Dyr VW skade (100 mil euro)
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-06-08 14:49

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-06-08 14:51

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-06-08 15:32

> http://www.lloyds.com/CmsPhoenix/DowJonesArticle.aspx?id=396100
> 30000 nye VW'ere haglskadet.
> Godt for VW at der var "kasko" på
>
> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - Motorsport
> Masser af bil videoer

Nice, kan man så risikere at få en ny VW der er lappet buler på?

Mvh Niels

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-06-08 15:53

On Fri, 27 Jun 2008 16:31:32 +0200, "Niels Bengaard"
<bengaard@FJERNDETTE850r.dk> wrote:

>Nice, kan man så risikere at få en ny VW der er lappet buler på?

>--

Èn betingelse skal i hvert fald være opfyldt. Man skal omgås med
planer om at investere i en VW, og det gør jeg i hvert fald ikke.

Jeg tror såmænd godt de kunne finde på det. Og det er ikke fordi det
er VW. Business er business, véd du godt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-06-08 17:18

Niels Bengaard wrote:

> Nice, kan man så risikere at få en ny VW der er lappet buler på?

Det tror jeg er ligegyldigt hvilken bil du køber, så kan den allerede have
været skadet.
De smider jo ikke en bil ud, bare fordi der er kommet f.eks. en
transportskade eller måske en mindre haglskade.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens

Dato : 28-06-08 09:55

> [...]
> De smider jo ikke en bil ud, bare fordi der er kommet f.eks. en
> transportskade eller måske en mindre haglskade.

Præcis, men man tror det ikke. Min tidligere nabo har prøvet det - at købe
en spritny Ford, som skulle forbi maleren, inden han modtog den. Bilen fik
en dørskade på autotransporteren, der fragtede bilen fra importør til
forhandleren. Sidstnævnte ville ikke have nævnt noget, men uheldigvis "hang"
dørlisten på bilen (dårlig eftermontage), hvorfor nabo'en blev "ulden" og
spurgte forhandleren. Denne indrømmede modstræbende, så min nabo måtte forbi
autolakereren for at få omfanget at vide...

Fra : KASO

Dato : 28-06-08 16:46

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> "ulden" og spurgte forhandleren. Denne indrømmede modstræbende, så min
> nabo måtte forbi autolakereren for at få omfanget at vide...

Jeg har også prøvet at modtage en ny bil med ridset kofanger. Forhandleren
gjorde ingen forsøg på at skjule det, men skiftede den en uge efter
leveringen. Det var en ulakeret plastkofanger - men modellen var så ny, at
der endnu ikke var reservedele i landet - derfor måtte jeg vente en uge med
at få den skiftet. ½ time efter at den var skiftet, påkørte en svensker den
så på en parkeringsplads

Fra : Søren

Dato : 27-06-08 18:21

Niels Bengaard skrev:

> Nice, kan man så risikere at få en ny VW der er lappet buler på?

ork - det er skam helt almindligt. Tænk på alle de småbuler en bil kan
nå at få fra karrosiet bliver malet .. til du kører bilen ud fra
forhandleren. Det er ikke småting der sker, og i de tilfælde hvor det
kan klares med en gang spartling og maling, så er det det der sker.

-Søren

Fra : Knut

Dato : 27-06-08 18:58

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
> http://www.lloyds.com/CmsPhoenix/DowJonesArticle.aspx?id=396100
> 30000 nye VW'ere haglskadet.
> Godt for VW at der var "kasko" på

Mon ikke man regner lidt højt - det er ca. 25000 kr. i gennemsnit pr. bil -
og det er sgu meget når man ved, hvad bilpriserne (før afgifter) er i alt.

Knut

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-08 19:02

On Fri, 27 Jun 2008 19:57:45 +0200, "Knut" <engodmailadresse@mail.dk>
wrote:

>"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
>>

>Mon ikke man regner lidt højt - det er ca. 25000 kr. i gennemsnit pr. bil -
>og det er sgu meget når man ved, hvad bilpriserne (før afgifter) er i alt.

Nok ikke helt forkert, hvis du prøver at danne et billede af, hvad
lidt pladearbejde og lakering af 2-4 flader udgør. (det vil i hvert
fald i en taksatorrapport herhjemme løbe op i 25k - og det er vores
biler, der er dyre, ikke stumperne. Lakeringen kræver manpower og er
pr. definition dyr)
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-06-08 10:17

Ivan Madsen wrote:

> [...]
> fald i en taksatorrapport herhjemme løbe op i 25k - og det er vores
> biler, der er dyre, ikke stumperne. Lakeringen kræver manpower og er

De haglskader jeg har set, er der typsik blevet skiftet tag + for/bagklap og
evt. ruder.
Det kan meget hurtigt løbe op på (eller over) 25000,-

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport