRL, men vil
da lige høre om i har noget at udsætte på nævnte model generelt?

Iøvrigt, er der noget sted man kan få et overblik over crashtests på
nettet?

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : Mogens

Dato : 27-06-08 21:38

www.euroncap.com/supermini.aspx og
www.folksam.se/testergodarad/bilen/valjrattbil/hursakerarbilen/1.25619

Fra : Kate

Dato : 29-06-08 11:09

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in

> "Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse

> www.euroncap.com/supermini.aspx og
> www.folksam.se/testergodarad/bilen/valjrattbil/hursakerarbilen/1.25
> 619

Tak, der var da noget at læse om og et par af kandidaterne der røg af
listen.

Fra : TJ - Sickboy

Dato : 28-06-08 07:55

On 27 Jun 2008 20:25:19 GMT, Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote:

>Jeg har endnu ikke set den IRL, men vil
>da lige høre om i har noget at udsætte på nævnte model generelt?

De første årgange havde vist mange HK....de var i hvert fald gode til
burn-out. ; )

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Kate

Dato : 29-06-08 11:10

TJ - Sickboy <pomanden@hotmail.com> wrote in

> De første årgange havde vist mange HK....de var i hvert fald gode til
> burn-out. ; )

Ja, det er jeg så ikke lige til

Fra : TDN

Dato : 28-06-08 08:47

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://oliwer.dk/doughnut.htm
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Citat fra "Brugtrevyen 2008" Kan købes i kiosker og på tankstationer:

MINUSER:
Upålidelig charmør
Ustabil teknik
for høje brugtpriser
dårlig rustbeskyttelse (forseglinger dårlige, kun et lag pvc på vognbund,
hulrum ubehandlede)
slidte bærekugler
tyndebremseskiver
løseplastdele
slidte sæder
lysende kontrollamper (airbag, selestrammer)
defekt sædevarme
defekt venstre forlygte
slør i forhjulsophænget
tynde forfjedre der kan knække (!!!!)
2 brandkilder som skal være lavet - ABS-boks og forbindelse til trækkrog
defekt centrallås
løse forbindelser til servostyringen
billig plastkvalitet i kabinen

PLUSSER:
Praktisk indrettet
affjedrings komfort
køreegenskaber

Citat slut

Det er vist fransk på godt og ondt!!!!

Mvh
Thomas

Fra : Kate

Dato : 29-06-08 11:11

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in

> [...]
> slør i forhjulsophænget
> tynde forfjedre der kan knække (!!!!)
> 2 brandkilder som skal være lavet - ABS-boks og forbindelse til

Det ser godt nok grimt ud. Hva' pokker skal man snart købe.

Fra : Mogens

Dato : 29-06-08 11:29

> Det ser godt nok grimt ud. Hva' pokker skal man snart købe.

Der er jo nok en del herinde, der vil sige Skoda Fabia til dig.
Nu så jeg lidt i Bilbasen og kan se, at det kan blive svært for dig at finde
noget interessant med få km og til under 130.000 kr, som sikkert er
grænsen...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-06-08 11:55

"Mogens" skrev

> Der er jo nok en del herinde, der vil sige Skoda Fabia til dig.

Jeg er stadig i tænkeboks
Den nye Fabia er blevet noget større og passer mig fortrinligt

Med Greenline modellen, ~20km/l versus vilkårlig brugt fx ~15km/l vil det
koste mig 900 ekstra om måneden i ekstra brændstofudgifter (~ 200km daglig
kørsel)
Og hvis man køber brugt hvor meget skal man lægge til side i sparegrisen til
udforudsete udgifter?

- Peter

Fra : Kate

Dato : 29-06-08 20:57

> [...]
> Nu så jeg lidt i Bilbasen og kan se, at det kan blive svært for
> dig at finde noget interessant med få km og til under 130.000 kr,

Det er nemlig det der er mit problem, det har du ret i. Jeg har en bil,
men jeg er temmeligt træt af den og vil enormt gerne have sliftet den
ud.

Fra : TJ - Sickboy

Dato : 29-06-08 12:26

On 29 Jun 2008 10:10:41 GMT, Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote:

>Det ser godt nok grimt ud. Hva' pokker skal man snart købe.

Hyundai Getz, hvad ellers?

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Knut

Dato : 29-06-08 13:24

"TJ - Sickboy" <pomanden@hotmail.com> wrote in message

> Hyundai Getz, hvad ellers?

Er det en bil?

Knut

Fra : Kate

Dato : 29-06-08 20:59

TJ - Sickboy <pomanden@hotmail.com> wrote in

> Hyundai Getz, hvad ellers?

Tjae, den havde jeg så ikke tænkt på. Det ku' da være jeg også skulle
kigge nærmere på den. Dog foresvæver det mig at en eller anden har sagt
at den ikke er særlig god til langture pga komforten, og den skal jeg
også tænke på da jeg kører 160km pr. dag.

Fra : Mogens

Dato : 29-06-08 21:03

> [...]
> at den ikke er særlig god til langture pga komforten, og den skal jeg
> også tænke på da jeg kører 160km pr. dag.

Ingen problem - havde tidligere 3 medarbejdere, som kørte Getz. Den ene
kørte en distance på 250 km hver dag - no problem...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-06-08 22:52

"Mogens" skrev

> Ingen problem - havde tidligere 3 medarbejdere, som kørte Getz. Den ene
> kørte en distance på 250 km hver dag - no problem...
Hmm kan være man lige skulle kaste et blik eller to på en Getz

- Peter

Fra : Kate

Dato : 30-06-08 16:25

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in

> "Mogens" skrev

> Hmm kan være man lige skulle kaste et blik eller to på en Getz

Ja, den lyder til at være et bud også, så den er kommet med på listen
over biler der skal prøvekøres i nær fremtid

Fra : TJ - Sickboy

Dato : 30-06-08 06:59

On 29 Jun 2008 19:59:20 GMT, Kate <doughnut@oliwer.invalid> wrote:

> [...]
>at den ikke er særlig god til langture pga komforten, og den skal jeg
>også tænke på da jeg kører 160km pr. dag.

Det var nu lidt for sjov, at jeg sagde det, selvom jeg tidligere havde
én af slagsen.
Den kører fint og i de tre år, jeg havde den, slog den kun én forkert
prut pga. undervognsskyl i en vaskehal. Noget med vand i et stik, men
sådan ét kunne jo forsegles, og det blev det, og problemet forsvandt.

Men Getz'en bliver jo nok snart skiftet ud med en i-model, måske i20 da
den vil ligge størrelsesmæssigt mellem i10 og i30.
Så Getz'en vil nok tage et dyk i restværdien til den tid.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Kate

Dato : 30-06-08 20:35

> Det var nu lidt for sjov, at jeg sagde det, selvom jeg tidligere
> havde én af slagsen.

Jamen, jeg tager skam imod alle forslag. I sidste ende er det jo trods
alt mig der bestemmer, men gode råd og idéer kan jo være med til at
give mig den rigtige bil

> [...]
> i20 da den vil ligge størrelsesmæssigt mellem i10 og i30.
> Så Getz'en vil nok tage et dyk i restværdien til den tid.

Okay, min viden om bilen er kun en anelse større end min forståelse for
fodbold, dvs nærmest ikke eksisterende, men jeg vil da google lidt på
disse ting. Jeg kan vel kun blive klogere