Har folk fået sommerkuller ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-06-08 13:04

Nu er det så blevet min tur, til at komme med en lille historie fra min
dagligdag.
Jeg kører hver morgen (kl. ca. 8:00) ad Holbækmotorvejen, mod København og
der plejer det jo ikke at gå for hurtigt. Men så i morges, der kørte
trafikken omkring de 100 km/t, dejligt. I mellem Roskilde og Fløng så jeg
dog noget ganske uhyggeligt. En personbil kørte omkring de 80 km/t i højre
spor og ca. 0,5-1 meter bag ham, lå der en Volvo FH12, med blokvogn efter.
Han lå virkelig tæt på, så tæt at jeg ikke tror, at en MC kunne have kørt på
tværs mellem dem, havde de holdt stille. Jeg har tit set folk køre for tæt,
men aldrig så tæt som dette. Hvad hævlede tænker sådan et fjols på ?
Nå jeg kom godt på arbejde.
Her da jeg så skulle hjem igen, kører jeg på Holbækvej (vestgående) i
Roskilde og kommer til at holde bag en Fiat Punto for rødt lys. Da der
bliver grønt, går der ca. 10 sekunder, uden nogen aktivitet fra personen
foran, så jeg dytter en gang og så giver bilen et spjæt og racer afsted. ca.
200 meter længere fremme er der dog endnu en lysregulering og der er også
rødt. Den lille Fiat accelererer bare derudaf og suser over for rødt, lige
mellem 2 andre biler, som kommer på tværs, dog (heldigvis) uden at ramme
nogen af dem. Ca. 500 meter længere fremme, der skal jeg til højre og kommer
derfor op på siden af Fiat'en, som denne gang er stoppet for det røde lys og
hvad skuer mit øje. Inde i Fiat'en sidder der en blondine, helt alene, jeg
ryster bare let på hovedet og kører hjem.

Er det så sært at der sker så mange ulykker derude på vejene ?

Og så lige en lille positiv detalje også, på hjemvejen kommer jeg til at
køre mellem 2 Scorpio'er på motorvejen, det er sq ik' hver dag man ser 3 af
den slags i kolonne kørsel

Nå det var så bare en lille dagligdags historie fra mig af.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-06-08 13:17

On Fri, 27 Jun 2008 14:04:00 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> [...]
>tværs mellem dem, havde de holdt stille. Jeg har tit set folk køre for tæt,
>men aldrig så tæt som dette. Hvad hævlede tænker sådan et fjols på ?

Hvad der foregår i hovedet på sådan en tumbe, kan end ikke 10 vise
mænd svare på. Var der ikke noget firmanavn på den lastbil?

> [...]

>hvad skuer mit øje. Inde i Fiat'en sidder der en blondine, helt alene, jeg
>ryster bare let på hovedet og kører hjem.

Det er typisk kvinder (blondiner). De er forholdsvis udmærkede
trafikanter, indtil der sker noget usædvanligt. Straks bliver deres
handlinger irrationelle. Aner ikke hvorfor.

>--

>Er det så sært at der sker så mange ulykker derude på vejene ?

>--

Nej, det er der ikke noget at sige til.

> [...]

>køre mellem 2 Scorpio'er på motorvejen, det er sq ik' hver dag man ser 3 af

Underligt. Jeg mindes ikke at have læst eller hørt noget om, at der
skal afholdes old-timer træf her i week-enden. .o))

>--

>Nå det var så bare en lille dagligdags historie fra mig af.

>--

Realiteter er ikke at foragte. Jeg er selv meget interesseret i
trafikal adfærd.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-06-08 13:22

Folmer Rasmussen wrote:

> Hvad der foregår i hovedet på sådan en tumbe, kan end ikke 10 vise
> mænd svare på. Var der ikke noget firmanavn på den lastbil?

Nej det var der ikke, de var taget af.
Men jeg kunne genkende bilen (lakeringen) og derfor ved jeg hvem der
tidligere har haft ejet bilen, det hjælper dog ikke noget nu

> Det er typisk kvinder (blondiner). De er forholdsvis udmærkede
> trafikanter, indtil der sker noget usædvanligt. Straks bliver deres
> handlinger irrationelle. Aner ikke hvorfor.

Ja det var sq nok min skyld, mig og mit voldsomme horn

> Underligt. Jeg mindes ikke at have læst eller hørt noget om, at der
> skal afholdes old-timer træf her i week-enden. .o))

Hov hov, så gammel er jeg da heller ikke

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-06-08 14:00

On Fri, 27 Jun 2008 14:22:27 +0200, "Per Beer Hansen"
> [...]

>Men jeg kunne genkende bilen (lakeringen) og derfor ved jeg hvem der
>tidligere har haft ejet bilen, det hjælper dog ikke noget nu

Og det er heller ikke påbudt mere, at der skal være ID på lastbilerne.

>--

>Ja det var sq nok min skyld, mig og mit voldsomme horn

>--

Naturligvis. Der var jo ingen lastbil i nærheden.

Skinnet bedrager.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-06-08 19:02

Folmer Rasmussen skrev:
> Og det er heller ikke påbudt mere, at der skal være ID på lastbilerne.

Det var da også begrænset hvad vi kunne bruge det til.

Det eneste praktiske jeg kunne se med det var at man kunne se om
vognmanden havde tilladelser.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Hjemme)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-06-08 13:21

On Fri, 27 Jun 2008 14:04:00 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Nå jeg kom godt på arbejde.

>--

Bum bum bum.

Ind mod København ved 8-tiden. Dvs. møde ca. 09:00

Hjemme og skrive indlæg i DFB ved 14-tiden!!

Det var sateme ikk' møj du fik fra hånden i dag. )

Nå, kan du leve af det, så er det jo fedt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-06-08 13:26

Folmer Rasmussen wrote:

> Bum bum bum.
>
> Ind mod København ved 8-tiden. Dvs. møde ca. 09:00

08:30 er møde tiden.

> Hjemme og skrive indlæg i DFB ved 14-tiden!!

Ja og grunden til jeg er så sent hjemme i dag er, at jeg lige havde et par
små ærinder på hjemturen

> Det var sateme ikk' møj du fik fra hånden i dag. )

Næh men det må jo være nok

> Nå, kan du leve af det, så er det jo fedt.

Ja ja, jeg klager da heller ikke

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-06-08 14:02

On Fri, 27 Jun 2008 14:25:42 +0200, "Per Beer Hansen"

>Ja ja, jeg klager da heller ikke

>--

Jeg går selv og venter på, at ham der pynter talerstolen med grønt på
Grundlovsdag går på pension, så jeg kan tage over.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-06-08 14:55

Folmer Rasmussen wrote:

> Jeg går selv og venter på, at ham der pynter talerstolen med grønt på
> Grundlovsdag går på pension, så jeg kan tage over.

Ja jeg må jo selv nøjes med at smage whiskey til om dagen og sove madrasser
til om natten

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-06-08 13:48

Per Beer Hansen wrote:

> Nå det var så bare en lille dagligdags historie fra mig af.

Tak for den. Jeg må også lige bidrage.

Jeg har samme fornemmelse af dagens trafik som dig - let trafik, men
standardmorgenstress hos de fleste. Værst hos en bilist der lå med
godkendt afstand efter forankørende på selve vejen da jeg og en Kia
Picanto (selvmodsigende navn, iøvrigt), skulle flette ind på
Hillerødmotortrafikvejen. Det opdager bilisten, og accelererer op til
forankørende, så stakkels Kia må bremse og lægge sig ind bagved. Der var
ellers en nydelig "lynlås" etableret.

Desværre lod jeg mig irritere, og inspireret af Jan Stevns eskapader på
amager, leverede jeg ham nydeligt ind bag en trailer ved en indfletning
til et spor længere fremme. Tilfredsstillende i øjeblikket, men nu
afløst af bondeanger. Jeg er ikke ansat til at regulere andres færdsel.

--
vh
Torben

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-06-08 14:07

On Fri, 27 Jun 2008 14:47:35 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Hillerødmotortrafikvejen. Det opdager bilisten, og accelererer op til
>forankørende, så stakkels Kia må bremse og lægge sig ind bagved. Der var

Kunne man forestille sig at gå over til knapper og tilhørende
knaphuller?

I så fald kunne det evt. være knap-nok-huller?

> [...]

>til et spor længere fremme. Tilfredsstillende i øjeblikket, men nu
>afløst af bondeanger. Jeg er ikke ansat til at regulere andres færdsel.

Jeg forstår godt at du skammer dig.

Det er road-rage af værste skuffe, og dit valg af forbillede er
iøvrigt ikke noget at skrive hjem om. )

Vil du have den godhed at tage dig alvorligt sammen?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-08 19:06

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Det er road-rage af værste skuffe, og dit valg af forbillede er
>iøvrigt ikke noget at skrive hjem om. )

troede du den kunne stå uset ? <fnis>

--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-06-08 20:13

On Fri, 27 Jun 2008 20:05:54 +0200, jan_stevns wrote:

>troede du den kunne stå uset ? <fnis>

>--

Nej, det havde jeg ikke forestillet mig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-08 19:53

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev :

> [...]
>til et spor længere fremme. Tilfredsstillende i øjeblikket, men nu
>afløst af bondeanger. Jeg er ikke ansat til at regulere andres færdsel.

Hør hov !

Jeg plæderer ikke for man skal opføre sig ubehøvlet i trafikken ;)

--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-06-08 20:14

On Fri, 27 Jun 2008 20:53:03 +0200, jan_stevns wrote:

>Hør hov !
>
>Jeg plæderer ikke for man skal opføre sig ubehøvlet i trafikken ;)

>--

Nej, du er ikke teoretiker, du praktiserer. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-06-08 21:14

Torben Scheel skrev:

> Tilfredsstillende i
> øjeblikket, men nu afløst af bondeanger. Jeg er ikke ansat til at
> regulere andres færdsel.

Been there...

Sådan noget skal man vist trappe langsomt ned for ikke at få en kold
tyrker...
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-08 18:00

> [...]

>tværs mellem dem, havde de holdt stille. Jeg har tit set folk køre for tæt,
>men aldrig så tæt som dette. Hvad hævlede tænker sådan et fjols på ?

Nu må du ikke forlange for meget. Manden skal koncentrere sig dybt for
ikke at køre på den irriterende mide foran - hvordan skulle han så
kunne tænke også? )

> [...]

>hvad skuer mit øje. Inde i Fiat'en sidder der en blondine, helt alene, jeg
>ryster bare let på hovedet og kører hjem.

Os med Puntoer har "Knight Rider - automatik", som netop sikrer, den
slags ikke går galt. Det skal bare ikke testes for tit )

> [...]
>køre mellem 2 Scorpio'er på motorvejen, det er sq ik' hver dag man ser 3 af

Det er sådan en slags magnetisme mellem dinosaurer, så de sikrer, at
de mødes en gang imellem. Nu ikke noget med at de formerer sig, vel??

>Nå det var så bare en lille dagligdags historie fra mig af.

Blev af omstændighederne tvunget til at vælge M3/Køge Bugt i dag på
vej hjem. *suk* Så afgang - sætte passager af i Lyngby og videre
derned af. Det gik egentlig stille og roligt (meget roligt på M3 men
dog med bevægelse indtil vi passerede den sidste "chikane" før
Jyllingevej). Så var det fuld hane Og ned på Køge Bugt og den
forventede kø begyndte da også ved 26 Ishøj - men vi rullede stille og
roligt i højre spor. Dem udenfor holdt næsten stille fordi de to
yderste skal blive til et spor - men dem om det. Vi når til
sammenfletningen og ca. 25 m efter denne er jeg ved at få behov for ny
forskærm da en ældre gubbe i en skidengul Rover 75 tænder blinklyset
og drejer til venstre - han kører ca. 20 km/t langsommere end jeg og
jeg er i forvejen næsten på siden af ham. *horn, men det hjælper
ikke*, så han slap ind i rækken. Ok da. Så laver han sq nummeret en
gang til for at komme ud til venstre - og Octaviaen derude kørte nok
+30 i forhold til os, da han trak ud. Mere horn og total
ligegyldighed.
Jeg valgte at indtage fjolsets plads i højre spor - følge ham foran og
overhale ca. 200 biler indenom på vejen til Solrød S ) (hvad fanden
vil i derude, hva??)
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-06-08 19:53

"Ivan Madsen" skrev

> Jeg valgte at indtage fjolsets plads i højre spor - følge ham foran og
> overhale ca. 200 biler indenom på vejen til Solrød S ) (hvad fanden
> vil i derude, hva??)

Man kan laver masser af ting mens man holder i kø
Pille næse, barbere sig, skifte frem og tilbage mellem alle kanalerne på FM
båndet, se om man kan få en tier til at stå på højkant på instrumentbrædtet,
skændes med konen via mobilen - og lign meget spændende og personligt
udviklende tidsfordriv

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-08 19:55

Ivan Madsen <> skrev :

>Jeg valgte at indtage fjolsets plads i højre spor - følge ham foran og
>overhale ca. 200 biler indenom på vejen til Solrød S ) (hvad fanden
>vil i derude, hva??)

Lad dog børnene - så har vi andre god fart på .....

Og så kan folk sgu' hyle alt det de vil om at overhale indenom !
--
Jan_stevns

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-06-08 19:58

"jan_stevns" skrev

> Og så kan folk sgu' hyle alt det de vil om at overhale indenom !

Tæt trafik hvor bilerne passerer hinanden = forbikørsel
Snor man sig fra den ene vognbane til den anden i tæt trafik så takseres det
som slalomkørsel og koster derefter

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-08 20:06

On Fri, 27 Jun 2008 20:57:32 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>"jan_stevns" skrev

>Tæt trafik hvor bilerne passerer hinanden = forbikørsel
>Snor man sig fra den ene vognbane til den anden i tæt trafik så takseres det
>som slalomkørsel og koster derefter

Jeg ligger i grænselandet - fordi jeg kigger mig omkring. Øh, det ser
ud til at gå godt for de højreorienterede - OK, jeg er med. Der er
godt nok pæn afstand til ham foran, men måske jeg kan overbevise nogen
om, at jeg ikke overhaler indenom, når jeg aldrig trækker ud igen )
Jeg holdt pænt bane til Solrød S og faldt fra, lige før de andre holdt
helt stille igen. *hhhmmm....underligt at det sker hver fredag*

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-08 20:03

On Fri, 27 Jun 2008 20:54:30 +0200, jan_stevns wrote:

>Lad dog børnene - så har vi andre god fart på .....
>
>Og så kan folk sgu' hyle alt det de vil om at overhale indenom !

Lige min tanke - der var godt nok god bremseafstand (små 200 m) til
første "formand" - men'eh........og ham i den gule Rover? - og
politibilen fra før sammenfletningen......så dem aldrig mere ) Jeg
er jo nødt til at finde et sted, jeg kan køre i 5. gear - ellers går
den ikke 25 km/l ) (men sætter grænsen ved nødsporet)

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-08 20:15

On Fri, 27 Jun 2008 21:02:38 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>er jo nødt til at finde et sted, jeg kan køre i 5. gear - ellers går
>den ikke 25 km/l ) (men sætter grænsen ved nødsporet)

Og må jo med skam melde, at jeg ikke kan melde 4000 km med 25 km/l -
jeg var lige ude og køre 130 (+) til et familiearrangement, der lå
lidt presset i kalenderen. Det kostede godt nok diesel - vi endte for
turen på 130 km på lige omkring 19 km/l.
Så OK - en Punto JTD kan kun køre lidt over 24 km/l over 4000 km
(normtal 20,4) Hvis jeg nu havde brugt alle økonomi-fidusernes tips og
tricks havde jeg sikkert kunnet runde de 25 alligevel -
men....sommetider osv. Men stiller da gerne op med den halvgamle JTD
til økonomiløb - ikke for at vinde, men for at se, hvor ringe jeg
egentlig er Men - 4000 km med 24+ i overvejende københavnsk mylder
er vel ikke så ringe endda?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-06-08 20:24

On Fri, 27 Jun 2008 21:14:52 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>til økonomiløb - ikke for at vinde, men for at se, hvor ringe jeg
>egentlig er Men - 4000 km med 24+ i overvejende københavnsk mylder

Ringe eller ikke. Det er nu med sikkerhed fastslået, at dine ringe
evner til at flette, skyldes at du kører økonomiløb på offentlig vej.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-08 20:30

On Fri, 27 Jun 2008 21:24:02 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

<...>

>Ringe eller ikke. Det er nu med sikkerhed fastslået, at dine ringe
>evner til at flette, skyldes at du kører økonomiløb på offentlig vej.

En af årsagerne til, at jeg ikke når de 25+ er jo dine kolleger - de
vil ikke flette, så man må sparke "dyret" og endnu værre, de vil
overhale )

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-06-08 20:38

On Fri, 27 Jun 2008 21:29:54 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>>

>En af årsagerne til, at jeg ikke når de 25+ er jo dine kolleger - de
>vil ikke flette, så man må sparke "dyret" og endnu værre, de vil

Ja, det kender jeg godt.

Man sidder der og kryber sammen af angst inde i pizzaautomaten, fordi
man godt véd at man er til gene for det halve af DK's befolkning.

Når så dæmonerne kommer væltende bagfra og vil køre forbi, så bliver
angsten til skræk, med tics og manglende styr på finmotorikken. I
overordentligt vanskelige tilfælde kan det også få indflydelse på
ringmuskulaturen. ))

Det var uendeligt meget nemmere for dig selv, hvis du kunne føre vogn
på en måde, så den dårlige samvittighed ikke sad og gnavede hele
tiden.

Jeg sidder faktisk og lurer på, om din fornærethed gør, at du også
praktiserer elefantoverhalinger?

Når man ikke nænner at træde på speederen, kan det jo godt tage nogen
tid at komme forbi den langsomtkørende trafik, hvis der er nogen der
er langsommere end dig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-08 20:52

On Fri, 27 Jun 2008 21:37:37 +0200, Folmer Rasmussen
> [...]
>
>Når man ikke nænner at træde på speederen, kan det jo godt tage nogen
>tid at komme forbi den langsomtkørende trafik, hvis der er nogen der

Der sætter jeg alligevel grænsen - det er ikke mig, du ser overhale
med +1 km/t ) (det er Finn!!! )

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-06-08 22:45

Ivan Madsen skrev:
> Der sætter jeg alligevel grænsen - det er ikke mig, du ser overhale
> med +1 km/t ) (det er Finn!!! )

HovHov! Hvad skal jeg nu blandes ind i det for?

Min model Volvo kan ikke køre mere end 87 på toppen, så det er ikke mig
der overhaler, men den der bliver overhalet.

(Og det ser ud til at det bliver ved sommeren over med den hastighed,
inden jeg får nye trækdæk.) :-/

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Hjemme)

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-08 23:07

On Fri, 27 Jun 2008 23:45:17 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>der overhaler, men den der bliver overhalet.
>
>(Og det ser ud til at det bliver ved sommeren over med den hastighed,

Jeg skulle jo finde et yndlingsoffer, ikke? Og du faldt lige i mine
tanker - om det er pænt sagt? )

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-06-08 07:07

Ivan Madsen skrev:
> Jeg skulle jo finde et yndlingsoffer, ikke? Og du faldt lige i mine
> tanker - om det er pænt sagt? )

Jeg er ikke sikker på jeg syntes om situationen.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Hjemme)

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-08 20:21

On Sat, 28 Jun 2008 08:06:36 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Jeg er ikke sikker på jeg syntes om situationen.

Det er jo så dit problem ) Jeg skal nok nære mig for at nævne dit
navn igen )

Fra : Claus Frørup

Dato : 27-06-08 18:40

Isang tao pinangalanan, Per Beer Hansen nagsulat:
klip
>Og så lige en lille positiv detalje også, på hjemvejen kommer jeg til at
>køre mellem 2 Scorpio'er på motorvejen, det er sq ik' hver dag man ser 3 af
>den slags i kolonne kørsel

Et færgetræk?
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-06-08 10:13

Claus Frørup wrote:
> Isang tao pinangalanan, Per Beer Hansen nagsulat:
> klip
>

> Et færgetræk?

Ha ha, ja det må det ha' været

--